Odd-LSK, semifinale i NM G19, lørdag 18/9 kl. 16

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    Kamptråd Odd-LSK, semifinale i NM G19, lørdag 18/9 kl. 16

    Da nærmer et av høstens høydepunkt seg, og for en gangs skyld kliner vi til med en egen kamptråd for juniorlaget. NM er uten tvil det største et juniorlag kan vinne i Norge, og LSK har ikke klart dette siden 1986. Derfor er det et høydepunkt for hele klubben at vi har mulighet til å vinne igjen, og på den måten krone et meget godt talentarbeid de siste 4-5 årene.

    Etter den sterke seieren hjemme mot RBK i kvartfinalen (2-1 seier foran nærmere 1000 tilskuere), er det duket for Odd borte i semifinalen. Odd har et sterkt lag, noe de viste med å vinne den prestisjetunge JET-cupen.

    Mest sannsynlig stiller de uten Torgeir Børven, noe som bør være et pluss for vår del. Vi stiller nok med toppet lag (minus Ringstad og Björn) - dvs med spennende spillere som Ruben, Tokstad, Fredrik, Sadeh og Sesay.

    I den andre semifinalen spiller Tromsø mot Bryne, der Tromsø er knepne favoritter. Dette er på mange måter et perfekt oppsett for LSK, for dersom vi slår Odd og Tromsø slår Bryne, kan jeg ikke skjønne annet enn at det blir LSK-Tromsø på Åråsen i finalen. Det hadde vært veldig gøy. Juniorfinalen har jo også blitt såpass stor at den går direkte på TV.

    Håper dessuten at alle som har mulighet drar til Skien og støtter juniorlaget, det skal i alle fall jeg! Tur-informasjon ligger i Tur-forumet.

    Framtida er gul og svart - Cupen skal hjem til Lillestrøm!
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    Det virker som om startelleveren til Odd-kampen ble hvilt mot FFK, da vi stilte dette laget:

    Emil André Jahr - Marius Amundsen, Eivind Damstuen, Didrik Mostue, Torje Slettli - John Raymond Haraldsen, Fredrik Witzøe, Sondre Jakobsen, Shina Babajide - Simen Rustadbakken, Ohi Omoijuanfo.

    Altså blir laget mot Odd det samme som mot RBK, minus Rustadbakken og Jakobsen. Inn kommer nok Fredrik Gulbrandsen, men hvem er sistemann?

    Andreas Fjeldstad

    Kristoffer Tokstad - Tom Sadeh - Ruben Gabrielsen - Victor Grodås

    Aleksander Tanfi - Mohamed Sesay - Robin Karlsen - ????????????

    Fredrik Gulbrandsen - Colin N'kee

    Dette er litt av et mysterium. Det kunne vært Magnus Witzøe på venstre back (Grodås på kant), men jeg tror han er skada. Det kan være Steffen Hjelmtvedt (back/kant), men er han skadefri? Hva med Lasse Lund Olsen?

    Har også en liten drøm om at det er Björn som har meldt seg til tjeneste for juniorlaget...

    Noen som vet, eller har en idé om hvem den siste spilleren kan være?

    Billettinfo: http://www.lsk.no/?did=9134115

    Powell om kampen: http://www.lsk.no/?did=9134122

    Kommentar

    • Mauer
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2007
      • 270

      #3
      Opprinnelig skrevet av Lars

      Dette er litt av et mysterium. Det kunne vært Magnus Witzøe på venstre back (Grodås på kant), men jeg tror han er skada.
      Magnus Witzøe er fortsatt skada tror jeg. Han brakk armen for en stund siden, så når han blei frisk brakk han den på nytt igjen.. Uflaks! Tvillingbroren Fredrik kan jo være et alternativ på backen og Grodås på kant?

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #4
        Fredrik Witzøe kom inn på venstre midtbane (for Sondre Jakobsen) i kvartfinalen, så det er en mulighet, ja. Sondre Jokobsen er selvfølgelig også en mulighet. Men jeg baserer meg på at ingen av de som startet mot FFK starter mot Odd, og både F. Witzøe og Jakobsen startet mot FFK.

        Den som lever (og drar til Skien!) får se!

        Kommentar

        • lskgogo
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2010
          • 633

          #5
          Dette blir morro!

          Den startoppstillinga der er det høy kvalitet over. Blir spennende og se Gulbrandsen på dette nivået igjen.
          Men Odd har ett godt lag de også, og satser sikkert like mye som oss på cupen.

          Hva men nye keeperen fra Lyn? Skal vist være god, på tross at han ikke overbeviste første kampen.. (6 baklengs?)
          Tar seg en pause til mars 2012..

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6082

            #6
            Litt merkelig egentlig at Ohi starta mot Fredrikstad. Synes det er rart han ikek regnes som god nok for den beste elveren på juniorlaget. Personlig synes jeg han er blandt de absolutt beste, spesielt når han spiller sentralt på midten. At han også kan spille ving (selv om jeg ikke liker å se han der) burde gjøre han høyaktuell.

