LSKs økonomiske situasjon

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7134

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
    Hva var definisjonen på et kjøpelag igjen, trigz?
    Kall det hva du vil. For meg er det nok at LSK kommer i en posisjon til faktisk å KJØPE spillere til LAGET. Og målet helliger middelet.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Pasi Rasimus
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Feb 2010
      • 226

Opprinnelig skrevet av Rønnern
      LSK er nå ute av rød sone og inne i gul. Fremdeles må de forholde seg til Finansielt Oppfølgingssystem, da det krever to perioder i gul sone før man slipper unna det.

http://www.fotball.no/Documents/PDF/...epslanguage=en
      Rønnern har her oppsumert store deler av innholdet Hallén kom med i dag. LSK opp fra økonomi-gruppe 1 (rød kategori, krise) til øko-gruppe 2 (gul, ustabil). For å komme seg ut av NFFs handlingsplan for finansiell oppfølging må man holde gruppe 2 i to perioder (av 6 mnd). Dette betyr at NFF vil fortsette å følge opp LSK tett i enda en periode for å se om de mestrer å stabilisere nivået. Kanskje derfor det er edruelighet på transfer-fronten..

Ellers er alle klubbene inne i økonomi-gruppe 2 nå utenom Fredrikstad som for 3.periode på rad holder krise-kategori 1...
      Last edited by Pasi Rasimus; 26.09.2011, 19:21.

Kommentar

• maurakanari
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2005
        • 641

Drakt-fargen skal selvsagt ikke endres. Håper jo man skal beholde Åråsen-navnet i lang, lang tid også. Men hadde det kommet en som ville satse som eiern(e) til chelsea, City, og Molde, så hadde jeg lett godtatt det. Skal man ha publikum på kampene må man ligge i toppen år etter år, og ikke 7-12. plasser. Alle topplag i Europa kjøper de beste spillerne på markedet, og sånn har jo RBK, og i år til dels Molde holdt seg i toppen. Penger er handlefrihet og alfa-omega. Hadde LSK hatt det, hadde Tarik, Torp og Ogude spilt for fugla nå.
        VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

Kommentar

• *46*

Hva ligger bak tallene?

Det ble et eller annet sted prognositisert at LSK ved årets slutt skal gå med ca 3,5 mill i overskudd. Ujah og Nosa vet vi har generert ca 8 mill inn - det vet man er rent overskudd i og med at man motar utelukkende overskudd fra investor. Det betyr at uten salgene, så ville klubben gått med underskudd på ca 4,5 - 5 mill.

Det har vært sviktende salg av billetter og sesongkort. Pr nå - i snitt for alle kampene inkl salg på de gjenstående hjemmekampene er ca 5 500 stk (RB sin billettbørs). Og jeg tviler på om de siste kampene vil dra opp snittet vesentlig, med tanke på de siste kampene. RBK vil nok trekke noe tilskuere, men neppe noe for å revolusjonere snittet. Dette ligger vel ca 1 000 stk under budsjett. Med forsiktig anslått snitt på kr 200,- eksl mva, blir det et tap på kr 3 mill. Ganske mange kroner som blør i budsjettet merket med billetter. Dette er selvsagt bare antagelser, men jeg tviler på om sannheten er så veldig langt unna.

Så noen økonomisk krise kan neppe avblåses. Stemmer det at alle penga er gått med til å betale gammel gjeld, tipper jeg antall kroner i kassa er slunkent med tanke på underskudd før salg av spillere.

Kommentar

• Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

Opprinnelig skrevet av trigz
            Hva er viktigst for deg? Å bevare Åråsen-navnet eller å ha et lag som slipper å slåss i bånn av tabellen år etter år?
            Kom igjen, til og med du skjønner at det viktigste for meg er å bevare Åråsen-navnet. Trodde jeg hadde vært rimelig klar på dette gjennom mange år at jeg er en av de nostalgiskerne som mener det finnes viktigere ting i fotballen enn pokaler.
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7134

Kom igjen, til og med du skjønner at det viktigste for meg er å bevare Åråsen-navnet. Trodde jeg hadde vært rimelig klar på dette gjennom mange år at jeg er en av de nostalgiskerne som mener det finnes viktigere ting i fotballen enn pokaler.
              Er det viktigere å beholde stadionnavnet enn plassen i Tippeligaen?
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

Jepp, uten tvil viktigere for meg ja!
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

Kommentar

• Herman
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2010
                  • 1101

Om 5 år sitter vi i Adecco og tenker: "Jaja, vi beholdt i hvert fall stadionnavnet."
                  Twitter

Kommentar

• 10.09.50
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 1410

Hvis alle hadde vært som deg, hadde det vært måsa på Åråsen ennå. Sportsklubben er fra Lillestrøm. Den hadde ingenting å gjøre oppe på Kjeller den gangen på slutten av 40-tallet. Det var en annen kommune, faen, nærmest en annen verdensdel. Hva tror du Kaka hadde sagt hvis noen hadde fortalt ham at Sportsklubben skulle krysse Fetveien for å spille ball?

Kanskje du og Ivar Wahl skulle danne en slags forening. Du finner'n på Torvet, letende etter Conten. Han tok meg til side i fjor sommer og spurte på ramme alvor:
                    - Vet du når det gikk gærent med Sportsklubben?
                    - Nja, sa jeg, tenker du på det med Uwe?
                    - Uuuuwe? sa Ivar. Pøh. Det var den gangen vi slapp inn de gutta fra Fram i 52.

