LSKs økonomiske situasjon

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

Det er bare en mann som skal ha tyn når det kommer til Kiko sin lønn, og det er Jan Åge Fjørtoft. Glad i LSK meg midt bak, jeg finner det rett og slett imponerende at en gladkristen avholdsmann presterer bruke penger på en måte som ville gjort en full sjømann stolt.

Just for det record: Jeg var skeptisk til han (Jan Åge) fra første gangen jeg hørte om fyren, ikke var han spesielt god på landslaget eller i Swindon. Middelmådig er nok heller ordet jeg assosierer med hans karriere. Kjeften hans var vel dessuten omtrent omvendt proporsjonal med talentet. Klovn

Jeg var jævli skeptisk til å ta inn han som Sportslig leder i LSK, og jeg er utrolig lettet over at han ikke lenger er ansatt i klubben i mitt hjerte. Men dette er bare meg, og det er selvsagt lov til å være uenig.

Men det var nå en gang JÅF som delte ut pengesekken til spillere som Riseth, Kiko, Kieseneber og Bjørkøy, for å nevne noen. Takk, takk liksom. Dust.
    Last edited by holmiz; 21.10.2010, 22:48.
    Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13278

Ja, for ingen er inne hadde reagert om han hadde snørt igjen pengesekken i løpet av klondyke-årene i norsk fotball. Neida. Vi kunne vært den eneste klubben som holdt igjen mens alle andre handlet for 10-talls millioner, lurer på hvordan stemninga her inne hadde vært da?

Istedet for å kaste bort tid og energi på å være klok etterpå, er det kanskje bedre å tenke på at vi ikke signerte ny kontrakt med mifsud for 6 mill i året. Grøna og Fjøra synes det var sinnsykt mye penger. Det hadde faenmeg ikke skjedd i Brann, for å si det sånn....

Sunnmørsposten holder til i Ålesund og er regionavis for Nordvestlandet. Oppdaterte nyheter og grundig, engasjerende journalistikk. Ble grunnlagt i 1882.

Kommentar

• Lillestrøm Kirke
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2004
        • 1470

Opprinnelig skrevet av holmiz
        Det er bare en mann som skal ha tyn når det kommer til Kiko sin lønn, og det er Jan Åge Fjørtoft. Glad i LSK meg midt bak, jeg finner det rett og slett imponerende at en gladkristen avholdsmann presterer bruke penger på en måte som ville gjort en full sjømann stolt.

Just for det record: Jeg var skeptisk til han (Jan Åge) fra første gangen jeg hørte om fyren, ikke var han spesielt god på landslaget eller i Swindon. Middelmådig er nok heller ordet jeg assosierer med hans karriere. Kjeften hans var vel dessuten omtrent omvendt proporsjonal med talentet. Klovn

Jeg var jævli skeptisk til å ta inn han som Sportslig leder i LSK, og jeg er utrolig lettet over at han ikke lenger er ansatt i klubben i mitt hjerte. Men dette er bare meg, og det er selvsagt lov til å være uenig.

Men det var nå en gang JÅF som delte ut pengesekken til spillere som Riseth, Kiko, Kieseneber og Bjørkøy, for å nevne noen. Takk, takk liksom. Dust.
        Han ble seriemester med Lillestrøm Sportsklubb i 1989 og scora 20 mål på 33 seriekamper. Hva er middelmådig med det?
        "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

• tonkro
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2009
          • 354

Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
          Han ble seriemester med Lillestrøm Sportsklubb i 1989 og scora 20 mål på 33 seriekamper. Hva er middelmådig med det?
          I tillegg skapte han da blest rundt LSK. Media var veldig interessert i klubben mens Fjørtoft var her,noe som førte til interesse fra mannen i gata,som førte til høyere tilskuertall. Så noe riktig gjorde han da også... Og jeg vet han er glad i Lillestrøm. Men ja,pga andre årsaker er det kanskje like greit at han ikke er her lengre...

Kommentar

• Ola
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1651

Må kommentere denne, for nå blir jeg pissed.

Fjørtoft var ingen middelmådighet som spiller, han var en èner og entertainer i nesten alle klubbene han spilte for. Spør fansen til Rapid Wien, Sheffield U eller Frankfurt! På et TV-program som går akkurat nå søker de etter X-faktor, det er vel nettopp det Fjøra hadde - noe som er ufattelig viktig i underholdningsbransjen, som faktisk fotballen er og handler om.

