Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
STEFAN LOGI MAGNUSSON 6
Måtte tidlig i aksjon da Djurdjic kom alene gjennom. Stoppet avslutningen greit. Gjorde en enda bedre redning da samme man kom alene gjennom rett etter LSKs ledermål. Sjanseløs på både 1-1, 2-1 og 3-3 målene til vertene. God kamp av islendingen.
KARIM ESSEDIRI 5
Skadet ankelen på søndagstreningen, men ble meldt klar til kamp. Mye involvert offensivt etter hvert som LSK festet grepet på kampen i 1. omg. Mange gode innlegg og dødballer. Uheldig da ballen spratt overbeinet hans før 1-2. Kom for seint inn i duellen før pasningen til 3-3.
MADS DAHM 4
Fjerde kamp på rad fra start. Laget flere unødvendige frispark før pause. Kom bra ut av duellene når ballen kom i lufta. Klarte ikke å stå på beina og må ta på seg skylda for at Sørum kom gjennom og serverte Djurdjic på Haugesunds 2-1 mål. Hans lår serverte Mouelhi før 2-2.
FRODE KIPPE 6
Scoret sitt aller første LSK-mål i Haugesund for 12 år siden. Fant nettet igjen med en frispark-kanon da han ga LSK 3-2. Litt problemer med bevegelige Sørum og Djurdjic i starten da de angrep langs bakken, men tok raskt grep om duellene. Ikke direkte involvert i baklengsmålene. Mange viktige taklinger i og utenfor eget felt.
STEINAR PEDERSEN 5
Lite foregikk på hans side før pause da vertene stort sett angrep gjennom midten. Involvert offensivt mot slutten av i angrepet som ga LSK 1-0. Ellers få offensive bidrag utenom pasninger. Rakk aldri å komme inn i Tronseth før han banket inn 3-3.
ERLING KNUDTZON 5
Mye involvert fra start. Bidro langt mer offensivt enn han har gjort den siste tiden. Ga venstrebacken trøbbel flere ganger med farten sin. Innleggene og pasningene holdt ikke alltid like god kvalitet. Pliktoppfyllende i den defensive jobben. Lite med i 2. omg. før han ble byttet ut.
ESPEN SØGÅRD 5
Flink til å vinne og plukke opp baller på midten sammen med Mouelhi før pause. Rotet vekk noen i farlig område. Stygg miss rett etter LSKs ledermål som nesten ga utlikning. Betydelig bedre da han i forkant av Sundgots mål serverte med noe som liknet en Xavi-pasning. God kamp.
KHALED MOUELHI 5
Mye involvert før pause. Gjorde stort sett fornuftige ting med ballen. Vendte spillet fint ved flere anledninger. Noen få viktige balltap trekker ned. Nær mål med en tidlig avslutning på innlegg fra Knudtzon. Men målet kom da han satte inn 2-2 med en hard og presis innside.
EDWIN EZIYODAWE 4
Fra start i sin åttende kamp på rad. Fikk en del ballkontakt på LSK-kontringer før pause, men det ble lite resultat ut av det. Nærmest var han da han banket til et hardt skudd fra 18 meter som strøk tverrliggeren. Veldig anonym før han ble byttet ut. Trenger en kamp på benken nå.
ARILD SUNDGOT 6
Passerte Torgeir Bjarmann med sin 307. kamp for klubben. Slet litt med å komme inn i kampen, men utover i 1. omg. fant han sin posisjon i mellomrommet. Fikk mange frispark. Centimeter fra mål på stuss før han på elegant stakk fram tåa og vippet inn 1-0. Nær enda ett mål.
ANTHONY UJAH 5
Sju mål på de ti siste seriekampene før denne. Hele tiden på jakt etter mål denne gangen også, men det ble mest nesten foran mål. Binder uansett opp et helt forsvar med sine løp. Skaper på den måten rom for andre. Ble innimellom litt for ensom på topp etter pause.
SUM 11 MANN: 56
INNBYTTERE:
NOSA IGIEBOR 4
(34 min. for Knudtzon).
