LSKs økonomiske situasjon

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Boing
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2005
    • 711

Opprinnelig skrevet av HSft
    Vet du i det hele tatt noe om hva de tjener?
    Hvorfor kan ikke ledelsen gå ned i lønn hvis spillerne må tåle det?

Kommentar

• Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

Opprinnelig skrevet av Boing
      Hvorfor kan ikke ledelsen gå ned i lønn hvis spillerne må tåle det?
      Hva mener du egentlig? Spillerne har ikke fått lønnsreduksjon utover at klubben gir mindre lønninger når ved forhandling av nye kontrakter en tidligere. Hva får deg til å tro at dette ikke gjelder ledelsen også?
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6101

Om du sammenligner lønnen til Berg og Bjarmann med Fjørtoft og Nordlie så ser man nok at trenerteamet har hatt en av de kraftigste reduksjonene.

Kommentar

• Loddet
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2004
          • 325

Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
          Spesielt å kalle det å bli invalidisert for å vinne i lotto.
          Han var mer eller mindre invalidisert allerede da han kom til klubben. Man betaler ikke en håndballspiller millioner for å kaste ball om han har amputert begge armene, selv om han har vært god tidligere..

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Loddet
            Han var mer eller mindre invalidisert allerede da han kom til klubben. Man betaler ikke en håndballspiller millioner for å kaste ball om han har amputert begge armene, selv om han har vært god tidligere..
            Nå overdriver du stort....

Kommentar

• Pasi Rasimus
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Feb 2010
              • 226

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
              Kommende mandag har NFF pressekonferanse hvor de gjennomgår den økonomiske situasjonen i Tippeligaen. Da får vi vel også deres vurdering av LSK, etter junirapporteringa, følg med, følg med! Klubben forsikret at de hadde kontroll. TIL har forøvrig fått melding om at de har gått fra rød til gul sone og slipper dermed det bebudede ene poengtrekket de lå an til.
              Jeg deltar på denne pressekonferansen mandag, rapport på hva som blir sagt om fugla kommer på forumet i etterkant. PR

Kommentar

• Stray Cat
                Moderator
                • Aug 2008
                • 5918

Opprinnelig skrevet av Pasi Rasimus
                Jeg deltar på denne pressekonferansen mandag, rapport på hva som blir sagt om fugla kommer på forumet i etterkant. PR
                Takk skal du ha, jeg venter i spenning. Jeg er dessuten skuffet over at klubben ikke legger ut resultatene for LSK på egne nettsider. Både Brann og Tromsø er flyttet over fra rød til gul sone og har informert om det. Det betyr at også LSK er informert om resultatet (som de selvfølgelig har kunnet regne seg til selv) og kunne informert om det før helga.

Jeg regner med (les: håper) at de har beveget seg fra rød til gul sone og ut av fotballens Robæk-liste. Det bekymrer meg likevel at de øvrige klubbene som er ute har gått ut med det, mens vi ikke hører en lyd.

Edit: Til info: Pressekonferansen finner sted i VIF-salen (Inngang D) på Ullevaal Stadion mandag 26. september kl 15.00.
                Last edited by Stray Cat; 26.09.2011, 13:53.
                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

Jeg regner med (les: håper) at de har beveget seg fra rød til gul sone og ut av fotballens Robæk-liste. Det bekymrer meg likevel at de øvrige klubbene som er ute har gått ut med det, mens vi ikke hører en lyd.
                  LSK er nå ute av rød sone og inne i gul. Fremdeles må de forholde seg til Finansielt Oppfølgingssystem, da det krever to perioder i gul sone før man slipper unna det.

Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                    LSK er nå ute av rød sone og inne i gul. Fremdeles må de forholde seg til Finansielt Oppfølgingssystem, da det krever to perioder i gul sone før man slipper unna det.

http://www.fotball.no/Documents/PDF/...epslanguage=en
                    Får vi solgt stadionnavnet nå også, så kanskje vi har råd til en forsterkning eller to.
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      Får vi solgt stadionnavnet nå også, så kanskje vi har råd til en forsterkning eller to.
                      Helt enig dessverre ,,,,,akurat nå så driter jeg i om vi spiller på Åråsen eller Nordea stadion....

