Rösler, Start og taktikk

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ketil Cantona
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6813

    #21
    Syntes ikke vi skal skyte Uwe for tapet på Ulevaal. Her er det spillerne som ikke er gode nok foran begge mål. Har akkurat sett målet og her må Sundgot ta mye av skylla!! :oops:

    Kommentar

    • blue
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2004
      • 1429

      #22
      Opprinnelig skrevet av Paddis
      Syntes ikke vi skal skyte Uwe for tapet på Ulevaal. Her er det spillerne som ikke er gode nok foran begge mål. Har akkurat sett målet og her må Sundgot ta mye av skylla!! :oops:
      Hjelper ikke hva Arild gjör - Uwe gjör IKKE de riktige byttene i denne kampen!! I tillegg starter han med Sögaard i stedet for Riise, noe som bekrefter Uwe's defensive tankegang paa bortebane!!
      Fugla 4 Life!

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        #23
        Taktikken i dag var egentlig rimelig grei, men synes vi er for feige på bortebane. Byttet Søgård - Riise burde jo egentlig vært Riise - Søgård. Når vi spiller borte mot lyn og har fler supportere tilstede enn dem burde vi prøve å kjøre over dem ordentlig, burde hatt Riise og Shane fra start. Synes Rambekk surrer litt mye forhold til de 3 andre i backrekka.

        Når vi bytta inn Winsnes for Wehrman var det fordi vi spilte med 3 bak og ville sende kippe opp som spiss. Winsnes gikk ned som sopper og er en litt mer spillende stopper enn kippe, så det byttet var vel kurrant.

        Litt kjipt at vi spilte 442 uten noen ving på høyrevingen og etterpå går over til 532 og setter inn en ving som indreløper. Tror riise hadde gjort mer ut av seg som ving.

        Bytte Powell - Sundgot var greit nok ettersom sundgot spilte dårlig og vi ikke hadde noe trøkk i midten på innleggene.

        Taaktikken var grei, men vi er for feige på bortebane mot dårlig motstand. Kjipt at vi alltid taper med en gang vi får heng på de beste.

        Morsomt intervju på tv2 nå:

        Røssler: Do you want me to hang my self?
        Reporter: eh... No...

        Kommentar

        • blue
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2004
          • 1429

          #24
          Opprinnelig skrevet av HSft
          Når vi bytta inn Winsnes for Wehrman var det fordi vi spilte med 3 bak og ville sende kippe opp som spiss. Winsnes gikk ned som sopper og er en litt mer spillende stopper enn kippe, så det byttet var vel kurrant.
          Uansett er jeg helt uenig i byttet (og den taktiske vurderingen i dette). Hvorfor skal vi for enhver pris endre til 5-3-2 (3-5-2) hver gang?? Wehrman ut - Myklebust inn, da hadde vi satsa skikkelig!! Vi var ikke saa daarlige at vi hadde noe aa frykte paa 0-1.
          Fugla 4 Life!

          Kommentar

          • gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

            #25
            Det å sette inn JP i stedet for Myklebust i dag var både feil og feigt.
            Skuffende at en så tøff type som Rösler våger så lite på utebane.
            La gå at han er fersk i treneryrket, men det er ingen unnskyldning i denne sammenhengen.
            Jævla skuffende av både han og hele laget i dag. Vi møtte et redusert Lyn-lag, som trolig ikke er bedre enn de tre bunnlagene i øyeblikket. Likevel kom vi bare til tre målsjanser.

            mvh
            perta
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

            Kommentar

            • gj
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3359

              #26
              Er i hvert fall ikke noe poeng å ha cupfinalen som mål.

              Den går jo på bortebane uansett.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                #27
                Synes ikke det å gå over til 352 eller 343 som det minte mer om i dag var så dumt. Når lyn legger seg bakpå så er det liten vits i å ha to raske små til å true bakrom. Da syntes røssler det var bedre å prøve å utnytte bredden og slå inn til kippe og powell og mifsud som jaga nedfall.

                Det jeg synes var rarest var at han slang inn riise som indreløper/sentral midtbane, men røssler ville trolig bare ha han inn ettersom han kan avgjøre kamper, nikka jo nesten inn en.

