LSKs økonomiske situasjon

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
    Fra nyhetstråden:

Skremmende å se at overskuddet i år blir på bare 3,5 mill. Har vi ikke kvitta oss med de store utgiftene enda? Syns det meste av høytlønna spillere har forsvunnet, og vi burde vel gå greit i null uten spillersalg. Hvor blir det av penga??

De eneste store lønnsutgiftene (over 1 mill) som er igjen er vel Kippe og Arild?
    Kippe,Arild noe dekkes av nav,PSA,LKE,Karim og mulig Logi tipper jeg har over millionen i år.

Kommentar

• HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6111

Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Kippe,Arild noe dekkes av nav,PSA,LKE,Karim og mulig Logi tipper jeg har over millionen i år.
      Marius Johnsen trekker heller ikke ut sugerøret før til sommeren 2012.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

Opprinnelig skrevet av HSft
        Hadde glemt han. Blir nesten litt uvell av å tenke på lønna hans. Det er en utgift vi hadde sluppet hvis han ikke møtte opp skada på trening når vi sparka Kiesen.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

Kanskje greit å huske at inntektssiden har skrumpet betraktelig inn de siste årene også?

"Hvor blir det av penga?" er et litt for enkelt utsagn - det er greit å se på begge sider av likningen.
          Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

Opprinnelig skrevet av superbøffel
            Kanskje greit å huske at inntektssiden har skrumpet betraktelig inn de siste årene også?

"Hvor blir det av penga?" er et litt for enkelt utsagn - det er greit å se på begge sider av likningen.
            Inntektssiden må selvfølgelig tas med i betraktningen, men kan ikke se for meg at vi har miste så mye omsetning (ift de vannvittige lønnsutgiftene som er borte og spillersalgene).

Når det er sagt er så klart "hvor er penga" et dårlig utsagn. Syns også en inntekt på 90 mill er overraskende høyt. 2,6 mindre en i fjor. Hvor høyt har vi ligget?

Kommentar

• Boing
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2005
              • 711

Kanskje på tide å sjekke lønningene til lederene i LSK??? Tror nok bjarmann og resten av ledelsen ikke tar ut småpenger.

Kommentar

• El Caco
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2009
                • 2286

Opprinnelig skrevet av Boing
                Kanskje på tide å sjekke lønningene til lederene i LSK??? Tror nok bjarmann og resten av ledelsen ikke tar ut småpenger.
                Hvis det er noen som faktisk fortjener lønningen sin, så er det ledelsen. De jobber nok mer enn 37,5t i uka, og står på for Sportsklubben. Her er det også gjort en formidabel jobb i å få økonomien i orden.
                Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

Syns også en inntekt på 90 mill er overraskende høyt. 2,6 mindre en i fjor. Hvor høyt har vi ligget?
                  Vi har vært over 120 mill. Men LSK, i motsetning til de fleste andre, oppgir kun budsjettet for A-laget når avisene lager oversikt før sesonegn. Der lå vi på 55-60 mill i år.

Kommentar

• Boing
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2005
                    • 711

Opprinnelig skrevet av El Caco
                    Hvis det er noen som faktisk fortjener lønningen sin, så er det ledelsen. De jobber nok mer enn 37,5t i uka, og står på for Sportsklubben. Her er det også gjort en formidabel jobb i å få økonomien i orden.
                    Så fotballspillere skal tåle å få att ned lønnen sin når det er dårlige tider, mens dem som sitter på kontoret skal slippe det? Når ett firma går dårlig så må alle være med å på ta tak og tåle att lønningen blir satt litt ned.

Skulle likt å ha sett f.eks. på ett lager, der alle dem som jobbet hardt ned på lageret måtte gå ned i lønn, mens ledelsen og ledere skulle fortsatt ha den samme lønnen. Hadde blitt koselig arbeidsmiljø.

Og gjennomføringen av kampen mot søpla, vitner jo om att det er noen som ikke jobber. Lang lang kø som gjør att folk kommer for sent inn, og feiring av en medalje til ett junior søppel-lag. Noen har ikke fortjent lønna si. Kjell gikk jo bare rundt å se på køen 1 time før avspark uten å foreta seg en dritt.

Sorry, men synes ikke synd på ledelsen. Dem har vel nok penger til smør på brøskiva, selv om lønna deres må settes ned med 10%.

Kommentar

• HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6111

Opprinnelig skrevet av Boing
                      Sorry, men synes ikke synd på ledelsen. Dem har vel nok penger til smør på brøskiva, selv om lønna deres må settes ned med 10%.
                      Vet du i det hele tatt noe om hva de tjener?

