LSKs økonomiske situasjon
Collapse
X
-
LSK er nå ute av rød sone og inne i gul. Fremdeles må de forholde seg til Finansielt Oppfølgingssystem, da det krever to perioder i gul sone før man slipper unna det.
http://www.fotball.no/Documents/PDF/...epslanguage=en
Ellers er alle klubbene inne i økonomi-gruppe 2 nå utenom Fredrikstad som for 3.periode på rad holder krise-kategori 1...Last edited by Pasi Rasimus; 26.09.2011, 19:21.Kommentar
-
Drakt-fargen skal selvsagt ikke endres. Håper jo man skal beholde Åråsen-navnet i lang, lang tid også. Men hadde det kommet en som ville satse som eiern(e) til chelsea, City, og Molde, så hadde jeg lett godtatt det. Skal man ha publikum på kampene må man ligge i toppen år etter år, og ikke 7-12. plasser. Alle topplag i Europa kjøper de beste spillerne på markedet, og sånn har jo RBK, og i år til dels Molde holdt seg i toppen. Penger er handlefrihet og alfa-omega. Hadde LSK hatt det, hadde Tarik, Torp og Ogude spilt for fugla nå.VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!Kommentar
-
Hva ligger bak tallene?
Det ble et eller annet sted prognositisert at LSK ved årets slutt skal gå med ca 3,5 mill i overskudd. Ujah og Nosa vet vi har generert ca 8 mill inn - det vet man er rent overskudd i og med at man motar utelukkende overskudd fra investor. Det betyr at uten salgene, så ville klubben gått med underskudd på ca 4,5 - 5 mill.
Det har vært sviktende salg av billetter og sesongkort. Pr nå - i snitt for alle kampene inkl salg på de gjenstående hjemmekampene er ca 5 500 stk (RB sin billettbørs). Og jeg tviler på om de siste kampene vil dra opp snittet vesentlig, med tanke på de siste kampene. RBK vil nok trekke noe tilskuere, men neppe noe for å revolusjonere snittet. Dette ligger vel ca 1 000 stk under budsjett. Med forsiktig anslått snitt på kr 200,- eksl mva, blir det et tap på kr 3 mill. Ganske mange kroner som blør i budsjettet merket med billetter. Dette er selvsagt bare antagelser, men jeg tviler på om sannheten er så veldig langt unna.
Så noen økonomisk krise kan neppe avblåses. Stemmer det at alle penga er gått med til å betale gammel gjeld, tipper jeg antall kroner i kassa er slunkent med tanke på underskudd før salg av spillere.Kommentar
-
Kom igjen, til og med du skjønner at det viktigste for meg er å bevare Åråsen-navnet. Trodde jeg hadde vært rimelig klar på dette gjennom mange år at jeg er en av de nostalgiskerne som mener det finnes viktigere ting i fotballen enn pokaler.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Er det viktigere å beholde stadionnavnet enn plassen i Tippeligaen?Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Kommentar
-
Kanskje du og Ivar Wahl skulle danne en slags forening. Du finner'n på Torvet, letende etter Conten. Han tok meg til side i fjor sommer og spurte på ramme alvor:
- Vet du når det gikk gærent med Sportsklubben?
- Nja, sa jeg, tenker du på det med Uwe?
- Uuuuwe? sa Ivar. Pøh. Det var den gangen vi slapp inn de gutta fra Fram i 52.
Nemlig.Kommentar
-
Kanskje du og Ivar Wahl skulle danne en slags forening. Du finner'n på Torvet, letende etter Conten. Han tok meg til side i fjor sommer og spurte på ramme alvor: - Vet du når det gikk gærent med Sportsklubben? - Nja, sa jeg, tenker du på det med Uwe? - Uuuuwe? sa Ivar. Pøh. Det var den gangen vi slapp inn de gutta fra Fram i 52.Nemlig.Kommentar
-
Du er morsom, men dette blir skivebom. Jeg har vel godtatt mye av den moderne fotballens vesen og er ikke, som du antyder, i mot alt av "fremskritt".
LSK er for meg noe mer enn en hvilken som helst Sportsklubb, jeg forventer ikke at alle skal mene det samme som meg, men et visst minimum av respekt for det standpunktet er vel ikke for mye forlangt?Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Hvis alle hadde vært som deg, hadde det vært måsa på Åråsen ennå. Sportsklubben er fra Lillestrøm. Den hadde ingenting å gjøre oppe på Kjeller den gangen på slutten av 40-tallet. Det var en annen kommune, faen, nærmest en annen verdensdel. Hva tror du Kaka hadde sagt hvis noen hadde fortalt ham at Sportsklubben skulle krysse Fetveien for å spille ball?
Kanskje du og Ivar Wahl skulle danne en slags forening. Du finner'n på Torvet, letende etter Conten. Han tok meg til side i fjor sommer og spurte på ramme alvor:
- Vet du når det gikk gærent med Sportsklubben?
- Nja, sa jeg, tenker du på det med Uwe?
- Uuuuwe? sa Ivar. Pøh. Det var den gangen vi slapp inn de gutta fra Fram i 52.
Nemlig.
Men jeg ser ikke helt hva første del har med Rønnerns innlegg å gjøre heller. Stadionanvnet er hellig for min del også, og jeg har hatt mine feider med Rønnern rundt andre ting som berører klubb og sjel. Komplett.no Arena bør fortsatt stå som eksempel til skrekk og advarsel på hvor jævli det er å selge hjemmebanen sin.
Det er bare noe jævla nedrig over hele opplegget.Kommentar
-
Når det er sagt, skal jeg også legge til at jeg er enig. Jeg håper inderlig vi slipper å spille hjemmekamper på Elkjøp Arena. Men jeg håper enda inderligere at vi slipper å spille bortekamper på Føyka og Høddvoll.Kommentar
-
Er det noe som tilsier at vi blir topplag av å selge stadion-navnet for noen millioner?? Sarpsborg kommer til å spille sine hjemmekamper på komplett.no arena neste år, mens bortekampene kommer til å bli spilt på Føyka og Høddvoll. Samme gjelder Start med Sør-Arena.Kommentar
-
Gislason er en spiller som definitivt kan redde stumpene. Tenk på tilskuere, plasseringsbonus, sponsorer, for ikke å snakke om hva et nedrykk kan koste.
LSK sparer seg til fant. Kronerulling?Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Det forklarer kanskje hvorfor HB valgte å starte med Tokstad mot Start. I tillegg forteller det at LSK ser på nedrykk som utenkelig, men at man gir f*** i om man blir nr. 5 eller nr. 13Kommentar
-
Seriøst??? Hvor mye penger står det på?? Jeg er med på kronerulling! For vet du hva, nå må noen ta tak! Med Gislason på laget hadde det plutselig sett MYE lysere ut. Nå må investorene spytte inn litt!!!Kommentar
Kommentar