Jeg kjøper bill til hver kamp da dette gir mest penger til Lsk.... Driter lett i om jeg kan spare litt på sesonkort. Men skjønner ikke at det ikek kommer folk på kampene lenger ... Det værste er at det er folk som bor i Lillestrøm som svikter. Jeg tipper at ca bare 1 av 6 som bor i gangavstand av åråsen kommer på kamper.... Lsk har en stor jobb og gjøre mot lokalmiljøet sitt...Og den må gjøres om Lsk styret vill eller ikke og ja det må brukes penger for og tjene penger.
LSKs økonomiske situasjon
Collapse
X
-
Var ikke grunnen til at prisene gikk opp i år at staten fant ut at fotballkamper ikke gikk under "underholdning" og ikke fikk momsfritak.?Kommentar
-
Godt du har penger da tullebukk...LSK sparket vel de på marked siden for noen år siden. Stor jobb har LSK foran seg men det skulle starter før jul i fjor. Møt opp på gata, skoler, arbeidsplasser m.m Vet noen kompiser som jobber på plasser hvor arbeidsgiver har kjøpt 5 sitteplasser til ansatte og kunder - det burde væ gjennomførbart blant flere bedrifterKommentar
-
jeg betalte 290 for billetten og syns det er dyrt, men jeg kunne holdt meg hjemme, menville på kamp så hadde nok dratt om jeg måtte betale mer også, men da var jeg alein. skjønner att det blir værre for familie med barn som fda også vil ha brus/pølse og div kioskvarer.hadde det vært en mulighet å hatt en kamp med billige billetter over hele stadion? f.eks 100 kronerKommentar
-
Hva om det blei dyrere for hjemmekamper på nettet/TV ?
Trur veldig mange velger tittekassa. Jeg har hatt abb. siste tre/fire åra pga bortekamper, men det finnes ikke noen "kun bortekamper" pakke (?). Er vel mulig å betale for enkeltkamper, men det er jo bare mas.
Kjenner folk som lider av "all inclusive" traumet, fordi de har betalt for sendingene blir det ekstra tungt/dyrt å betale seg inn på Åråsen i tillegg.
Ikke lett for klubba og dra folk til stadion sånn som TV/Nett tilbudet har blitt ettehvert.Fugla mot nye høyderKommentar
-
Altså det er ingen tvil om at det er prisene som har stor del av skylden for at det er så stor publikumssvikt på Åråsen.
Hadde det vært opp til meg så hadde jeg skrudd ned prisene på alt i unntak av ståfeltet, også ville jeg gjort alle oppmerksom på det.
I form av å rett og slett reklamere om det i aviser, flyers, kampplakater og radio. Dette kunne man f.eks gjort når det sto igjen 5 seriekamper. Og hvis man merket bedring kunne man fortsatt med samme pris eller skrudd de litt opp igjen vis det ikke hadde funket.
Og, ja! det forutsetter at vi fortsatt ligger der vi ligger nå om ikke høyere.Kommentar
-
Kjedelig jojo liga. Hypen til TV 2 for noen år siden har lagt seg. Tidlig serie start etc.
Det er faktisk mange som ikke gidder og dra og se en kamp selvom LSK vinner.
Kvaliteten har til tider hvert ræva selv om vi har dratt inn tre poeng.
Har snakket med flere som bestiller ferier og drar på turer uten og se på terminlisten.
Slik var det ikke for meg før og sikkert mange andre.
LSK ligger nå på 4 plass. Men er det forde LSK er så gode.
Kun Molde og Tromsø og kanskje Godset kan vel kalles stabile foreløpig i år.
Skal snittet opp må kvaliteten bli bedre på banen, eller skal man tenke at Lillestrøm kanskje skal være fornøyd med og trekke melleom 5 og 7000 tillskuere + noen topper mot VIF og RBK.Kommentar
-
Kommentar
-
Selvfølgelig hadde man tjent masse penger på å selge øl. Alle som er har besøkt en arena i Tyskland har jo sett at det ikke er mye fyll. Sittepublikumet koser seg med øl og fotball. Men dette kommer ALDRI til å skje i Norge. Ingen som tørr å vedta noe slikt.Kommentar
-
Kommentar
-
Avgrens (Gjerde) et område rundt / utenfor Åråsen, kjør sjekk av billetter der, folk går dermed inn og ut av stadion som de vil. Målet er da at man kommer en god stund før kampen for å sosialisere. Still med salgsboder, mat, merchandise, gjerne øl i fremtiden, samt hang-out steder osv. Arrangement av fotballkamper i fremtiden kommer til å handle om å gi en større opplevelse og en heftigere atmosfære. Innviterbart både for familien og guttegjengen. Er klar over at men må opp i litt volum på kampene for at dette skal bli profitt, samt at Tyskland hanter en del på øl, men holder fast ved at kamper vil måtte inneholde en større opplevelse.
Og, som jeg har messet om lenge, kjør rimelige(!), lokale klubb-pakker for å få ungdom fra øvre/nedre romerike på kamp. Tomme, gule seter er det verste jeg vet.Kommentar
-
Problemet er at i mange land kan man gå på fotballkamp og nyte en halvliter, der har man tilgjengeligheten. I Norge har man ikke tilgjengeligheten, noe som får folk til å tro at man må drekke seg dritings hver gang man ser ett alkoholutsalg.Kommentar
-
Melding fra moderator:
Diskusjon om ølsalg på Åråsen har ingenting i denne tråden å gjøre, ønsker man fortsatt å diskutere dette, opprett egnet tråd under Fotball og sport generelt.
Hold diskusjonen i størst mulig grad til LSKs økonomiske situasjonMvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Etter det Romerikes Bald erfarer ble Nosa solgt for 900.000 euro. Etter at Warri Wolves og åtte investorer har fått sine penger sitter LSK igjen med 1,35 millioner kroner. Ikke ekstremt imponerende, men det viser hvor hardt klubben må jobbe for å rette opp økonomien.Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Kurrant nok. Investorene som har fått kickback er sikkert sugne på å väre med på nye spillere. Vi fikk jo en god porsjon av Ujah pengene. I förste omgang må pengene LSK tjener på spillersalg gå til å streite opp ökonomien. Når det er gjort kan vi begynne å bli seriöse på å selv tjene penger på spillersalgene, og i mindre grad väre avhengig av andre. I öyeblikket ser jeg dette som en utmerket plan for å komme oss på rett kjöl. Vi tjener penger på dette, med lav risiko, investorer er positive og stiller gjerne opp med penger. Tror de som er involvert i spillerinvest også ser at risikoen i investeringene går betraktelig ned dersom de er med på flere spillere, enn om de satser alt på en hest. Slenger man 200.000 på tre ulike spillere så har man en god sjanse for at avkastningen på en av disse tjener inn pengene de har lagt på de to andre. I beste fall tjener man kanskje inn investeringen på de to andre også."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Kommentar
-
Men investorene sier ikke bare takk for pengene og blir borte. En av investorene, Øie Sport Invest AS, har allerede kjøpt Effiom Otu Bassey for noen pengene som de har tjent på salgene av Anthony Ujah og Nosa Igiebor denne sommeren.
Etter det RB-sporten vet koster Bassey mellom en og halvannen million i innkjøp.
Investorene virker fortsatt villige deKommentar
Kommentar