Kommentar

• Stray Cat
                        Moderator
                        • Aug 2008
                        • 5918

Opprinnelig skrevet av HSft
                        Hva er det for slags kommentar om en skadet spiller? Klubben har et ansvar og tar det. Det er en del av spillet.
                        Han går for øvrig på reduserte midler.
                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

Opprinnelig skrevet av superbøffel

Dessuten, dersom langsiktig gjeld har blitt redusert i vesentlig grad kan deler av omsetningen ha gått til nedbetaling av denne, alle faktorer må sees som en helhet.
                          Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Kay
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 763

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                            Hva er det for slags kommentar om en skadet spiller? Klubben har et ansvar og tar det. Det er en del av spillet.
                            Hvordan fungerer dette egentlig ? I det vanlige arbeidsliv blir man sykmeldt hvis man blir syk/skadet og ikke kan utføre jobben sin, og sykmeldt kan man vel kun være i en begrenset periode før man evt ender opp med omskolering og blir flyttet over på dagpenger hvis det viser seg at det ikke er noe håp om å komme tilbake i samme jobb.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

Opprinnelig skrevet av Kay
                              Hvordan fungerer dette egentlig ? I det vanlige arbeidsliv blir man sykmeldt hvis man blir syk/skadet og ikke kan utføre jobben sin, og sykmeldt kan man vel kun være i en begrenset periode før man evt ender opp med omskolering og blir flyttet over på dagpenger hvis det viser seg at det ikke er noe håp om å komme tilbake i samme jobb.
                              MJ møtte opp skada på trening for å slippe å bli løst fra kontrakten når vi gjorde det mot Kiesen. Etter 1 år sykemelding kan du miste jobben.

Kommentar

• Kay
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 763

MJ møtte opp skada på trening for å slippe å bli løst fra kontrakten når vi gjorde det mot Kiesen. Etter 1 år sykemelding kan du miste jobben.
                                Jeg skjønner liksom ikke hvorfor det er relevant, at han kom på trening (skadet). Det må jo være noe spesielt i kontrakten. Hvis jeg blir skadet og ikke kan utføre jobben min, så hjelper det ikke at jeg møter opp på jobben etter 1 år og ser på de andre, de kan vel likevel sparke meg forde jeg ikke kan utføre jobben!?

Antar at reglene rundt dette er de samme om man har "løpende" arbeidskontrakt eller "tidsbegrenset"

PS! Jeg er ikke ute etter å henge ut MJ, jeg bare stusser på hele situasjonen, det virker jo som om LSK ønsket å sparke han, men siden han dukka opp på trening så fikk de ikke gjort det...?

Kommentar

• HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6111

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                  Fullstendig klar over avtalen vår med Johnsen, og er selvfølgelig enig i at klubben har et ansvar som de selvfølgelig skal ta. Ser ikke hvordan det betyr at han ikke har sugerør i kassa vår frem til sommeren 2012...

Han er ikke en gang på Åråsen, men har vel klubbens høyeste lønn (sikkert ikke den høyeste etter den siste avtalen?). Det må vel kunne kalles sugerør, uten at noen er ute etter å ta han?

Kommentar

• Stray Cat
                                    Moderator
                                    • Aug 2008
                                    • 5918

Kommende mandag har NFF pressekonferanse hvor de gjennomgår den økonomiske situasjonen i Tippeligaen. Da får vi vel også deres vurdering av LSK, etter junirapporteringa, følg med, følg med! Klubben forsikret at de hadde kontroll. TIL har forøvrig fått melding om at de har gått fra rød til gul sone og slipper dermed det bebudede ene poengtrekket de lå an til.
                                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

Opprinnelig skrevet av Lars
                                      Vi har vært over 120 mill. Men LSK, i motsetning til de fleste andre, oppgir kun budsjettet for A-laget når avisene lager oversikt før sesonegn. Der lå vi på 55-60 mill i år.
                                      Ganske utrolig at vi har mista 30 mill (25%) i årlige inntekter til tross for tidenes spillersalg (selv om vi ikke beholdt all verden).

Hva annet en puplikumssvikt skyldes dette? Virker som at det har blitt gjort en grei jobb mtp sponsorer o.l. og TV-pengene er ikke noe mindre. Resultater og Europa er lenge siden, men vi har jo ikke tjent rare greiene derfra siden jeg starta å følge LSK.

Kommentar

• Loddet
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2004
                                        • 325

Ikke skyld på Marius Johnsen. Han vant i lotto, takket været den totale inkompetansen i alt fra trenerteam via medisinsk støtteapparat til klubbledelse. Er det noen som burde kritiseres er det disse..

Kommentar

• Percy Nilegård
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 5146

Spesielt å kalle det å bli invalidisert for å vinne i lotto.
                                          "Alltid blodsprengt"!
                                          Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

Working...