At han hadde elendig dømmekraft hva angikk pengbruk på den tida - JA. Men hva med styret, og hva med Per Berg på den tida? Den var et hodeløst ønske om å kjøpe seg til seriegull og veldig kortsiktig tankesett i forhold til konsekvenser og ringvirkninger over hele linja.

Å indisiere at Fjøra seiler under falsk flagg i forhold til sine følelser for LSK er tullprat. Jeg er overbevist om at han elsker klubben. Men ja, han var svært delaktig i ukulturen på den tiden. Mitt åpne spørsmål er heller om alle (u)kulturbærere fra den tiden er ryddet av banen?

Mod, du får flytte innlegget om du ønsker, men da får du også ta med innlegget jeg svarer på.

Kommentar

• lskgogo
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2010
              • 633

Selvfølgelig elsker fjøra LSK. Se her: http://lsk.no/?did=9135218
              Vanskelig og ikke like den fyren..

Han ble revet med i pengegaloppen. Som resten av fotball-norge.
              Tar seg en pause til mars 2012..

Kommentar

• sniper
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 5254

Jan Åge Fjørtoft operte ut fra de retningslinjene sportslig utvalg og styret i LSK ga han.
                Jan Åge Fjørtoft hadde ikke budsjettansvar i LSK.

De som bestemte den gang bestemmer den dag i dag.

Kommentar

• norskpoker
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2007
                  • 399

Makan til historieløshet! Fjørtoft var konge i så og si alle klubber han spilte i! 67 mål på 128 kamper for Rapid Wien sier nok alene! 28 mål på 72 kamper i Swindon etter en treg start gjorde så at han ble solgt til Middlebrough for en bra sum på den tiden. 9 mål på 41 kamper der før han hamret inn 19 på 34 kamper for Sheffield United og deretter en del både for Barnsey og for Eintract Frankfurt. For ikke å snakke om 20 mål for det norske landslaget.

Det er greit at du hater fyren, men det er ikke noe poeng i å prøve å rasjonalisere bort hatet i fakta for det klarer du rett og slett ikke med denne mannen.

Kommentar

• holmiz
                    The kjøkken-kanariz
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6064

Greit, jeg ser den om karrieren hans og korrigerer meg selv der, håpløst å komme med og totalt unødvendig av undertegnede. Dessuten så hadde det svært lite med saken å gjøre, men 71 landskamper og 15 som kaptein er langt unna middelmådig.

Men i perioden hvor han var manager (2004-2008) fikk pengene bein å fly på for å si det pent, og selv om dette i høyeste grad også gjaldt andre klubber, så kan jeg jo kort nevne noen eksempler (korriger meg gjerne på tallene her):
                    • Simen Brenne (kjøpt for 7 mill, solgt for 3.5(?)) + lønn (ca 2mill/år).
                    • Markus Kieseneber 2mill+ i lønn, knapt ute på banen og medlem av "en kamp for Fugla-klubben": http://www.kanari-fansen.no/wiki/index.php/%22%C3%A9n_kamp_for_Fugla-klubben%22
                    • John Anders Bjørkøy (husker ikke i farten hva vi betalte FFK, var det 5 mill?, gikk gratis til Odd) + lønn (ca 1.5 mill/år).
                    • Marius Johnsen - dog en kjernekar og helproff type, men skadehistorikken hans gjorde han til et risikokjøp, noe vi dessverre ser nå. 5 års(!) kontrakt og 1.5-2 mill i lønn.
                    • Vidar Riseth.
                    • Kontrakten til Kiko, som forøvrig i følge skattelistene for 2009 gjør han til den 12. best betalte personen i Norge født i 1981.
                    • Surret rundt ny kontrakt til Robert Koren, og enden på den visa kjenner vi alle.

Ingen tvil om at Berg og Bjarmann har hatt en beintøff opprydding etter tidenes (økonomiske) nachspiel. Konsekvensene kunne fort blitt mye verre, se bare på hva som er igjen av restene til FC Lyn.

At JÅF til stadighet forsøker å være overstadig festlig ved absolutt alle anledninger hjelper heller ikke på, og når han er i studio på Viasat4 bytter jeg kanal ettersom jeg ikke orker flere "gursken"-vitser og andre krampe-festligheter. Det synes jeg bare blir slitsomt, så da kan han vel heller henge sammen med Ari, Martha og fortelle vitsene til resten av "fiffen", fremfor å ødelegge fotballsendingene på tv. Dette er meg og min mening, og som alltid er det lov til å ha andre meninger.

