LSKs økonomiske situasjon
Collapse
X
-
Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Kanskje greit å huske at inntektssiden har skrumpet betraktelig inn de siste årene også?
"Hvor blir det av penga?" er et litt for enkelt utsagn - det er greit å se på begge sider av likningen.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Når det er sagt er så klart "hvor er penga" et dårlig utsagn. Syns også en inntekt på 90 mill er overraskende høyt. 2,6 mindre en i fjor. Hvor høyt har vi ligget?Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Hvis det er noen som faktisk fortjener lønningen sin, så er det ledelsen. De jobber nok mer enn 37,5t i uka, og står på for Sportsklubben. Her er det også gjort en formidabel jobb i å få økonomien i orden.Kommentar
-
Vi har vært over 120 mill. Men LSK, i motsetning til de fleste andre, oppgir kun budsjettet for A-laget når avisene lager oversikt før sesonegn. Der lå vi på 55-60 mill i år.Kommentar
-
Skulle likt å ha sett f.eks. på ett lager, der alle dem som jobbet hardt ned på lageret måtte gå ned i lønn, mens ledelsen og ledere skulle fortsatt ha den samme lønnen. Hadde blitt koselig arbeidsmiljø.
Og gjennomføringen av kampen mot søpla, vitner jo om att det er noen som ikke jobber. Lang lang kø som gjør att folk kommer for sent inn, og feiring av en medalje til ett junior søppel-lag. Noen har ikke fortjent lønna si. Kjell gikk jo bare rundt å se på køen 1 time før avspark uten å foreta seg en dritt.
Sorry, men synes ikke synd på ledelsen. Dem har vel nok penger til smør på brøskiva, selv om lønna deres må settes ned med 10%.Kommentar
-
For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
-
Dessuten, dersom langsiktig gjeld har blitt redusert i vesentlig grad kan deler av omsetningen ha gått til nedbetaling av denne, alle faktorer må sees som en helhet.Fugla mot nye høyderKommentar
-
Hvordan fungerer dette egentlig ? I det vanlige arbeidsliv blir man sykmeldt hvis man blir syk/skadet og ikke kan utføre jobben sin, og sykmeldt kan man vel kun være i en begrenset periode før man evt ender opp med omskolering og blir flyttet over på dagpenger hvis det viser seg at det ikke er noe håp om å komme tilbake i samme jobb.Kommentar
-
Hvordan fungerer dette egentlig ? I det vanlige arbeidsliv blir man sykmeldt hvis man blir syk/skadet og ikke kan utføre jobben sin, og sykmeldt kan man vel kun være i en begrenset periode før man evt ender opp med omskolering og blir flyttet over på dagpenger hvis det viser seg at det ikke er noe håp om å komme tilbake i samme jobb.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Antar at reglene rundt dette er de samme om man har "løpende" arbeidskontrakt eller "tidsbegrenset"
PS! Jeg er ikke ute etter å henge ut MJ, jeg bare stusser på hele situasjonen, det virker jo som om LSK ønsket å sparke han, men siden han dukka opp på trening så fikk de ikke gjort det...?Kommentar
-
Han er ikke en gang på Åråsen, men har vel klubbens høyeste lønn (sikkert ikke den høyeste etter den siste avtalen?). Det må vel kunne kalles sugerør, uten at noen er ute etter å ta han?Kommentar
-
Kommende mandag har NFF pressekonferanse hvor de gjennomgår den økonomiske situasjonen i Tippeligaen. Da får vi vel også deres vurdering av LSK, etter junirapporteringa, følg med, følg med! Klubben forsikret at de hadde kontroll. TIL har forøvrig fått melding om at de har gått fra rød til gul sone og slipper dermed det bebudede ene poengtrekket de lå an til.For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
-
Hva annet en puplikumssvikt skyldes dette? Virker som at det har blitt gjort en grei jobb mtp sponsorer o.l. og TV-pengene er ikke noe mindre. Resultater og Europa er lenge siden, men vi har jo ikke tjent rare greiene derfra siden jeg starta å følge LSK.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Spesielt å kalle det å bli invalidisert for å vinne i lotto."Alltid blodsprengt"!
Fong/Macho
Even NordlienKommentar
Kommentar