LSKs økonomiske situasjon

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LasseN
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2005
    • 1610

Kategoriseringskravene er sikkert skrevet av de samme som har laget Fair Play reglene, så det er vel opp til nff's "skjønn" her og...
    LasseN

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av reka
      Vil anta at NFFs vurderinger på dette punktet er like hårreisende dårlig fundert som alle andre ting fra NFF. Alle vet hvilke klubber som er i trøbbel - oppsigelser, tigging og økonomisk rot er forbundet med et fåtall klubber. Samtidig er det andre det er stille rundt, og som også har betydelig sikkerhet i fast eiendom. Til sist er det noen som lever fra hånd til munn - slike som skjelver når Trøyim og Celina Middelfis får barn og dermed andre interesser, samt noen pannebåndunger som opplever at ulrichsen ikke vil være venner deres lenger.
      Det som egentlig er ufattelig, er at ingen tar fatter og begriper at de gode resultatene til flere av klubbene er resultater av spillersalg. Dette nevner heller ikke NØFF med ett eneste punkt. Derimot klarer dem i sin sammenstilling å føre opp Godset to ganger i kategori 3... Eneste "ekte" kategori 3 laget jeg finner, er RBK - de skal dog etter sigende ikke har mye ca$h på bok, men har vel en god posjon fast eiendom hvor dem har egenkapital nedgravd.

Kommentar

• reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13278

Ved forrige gangs vurdering lå jo stabæk an til å gå konk, men var i kategori 1. De er nå i kategori 3. NFFs vurderinger er bare svada.

Kommentar

• iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

Ved forrige gangs vurdering lå jo stabæk an til å gå konk, men var i kategori 1. De er nå i kategori 3. NFFs vurderinger er bare svada.
          De er da fremdeles i kat 1

Klubber kategori 1 i Tippeligaen per 31.12.2010:
          Lillestrøm, Stabæk, Brann, Tromsø, Sogndal, Sarpsborg, Fredrikstad
          Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• *46*

Skutt inn frisk kapital.... Kan vi kalle det for TIL og Stabæk måten?

Kommentar

• Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

Tipper kategoriseringen er tatt utifra økonomisk tilstand i en gitt tidsperiode. Som tidligere nevnt i tråden har klubber som Godset og VIF solgt spillere til utlandet og fått inn kapital før jul. De har derfor mulig "kunstig" god økonomi, mens LSK som sikret seg hovedsponsor relativt sent stilte relativt tynt fram til avtalen ble signert i midten av mars. Med et salg i sommer og hovedsponsoravtalen sikret tipper jeg LSK kommer til å sprette opp i kategori 2 i løpet av sommer/høst. Husk at LSK har nærmest halvert lønnskostnadene sine på bare noen få år. Dette vitner om god økonomistyring, da det er enklere å kutte kostnadene enn å øke inntektene.
              Lauken er vår venn!

Kommentar

• Raskolnikov
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1453

Noen som har litt innsikt i hvordan ståa er etter salgene av Ujah og Nosa? Leser at LSK fortsatt ikke har midler tilgjengelig til spillerkjøp. Kjøper man tilbake eierandeler i Åråsen Eiendom?
                Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• *46*

Kan tenke meg at det er relativt begredelig. Kommer jo ikke folk på kamp. Litt over 5000 i går og på onsdag. Budsjettert med høyere snitt enn hva det har vært. Heldigvis har dem kutta litt lønn de siste ukene.

Kommentar

• Bukkenbruse
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 515

Opprinnelig skrevet av *46*
                    Kan tenke meg at det er relativt begredelig. Kommer jo ikke folk på kamp. Litt over 5000 i går og på onsdag. Budsjettert med høyere snitt enn hva det har vært. Heldigvis har dem kutta litt lønn de siste ukene.
                    Apropo det med tilskuertall. For meg med sesongkort har jeg ikke tenkt så nøye over saken, men har prisene på Åråsen gått opp mye de siste årene?
                    Jeg ser nok mer fotball enn de fleste og siste året har jeg vært på kamp på de 3 øverste nivåene i England, to øverste nivåene i Tyskland og øverste nivå i Danmark...og det eneste stedet jeg har betalt mer for langsidebillett enn det jeg man må gjøre på Åråsen er i Premier League. Toppserien i Danmark ligger på omtrent halvpris og tilogmed i Bundesliga har jeg sett 2 kamper live i år med glimrende langsidebilletter til henholdsvis 28 og 30 euro (220 og 235 kroner) - mao godt under langsidebillettpris i Norge.

