Nyheter september 2010

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    RB


    FORTVILER: Frode Kippe skjønner ikke hvorfor dommer Staberg blåste for frispark. Han mener han ikke gjorde noe galt i situasjonen på overtid. FOTO: SCANPIX

    – Uforståelig at han blåser

    ÅRÅSEN: Frode Kippe skjønte ingenting etter at det som kunne blitt seiersmålet to minutter på overtid ble annulert.

    Espen Bolstad
    David Bjørtomt
    Publisert 25.09.2010 kl 19:37 Oppdatert 25.09.2010 kl 20:28

    På stillingen 1-1 og to minutter på overtid headet Frode Kippe ballen over Moldes keeper Espen Bugge Pettersen, som nok har stått bedre plassert tidligere.
    Ballen gikk i mål, men dommer Per Ivar Staberg blåste og annullerte målet.
    – Jeg trodde han blåste for offside. Da jeg fikk vite at han dømte for at jeg dytta skjønte jeg ingenting. Det er uforståelig for meg, sier Kippe til rb.no etter kampslutt på Åråsen.

    Dommeren står på sitt
    Dommer Staberg sier til pressen etter kampen at han ikke skjønner oppstyret fra spillerne.
    Han sier han så to strake armer fra Frode Kippe i situasjonen der LSK-kapteinen header ballen i mål.
    Etter å ha sett situasjonen i reprise etter kampen står dommeren fortsatt på sitt.
    – Men situasjonen så ikke så klar ut, som da jeg tok avgjørelsen på banen, sier Staberg til rb.no.

    – Poeng på dårlig dag
    LSK-trener Henning Berg mener i likhet med Kippe at det ikke var frispark.
    – Dommeren mener han ser to strake armer. Det gjør ikke jeg fra min posisjon, men vi får et poeng på en dårlig dag. Det er positivt, sier Berg.
    – Men vi kunne ha stukket av med alle tre, og det er bittert, sier han.

    Pepet av banen
    Det var kun ett lag på banen i den første av to omganger på Åråsen i kveld. Innsatsen fra hjemmelaget var så svak at publikum svarte med å pipe spillerne av banen ved halvtid.
    Ikke en eneste målsjanse ble skapt mot Moldes fem. De to lagenes toppscorere sørget for scoringene. Anthony Ujah ga hjemmelaget ledelsen da han utnyttet en misforståelse i Molde-forsvaret.
    Det var Ujahs tiende scoring for sesongen på Lillestrøms første av to målsjanser i kampen.
    Baye Djiby Fall sørget for utligningen i det 87. minutt og begynner for alvor å nærme seg toppscorerteten med sitt 13. mål.
    Han ligger likt med Steffen Iversen og er bare to mål bak Mohammed Abdellaoue, som har reist til tyske Hannover, skriver ANB.

    REFERAT: Vi fulgte kampen LIVE!