Nemlig.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                      Kanskje du og Ivar Wahl skulle danne en slags forening. Du finner'n på Torvet, letende etter Conten. Han tok meg til side i fjor sommer og spurte på ramme alvor: - Vet du når det gikk gærent med Sportsklubben? - Nja, sa jeg, tenker du på det med Uwe? - Uuuuwe? sa Ivar. Pøh. Det var den gangen vi slapp inn de gutta fra Fram i 52.Nemlig.
                      Det er så bra! En hver som har vært aktiv i et idrettslag, har vært borte i slike eldre notalgikkere. Slike historier gjør det morsomt å drive på og ha kontakter i miljøene!

Kommentar

• Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

Hvis alle hadde vært som deg, hadde det vært måsa på Åråsen ennå.
                        Du er morsom, men dette blir skivebom. Jeg har vel godtatt mye av den moderne fotballens vesen og er ikke, som du antyder, i mot alt av "fremskritt".

LSK er for meg noe mer enn en hvilken som helst Sportsklubb, jeg forventer ikke at alle skal mene det samme som meg, men et visst minimum av respekt for det standpunktet er vel ikke for mye forlangt?
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

Kommentar

• GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

Hvis alle hadde vært som deg, hadde det vært måsa på Åråsen ennå. Sportsklubben er fra Lillestrøm. Den hadde ingenting å gjøre oppe på Kjeller den gangen på slutten av 40-tallet. Det var en annen kommune, faen, nærmest en annen verdensdel. Hva tror du Kaka hadde sagt hvis noen hadde fortalt ham at Sportsklubben skulle krysse Fetveien for å spille ball?

Kanskje du og Ivar Wahl skulle danne en slags forening. Du finner'n på Torvet, letende etter Conten. Han tok meg til side i fjor sommer og spurte på ramme alvor:
                          - Vet du når det gikk gærent med Sportsklubben?
                          - Nja, sa jeg, tenker du på det med Uwe?
                          - Uuuuwe? sa Ivar. Pøh. Det var den gangen vi slapp inn de gutta fra Fram i 52.

Nemlig.
                          LOL, priceless

Men jeg ser ikke helt hva første del har med Rønnerns innlegg å gjøre heller. Stadionanvnet er hellig for min del også, og jeg har hatt mine feider med Rønnern rundt andre ting som berører klubb og sjel. Komplett.no Arena bør fortsatt stå som eksempel til skrekk og advarsel på hvor jævli det er å selge hjemmebanen sin.

Det er bare noe jævla nedrig over hele opplegget.

Kommentar

• Herman
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2010
                            • 1101

Enig i at å selge stadionnavnet er noe av det verste som finnes. Men det som hadde vært enda verre, ville vært å spille Adeccoliga.
                            Twitter

Kommentar

• 10.09.50
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1410

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Men jeg ser ikke helt hva første del har med Rønnerns innlegg å gjøre heller.
                              Poenget var bare at Sportsklubben er større enn Åråsen. Skal man virkelige sette det i historisk perspektiv, var antakelig det å flytte til Åråsen - ut av egen kommune og inn i landkommunen Skedsmo - et større overgrep mot klubbsjela den gangen på slutten av 40-tallet enn det ville vært å selge stadionnavnet i dag.

Når det er sagt, skal jeg også legge til at jeg er enig. Jeg håper inderlig vi slipper å spille hjemmekamper på Elkjøp Arena. Men jeg håper enda inderligere at vi slipper å spille bortekamper på Føyka og Høddvoll.

Kommentar

• Serbern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 5496

Er det noe som tilsier at vi blir topplag av å selge stadion-navnet for noen millioner?? Sarpsborg kommer til å spille sine hjemmekamper på komplett.no arena neste år, mens bortekampene kommer til å bli spilt på Føyka og Høddvoll. Samme gjelder Start med Sør-Arena.

Kommentar

• KFL41
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 3648

Ifølge rb har LSK nylig har sagt nei til Gislason ut sesongen pga økonomi. Da må det være rimelig skralt.

Kommentar

• BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

Opprinnelig skrevet av KFL41
                                    Ifølge rb har LSK nylig har sagt nei til Gislason ut sesongen pga økonomi. Da må det være rimelig skralt.
                                    Det høres direkte sinnsykt ut, selv for LSK.

Gislason er en spiller som definitivt kan redde stumpene. Tenk på tilskuere, plasseringsbonus, sponsorer, for ikke å snakke om hva et nedrykk kan koste.

LSK sparer seg til fant. Kronerulling?
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3501

Det forklarer kanskje hvorfor HB valgte å starte med Tokstad mot Start. I tillegg forteller det at LSK ser på nedrykk som utenkelig, men at man gir f*** i om man blir nr. 5 eller nr. 13

Kommentar

• tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

i penge sum er det veldig stor forskjel på en 5 plass kontra en 14 plass ...Hent Gislason snarest........ Erling,Bassey,Gislason,Bolly bør være midtbanen mot rbk på fredag.

Kommentar

• tonkro
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2009
                                          • 354

Seriøst??? Hvor mye penger står det på?? Jeg er med på kronerulling! For vet du hva, nå må noen ta tak! Med Gislason på laget hadde det plutselig sett MYE lysere ut. Nå må investorene spytte inn litt!!!

Kommentar

Working...