Lillestrøm Sportsklubb - Start Åråsen 12.09 kl 18:00
Collapse
X
-
Man skal være litt hatet og ha sutrende motstandere etter en kamp mot LSK!
(Kleiven burde heller hatt litt ambisjoner og ønsket seg til en klubb som LSK )Kommentar
-
En ting jeg lurer på, straffa som kiko tok i går, ble den tatt korrekt etter reglene?? Mener å ha hørt/lest att det er ikke lov å ta fart mot ballen, for så å nesten stoppe opp og så skyte. Er det noen fotballregler-eksperter som kan svare på det??
Neida, er ikke ute etter å ta kiko eller dommeren, vil bare få bekreftet eller avkreftet om dette er lov.Kommentar
-
Kikos variant, der han har ujevnt fart i tilløpet, tror jeg fortsatt er helt grei.
Opprinnelig skrevet av VG.no
I Brasil er de blitt populære, men før VM setter FIFA den mektige foten ned for «usportslige» straffer.
Dommersjef i Norges Fotballforbund, Rune Pedersen, mener regelpresiseringen er marginal.
- Jeg tror denne regelpresiseringen vil ha ytterst små konsekvenser. Hvis dommeren mener straffen tas usportslig, har det også før vært lov til å annulere scoringen. Det vil fortsatt være lov å finte i tilløpet, så dette er små fortolkninger som er endret, sier Pedersen, som selv dømte VM i 1998, til VG Nett.Kommentar
-
Fortsett sånn gutter ;-)Kommentar
-
Men det er klart at en som spiller på midtbanen til ett lag som har sluppet inn 47 mål på 23 kamper kan synes at andre lag spiller kjedelig fotball.
Iflg vg sine statistikker er LSK på 5 plass over antall sjanser pr kamp, og har nest færrest sjanser imot bak RBK. Det vitner om at vi totalt sett ikke presterer så svakt som enkelte her inne mener.
Kommentar
-
Jeg synes også det er litt morsomt at han nevner LSK sine dødballer, når fakta viser at vi har scoret to dødballmål (frispark og straffe igår) av 6 mot de i år, og de har 2 cornermål på de samme kampene.
edit: Straffe skal selvfølgelig også telle som dødball.Kommentar
-
Sikter du til episoden i går da Søgaard haussa opp kanarifeltet. Han som lå nede er da definitivt ingen medspiller!! At Søgaard bruker avbrekk til å løfte kanarifeltet litt, ser jeg utelukkende positivt på.
Dine konspirasjonstorier om at Søgaard gleder seg over å skade motspiller det værre med.Kommentar
-
Å juble når medspillere ligger nede er idiotisk ???????????
Sikter du til episoden i går da Søgaard haussa opp kanarifeltet. Han som lå nede er da definitivt ingen medspiller!! At Søgaard bruker avbrekk til å løfte kanarifeltet litt, ser jeg utelukkende positivt på.
Dine konspirasjonstorier om at Søgaard gleder seg over å skade motspiller det værre med.
Ingen som sier at han GLEDET seg over en skadet motspiller, men at han hauset opp kanarifeltet akkurat da en motspiller falt ned med en mulig hodeskade er uheldig og kan oppfattes som usportslig. Men å trekke det dit hen at enkelte antyder at Søgård gledet seg over motstanders skade kan du spare deg for, aldri noen som har antydet det.Kommentar
-
Hodeskade? Mannen fikk en klarering i hodet! Ikke noe skadelig, bare en artig slapstick-situasjon.Kommentar
-
Jeg tror faktisk ikke at Espen hadde fåt med seg at Start-spilleren ble liggende da han knyttet nevene mot feltet. Tror faktisk at han rett og slett var gira og dritfornøyd med å ha klarert unna fra en trengt situasjon.
At timingen gjorde det morsomt (med LSK-øyne) eller uheldig (fra de fleste andres synspunkt) synes jeg det blir vel strengt å klandre Rånern for.Knurr...Kommentar
-
Selvfølgelig er det morsomt at han fikk ballen i hodet. Og at Rånern bruker responsen og situasjonen til å hause opp mer var herlig.
Responsen kom fordi det var en morsom situasjon og Espen ga en trøkk, ikke fordi noen kunne blitt skada.Petter Ø - Kreativ Kanaris
http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401Kommentar
-
Personlig fryder jeg meg sykt mye over å lese Start fansens patetiske forsøk på Vgd.no å argumentere mot at det var straffe til Ujah.... Den beste hittil, er han som mente dommeren blåste før Goodson på Amerikansk gentlmenn vis spenner bein på Ujah... Den straffen var 110 % klar!Kommentar
-
En annen ting er litt vel mange håpløse feilpasninger. Det drar inntrykket av prestasjonen ned når en ser flere totalt meningsløse pasninger som ikke engang er i nærheten av noen mottager. Vi har flere spillere som ofte gjør et par slike i løpet av en kamp.
En tredje greie er at det blir mye "nesten". Hverken Ujah, Edwin eller midtbanen (med unntak av EK) er spesielt flinke uten ball (Arild kan antagelig, men har ikke den rollen. Dessuten manger han vel farten). Nosa er heller ikke veldig smart uten ball når han spiller (eller kanskje det er viljen).
Dette fører til at ballen ofte når en eller annen som får problemer med å spille den videre. Som et resultat kommer en bakoverpasning eller et mislykka driblingsforsøk.
Slikt reduserer helhetsinntrykket og folk blir "farga" av elendigheten.
Det er mye talent i laget. Dersom det lykkes å komme dithen at spillerne etterhvert kan slå "i blinde" vil det bli bra. Med all ungdommen vil det antagelig ta lenger tid enn hva en stakkars supporter skulle ønske.Fugla mot nye høyderKommentar
-
Helt riktig taktikk av Berg'arn i denne kampen. 3 points viktigst. Vi tok Start på deres svakheter. Vi har 9-10 mot 6-7 i antall "muligheter" tipper jeg (ikke vg-sjanser).
Sånn må det være, synes jeg.Kommentar
-
Og alle kan se at Espen er stor nok og går bort til Startspillern som ligger nede og ber om unnskyldning flere ganger.Kommentar
Kommentar