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              #7
              y
              Opprinnelig skrevet av Lars
              Det virker som om startelleveren til Odd-kampen ble hvilt mot FFK, da vi stilte dette laget:

              Emil André Jahr - Marius Amundsen, Eivind Damstuen, Didrik Mostue, Torje Slettli - John Raymond Haraldsen, Fredrik Witzøe, Sondre Jakobsen, Shina Babajide - Simen Rustadbakken, Ohi Omoijuanfo.

              Altså blir laget mot Odd det samme som mot RBK, minus Rustadbakken og Jakobsen. Inn kommer nok Fredrik Gulbrandsen, men hvem er sistemann?

              Andreas Fjeldstad

              Kristoffer Tokstad - Tom Sadeh - Ruben Gabrielsen - Victor Grodås

              Aleksander Tanfi - Mohamed Sesay - Robin Karlsen - ????????????

              Fredrik Gulbrandsen - Colin N'kee

              Dette er litt av et mysterium. Det kunne vært Magnus Witzøe på venstre back (Grodås på kant), men jeg tror han er skada. Det kan være Steffen Hjelmtvedt (back/kant), men er han skadefri? Hva med Lasse Lund Olsen?

              Har også en liten drøm om at det er Björn som har meldt seg til tjeneste for juniorlaget...

              Noen som vet, eller har en idé om hvem den siste spilleren kan være?

              Billettinfo: http://www.lsk.no/?did=9134115

              Powell om kampen: http://www.lsk.no/?did=9134122
              Collin skal inn på kanten og BB starter som spiss,tydelig at cupen betyr mye for Juniorlaget. Cupen skal hjem til Lillestrøm.

              Kommentar

              • okb
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 2377

                #8
                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                y
                Collin skal inn på kanten og BB starter som spiss,tydelig at cupen betyr mye for Juniorlaget. Cupen skal hjem til Lillestrøm.
                Jeg skal ikke være partypooperen, men er det noen som tenker på at dette kanskje er veldig nyttig informasjon for Odd Grenland døgnet før de møter oss?
                Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                Kommentar

                • Mauer
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2007
                  • 270

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av okb
                  Jeg skal ikke være partypooperen, men er det noen som tenker på at dette kanskje er veldig nyttig informasjon for Odd Grenland døgnet før de møter oss?
                  At vi stiller med våre beste kan da vel ikke være noen overraskelse for Odd? Det er jo tross alt NM semifinale!

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #10
                    Hallo OKB Du behøver ikke være rakettforsker for og skjønne at vi stiller med Di beste i denne kampen,skal ting være hemmelig så bør alder og navn fjernes fra spillerstallen på LSK.NO. :???:

                    Kommentar

                    • sholen
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2009
                      • 381

                      #11
                      Vil det være live oppdatering på lsk.no

                      Kommentar

                      • lskgogo
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2010
                        • 633

                        #12
                        OKB, hvordan skal det være nyttig? Skal de da bruke en bedre spiller siden Bergmann spiller? Bruker de ikke de beste fra før av?

                        Nei, jeg tror det har minimalt å si. Begge lag satser på cupen, stiller med sitt beste mannskap og er allerede godt forberedt.


                        Gleder meg!
                        Tar seg en pause til mars 2012..

                        Kommentar

                        • okb
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2377

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          Hallo OKB Du behøver ikke være rakettforsker for og skjønne at vi stiller med Di beste i denne kampen,skal ting være hemmelig så bør alder og navn fjernes fra spillerstallen på LSK.NO. :???:
                          Det var en som skrev et innlegg på kostholdstråden i forhold til at det er detaljene som teller. At Odd Grenland nå kan gå inn her for å komme med en kvalifisert ellever er nettopp det. Detaljer som kan gjøre at det vipper deres vei.

                          Selv har jeg vært med på at Rosenborg (i Tippeligaen) sendte ut sin ellever på forhånd på deres sms-tjeneste. Denne ble gitt direkte til LSK-treneren som dermed kunne droppe forbeholdene i forhold til taktikk. Det kom godt med og LSK vant ;-)

                          Det er ingen som vet hundre prosent hvem vi stiller med. Vi har en så god juniorstall at vi kan stille med en helt annen ellever, og dermed bør det være usikkerhet rundt laget. Det er faktisk ikke gitt at a-lagsspillerne vil være med i morgen. Hvorfor skal Odd få vite det før vi vet om deres a-lagsgutter stiller?

                          Jeg er for full åpenhet, men til en viss grad. Denne tråden kunne feks ligget backstage. Det er i alle fall min mening. Akkurat som jeg mener at det var korrekt at tråden om en aktuell islending også burde ligge backstage :-)

                          Det er ikke planlagt live fra Skagerak foreløpig.
                          Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                          Kommentar

                          • lskgogo
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2010
                            • 633

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av okb
                            Det var en som skrev et innlegg på kostholdstråden i forhold til at det er detaljene som teller. At Odd Grenland nå kan gå inn her for å komme med en kvalifisert ellever er nettopp det. Detaljer som kan gjøre at det vipper deres vei.