                Kommentar

                • blue
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2004
                  • 1429

                  #28
                  Kippe som spiss er en daarlig lösning!!
                  Fugla 4 Life!

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    #29
                    Kippe er målfarlig nok han, hvor lenge var han toppscorern vår i fjor? Når lyn legger seg så bakpå og prøver å trekke ned tempoet må nesten luftrommet trues. Synes forsøket på å få større bredde med vinger og litt hodestyrke i midten var greit.

                    Kommentar

                    • blue
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2004
                      • 1429

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      Kippe er målfarlig nok han, hvor lenge var han toppscorern vår i fjor? Når lyn legger seg så bakpå og prøver å trekke ned tempoet må nesten luftrommet trues. Synes forsøket på å få større bredde med vinger og litt hodestyrke i midten var greit.
                      Kippe scorer KUN maal som midtstopper!
                      Han er hjelpeslös paa topp!!!!
                      Fugla 4 Life!

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        #31
                        Kippe er selvfølgelig ikke noen spiss, men når baller skal hamres inn i feltet er han en av de med størst mulighet til å sette hodet på den og styre den inn. Er forskjell på å spille en kamp med kippe som spiss og å sette han opp de siste minuttene for å true luftrommet. Kan nesten ikke slå inn på bare powell?

                        Om lillestrøm får fem innlegg til å avgjøre kampen så vil jeg mye heller ha kippe powell og mifsud inne forann mål enn Powell mifsud og myklebust.

                        Kommentar

                        • Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

                          #32
                          Ser ikke helt problemet med å ha Kippe som spiss de siste 5, 10 minuttene. Er det noen som vinner på hodet må det være han. En annen ting er at nå bør Powell starte istedet for Sundgot som spilte elendig i dag. Powell spilte 10 minutter og hadde 2 kjempesjanser hvor headingen stryker stolpen...

                          Kommentar

                          • Ted Nugent
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2004
                            • 851

                            #33
                            Det som burde skjedd var at 2 x Magnus skulle startet og Shane skulle startet i stedet for Rambekk. Han har vært krise i det siste. Da hadde det blitt seier. Vi var faen meg basically på hjemmebane i dag, vi sang ut de mislykka lyn-gutta så det holdt. Nå er jeg så deppa at det er helt jævlig, Enga vant og det hjelper jo ikke på humøret, det eneste som mangler nå er at vi ryker mot jævla stabæk i cupen. Men det skjer ikke for i år skal vi ta cupen. For faen.

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              #34
                              Helvete heller - tapet mot Lyn i går. En typisk "stang ut"-kamp (bokstavelig talt). LSK førte kampen hele første omgang, og også mye av annen. Selv om vi ikke produserte kjempemange sjanser, hadde vi flere muligheter til å putte. Marginene var ikke på LSKs side i går, jævlig synd.

                              Ellers stolt av å være kanarifans på Ullevål i går; vi dominerte jo stadion fullstendig - og støttet laget helt til dommeren blåste av....og enda litt lenger....

                              Vi får ikke deppe for lenge. En ny viktig match på onsdag: Må satse alt på å holde den gode hjemmestatistikken. Slik tabellen ser ut nå blir det veldig jevnt, jeg tipper helt til siste serierunde. Plassering på topp 4 + cupfinale er innen rekkevidde !

                              Kommentar

                              • armando10
                                Juniormedlem
                                Ferskenpels
                                • Jul 2005
                                • 4

                                #35
                                Problemet til LSK de tre siste kampene er at vi ikke får nok folk inn i motstandernes 16- meter når innleggene kommer (..hvis de kommer). Et annet problem er at vi ikke er flinke nok til å komme rundt på kantene. I går savner jeg Shane eller Sasa på venstresiden (gjerne Pål på backen). Espen gjorde det greit på høyre, men i denne kampen burde Riise fått mer spilletid. Robbie skuffet meg i denne kampen. Han burde vært byttet ut før både Espen og Kasey.
                                Kasey ble byttet ut fordi det kokte over for Uwe. Etter to horible crosspasninger ble han tatt av banen. Uwe var så forbannet at han dyttet til Kasey når han gikk av banen. Kasey svarte med å slenge med leppa og gikk rett i garderoben. Ikke bra...
                                Diego for fugla!!