Kommentar

• Serbern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 5496

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                        Helt enig dessverre ,,,,,akurat nå så driter jeg i om vi spiller på Åråsen eller Nordea stadion....
                        Heller adeccoliga på Åråsen enn tippeliga på nordea stadion!

Kommentar

• trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7134

Ikke faen. Hvis det kniper, ser jeg gjerne hjemmekamper på Åkrene Mekaniske Stadion. Hellige kuer kan ofres når familien holder på å sulte i hjel.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

Skremmende at enkelte synes at det og beholde et navn er viktigere kontra det og få et slagkraftig lag . Kall det gjerne posten stadion for min del inners inne veit jeg at det heter Åråsen alikevell.

Kommentar

• heidar
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2131

Skal bli interessant å se hva sommerens ryddesalg vil koste til slutt i form av tapte inntekter.

Foreløpig ligger vi på et snitt på 6200 tilskuere, mens budsjettet ligger på 6500. Det vil vi uansett ikke klare å nå med de fire gjenstående kampene mot RBK, Stabæk, Aalesund og Fredrikstad. Det er lite sannsynlig at vi kommer høyere enn 6000 i snitt, noe som betyr en drøy million i tapte publikumsinntekter.

I tillegg vil vi tape penger ifht. plasseringsbonusen, der forskjellen på f.eks. en fjerde og en ellevte plass i fjor var rundt en million kroner.

Samtidig vil en dårlig sesongavslutning ikke akkurat gjøre det lettere å få solgt sesongkort neste sesong, eller å skaffe gode sponsoravtaler.
                              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Skremmende at enkelte synes at det og beholde et navn er viktigere kontra det og få et slagkraftig lag.
                                Skremmende at enkelte er så opptatt av suksess at de kaster både sjel og integritet på bålet. Hva med å få inn Fredriksen som investor? Selge klubben til en arabisk sheik? Endre draktfargen til blått slik at det passer bedre med Nordea som hovedsponsor?
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• skotten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 1794

Hvor attraktivt er egentlig stadionnavnet pr i dag? Å selge mens man er på bånn er dårlig økonomisk policy i mine øyne...

Kommentar

• Tittil
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2009
                                    • 341

Skremmende at enkelte er så opptatt av suksess at de kaster både sjel og integritet på bålet. Hva med å få inn Fredriksen som investor? Selge klubben til en arabisk sheik? Endre draktfargen til blått slik at det passer bedre med Nordea som hovedsponsor?
                                    Akkurat nå er det vel heller snakk om å unngå fiasko enn å oppnå suksess?

Kommentar

• trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7134

Hva er viktigst for deg? Å bevare Åråsen-navnet eller å ha et lag som slipper å slåss i bånn av tabellen år etter år? Hadde en sjeik med mer penger enn vett kommet i morra og slengt lommeboka på bordet, ville jeg feiret til langt utpå nyåret!
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Stray Cat
                                        Moderator
                                        • Aug 2008
                                        • 5918

Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Hva er viktigst for deg? Å bevare Åråsen-navnet eller å ha et lag som slipper å slåss i bånn av tabellen år etter år? Hadde en sjeik med mer penger enn vett kommet i morra og slengt lommeboka på bordet, ville jeg feiret til langt utpå nyåret!
                                        Hva var definisjonen på et kjøpelag igjen, trigz?
                                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Henrik
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2006
                                          • 2110

Hva var definisjonen på et kjøpelag igjen, trigz?
                                          Er vi ikke kommet forbi det der snart? Det finnes ikke et lag i toppen av norsk fotball anno 2011, som ikke er et kjøpelag.

Kommentar

Working...