Mye snakk - Ingen "action"!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fugla_4_ever
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 467

    Mye snakk - Ingen "action"!

    Nå må noen virkelig se til å ta insjativet til å få gjort noe! På dette forumet kommer det så utrolig mange bra forslag som aldri blir noe av. Det er på tide at de som kan gjøre noe med det får vite hva vi mener. Jeg feks. mener at vi burde holde sanger som "heia, heia, heia Kanaris, Lillestrøm er de beste" i 10 minutter og jeg har lagt merke til at en del er enige. Problemet er at det blir med det. Noen er enige, noen sier ingenting mens andre ikke vet om hva folk syntes en gang. JEg syntes vi burde legge fre sangforslag, de som er virkelig gode, og andre gode forslag til forsangere. Dersom det viser seg at enkelte sanger kan brukes på kamp må noen ta intsjativet til å legge den ut på KFL.no som en av supporter-sangene under "multimedia-linken", eller hvor enn de ligger. Det er virkelig på tide med litt "action"!
  • fugla_4_ever
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 467

    #2
    Når jeg først legger inn dette innlegget er det kanskje greit å komme med en idè om hvordan vi kan gjøre dette:

    Jeg syntes en person kunne tatt på seg ansvaret til å plukke ut 5 sanger hver måned som kunne bli stemt på i en måned (frem til han velger de neste sangene). DEn som vinner avstemningen kunne blitt lagt frem som et forslag til forsangere, elelr hvem det enn er som har styringen på dette... Noen som er enige?

    Kommentar

    • CocaJerry
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 2532

      #3
      Veldig enig med det du sier, og kan berolige deg litt for det kommer til å bli opprettet en gruppe som har ansvar for gamle og nye sanger.
      Tommy skal selvfølgelig være hovedforsanger fra midten men det skal bli flere "hjelpeforsangere som skal dra igang fra sidene.

      Det største problemet KFL har og har hatt er at det er for få som hjelper til og er med å tar ansvar.

      Kom på tifo-møter kom på KFL-møter, de slipper jo inn sånne som meg :twisted: så bare møt opp. MEN på kamp så har alle på feltet ansvar for at det synges, så kjeft ned sidemann om det blir nødvendig.

      Kommentar

      • scages
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 1292

        #4
        Sanger bør komme spontant, i en eller annen situasjon, på pøbben, på bussturer, på stadion etc, for deretter å bli utvikla til noen grymme klassikere.
        Sorry, men har veldig liten tro på at det skal komme forslag som det skal stemmes over...
        Men hvorfor sangene ikke kommer spontant lenger har jeg ingen god forklaring på.
        "Gamle gutta" som stort sett produserer sanger MÅ våkne til liv igjen!
        Enga opp i 2-1, Faen!

        Kommentar

        • Jan Banan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 809

          #5
          Jeg tror nok ikke det at vi ikke har NOK sanger er det største problemet. Har mer følelsen av "hakk i plata" når vi synger. Vi varierer ikke nok, men holder oss til noen ytterst få, og slik skal det vel ikke være...
          - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

          Stuart Baxter har forstått det.

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            #6
            Opprinnelig skrevet av Jan Banan
            Jeg tror nok ikkr det at vi ikke har NOK sanger er det største problemet. Har mer følelsen av "hakk i plata" når vi synger. Vi varierer ikke nok, men holder oss til noen ytterst få, og slik skal det vel ikke være...
            De store derbymatchene i Sverige pluss apebergets oppvisning nå på Åråsen er klare bevis på at få sanger, med mye volum er det beste for å få med folk og lage stemning.

            Maks 4-5 sanger pluss eventuelle spontane utbrudd.
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • CocaJerry
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 2532

              #7
              Opprinnelig skrevet av scages
              Sanger bør komme spontant, i en eller annen situasjon, på pøbben, på bussturer, på stadion etc, for deretter å bli utvikla til noen grymme klassikere.
              Sorry, men har veldig liten tro på at det skal komme forslag som det skal stemmes over...
              Men hvorfor sangene ikke kommer spontant lenger har jeg ingen god forklaring på.
              "Gamle gutta" som stort sett produserer sanger MÅ våkne til liv igjen!
              Enga opp i 2-1, Faen!
              Du kommer alltid med det samme gnålet om at nye sanger skal komme spontant. Det er jeg DRITTLEI av.

