LSKs økonomiske situasjon

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vermu
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2008
    • 1729

Opprinnelig skrevet av xeR
    Og jeg har store problemer med å forstå hva slags andre motiver Berg/styret skal ha for å takke nei til en spiller. Er virkelig folk så paranoide at de tror Berg jobber mot å kjøre hele klubben i grøfta?
    Jeg tror at Berg vurderer det som "lite hensiktsmessig ut i fra en totalvurdering" å tilby Gislason ny kontrakt. Jeg synes det er rart hvis den eneste grunnen er at klubben/investorer ikke kan skaffe midler til en kortidskontrakt i dagens situasjon. Jeg tror derfor at Berg mener han har en god nok spiller (Obiefule) i Gislasons posisjon og derfor ikke ønsker å bruke midler her.

Så får vi se om han forandrer seg ettersom situasjonen bare blir værre og værre.

Kommentar

• Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

Nå er vi i ferd med å skli over i en annen diskusjon her. Istedenfor en haug med synsing bør dere skaffe dere RB og lese intervjuet med Henning Berg sjæl. Så får dere kanskje med dere konteksten.
      Knurr...

Kommentar

• Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5918

Opprinnelig skrevet av Leif A
        Nå er vi i ferd med å skli over i en annen diskusjon her. Istedenfor en haug med synsing bør dere skaffe dere RB og lese intervjuet med Henning Berg sjæl. Så får dere kanskje med dere konteksten.
        Siden det ikke er et alternativ, kan kanskje noen scanne den og legge den ut?

(<--- og dette er siste innlegg fra meg på ei stund)
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• vermu
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2008
          • 1729

Opprinnelig skrevet av Leif A
          Enig i at det ble litt mye synsing, men det er vel lov her? Jeg leste litt mellom linjene på RBs gode intervju med Henning Berg.

Kommentar

• tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

Angående Gislason sin evt overgang til Lsk så er dette ikke noe problem da han ikke har skrevet seg ut fra Lsk...Så man kan jo egentlig si at han er Lsk spiller men ikke motar lønn og derfor ikke spiller... Han er klar på timen om Lsk ledelsen vill. Forventer faktisk at han er på treninga i morgen.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Angående Gislason sin evt overgang til Lsk så er dette ikke noe problem da han ikke har skrevet seg ut fra Lsk...
              Så hans lisens er fortsatt hos LSK? Hvis man kan si det slik. Da er saken en helt annen. Han spilte aldri for det Ukrainske laget antar jeg?

Kommentar

• Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

Opprinnelig skrevet av vermu
                Enig i at det ble litt mye synsing, men det er vel lov her? Jeg leste litt mellom linjene på RBs gode intervju med Henning Berg.
                Det gjorde jeg óg, og jeg sitter med et annet inntrykk enn det gjennomsnittlige som blir skrevet i denne tråden.
                Knurr...

Kommentar

• Hel1017
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Oct 2008
                  • 196

Klubben er pengelens, så enkelt er det.
                  De snur på hver krone de bruker. I følge en sikker kilde så sender de ikke flere enn nødvendig på borte kamper der de må ta fly og overnatte. Selvfølgelig fornuftig, og sunt bondevett, men ikke en gang Bjarmann får reise på disse bortekampene.

En eliteserieklubb som ikke har råd til å sende sin egen sportsdirektør på bortekamper, er pengelens.

Ergo heller ingen penger til å bruke på lønn til Gislason.

Flere investorer skal være kåte på å legge penger på bordet etter å ha fått brukbar avkastning på Ujah og Nosa, men de venter på den rette spilleren.
                  Å tro at investorer vil bruke penger på en spiller som Gislason er utopi.
                  Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

Kommentar

• KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

Opprinnelig skrevet av Hel1017

Flere investorer skal være kåte på å legge penger på bordet etter å ha fått brukbar avkastning på Ujah og Nosa, men de venter på den rette spilleren.
                    Gislason er en spiller som kan gjøre spillerne rundt seg bedre og på den måten gjøre våre unggutter attraktive. Uten spillere med erfaring er det en mye lenger vei til å få disse spillerne solgt. Da er havner LSK i en ond sirkel. LSK skriker etter etablerte spillere, men får ikke penger til andre enn 20 årige afrikanere. Hvordan i helvete skal vi få etablerte spillere når ikke investorene vil være med å hente dem? Her er det kun snakk om lønn og ikke overgangssum.

Kommentar

• vermu
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2008
                      • 1729

Opprinnelig skrevet av Hel1017
                      Klubben er pengelens, så enkelt er det.
                      De snur på hver krone de bruker. I følge en sikker kilde så sender de ikke flere enn nødvendig på borte kamper der de må ta fly og overnatte. Selvfølgelig fornuftig, og sunt bondevett, men ikke en gang Bjarmann får reise på disse bortekampene.

En eliteserieklubb som ikke har råd til å sende sin egen sportsdirektør på bortekamper, er pengelens.