Jeg forstår jo at ett sted krysser grensa for pris og antall tilskuere for hva man tjener mest penger på, men med norske priser er det grusomt dyrt for et ektepar med en sønn i ungdomsskolealder og se kamp på Åråsen....jeg synes det er litt merkelig at vi ligger så høyt her i forhold til f.eks Danmark og Tyskland.

Kommentar

• perrern80
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2006
                      • 603

Var selv på silkeborg stadion for ett par helger siden, der var tilskuertallet langt under ett dårlig oppmøtet på Åråsen. Men skjønte kjapt hva som dro opp omsetningen. ØL!!!!
                      Ergo har både Danmark, Tyskland og England ett ekstra salgs budsjett og regne med kontra Norge.

Kommentar

• Tor
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • Jun 2011
                        • 2

Opprinnelig skrevet av perrern80
                        Var selv på silkeborg stadion for ett par helger siden, der var tilskuertallet langt under ett dårlig oppmøtet på Åråsen. Men skjønte kjapt hva som dro opp omsetningen. ØL!!!!
                        Ergo har både Danmark, Tyskland og England ett ekstra salgs budsjett og regne med kontra Norge.
                        Starte øl salg på Fort Åråsen...?

Kommentar

• andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

Opprinnelig skrevet av Tor
                          Lykke til.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13278

Opprinnelig skrevet av Tor
                            Er ølsalg der allerede.

Kommentar

• andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

Er ølsalg der allerede.
                              Han mener ölsalg der pöbelen står.
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• sten
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2005
                                • 873

Husker når nye Åråsen ble bygd at innen (husker ikke antall år) ville alle leie inntekter gå til LSK. Bjarmann har vel også sagt etter salget av Nosa at det mulig kommer inn ett par nye. Jeg fatter ikke at dem ikke henter Martin Linnes fra Kongsvinger.Han er bosman etter sesongen og vil ikke skrive ny kontrakt. Gutten skal vist også være LSK supporter og han er god.Kan like gjerne hente han nå. Han blir ingen dyr spiller. Kil sliter mer økonomisk enn det som kommer ut i media og Linnes krever neppe millioner i lønn.

Kommentar

• tonkro
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2009
                                  • 359

Syns billettene har blitt smådyre ja. Nå har jeg vært på hver eneste hjemmekamp i år - både cup og serie - og med minstepris per person på 190,- (rb), så blir det dyrt når man ikke har sesongkort.

Kommentar

• sten
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2005
                                    • 873

billettene er forferdelig dyre. jeg satt på tribune Lillestrøm torv. En veldig fin plass og bra oversikt, men prisen var 290 kroner.Helt vilt. Pleier å stå med kanarifansen, men lot seg ikke gjøre pga en ryggskade.Kan fort bli dyrt om noen skal ha med hele familien på kamp. Må da gå an å hvertfall prøve å senke prisene for å se om det hjelper. syns det burde vært min. 7000 på hver hjemmekamp. Trodde publikumsvikten tidligere var att vi stort sett tapte kamper, men nå ligger vi faktisk i toppen og har en del lokale spillere så skjønner ikke noe annet at billettprisen må ha noe å si

Kommentar

• Kanariz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2005
                                      • 2507

Hadde kampene gått lørdag/søndag, pluss at det hadde vært ølsalg på stadion (som i danmark og ellers i fotballeuropa) hadde tilskuertallet steget. Hvor digg hadde det ikke vært og kost seg med en kald halvliter mens Guldbransen senker søpla på åråsen. Satan, skulle ønske Norge fortsatt var under danmark

Kommentar

• kissi_Fjellhamar
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • May 2005
                                        • 69

Opprinnelig skrevet av tonkro
                                        Syns billettene har blitt smådyre ja. Nå har jeg vært på hver eneste hjemmekamp i år - både cup og serie - og med minstepris per person på 190,- (rb), så blir det dyrt når man ikke har sesongkort.
                                        Syns billettene på enkeltkamper bør enda høyere jeg. Flere bør ha sesongkort!!
                                        De gule og de svarte, de store og de sterke, Kanarigutta på topp!

Kommentar

• Ketil Cantona
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6813

Full eller?

Jeg som jobber til alle døgnets tider og familie gjør at jeg ikke får med alle kampene som jeg håper. Det lønner seg ikke med årskort, skal jeg/vi straffes for det. Jeg og mine 2 barn på kamp annenhver helg skal man tjene godt for å få til det itilegg til alle andre aktiviteter... Slik som prisene er i dag så skjønner jeg at mange velger tv ruta. For 249 kan jeg se ALLE kampene!

Kommentar

Working...