              Ekke sånn at alle de alle sanger blir lagd på turer eller på bar.
              De som har lagd flesteparten av sanga har sitti hjemme med kamerater og drikki å dikta sanger FØR dem dro dem på turer eller pub`n senere engang.

              OG de fleste som liksom har kommet spontant, har nok gått tenkt på den/dem før det sang den ut på buss/pub eller bortestadion.

              Skal man få til en bra gjennomtenkt tekst så er det ikke noen fordel å sitte på en buss der gamle sanger surrer i bakgrunn og du kanskje ikke kjenner mer en 1/10 på bussen, hvis du ikke heter Arlid eller Tommy eller er jævlig varm i trøya i KFL.


              Gamlegutta våkne til liv? gjør noe SELV

              Kommentar

              • Jan Banan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 809

                #8
                Opprinnelig skrevet av Rønnern

                De store derbymatchene i Sverige pluss apebergets oppvisning nå på Åråsen er klare bevis på at få sanger, med mye volum er det beste for å få med folk og lage stemning.

                Maks 4-5 sanger pluss eventuelle spontane utbrudd.
                Men da hjelper det ikke at vi fortsetter i samme tralten når vi ser at en sang ikke funker under matchen, og allikevel insisterer på å dra den i gang om og om igjen....
                - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                Stuart Baxter har forstått det.

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                  Men da hjelper det ikke at vi fortsetter i samme tralten når vi ser at en sang ikke funker under matchen, og allikevel insisterer på å dra den i gang om og om igjen....
                  Ingen sanger hadde funka på 16. mai. KFL var pinlig dødt og Tommy og resten av oss forsangera klarte ikke å få med folk, uansett hvilke sanger som ble startet.

                  Basta!
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • ON
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3639

                    #10
                    vel kan du fortelle meg navna til forsangera? Ser bare tommy jeg da...hva med å lage et "kart" over hvor forsangera plasserer seg?

                    Kommentar

                    • King_Raymond
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4987

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Nordby
                      vel kan du fortelle meg navna til forsangera? Ser bare tommy jeg da...hva med å lage et "kart" over hvor forsangera plasserer seg?
                      Lage kart? hehehe... Er det ikke bare å synge med på de sangene som blir startet da, man trenger ikke stå å se på forsangerne hele kampen, når man hører er sang blir dratt i gang så er det jo bare å henge seg på. Stort værre er det vel ikke...
                      Ultras Felt C Lillestrøm

                      Kommentar

                      • Loddet
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2004
                        • 325

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                        Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                        Men da hjelper det ikke at vi fortsetter i samme tralten når vi ser at en sang ikke funker under matchen, og allikevel insisterer på å dra den i gang om og om igjen....
                        Ingen sanger hadde funka på 16. mai. KFL var pinlig dødt og Tommy og resten av oss forsangera klarte ikke å få med folk, uansett hvilke sanger som ble startet.

                        Basta!
                        dette har kanskje med å gjøre at de fleste var dritings, også de som vanligvis ikke er det. enig at det må komme nye og bedre sanger, men vi må også kutte ut sanger som rett og slett bare blir ironiske.. gilbert.. kremt kremt..

                        Kommentar

                        • King_Raymond
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4987

                          #13
                          Er vel å overdrive at de fleste var dritings, men var mange som var enten drita eller fjorisser, men alikevel så burde vi lagd mere trøkk, men det var bare en av de dagene hvor det ikke ble noe særlig trøkk... Tar igjen til gangs den 29 august...
                          Ultras Felt C Lillestrøm

                          Kommentar

                          • CocaJerry
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2532

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                            Men da hjelper det ikke at vi fortsetter i samme tralten når vi ser at en sang ikke funker under matchen, og allikevel insisterer på å dra den i gang om og om igjen....
                            Ingen sanger hadde funka på 16. mai. KFL var pinlig dødt og Tommy og resten av oss forsangera klarte ikke å få med folk, uansett hvilke sanger som ble startet.

                            Basta!
                            Ikke noe basta, bedre organisering må til.
                            Hvis vi ikke klarer å få folk til å synge på storkamper så kommer vi aldri til å bli noe bedre heller.

                            Dere fikk ikke med høyresiden i det hele tatt.
                            Hadde dere hatt noen forsangere som sto på høyresiden av Robo`n så hadde nok de synge litt mer enn bare de 10 første minutta + de 2 minutta de sang etter at jeg løp fra OKS og bort til KFL feltet`s høyreside før første omgang var ferdig og flekka tenner og skreik til dem.

