Hvordan trekke folk til LSKs hjemmekamper? kom med idéer!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Yellow-not-jella
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2009
    • 1606

    Vi må ha en så bra midtbane at Søgård ofte må slite benken. Men hvis han er den eneste som viser skikkelig innsats, så har vi et problem. Allikevel opplagt at en mer "teknisk" og bedre sentral midt, vil legge grunnlag for flere folk på Åråsen.

    Kommentar

    • Kanariz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2005
      • 2507

      Er ikke noe problem å få folk på LSK kamper. Det så vi mot Start. Da var RB tribunen 2/3 full, noe den aldri pleier å være. Grunnen til at det var så mye folk der var at det ble gitt ut "gratis" billetter, 2 for 1 trur jeg det var.

      Kan de ikke bare gjøre dette til alle kampene? Bedre med folk på tribunen til halvpris enn en tom tribune?

      Kommentar

      • tonkro
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2009
        • 349

        Hva de gjoer i bergen...



        Aftenposten har i dag en artikkel om tilskuertall i 2010. Brann har en nedgang i tilskuere (fra 2009 til 2010) paa rundt 2000. Dette er hva deres trener sier:

        "Bergen har lenge vært det eneste norske byen som har utfordret Trondheim når det gjelder publikum på kampene, men i år har til og med bergenserne gått leie. En nedgang på over 2000 per kamp, er de ikke fornøyd med på Brann stadion, og nå mobiliseres det før hjemmemøtet mot Hønefoss kommende lørdag.
        – Det er snakk om å fylle Stadion, og jeg har sagt at jeg skal sende alle spillerne ut i Bergens gater for å få folk til å stille på den kampen. For vi er klar over at den er meget viktig, sier trener Rune Skarsfjord."

        Kanskje en ide for LSK og??

        Virker jo ikke som om vi i det hele tatt har en markedsavdeling!! Veldig skuffende....

        Kommentar

        • tonkro
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2009
          • 349

          Og her foelger Tromso etter...



          Maa skape mer entusiasme:

          "Vi er nødt til å spille god og underholdende fotball, men er nødt til å skape mer entusiasme på kampene. I Ålesund går alle i oransje på kampdag, men i Tromsø er det lite rødt å se på tribunene, sier arrangementssjef i TIL, Bente Hagland".

          "Hagland er helt klar på hvor rekrutteringen bør starte for å få flere folk på kamp. - Vi må være mer bevisst ute blant folk, og være flinkere å ha med spillerne på stand i forkant av kamp og på skoler. Hadde for eksempel Sigurd Rushfeldt vært innom en skole og ledet en fotballtrening, ville helt sikkert de ungene kommet. Og ungene må ha med seg foreldrene, så det tror jeg blir viktig i rekrutteringen av flere folk på kamp, sier Hagland"

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            Sex. Er ingenting annet som kan trekke folk til noe de synes er uinteressant. Husk seertallene på big brother, var jo bare noen korte øyeblikk med vellyst som naglet oss brødhuer til skjermen.

            Jeg skjønner at det er vanskelig å kjøre sengekos på fotballkamper, men noe kan man iallefall gjøre:
            1) Skaff noen spreke damer: Vet at det er mange milfer blant mødrene til LSK bulldog, panther o.l. Disse bør mønstres før sesongstart og de sprekeste siles ut.
            2) Milf-teamene må stille i uniform i kioskene, her kan LSK spare inn mye på tesktilfronten. Gubbene deres i treningsdress bør publikum skånes for.
            3) Milfer som ikke jobber i kiosken sendes rindt med kaffe/sjokolade på brett ala bislett i gamle dager. Dyp utringning og krav om at milfene har vekslepenger i strømpene bør borge for mye fint å se på mens man betaler.

            Kommentar

            • Hamburg & Kanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 3006

              Opprinnelig skrevet av morten
              Kan ikke iallefall noen stikke huet frem snart å slenge litt med leppa?
              Er 100 % enig. Denne klubben trenger noen hårete mål, og folk som tror på at disse måla faktisk kan nås.

              Og ikke folk som cruiser gjennom en hel sesong sånn mellom midten og bånn av tabellen og synes en shitload uavgjort og 10. plass er helt OK. At livet er fint så lenge vi unngår å tape.

              Det jeg likte ALLER minst ved kampen vs. Molde var ikke det faktum at vi var nakne på midtbanen og delvis på back. Ei heller resultatet. Ei heller at uten Kippe, Logi og Ujah så ville vi ligget på bånn.