Uansett, dette er snøen som falt i fjor og vi får håpe at Sportklubben har lært av dette, noe kun framtiden vil fortelle.
                    Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Smiley
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • Feb 2009
                      • 26

NFF er ikke fornøyd med hvordan fotballklubbene driver. Sjekk dommen for ditt fotball

Kommentar

• Stray Cat
                        Moderator
                        • Aug 2008
                        • 5918

Det er jo grunn til å fremheve dette, selv om enga er i samme utvikling:

Skryt til Vålerenga og Lillestrøm
                        Selv om fotballpresidenten synes forbedringene kommer for tregt, er det to lyspunkter i Tippeligaen.
                        - Lillestrøm og Vålerenga leverte gode tall, og har veldig positive prognoser, sa Hallén.
                        Jan Løkling samstemmer, og mener de to lagene har greid å endre lederskapet.
                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

Den ene klubben har endret lederskapet, den andre har fått enda mer skatteunndratte penger fra Kypros.

Kommentar

• kimmern
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2005
                            • 1174

Dette er gledlig lesning. Vi kan mao kun ha fokus på det sportslige og ikke være redde for at klubben vår skal gå ordenglig på snørra å bli konk.

Kommentar

• Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

Opprinnelig skrevet av kimmern
                              Dette er gledlig lesning. Vi kan mao kun ha fokus på det sportslige og ikke være redde for at klubben vår skal gå ordenglig på snørra å bli konk.
                              Hvis du med "vi" mener supporterne, så. Jeg håper klubbens ledelse aldri igjen går bananas med penger de håper og tror vil komme.
                              Knurr...

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av kimmern
                                Blir litt som å feire en vellykket slankekur med stor Kebab spør du meg....

Kommentar

• Lovefool
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2007
                                  • 495

Opprinnelig skrevet av Leif A
                                  Hvis du med "vi" mener supporterne, så. Jeg håper klubbens ledelse aldri igjen går bananas med penger de håper og tror vil komme.
                                  Var på foredrag med Tore Eidholm for en uke siden. Han var med på å starte LSKs økonomiske snuoperasjon i 2008. Han poengterte også der at klubben nå satser stort på talentutvikling og ser etter spillere som kan gå under betegnelsen RUBB (Rask, ung, billig, bra), nettopp for å spare penger. Han snakket også om at synet på lønninger er forandret i ledelsen, og at det nå er innført et system med lavere grunnlønn og høye bonuser ved gode prestasjoner.

Han mente at alt nå var lagt til rette for at klubben skulle spare penger og ikke gå i samme fellen som de har gjort tidligere. De var blitt mer økonomisk bevisste. Så får vi se, da.
                                  Don't waste today regretting yesterday instead of making a memory for tomorrow.
                                  http://www.lovefool.org

Kommentar

• KFL41
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 3648

Opprinnelig skrevet av CFD
                                    Konkursspoekelset var ikke saa veldig langt borte naar man var noedt aa selge deler av naeringseiendommen paa Aarasen.
                                    (Hentet fra nosa-tråden)

LSK har ganske mye eiendom å selge før de går konk. Salget av stadion var for å ha positiv egenkapital og sikre lisens.

Kommentar

• sten
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2005
                                      • 873

økonomien kan vel ikke være så dårlig så dem selger Nosa og Ujah for småpenger. Er helt sikker på at LSK vil få mye mer for dem om dem venter med å selge dem.

Kommentar

• CFD
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2319

Opprinnelig skrevet av KFL41
                                        (Hentet fra nosa-tråden)

LSK har ganske mye eiendom å selge før de går konk. Salget av stadion var for å ha positiv egenkapital og sikre lisens.
                                        Greit nok , men dette blir som aa pisse i buksa for aa holde seg varm slik som flere klubber i Tippeligaen gjoer naa om dagen.

Det er begrenset hvor lenge det kan fungere. Det blir nesten som aa selge en heona kontra aa selge eggene. Det gir en stor kapitalmessig gevinst i nuet ,men svekker den langsiktige konkuranseevnen. Det gir selvsagt penger inn i oyeblikket naar en selger hoena ,men paa lang tid er det helt klart at det beste er aa selge eggene.. (Dette plukket jeg faktisk opp paa Landsbygda i Vietnam.. kloke ord)

Uansett.. Klubbokonomien er sunnere idag sammenlignet med 2008.
                                        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• Emil B
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2006
                                          • 5921

Hvorfor er LSK så veldig opptatt av å bare redusere kostnadene? Burde de ikke jobbe som faen for å øke inntektene?

Kommentar

Working...