                                Kommentar

                                • LSK-supp.
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 1023

                                  #36
                                  Rambekk slet noe jævlig på kanten både mot start og mot lyn. På tide med Shane-comeback(og spillerkjøp til neste sesong).

                                  Sundgot er ute av form.

                                  Koren gjorde en dårlig kamp, men det vitner om lite sosial inteligens når Uwe gjør en av sine egne spillere til syndebukk i media. Tror Uwe er dårlig i medgang dessverre.

                                  Claus gjorde nok en gang en god kamp.

                                  Henning berg legger opp til en defensiv møkka-fotball a'la ståle solbakken. Håper jeg aldri får se en av dem på lsk-benken igjen.

                                  Veldig bra synging i 1. omgang. Fugla-gospel var enorm. Alle lyn-supporterne rundt meg(ja, jeg satt på lyn-tribunen) var imponerte hørte jeg.
                                  I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                  Kommentar

                                  • demian
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Apr 2005
                                    • 228

                                    #37
                                    Det finnes en egen tråd for Lynkampen, hvorfor ikke bruke den? Dette er jo Starttråden.

                                    Jeg sto helt til høyre feltet og synes synginga der var mildt sagt elendig. Greit nok at ikke alle vil synge, men når vi først får samla alle sammen temmelig komprimert synes jeg at hele feltet burde bli gira til å ta i litt. De som sto til venstre gjorde en suveren innsats! Der jeg sto synes jeg det hørtes ganske jevnt ut.

                                    Angående det med Uwe-Koren. Er enig med en annen som sa at dette er tatt ut av sammenheng. Hvis folk leste mer enn overskriften kommer det frem at Uwe sikter til baklengsmålet, og hvis han har fortalt Koren en ting tusen ganger, skjønner jeg at han blir forbanna når det skjer i kamp på avgjørende vis. Likevel tror jeg Uwe har mye å hente på områder hvor Nordlie er god, nemlig til å være en god pedagog, til å få spillerne til å samhandla skikkelig å tru på seg sjøl. Vi har kanskje enkelte spillere som trur de er mye bedre enn de egentlig er (les. Wehrman). Jeg liker at spillerne sier i fra når de blir bytta ut, men enkelte ganger bør de skjønne at de blir bytta ut fordi de har vært elendige, og ikke tro at de egentlig leverte en stjernekamp.. Sundot og Wehrman kunne godt sett resten av kampen fra benke synes jeg, i stedet for å gå rett i garderoben og føle seg dårlig behandla..
                                    ULTRAS FELT C

                                    Kommentar

                                    • King_Raymond
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4987

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Glenn
                                      Er i hvert fall ikke noe poeng å ha cupfinalen som mål.

                                      Den går jo på bortebane uansett.
                                      Nei den går på nøytral bane hvor lsk kommer til å ha mest supportere, med andre ord nesten en hjemmebane
                                      Ultras Felt C Lillestrøm

                                      Kommentar

                                      • iL
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 10771

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av demian
                                        Det finnes en egen tråd for Lynkampen, hvorfor ikke bruke den? Dette er jo Starttråden.

                                        Jeg sto helt til høyre feltet og synes synginga der var mildt sagt elendig. Greit nok at ikke alle vil synge, men når vi først får samla alle sammen temmelig komprimert synes jeg at hele feltet burde bli gira til å ta i litt. De som sto til venstre gjorde en suveren innsats! Der jeg sto synes jeg det hørtes ganske jevnt ut.
                                        Jeg sto helt til venstre tidlig i første omgang, der var det omtrent bare jeg som sang, så jeg flytta meg nærmere midten.

                                        Så det virka som begge kantene var veldig dårlige.
                                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6075

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                          Opprinnelig skrevet av Glenn
                                          Er i hvert fall ikke noe poeng å ha cupfinalen som mål.

                                          Den går jo på bortebane uansett.
                                          Nei den går på nøytral bane hvor lsk kommer til å ha mest supportere, med andre ord nesten en hjemmebane
                                          Det så vi jo at ikke hjelper mot lyn.

                                          Kommentar

                                          Working...