              Det som irriterte meg aller, aller mest er at ikke hele laget renner ned denne svake pissedommeren som avblåser matchvinnerens 2-1 mål for INGEN VERDENS TING. Når han dikter opp en dytting som ikke var der. 11 kokende menn med knallrøde topplokk, pluss trenerteamet, pluss benken, pluss alle på tribunen skal FOTFØLGE dommeren hele veien ut av Åråsen når han oppfører seg slik. Det skal koste litt å være (partisk?) bortedommer på Åråsen. Det skal gjøre vondt som faen. Og finnes ikke engang denne entusiasmen, ja så kan jo bare dommerne fortsette å gjøre slikt og LSK legge inn årene. Det vil vi vel for svarte ikke ?
              LSK Norges beste lag

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                Slenger på en til, siden så mange tok poenget: Vi har jo i alle år hørt så mye om skinnkanoene i lsk-garderoben. Til rønnern og dere andre som sniker dere inn og filmer etter kamp: Det er jo ingen som d ø r om dere sveiper innom dusjen og får med dere litt av flåten. En paypal-lenke og litt dempet bakgrunnsmusikk er alt som skal til for å løfte dette litt opp og trekke nye kundegrupper til kamp

                Kommentar

                • tonkro
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2009
                  • 349

                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Sex. Er ingenting annet som kan trekke folk til noe de synes er uinteressant. Husk seertallene på big brother, var jo bare noen korte øyeblikk med vellyst som naglet oss brødhuer til skjermen.

                  Jeg skjønner at det er vanskelig å kjøre sengekos på fotballkamper, men noe kan man iallefall gjøre:
                  1) Skaff noen spreke damer: Vet at det er mange milfer blant mødrene til LSK bulldog, panther o.l. Disse bør mønstres før sesongstart og de sprekeste siles ut.
                  2) Milf-teamene må stille i uniform i kioskene, her kan LSK spare inn mye på tesktilfronten. Gubbene deres i treningsdress bør publikum skånes for.
                  3) Milfer som ikke jobber i kiosken sendes rindt med kaffe/sjokolade på brett ala bislett i gamle dager. Dyp utringning og krav om at milfene har vekslepenger i strømpene bør borge for mye fint å se på mens man betaler.
                  Milfs? Hva med WAG's (wife's & girlfriends)? Eller er det et krav at du må ha pressa ut en unge for å være sexy i dine øyne? Dama til Lars Kristian Eriksen er jo ganske hot... Hun har også en blogg som MANGE jenter leser. Om bloggdronninga Caroline Eriksen ber jenter om å møte opp på Åråsen er jeg sikker på at de vil komme... All PR er god PR....

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    Opprinnelig skrevet av tonkro
                    Milfs? Hva med WAG's (wife's & girlfriends)? Eller er det et krav at du må ha pressa ut en unge for å være sexy i dine øyne? Dama til Lars Kristian Eriksen er jo ganske hot... Hun har også en blogg som MANGE jenter leser. Om bloggdronninga Caroline Eriksen ber jenter om å møte opp på Åråsen er jeg sikker på at de vil komme... All PR er god PR....
                    Det er nok like effektivt som å bruke Rune Rudberg til å trekke damer til Åråsen.

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      Opprinnelig skrevet av tonkro
                      Milfs? Hva med WAG's (wife's & girlfriends)? Eller er det et krav at du må ha pressa ut en unge for å være sexy i dine øyne? Dama til Lars Kristian Eriksen er jo ganske hot... Hun har også en blogg som MANGE jenter leser. Om bloggdronninga Caroline Eriksen ber jenter om å møte opp på Åråsen er jeg sikker på at de vil komme... All PR er god PR....
                      Vel, jeg går ut fra at de som lar seg lokke til kamp pr i dag er slike mennesker som på død og liv MÅ ha valuta for pengene, uansett hva de får. Tenk på slike som forøker å bruke opp alle drikkebongene sine på titanic istedet for å løpe mot livbåtene, eller som makser kvota uansett om rødvinen de får kjøpt smaker usilt ekornpiss.

                      Denne kundegruppen vil nok bli SÆRS misfornøyd om det reklameres med
                      snertne blondiner på kamp, og så får de en slags mini-enkeltmannspakke med blondine på knappe 35 kg. Sånne blondiner som du tror har fulgt med deg hjem fra martins, men vel hjemme så oppdager du at du istedet har stjælt en tom jakke. Her snakker vi blogginner som i ren Einsteinsk masse trolig er MER på nettet enn til stede i det virkelige liv. Jeg kjenner ikke til spillere som har skikkelige damer med kjøtt på beina, men blogginnene tror jeg utgår for vårt hyperkonsumerende publikum.
                      Edit: Forøvrig veldig enig i resonnementet, ettersom ordet "blogging" kan bøyes til ordet "dogging".