Vraket på grunn av innsatsen på trening. Ikke noe i veien med den i den drøye halvtimen han fikk. Men lyktes ikke helt med ball.
LARS KRISTIAN ERIKSEN
(28 min. for Eziyodawe).
Mye involvert mot slutten på kanten. Men lyktes bare nesten. Kanskje snytt for straffe.
SUM 13 MANN: 60
DOMMER:
SVEIN-ERIK EDVARTSEN 6
Tok tak i kampen fra start og klarte å holde den gode linja han la seg på i samtlige 90 minutter. Flere vanskelige situasjoner i feltene, men løste dem greit. Assistenten hans bommet grovt på en Haugesund-offside, men det kan ikke Edvartsen lastes for.
ANALYSEN:
Første gang på ti år at LSK gjestet Haugesund stadion. Vertene kom til kampen som ett av tre lag uten hjemmetap – med medalje og europacup i sikte. LSK med sjanse til å spille seg tilbake i posisjon til topp-4. Det ble en morsom og etter hvert ganske åpen kamp selv om det var to lag som ønsket å ligge godt organisert. Fire av målene kom etter dødball, men det var også flere sjanser begge veier etter åpent spill. En kamp begge lagene kunne vunnet, men uavgjort et rettferdig resultat. LSK brukte ballen mer og skapte mer enn de har gjort på en stund på bortebane. En positiv kamp å bygge videre på.
Vurdert av Per Kristian Torvik og Morten Svesengen
Logi: - Vi har Norges beste supportere
Etter null støtte på Haugesund stadion gleder Stefan Logi Magnusson seg til stemningen på Åråsen. LSK - Molde lørdag klokka 17:00.
LSK-TV: Sundgot: - Kun seier som gjelder.
LSKs legende Arild Sundgot er tent før hjemmekampen mot Molde på lørdag. Han ser på kampen som en mulighet til å klarte på tabellen og setter seier i fokus.
LSK-TV: Berg: - Har tro på seier.
Henning Berg og hans mannskap gleder seg til å spille med Kanari-Fansen i ryggen og har tro på seier. LSK-TV gir deg trenerpraten før møtet med Molde på lørdag.
rb hadde i går en sak om lsks økonomi der per mathisen opplyser at lsks økonomiske situasjon er under kontroll og at man har likviditet slik at alle regninger betales ved forfall.
Rösler: - Har aldri tenkt på hva jeg kunne fått til med LSK
(VG Nett) Uwe Rösler hevder han aldri har tenkt på hva han kunne ha utrettet i Lillestrøm, om han bare fikk fortsette.
Kanarifansen foran gjensynet på Åråsen: - Den mest populære vi har hatt
Av Jamel Rake , Per Opsahl
- Nei, det har jeg ikke gjort. Det var trist å forlate klubben, men når du er fotballtrener vet du at ting kan skje. Og uken etter skrev jeg under for Viking, sier Rösler til VG Nett.
- En av de store LSK-heltene
I ettermiddag er han tilbake på Åråsen for andre gang som trener for et annet lag enn Lillestrøm. Der lover supporterne å gi ham en særdeles varm velkomst.
Det er liten tvil om at tyskeren gjorde et sterkt inntrykk på Kanari-fansen.
- Hvis vi sier at den nåværende treneren (Henning Berg) ikke er med i vurderingen, så er nok Uwe den mest populære treneren vi har hatt i nyere tid, sier Kanari-fansens talsmann Vidar Evje.
- Måten han håndterte pressen på med en blanding av engelsk, norsk og tysk var bare herlig. Uwe er en av de store heltene i LSK, og måten han ble presset ut på, var lite populær blant fansen, sier han til VG Nett.
- Vi var veldig åpne
Rösler setter pris på de varme ordene fra sine tidligere hjemmesupportere.
- Det er hyggelig å høre. Vi var veldig åpne, og prøvde å møte supporterne ofte for å snakke fotball. Det var aldri mitt ønske å forlate Lillestrøm, men det vil for alltid være en spesiell klubb for meg. De støttet meg gjennom sykdomsperioden og ga meg sjansen som trener, sier tyskeren.
