Colin N´Kee

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 1075

    Colin N´Kee

    Colin N´Kee har vel mer eller mindre vært ganske stabil på 2.laget de siste sesongene.. Hva med å prøve han på A-laget?
    Eller skal vi vente til han har signert for ODD?
  • erlando
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 858

    #2
    Stabilt 'hva'? God? Middelmådig? Dårlig? Et hat-trick mot Åkrene er ikke nok til å ha hevd på A-lagsplass.

    Etter hva jeg mener å huske er han inne i siste året av kontrakten og det er lite som tyder på at han vil bli tilbudt noen forelengelse.
    Ja til pause i pausen!

    Kommentar

    • Stan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 1075

      #3
      Han ble bl.a. kåret til årets juniorspiller i LSK ifjor og har puttet flere mål for junior og 2.laget.
      Når en spiller er i form som nå, kan det være en fordel at vi satser på vedkommende til fordel for gammel gråstein på benken.
      Konsekvensen av å ikke gjøre det, er at vi blir et farmerlag til f.eks ODD Grenland. De har gjentatte ganger gjort og vil gjøre suksess av spillere som vi ikke har gitt tilstrekkelig med sjangser.
      Last edited by Stan; 20.08.2010, 20:42. Begrunnelse: Skriveleif

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        #4
        Ujah putta 18 mål på 5 kamper på andrelaget. Han er et år eldre enn N'Kee. Når N'Kee nærmer seg halvparten av den statistikken så kan han vurderes.

        N'Kee er en meget bra juniorspiller, men har ingen ekstreme ferdigheter. HAns mest fremtredende egenskap er målteften, men han har ikke herja i juniorsamenheng på samme måte som Gulbrandsen f.eks som er ett år yngre.

        Gulbrandsen, Bergmann og Ujah er alle spillere som har omtrent samme alder, men et laaangt høyere nivå.

        N'Kee var på prøvespill hos en svensk klubb for litt siden. Om Odd vil ha han så er det fritt frem.

        Kommentar

        • Stan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 1075

          #5
          Opprinnelig skrevet av HSft
          Ujah putta 18 mål på 5 kamper på andrelaget. Han er et år eldre enn N'Kee. Når N'Kee nærmer seg halvparten av den statistikken så kan han vurderes.

          N'Kee er en meget bra juniorspiller, men har ingen ekstreme ferdigheter. HAns mest fremtredende egenskap er målteften, men han har ikke herja i juniorsamenheng på samme måte som Gulbrandsen f.eks som er ett år yngre.

          Gulbrandsen, Bergmann og Ujah er alle spillere som har omtrent samme alder, men et laaangt høyere nivå.

          N'Kee var på prøvespill hos en svensk klubb for litt siden. Om Odd vil ha han så er det fritt frem.
          For øyeblikket er målteft en egenskap både Arild og BBS mangler..

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            #6
            Opprinnelig skrevet av Stan
            For øyeblikket er målteft en egenskap både Arild og BBS mangler..
            Stemmer, men de har andre egenskaper. Vil uansett tro at disse hadde putta mer enn N'Kee på det nivået han spiller. Du kan jo bare samenligne med Ujah sin statistikk for å se hva en med målteft og tippeligaklasse kan gjøre.

            N'kee blir omtrent det samme for LSK som Mellor var for Liverpool, bare litt lengre unna å ha nivået inne.

            N'Kee kan kanskje ha bedre målteft enn Gulbrandsen også. Men forskjellen er at målteften kanskje er gulbrandsen sin største svakhet. HAn har ekstremt mange andre gode egenskaper som gjør han til en klassespiller i forhold til N'Kee.

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              #7
              Opprinnelig skrevet av Stan
              Colin N´Kee har vel mer eller mindre vært ganske stabil på 2.laget de siste sesongene.. Hva med å prøve han på A-laget?
              Eller skal vi vente til han har signert for ODD?
              Han er vel prøvd en gang allerede (mot Asker i cupen), og da scoret han.

              Kommentar

              • Stan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2006
                • 1075

                #8
                At Gulbrandsen og Ujah er hakket vassere enn N´Kee i sin helhet er jeg 100% enig i. Det er først og fremst deres evne til å prestere enkeltvis som gjør de såpass gode.
                Derimot er det Arild og BBS har prestert i løpet av sesongen langt under pari.

                I RBK har det rutinerte lokomotivet Roar Strand måtte vike til fordel for en juniorspiller. En annen Markus vi kjenner godt fra SIF og HamKam fikk sjansen og er et hett salgsobjekt i dag.

                Vil på ingen måte avskrive BBS, da han enda har noen år på seg. Men sorry folkens, Arild er jeg redd har sett sine beste dager. Han er ikke i nærheten av å involvere seg i spillet og de få målene han scorer er stortsett ferdigscora fra assistmakeren.
                Her burte vi lære av andre tippeligalag og dytte sultne juniorer foran gammel gråstein. Helst i de posisjonene de mestrer. Pr. dags dato tror jeg den unge og sultne er Colin N´Kee

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Stan
                  I RBK har det rutinerte lokomotivet Roar Strand måtte vike til fordel for en juniorspiller. En annen Markus vi kjenner godt fra SIF og HamKam fikk sjansen og er et hett salgsobjekt i dag.

                  Her burte vi lære av andre tippeligalag og dytte sultne juniorer foran gammel gråstein. Helst i de posisjonene de mestrer. Pr. dags dato tror jeg den unge og sultne er Colin N´Kee
                  De nevnte markusene har begge et drøss med u-landskamper. N'kee har ingen og er absolutt ikke på samme nivå! BBS er like gammel som N'Kee og har prestert jevnt godt.