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                        Er 100 % enig. Denne klubben trenger noen hårete mål, og folk som tror på at disse måla faktisk kan nås.

                        Og ikke folk som cruiser gjennom en hel sesong sånn mellom midten og bånn av tabellen og synes en shitload uavgjort og 10. plass er helt OK. At livet er fint så lenge vi unngår å tape.

                        Det jeg likte ALLER minst ved kampen vs. Molde var ikke det faktum at vi var nakne på midtbanen og delvis på back. Ei heller resultatet. Ei heller at uten Kippe, Logi og Ujah så ville vi ligget på bånn.

                        Det som irriterte meg aller, aller mest er at ikke hele laget renner ned denne svake pissedommeren som avblåser matchvinnerens 2-1 mål for INGEN VERDENS TING. Når han dikter opp en dytting som ikke var der. 11 kokende menn med knallrøde topplokk, pluss trenerteamet, pluss benken, pluss alle på tribunen skal FOTFØLGE dommeren hele veien ut av Åråsen når han oppfører seg slik. Det skal koste litt å være (partisk?) bortedommer på Åråsen. Det skal gjøre vondt som faen. Og finnes ikke engang denne entusiasmen, ja så kan jo bare dommerne fortsette å gjøre slikt og LSK legge inn årene. Det vil vi vel for svarte ikke ?
                        Dette innlegget føler jeg får frem mye av det både jeg og andre jeg har pratet med snakker mye om.
                        Det skal koste krefter (psykisk) å reise til Lillestrøm/Åråsen, det skal svi på pungen (fysisk smerte) å spille mot fugla.. Ingen motstandere eller deres supportere (ei heller dommere) skal kunne komme til Åråsen med ett smil om munn, om de i så fall prøver seg med noe kjekkaseri (alla avblåsningen du sikter til på overtid sist kamp) så skal både spillere, trenere, ledere, supportere, kiosk damene (som etter hvert blir våre nye maskoter med flotte utringa overdeler) og alle andre med LSK i sitt hjerte sette en stopper for det.
                        Det er faen meg på tide at klubben reiser seg opp og ber om ordet...

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          Uansett kan vi ikke lenger lene oss på det som har skjedd på 70, 80 og 90-tallet. Det blir bare patetisk. På tide at klubben tar et oppgjør med fortiden og begynner med blanke ark. Man må innse at å dra frem de tidligere LSK-generasjonenes meritter i reklame og presse ikke fører til at glansen smitter over på dagens lag. Snarere tvert om, vi sverter og ødelegger minnet om vårt gamle, hardtkjempende LSK.

                          Å selge inn kamper til den voksne generasjonen med minner om Tommy, Ståle, Hooley, Erlandsen og alt de de stod for er ren svindel, og må etterlate en kvalmende smak i munnen på de som vender tilbake til Åråsen i håp om å se noe lignende. Dette burde stått klart frem for dagens LSK-ledelse i det magiske øyeblikk under showkampen i fjor vinter da vår nr. 1 takler og defensive midtbanemannn ikke klarte å ta fra hjertesyke Ståle Solbakken ballen. Nå er tiden inne til å nullstille - vi har etablert oss i bånnskiktet i tippeligaen, det er ingen selvfølge at vi ikke rykker ned, vi har ikke lenger stallen full av stålmenn og vinnere, og vår posisjon i Norsk fotball er mer avhengig av damelaget og gamle historier enn hva som skjer på gresset på Åråsen. Det er på tide å gjennomgå platesamlinga i speakerboksen: Alt annet enn "Lillestrøm, våkn opp i dag" bør gå rett i søpla.

                          Dagens LSK må begynne på gjenoppbygginga med en ekstrem ydmykhet overfor hva vi har gjort de siste tre-fire åra, en ærlig erkjennelse av at vinnerkulturen i LSK-veggene er vasket vekk og at bare sportslige prestasjoner de neste åra kan gjenreise LSK i folks øyne igjen. Bort med hodeputa premieskapet og bildene på veggene representerer for folk i administrasjon og ledelse. Vær ærlig over for publikum og ytterst takknemlige overfor enhver sjel som kommer innenfor portene på Åråsen. Vi bør glede oss over at 5000 forsatt kommer og ser dette tafatte laget, og slutte å syte over halvtom stadion.

                          Dagens situasjon bør representere det absolutte nullpunkt, og holdningen bør være den samme som hos en tippeligaklubb som nettopp har rykka ned. De som ikke vil være med å få denne klubben opp på beina igjen, eller som ikke innser alvoret, bør settes på fetveien med en enveisbillett til Åkrene stadion. For en gangs skyld tror jeg faktisk en av markedsavdelingens ubegripelige og impulsive logo- og profilendringer kan være bra timet.