Redningsmann
Nå har han tatt rollen som redningsmann i Molde - og trenger minst tre seirer til for sikre eliteserieplassen. Første sjanse kommer på Åråsen.
- Vi møter et Lillestrøm-lag som kjemper hardt, og som alltid er vanskelig å slå. Men vi har vunnet to kamper på rad nå, og har en god sjanse til å få noe ut av kampen.
- Føler du at du har fått satt ditt preg på laget etter så kort tid?
- Vi endret på ting helt fra starten av. Men vi er jo ikke her på noe langtidsprosjekt. Vi er her for at Molde skal beholde plassen i eliteserien.
- Hva svarer du når spørsmålene om en forlengelse kommer?
- Klubben og jeg var ganske klare helt fra starten. Jeg bosetter meg sammen med familien i England, og fortsetter engasjementet i TV 2, sier Rösler.
- Skal så høyt som mulig
Han er klar på at han skal opp på et høyere nivå som fotballtrener.
- Mine ambisjoner er å komme så høyt som mulig som fotballtrener. I England eller kanskje Tyskland en gang. Jeg er klar for å gjøre det som skal til, sier tyskeren.
- Uwe er godt likt av alle på Åråsen, og det er ingen tvil om at han har et spesielt forhold til Lillestrøm. Han spilte her da han ble syk, og fikk jobben som trener etter at han ble frisk. Det er klart det er hyggelig for oss at han kommer på besøk, men han var jo her som Viking-trener også, og det er trolig mer spesielt for ham å komme hit enn det er for oss å ta ham i mot, sier Berg.
Spissveteranen Arild Sundgot spilte sammen med Rösler og under ham som trener, og gleder seg til å møte tyskeren igjen.
- Det blir spennende å møte Uwe og Gunnar igjen. Jeg hadde et godt forhold til dem da de var her, og de er gode trenere, sier Sundgot, som mandag satte ny klubbrekord med 307 spilte eliteseriekamper. Sportsdirektør Torgeir Bjarmann hadde den gamle.
Stolt Sundgot
Fra før har Sundgot allerede tatt legenden Tom Lunds klubbrekord for flest scorede mål.
- Jeg er stolt over rekordene. Men jeg håper jeg får spille mange flere kamper for Lillestrøm, hvis ikke kommer Espen(Søgård) og Frode (Kippe) til å ta meg igjen, sier den 32 år gamle spissen, som mandag satte inn sesongens sjette seriemål i oppgjøret mot FK Haugesund.
Løftet spillet
Sundgot er derimot mer opptatt av at Lillestrøm er i ferd med å finne tilbake til formen de viste under vårsesongen, og håper det vil gi utslag når Molde gjester Åråsen.
- Vi har fått løftet spillet vårt og begynt å ta poeng igjen. Med litt bedre spill er vi tilbake der vi var i vår. Jeg håper det fortsetter nå så vi får en bra plassering til slutt, og at vi klarer å vise hva vi kan mot Molde, sier han.
Stor bredde
Også trener Berg er fornøyd med den siste tidens fremgang.
- Vi har vunnet de siste to hjemme og klarte uavgjort i Haugesund, noe ikke mange gjør. Bredden i stallen vår er større nå og vi har kamp om plassene. Dermed kan vi også gjøre endringer i løpet av kampene for å forandre kampbildet, sier LSK-treneren, som er overrasket over at Molde ligger så langt ned på tabellen som de gjør.
- De har et bra lag og det er overraskende at de er i den posisjonen de er på tabellen. De har brukt mye penger på spillerkjøp, men har vært uheldige med skader.
Få endringer
Berg gjør trolig få endringer fra laget som spilte 3-3 i Haugesund på mandag.
- Vi presterte jevnt over bra i Haugesund og har hatt en fin treningsuke. Troppen er skadefri, men det er ikke rom for de store forandringene på laget, sier Berg, som trolig stiller dette laget:
Kommentar