                  Har du i det heletatt sett N'Kee spille?

                  Vi har tre unggutter som kjemper om spissplassen, og det er ingen grunn til å dytte langt dårligere juniorer forran. Om vi skal ha flere unggutter på spissplassen vår får vi heller følge eksemplet til godset som du nevnte og hente en fra Ståle sine gamle beitemarker.

                  Kommentar

                  • Stan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 1075

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av HSft
                    De nevnte markusene har begge et drøss med u-landskamper. N'kee har ingen og er absolutt ikke på samme nivå! BBS er like gammel som N'Kee og har prestert jevnt godt.

                    Har du i det heletatt sett N'Kee spille?

                    Vi har tre unggutter som kjemper om spissplassen, og det er ingen grunn til å dytte langt dårligere juniorer forran. Om vi skal ha flere unggutter på spissplassen vår får vi heller følge eksemplet til godset som du nevnte og hente en fra Ståle sine gamle beitemarker.
                    Yup. Han har faktisk putta mål i de jeg har sett. Om det er en tilfeldighet vet jeg ikke Og du har helt rett, vi har tre unggutter som kjemper om spissplassen. I tillegg har vi en gråstein. Er ikke meningen å disse. Men denne personen jeg refererer til har jeg også sett spille...dessverre.

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      #11
                      Kan ikke sammenligne N'Kee og Bergmann, de individuelle forskjellene er ekstremt store. N'Kee er god til å sette kula i kassa på juniornivå, mens Bergmann er teknisk eminent i Tippeligaen. Det er ingen tvil om at Björn har en del å gå på når det gjelder å komme seg til sjanser og score mål, men bortsett fra det er han nærmest komplett. Du kan vel se på N'Kee som den rake motsetning, ingen spesielle ferdigheter bortsett fra at han scorer mye mål i tillegg til en bra arbeidsinnsats. Det kunne definitivt vært spennende å se han mer på andrelaget, men du må også huske på at de spiller i 3 divisjon i år. Det er ikke et høyt nok nivå til å måle Tippeliga-standard. Jeg tipper N'Kee forsvinner ut av LSK-systemet etter årets sesong. Han har vært en dyktig målscorer i mange sesonger nå uten at han har fått prøve seg noe særlig på A-laget. Det tyder på at trenerne mener han har begrensede ferdigheter.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        #12
                        Snakka med Colin etter kampen i dag og han skal tilbake og prøve seg mere i Magnus Powell sin gamle klubb Sundsvall etter sesongen.Sist han var der scora han 2 mål på 2 kamper.Litt om Colin som spiller slik jeg har sett han. Ikke veldig rask,grei teknikk,ENORM til og jobbe begge veier,God avslutter,lei og møte når han er litt forbanna.God på hode,bra med begge beina .Egentlig en veldig god spiss men fort et 6 valg hos oss . Håper at Lsk skriver kontrakt med han og leier han ut.

                        Kommentar

                        • Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                          Han er vel prøvd en gang allerede (mot Asker i cupen), og da scoret han.
                          Feil. Han kom inn på overtid, og var vel aldri nær ballen. Fredrik kom derimot inn og putta.

                          Kommentar

                          • Martin Olsen
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Jan 2007
                            • 186

                            #14
                            Colin er vel oppe i 8 eller 9 mål i 3.Divisjon, Toppscorer i JuniorInterkrets og han er visst også Toppscorer i NM.
                            Han var Toppscorer i Fjor også. Pratet med Lagleder Solberg i dag og han sa at Colin var over 30 mål i år. Det er merkelig at han ikke er i nærhet av A-laget. Edwin har vært helt borte i år. Dumt å bruke penger på spiss når han er god nok for en Klubb som nærmer seg Allsvenskan....................
                            Det jeg har sett av Colin så er han brukbart rask, God på Hodet, Bra skudd. Egentlig en Meget bra spiss, som BØR prøves på A-laget.

                            Kommentar

                            • ragnarrock
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 937

                              #15
                              enig med at når en spiller bøtter inn som Colin har gjort, så burde han nærme seg en sjangse.
                              Frostår godt argumentene med ferdigheter og styrker i hytt og gevær, men, at the end of the day, en spiss sin jobb er å få ballen i nettet!

                              Glimrende eksempel på en spiller som ikek var drit rask, eller sterk, eller god på hodet, som allikevel viste seg å være en over snittet god spiss er jo solskjær.
                              Han jobber alltid godt og er har den lille x faktoren som får ballen i mål.
                              *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                              -RagnarRock-

                              Kommentar

                              • veiron
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6267

                                #16
                                Det er så utrolig mange trenertalenter på forumet! Her er det bare å gjøre karriere folkens.

                                Kommentar

                                • Stan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 1075

                                  #17
                                  Da fikk han jaggu ballen i nettet igjen. Sikker på at dette ikke er A-lags materiale?

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    #18
                                    Ja. Spesielt når man ser på spissene A-laget har tilgjengelig.

                                    Kommentar

                                    • Stan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2006
                                      • 1075

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Lars
                                      Ja. Spesielt når man ser på spissene A-laget har tilgjengelig.
                                      Jeg sier ikke at han bør innpå istedet for f.eks Ujah. Kanskje være aktuell som innbytter i sluttminuttene? Han spilleren du har lagt din elsk på finner jo ikke nettmaskene?!

                                      Kommentar

                                      • Lars
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6156

                                        #20
                                        Du sammenligner epler og bananer. Bergmann spiller Tippeliga, N'kee spiller juniorfotball.

                                        Colin er målfarlig på juniornivå, men jeg tror han ville falt helt igjennom på toppnivå.

                                        Kommentar

                                        Working...