                          Dessverre ser jeg med skepsis på muligheten for en snuoperasjon i LSK - vår ledelse tar tydeligvis ikke dette på alvor. At vår gamle helt Torgeir Bjarmann sitter ved roret er kanskje ikke bare bra - han må trolig være den mannen i Lillestrøm som minst av alt ønsker å hive gamle meritter på dynga, og som kanskje aldri har sett hva som skal til for å faktisk å tjene penger i et konkurrerende marked. Harde ord, men jeg håper og tror at han iallefall tok til seg hva som skjedde i Lyn, og at han setter klubbens fremtid foran dens fortid. 6. divisjon og Hellerudsletta Events, avd. Åråsen er jammen ikke langt unna.
                          Last edited by reka; 01.10.2010, 08:23.

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3500

                            Det kan ikke kalles ett godt tegn at 9 av de siste 12 sakene i nyhetstråden er fra LSK.no. Jeg leter febrilsk etter nyhetssaker om LSK på nettet og på TV, men selv ikke Morten Stokstad som har flyttet til TV2 ser ut til å bry seg lenger.

                            Kommentar

                            • Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

                              Det hjelper ikke at vi har trauste folk i media(ref Rb i dag som skriver om Berg). Berg sier seg fornøyd når vi spiller dårlig og skryter lite av laget når vi gjør noe bra eller vinner. Blitt lei av å se de samme uttalelsene hver gang. Vi har prøvd å ta med bror, nabo og tante på kamp uten videre økning. Nå mener jeg LSK må ta lit ansvar og gjøre jobben. Stands på senter i nærområdet, få spillere ut til folket(les. Brann), besøke næringslivet / skoler m.m

                              Tilskuertallet til LSK står i stil med resultatet. Det skal nevnes at det året RBK nesten rykket ned var det fortsatt stinn brakke...

                              Senk prisen eller kjør kjøp 2 og betal for 1?

                              Kommentar

                              • OppsalKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2008
                                • 1881

                                Hvordan trekke folk til LSKs hjemmekamper?

                                Dropp Knudson, kast inn Lille Bukken.

                                Kast inn Tokstad. Kast inn Bolly.

                                La ungene spiller sesongen ut.
                                Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                Alltid Celtic og LSK

                                Kommentar

                                • Skinke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2007
                                  • 3914

                                  Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                  Hvordan trekke folk til LSKs hjemmekamper?

                                  Dropp Knudson, kast inn Lille Bukken.

                                  Kast inn Tokstad. Kast inn Bolly.

                                  La ungene spiller sesongen ut.
                                  Knudson har vært blandt de beste lsk spillerne de siste kampene så å ta han ut av laget nå ville vært dumhet. Tokstad tror jeg rett og slett ikke er god nok for a-laget enda, han er ikke blandt de beste på junior eller 2.laget så langt iår. Skal bolly komme inn for nosa/edwin på kanten? neppe. Derimot ønsker jeg at Fredrik kan komme inn for erling i 2.omgang, og at de andre unge skal få flere innhopp.
                                  Daukjøtt Felt C

                                  Kommentar

                                  • Håkon Henriksen
                                    Administrator
                                    • Nov 2003
                                    • 6411

                                    Jeg har et enkelt forslag til å få flere folk på kamp.

                                    I den situasjonen vi er nå hadde det hjulpet med litt Engasjement fra Henning.
                                    Han må tørre å vise følelser, kalle en spade en spade.
                                    Tråkke litt på noen tær..
                                    Håkon Henriksen
                                    -
                                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                    -
                                    ALT FOR FUGLA

                                    Kommentar

                                    • Skinke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2007
                                      • 3914

                                      Evt starte å vinne kamper så kommer det folk på kamper skal du se.
                                      Daukjøtt Felt C

                                      Kommentar

                                      • Rune
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2008
                                        • 1229

                                        La tilskuerne stemme frem laget som skal starte. Samt få bestemme når og hvem Henning skal bytte under kampen. Bortefansen skal selvfølgelig også få lov til å stemme. Dette tror jeg vil trekke både flere hjemmefans og bortefans.

                                        Rune
                                        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                        Kommentar

                                        • Leif A
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 3962

                                          Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                          Hvordan trekke folk til LSKs hjemmekamper?

                                          Dropp Knudson, kast inn Lille Bukken.
                                          Jeg klarer ikke helt å se hvordan de spillerne som ikke klarer å utnytte Knudtzon sine sterke egenskaper, plutselig skal klare å snu helt om og fóre Gulbrandsen. Jeg er redd den største mangelen ligger andre steder enn ute på vingen.
                                          Knurr...

                                          Kommentar

                                          Working...