Kategoriseringskravene er sikkert skrevet av de samme som har laget Fair Play reglene, så det er vel opp til nff's "skjønn" her og...
LSKs økonomiske situasjon
Collapse
X
-
Vil anta at NFFs vurderinger på dette punktet er like hårreisende dårlig fundert som alle andre ting fra NFF. Alle vet hvilke klubber som er i trøbbel - oppsigelser, tigging og økonomisk rot er forbundet med et fåtall klubber. Samtidig er det andre det er stille rundt, og som også har betydelig sikkerhet i fast eiendom. Til sist er det noen som lever fra hånd til munn - slike som skjelver når Trøyim og Celina Middelfis får barn og dermed andre interesser, samt noen pannebåndunger som opplever at ulrichsen ikke vil være venner deres lenger.Kommentar
-
Klubber kategori 1 i Tippeligaen per 31.12.2010:
Lillestrøm, Stabæk, Brann, Tromsø, Sogndal, Sarpsborg, FredrikstadKanarifugla flyr høyt i år!Kommentar
-
Tipper kategoriseringen er tatt utifra økonomisk tilstand i en gitt tidsperiode. Som tidligere nevnt i tråden har klubber som Godset og VIF solgt spillere til utlandet og fått inn kapital før jul. De har derfor mulig "kunstig" god økonomi, mens LSK som sikret seg hovedsponsor relativt sent stilte relativt tynt fram til avtalen ble signert i midten av mars. Med et salg i sommer og hovedsponsoravtalen sikret tipper jeg LSK kommer til å sprette opp i kategori 2 i løpet av sommer/høst. Husk at LSK har nærmest halvert lønnskostnadene sine på bare noen få år. Dette vitner om god økonomistyring, da det er enklere å kutte kostnadene enn å øke inntektene.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Noen som har litt innsikt i hvordan ståa er etter salgene av Ujah og Nosa? Leser at LSK fortsatt ikke har midler tilgjengelig til spillerkjøp. Kjøper man tilbake eierandeler i Åråsen Eiendom?Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteilKommentar
-
Jeg ser nok mer fotball enn de fleste og siste året har jeg vært på kamp på de 3 øverste nivåene i England, to øverste nivåene i Tyskland og øverste nivå i Danmark...og det eneste stedet jeg har betalt mer for langsidebillett enn det jeg man må gjøre på Åråsen er i Premier League. Toppserien i Danmark ligger på omtrent halvpris og tilogmed i Bundesliga har jeg sett 2 kamper live i år med glimrende langsidebilletter til henholdsvis 28 og 30 euro (220 og 235 kroner) - mao godt under langsidebillettpris i Norge.
Jeg forstår jo at ett sted krysser grensa for pris og antall tilskuere for hva man tjener mest penger på, men med norske priser er det grusomt dyrt for et ektepar med en sønn i ungdomsskolealder og se kamp på Åråsen....jeg synes det er litt merkelig at vi ligger så høyt her i forhold til f.eks Danmark og Tyskland.Kommentar
-
Var selv på silkeborg stadion for ett par helger siden, der var tilskuertallet langt under ett dårlig oppmøtet på Åråsen. Men skjønte kjapt hva som dro opp omsetningen. ØL!!!!
Ergo har både Danmark, Tyskland og England ett ekstra salgs budsjett og regne med kontra Norge.Kommentar
-
Var selv på silkeborg stadion for ett par helger siden, der var tilskuertallet langt under ett dårlig oppmøtet på Åråsen. Men skjønte kjapt hva som dro opp omsetningen. ØL!!!!
Ergo har både Danmark, Tyskland og England ett ekstra salgs budsjett og regne med kontra Norge.Kommentar
-
Husker når nye Åråsen ble bygd at innen (husker ikke antall år) ville alle leie inntekter gå til LSK. Bjarmann har vel også sagt etter salget av Nosa at det mulig kommer inn ett par nye. Jeg fatter ikke at dem ikke henter Martin Linnes fra Kongsvinger.Han er bosman etter sesongen og vil ikke skrive ny kontrakt. Gutten skal vist også være LSK supporter og han er god.Kan like gjerne hente han nå. Han blir ingen dyr spiller. Kil sliter mer økonomisk enn det som kommer ut i media og Linnes krever neppe millioner i lønn.Kommentar
-
billettene er forferdelig dyre. jeg satt på tribune Lillestrøm torv. En veldig fin plass og bra oversikt, men prisen var 290 kroner.Helt vilt. Pleier å stå med kanarifansen, men lot seg ikke gjøre pga en ryggskade.Kan fort bli dyrt om noen skal ha med hele familien på kamp. Må da gå an å hvertfall prøve å senke prisene for å se om det hjelper. syns det burde vært min. 7000 på hver hjemmekamp. Trodde publikumsvikten tidligere var att vi stort sett tapte kamper, men nå ligger vi faktisk i toppen og har en del lokale spillere så skjønner ikke noe annet at billettprisen må ha noe å siKommentar
-
Hadde kampene gått lørdag/søndag, pluss at det hadde vært ølsalg på stadion (som i danmark og ellers i fotballeuropa) hadde tilskuertallet steget. Hvor digg hadde det ikke vært og kost seg med en kald halvliter mens Guldbransen senker søpla på åråsen. Satan, skulle ønske Norge fortsatt var under danmark
Kommentar
-
Syns billettene på enkeltkamper bør enda høyere jeg. Flere bør ha sesongkort!!De gule og de svarte, de store og de sterke, Kanarigutta på topp!Kommentar
-
Full eller?
Jeg som jobber til alle døgnets tider og familie gjør at jeg ikke får med alle kampene som jeg håper. Det lønner seg ikke med årskort, skal jeg/vi straffes for det. Jeg og mine 2 barn på kamp annenhver helg skal man tjene godt for å få til det itilegg til alle andre aktiviteter... Slik som prisene er i dag så skjønner jeg at mange velger tv ruta. For 249 kan jeg se ALLE kampene!Kommentar
Kommentar