    Høydepunktene:
    • SLUTT
    • (92) Frode Kippe blir spilt igjennom med en lang klarering. Keeper er på halvdistanse, og i duell med en Molde-forsvarer header Kippe ballen i en fin bue over Bugge Pettersen og i mål. Til Kippes og resten av Lillestrøms fortvilelse, annullerer dommer målet. Stopperen får frispark i mot på grunn av dytt i rygg. En tvilsom avgjørelse.
    • (87) Mål 1 - 1 Baye Djiby Fall. Målgivende pasning Emil Johansson. Det lå litt i kortene. Molde har presset voldsomt på de siste minuttene, og til slutt kom det. Innlegget kommer fra Emil Johansson, inne i feltet venter Fall. Spissen stanger det presise innlegget forbi en sjanseløs LSK-målvakt.
    • (82) Spillet bølger frem og tilbake. Molde er det førende laget og jager utligningen, men Lillestrøm kommer til stadighet på overganger.
    • (51) Mål 1 - 0 Anthony Ujah. Målgivende pasning Karim Essediri. Ut av ingenting scorer hjemmelaget. Espen Søgård chipper ballen gjennom til Essidiri, som slår inn foran mål via Emil Johansson. Ballen spretter forbi Arild Sundgot på første stolpe, men bak ham dukker Uja opp og stanger inn ledermålet.
    • Kampen er i gang igjen!
    • PAUSE: – Vi har vært merkverdig tamme. Molde vinner dueller, de vinner andreballer. Vi er heldige som ikke ligger under, sier LSK-assistent Petter Belsvik til NRK i pausen.
    • Pause
    • (31) Nesten for hjemmelaget. Nosa drar seg på tverrs av feltet, og spiller til Knudtzon. Kantspilleren slår inn, men pasningen blir for høy.
    • (29) Kjempesjanse for Molde. Thioune spiller igjennom Pape Pate Diouf, som blir nektet mål av en god benparade av Magnusson. Ballen detter ned hos Baye Djiby Fall, som mislykkes med brassesparket, og spiller i stedet ufrivillig tilbake til Diouf, som ikke får stokket beina. Utspill fra keeper.
    • (18) Kjempemulighet for Molde. Dårlig kommunikasjon i LSK-forsvaret gjør at Baye Djiby Fall kommer alene med keeper. Magnusson får avverget til corner med nød og neppe.
    • (6) En tett åpning hvor ingen av lagene tør å slippe seg for mye fremover. Molde har hatt ballen mest de første minuttene
    http://www.rb.no/lsk-magasinet/article5324464.ece

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      lsk.no



      - Vi skaper unormalt få sjanser

      Det mener assistenttrener Petter Belsvik etter slaget mot Molde.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        lsk.no


        Ble presset lave

        - Vi må kunne klare å stå høyere på egen hjemmebane, sier Espen Søgård

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          lsk.no



          Berg: - Ikke gode nok

          Henning Berg hadde håpet på alle tre poengene mot Molde lørdag kveld, men LSK fikk kun med seg det ene etter 1-1.

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            Mulig karrierepunktum for Marius Johnsen

            Kun 29 år gammel, er Lillestrøms venstreback inne i alle fotballspilleres mareritt.

            Marius Johnsen har vært svært skadeplaget de siste sesongene. Lillestrøm-backen håper å komme tilbake for fullt en dag, men synes foreløpig det er fælt å sitte på tribunen.

            - Jeg synes det er tungt å se på når mine lagkamerater spiller kamp. Jeg vil så gjerne være med, sier Johnsen, som har funnet både trøst og en ny lidenskap i sin skadeperiode.

            Kaffeentusiast
            Tim Wendelbos kaffebar på Grünerløkka har blitt Marius Johnsens lille oase i en tung skadetid.

            - Jeg er en såkalt kaffeentusiast, og kjører gjerne 25 minutter for en kopp espresso. Her holder de rett og slett verdensklasse, og er suverent best i Norge, mener Johnsen.

            - Kaffeinteressen begynte som så mye annet gjennom min bror, men nå har jeg tatt interessen langt videre, ler han.

            Solskjær-kopi
            Johnsen har samme type kneskade som satte en stopper for Ole Gunnar Solskjær karriere. Og rett før operasjonen innser 29-åringen at halvannet år med opptrening kan bety slutten også for ham.

            - Av og til tar livet en vending man ikke er forberedt på, og ikke ønsker. Men jeg prøver å ikke la det prege meg for mye, og tenker på at jeg er heldig som har en så flott familie, og har opplevd såpass mye i min karriere.

            - Jeg kjemper en kamp i hodet mitt nå, og håper at jeg en dag skal spille fotball igjen. Hvis det ikke skjer, skal jeg leve greit med det, sier Johnsen.

            Johnsen har syv landskamper, og blant annet et halvt år i Bundesliga med FC Köln på CV-en. I år har han kun fått med seg et innhopp i cupkamp for Lillestrøm før smertene ble for tunge.

            - Nå handler det om å få et kne jeg kan bruke til å gå opp og ned trappen, og sette meg ned på bakken for å leke med mine små barn. Men jeg føler ennå jeg har mye ugjort på fotballbanen.