                            Selv har jeg vært med på at Rosenborg (i Tippeligaen) sendte ut sin ellever på forhånd på deres sms-tjeneste. Denne ble gitt direkte til LSK-treneren som dermed kunne droppe forbeholdene i forhold til taktikk. Det kom godt med og LSK vant ;-)

                            Det er ingen som vet hundre prosent hvem vi stiller med. Vi har en så god juniorstall at vi kan stille med en helt annen ellever, og dermed bør det være usikkerhet rundt laget. Det er faktisk ikke gitt at a-lagsspillerne vil være med i morgen. Hvorfor skal Odd få vite det før vi vet om deres a-lagsgutter stiller?

                            Jeg er for full åpenhet, men til en viss grad. Denne tråden kunne feks ligget backstage. Det er i alle fall min mening. Akkurat som jeg mener at det var korrekt at tråden om en aktuell islending også burde ligge backstage :-)

                            Det er ikke planlagt live fra Skagerak foreløpig.

                            Men OKB, du er administrator her. Flytt den da, så får du heller flytte den tilbake hvis det blir "nødvendig". Er dog enig med deg at den fint kunne ligget backstage. Ikke så mange andre enn oss "pasientene" som har interesse av juniorlaget til LSK
                            Tar seg en pause til mars 2012..

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6082

                              #15
                              Merkelig med Colin som ving og Gulbrandsen som spiss istedenfor det motsatte.

                              Kommentar

                              • tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

                                #16
                                Da kan alle som har lekket(gjettet)laget mot Odd i morgen forvente ei skyllebøtte .Vi er nå et stort samtale evne på Åråsen .Og skulle vi tape i morgen så veit jeg hvem som får skylda. Kjenner at jeg nå begynner og bli dritt lei av at vi snart ikke kan diskutere noe som helst her inne (Ryktetråd,lagoppstilling osv osv)uten at det skal komme dritt tilbake . Lsk skal være glad noen bryr seg om hva som skjer.Men vil dem ha en lukket klubb så velbekomme. Jeg gidder ikke bidra med en dritt her inne mere (sorry til alle )Ps. Juniorgutta LYKKE TIL I MORGEN.
                                Last edited by tullebukk; 17.09.2010, 23:21.

                                Kommentar

                                • Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

                                  #17
                                  What? Lagoppstillingen min hadde jeg ingen kilder på, den var kun basert på kvalifisert gjetting og info fra LSKs offisielle hjemmesider. Utrolig hvis noen skal lage en sak ut av dette, for med mindre Odd styres av idioter, har de klart å finne ut dette på egenhånd.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6082

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Lars
                                    What? Lagoppstillingen min hadde jeg ingen kilder på, den var kun basert på kvalifisert gjetting og info fra LSKs offisielle hjemmesider. Utrolig hvis noen skal lage en sak ut av dette, for med mindre Odd styres av idioter, har de klart å finne ut dette på egenhånd.
                                    Jeg fant frem til det samme som deg før jeg så innlegget ditt så du har nok ikke noe å frykte. Om de har kjennskap til LSK sine spillere så vil de komme fram til det samme som deg. Om de ikke har kjennskap til spillerne så har de ingen nytte av en lagoppstilling.

                                    At Tullebukk sier Bergmann starter og Colin spiller kant er vel litt mer overaskende, men ettersom denne inforn kom på kvelden før kampdag så har de nok allerede hatt siste trening og får trolig lite nytte av det. På kampdagen kan de jo uansett se hvem som kommer.

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av okb
                                      Selv har jeg vært med på at Rosenborg (i Tippeligaen) sendte ut sin ellever på forhånd på deres sms-tjeneste. Denne ble gitt direkte til LSK-treneren som dermed kunne droppe forbeholdene i forhold til taktikk. Det kom godt med og LSK vant ;-)
                                      Alle som følger norsk fotball veit at Eggen så godt som aldri holder noe skjult, og når man da tenker på RBKs fullstendige dominans i norsk fotball må dette være blant tidenes mest elendige eksempeler på verdien av taktikk i fotball.

                                      Dette er en juniorkamp. Man trenger ikke annet enn å se på resultatene for å skjønne at DAGSFORM er det mest avgjørende i disse kampene.

                                      Kommentar

                                      • KFL41
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 3648

                                        #20
                                        Hvis de vil holde ting skult, må de kneble Romerikes Blad også. Tror ikke de vil lykkes med det. De offentliggjør lagoppstilling dagen før kamp etter å ha vært på trening. Stort sett så stemmer den ganske bra. De skriver også om hvem som er med på juniorkampen idag og de skriver om prøvespillere.

                                        Kommentar

                                        Working...