Ergo heller ingen penger til å bruke på lønn til Gislason.

Det er jo fornuftig og korrekt det du skriver. Men er det helt utopi at noen av investorerene med LSK-hjerte er villig til å gi litt krisehjelp?

Kommentar

• HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6101

Gislason er vel fortsatt registrert som spilleberettiga for Lillestrøm? Husker Reitmaier kom tilbake siden han fortsatt var spilleberettiga for Lillestrøm, siden han ikke hadde funnet noen ny klubb. Ettersom papirene hans for LSK var i orden kunne vi hente han utenfor vinduet. Tviler på at LSK har jobba hardt med å få fjernet spilleberettigelsen til Gislason.

Kommentar

• KimFL
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 1410

Opprinnelig skrevet av HSft
                          Gislason er vel fortsatt registrert som spilleberettiga for Lillestrøm? Husker Reitmaier kom tilbake siden han fortsatt var spilleberettiga for Lillestrøm, siden han ikke hadde funnet noen ny klubb. Ettersom papirene hans for LSK var i orden kunne vi hente han utenfor vinduet. Tviler på at LSK har jobba hardt med å få fjernet spilleberettigelsen til Gislason.
                          Det er'n...og nå er'n visst tilbake igjen også:

Tøft. Vi trenger en spiller som han nå.

Kommentar

• kimmern
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2005
                            • 1174

vet ikke helt hva jeg syns, er så dritt lei spillere på korte kontrakter. det blir jo ingen kontinuitet overhode når man skal kjøre lappeteppe prinsippet over en stall og trixe og tweake forran hver eneste sesong.

Kommentar

• krogen
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Aug 2009
                              • 228

Opprinnelig skrevet av kimmern
                              vet ikke helt hva jeg syns, er så dritt lei spillere på korte kontrakter. det blir jo ingen kontinuitet overhode når man skal kjøre lappeteppe prinsippet over en stall og trixe og tweake forran hver eneste sesong.
                              Enig. Han bør forsøkes overtales til å signere en to-årskontrakt i løpet av høsten (tom 2013).

Kommentar

• trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7134

Gisse ut året og ikke lenger er som å rane naboen fordi du ikke har penger til øl. LSK må gjøre alt for å få ham på en lengre kontrakt. Jeg er drittlei korttidskontrakter.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13278

Jeg synes det er helt greit å kjøre korttidskontrakter på eldre spillere. Hadde fyren vært ute med kneproblemer i en kamp eller to ville neppe mange her inne ropt høyt om langtidskontrakt. Er vel ikke store faren for at en annen klubb vil snappe ham i vinter heller?

Venter uansett spent på planen for neste år. Slik jeg oppfatter det maler kverna i LSK relativt langsomt, og vi skriver vel 2012 før vi vet hva som skjer neste sesong. Jeg tror at gisse vil bli tilbudt en ny 6 måneders kontrakt, samt at vi henter Obi på lån/korttidskontrakt i påvente av at Bassey etablerer seg på midtbanen. En fungerende midtbane med et innslag av rutine vil være avgjørende for Bergs prosjekt, ingen juniorer vil heve seg nevneverdig på et fotballag som ikke klarer å spille fotball.

Kommentar

• G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3260

Jeg synes Gislason var meget bra de kampene han fikk for Fugla. Med krigeren Søgård i Start er dette perfekte nyheter for oss. Vi trenger en erfaren stabilisator på midtbanen resten av sesongen. Fortsetter han der han slapp, håper og tror jeg at Stefan er LSK-spiller også neste år.

Kommentar

• gja
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2008
                                      • 302

Mathisen bekreftet før lsk - vif at lsk hadde spillerlisensen til gislason. Han kunne bare spille hos oss før januar.
                                      Årets supporter 2010!!

________________________________________________

Vi er BSK, Birdsas Stolte Krigere! Sammen for Lillestrøm

Kommentar

• 007

Svarer med sitat fra "Styrets informasjonstråd":
                                        Opprinnelig skrevet av sparwasser
                                        Styresak 178-11. Forumets redaktør.

Den observante leser vil sikkert legge merke til at vi har skiftet redaktør for forumet.
                                        KFL har etter en helhetsvurdering konkludert med at vi ønsker å ha dette ansvaret selv og dermed fremstå som den uavhengige organisasjonen som vi er.
                                        Vil ikke dette gå utover LSK sin økonomi??
                                        Får ikke LSK penger for bruk her på forumet når LSK står som ansvarlig redaktør??

Kommentar

• aguado
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 448

På pressekonferansen i dag kom det tydelig klart at "LSK tar regninga" for sparkinga av Henning Berg. Med en årslønn på ca 2.8 millioner og to år igjen på kontrakten, skulle det vel bli rundt 5.6 millioner kroner. Noen som vet hvor LSK tar disse pengene fra? Har LSK nå virkelig gjort seg selv dønn avhengige av en investor for å i det hele tatt overleve som fotballklubb?

Kommentar

Working...