            Avtale med LSK
            Lillestrøm og Johnsen har blitt enige om redusert lønn de neste to årene, mot at Johnsen får flytte tilbake til Kristiansand, og studere.

            - Nå gjelder det bare å få solgt huset, så hvis noen er interessert i en bolig på Fetsund - er det bare å ta kontakt, smiler Johnsen.


            TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              lsk.no



              Bolly med to da LSK2 vant 7-0

              Mandag kveld vant LSK2 7-0 over Sørumsand. Mathis Bolly satt in to, og det samme gjorde Simen Rustadbakken.

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                lsk.no

                Billettsalget til allstarskampen i gang

                Du kan nå sikre deg billetter til allstarskampen her på LSK.NO. Kampen spilles 9. oktober.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  lsk.no

                  Fredrik og Ruben mot Estland

                  Fredrik Gulbrandsen og Ruben Gabrielsen er i Estland med G18-landslaget og skal spille den første EM-kvalifiseringsrunden mot Estland i dag.

                  Kommentar

                  • Tony
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4737

                    Aftenposten.no



                    Slik er publikumstallene for 2010.
                    Klubb/plassering
                    2010
                    2009 (+ endring i tall og prosent)
                    1: Rosenborg
                    16.542
                    17.652 (minus 1110, 6,3 prosent)
                    2: Brann
                    13.902
                    15.931 (minus 2029, 12,7 prosent)
                    3: Vålerenga
                    13.505
                    10.788 (pluss 2717, 25,2 prosent)
                    4: Viking
                    11.749
                    13.070 (minus 1321, 10,1 prosent)
                    5: Aalesund
                    10.134
                    10.218 (minus 84, 0,8 prosent)
                    6: Molde
                    8645
                    7965 (pluss 680, 8,5 prosent)
                    7: Start
                    8623
                    8285 (pluss 338, 4 prosent)
                    8: Stabæk
                    8177
                    9472 (minus 1295, 13,7 prosent)
                    9: Odd
                    6712
                    7372 (minus 660, 9 prosent)
                    10: Lillestrøm
                    6684
                    (7602 (minus 918, 12 prosent)
                    11: Strømsgodset
                    5965
                    5354 (pluss 611, 11,4 prosent)
                    12: Sandefjord
                    4814
                    5804 (minus 990, 17 prosent)
                    13: Tromsø
                    4751
                    5175 (minus 424, 8,2 prosent)
                    14: Haugesund
                    4658
                    Nyopprykket
                    15: Hønefoss
                    3211
                    Nyopprykket
                    16: Kongsvinger
                    2811
                    Nyopprykket
                    SUM
                    8180
                    8966 (minus 786, 8,7 prosent).

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      Svesengen knaller til med et nytt LSK-magasin

                      Kommentar

                      • Håkon Henriksen
                        Administrator
                        • Nov 2003
                        • 6411



                        Årets viktigste bortekamp har blitt flyttet

                        Bortekampen mot Vålerenga blir sendt direkte på NRK1, og blir dermed flyttet til lørdag.

                        Håkon Henriksen
                        -
                        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                        -
                        ALT FOR FUGLA

                        Kommentar

                        • Håkon Henriksen
                          Administrator
                          • Nov 2003
                          • 6411



                          Overkommelig motstand

                          Sandefjord har vært i katastrofal form denne sesongen og er allerede klare for nedrykk til Adeccoligaen. Søndag drar LSK til hvalfangerbyen for å hente tre poeng.

                          Håkon Henriksen
                          -
                          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                          -
                          ALT FOR FUGLA

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            lsk.no



                            Berg: - Sjetteplassen innenfor rekkevidde

                            Søndag spiller LSK mot nedrykksklare Sandefjord på Komplett.no Arena. Henning Berg har målsettingen om sjetteplass i sikte og går for seier i hvalfangerbyen.

                            Kommentar

                            Working...