                            Hadde høyrsiden deres vært med så hadde vi på OKS hørt dere så bra at de hadde syngi med dere med enggang.
                            Det jævlig mange som var med på sang på OKS og var klare for å lage liv der. Flere små og store på OKS uttrykte stor skuffelse over hvor dårlig KFL feltet var iløpet av kampen.


                            Forsangera må bli plassert
                            Tommy, der han står
                            1 forberget venstre
                            1 forberget høyre
                            1 litt lenger opp enn Tommy på høyresida
                            1 litt lenger opp enn Tommy på ventresiden

                            Kommentar

                            • ON
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3639

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                              Opprinnelig skrevet av Nordby
                              vel kan du fortelle meg navna til forsangera? Ser bare tommy jeg da...hva med å lage et "kart" over hvor forsangera plasserer seg?
                              Lage kart? hehehe... Er det ikke bare å synge med på de sangene som blir startet da, man trenger ikke stå å se på forsangerne hele kampen, når man hører er sang blir dratt i gang så er det jo bare å henge seg på. Stort værre er det vel ikke...
                              Altså jeg tenkte liksom så vi fikk folk strategiskt utplasser på forskjellige steder, og resten av forsangerene viste hvor de andre stod litt bedre...

                              Kommentar

                              • Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                                Ikke noe basta, bedre organisering må til.
                                Hvis vi ikke klarer å få folk til å synge på storkamper så kommer vi aldri til å bli noe bedre heller.
                                Nå må du komme deg ut av den fantasiverdenen du lever i, våkne opp og lukte på koppen med kaffe!

                                KFL har siden den fatale serieåpninga mot Vålerenga på Ullevaall i 1994 vært meget gode på organisering av synging på storkamper. Plassering av forsangere, utvidelse av felt, signalisering av hvilke sanger som kommer osv. osv. har vi vært veldig gode på. Så var vi ikke veldig bra denne gangen, men til høsten skal vi nok en gang pisse på apeberget, den gangen på Ullevaal og du kan ta sytinga di og gå og legge deg!
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

                                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                Kommentar

                                • ON
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3639

                                  #17
                                  Ok, kanskje jeg får protester her nå...MEN JEG TROR/ HAR FÅTT HALVEIS OPPFATNING av at kfl har blitt dårligere de to sisste åra...jeg håper ikke det, men har vært med så kort at det kanskje hørtes litt bedre ut når jeg var yngre 8)


                                  Forza

                                  Kommentar

                                  • CocaJerry
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 2532

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                                    Ikke noe basta, bedre organisering må til.
                                    Hvis vi ikke klarer å få folk til å synge på storkamper så kommer vi aldri til å bli noe bedre heller.
                                    Nå må du komme deg ut av den fantasiverdenen du lever i, våkne opp og lukte på koppen med kaffe!

                                    KFL har siden den fatale serieåpninga mot Vålerenga på Ullevaall i 1994 vært meget gode på organisering av synging på storkamper. Plassering av forsangere, utvidelse av felt, signalisering av hvilke sanger som kommer osv. osv. har vi vært veldig gode på. Så var vi ikke veldig bra denne gangen, men til høsten skal vi nok en gang pisse på apeberget, den gangen på Ullevaal og du kan ta sytinga di og gå og legge deg!

                                    Syting? Våkne opp?, fantasiverden? begrunn dette a din løk

                                    JEG masta som ett uvær om flere forsangere på til Lyn og enga kampene på Ullevål fra våren 1 år før det blei organisert skikkelig.
                                    I tillegg er du jo en av de premie-idiotene som klarer og si at det holder med 1 forsanger, det er ikke lenger enn 14 dager siden du skreiv det på mailiglista din dott :lol:

                                    Kommentar

                                    • Jan Banan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2004
                                      • 809

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern

                                      Ingen sanger hadde funka på 16. mai. KFL var pinlig dødt og Tommy og resten av oss forsangera klarte ikke å få med folk, uansett hvilke sanger som ble startet.

                                      Basta!
                                      Snakket ikke spesielt om 16. mai. Mener dette er en trend som gjentar seg.
                                      - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                                      Stuart Baxter har forstått det.

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                                        I tillegg er du jo en av de premie-idiotene som klarer og si at det holder med 1 forsanger, det er ikke lenger enn 14 dager siden du skreiv det på mailiglista din dott :lol:
                                        Dette begynner å bli pinlig for deg skjønner jeg og da begynner du med løgn også. Du er og forblir patetisk....
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        Working...