LSKs økonomiske situasjon

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • lskgogo
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2010
    • 633

Det er de da også?

De hadde ett åpent møte med supportere og spillere. Der man kunne komme med forslag til hvordan vi skal fylle stadion neste år. Flott initiativ, og tror klubben fikk noen gode forslag.
    De har også pushet veldig hardt på fornyelse av sesongkort til neste år.
    Ny draktsponsor som genererer friske kroner osv.

Ja det jobbes med saken. Men på kort sikt er det lettere og kutte kostnader man faktisk har, enn å skaffe nye inntekter. Ihvertfall for LSK
    Tar seg en pause til mars 2012..

Kommentar

• El Caco
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2009
      • 2286

Opprinnelig skrevet av Emil B
      Hvorfor er LSK så veldig opptatt av å bare redusere kostnadene? Burde de ikke jobbe som faen for å øke inntektene?
      Men for å øke inntektene må det brukes ressurser, og da må man først og fremst ha økonomien i orden.
      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• OppsalKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2008
        • 1881

Jeg har hørt fra pålitelige kilder (dvs de innen klubben) at LSK mister c.20 mil i år. Det er derfor klubben er blitt så ivrig til å "hente flere folk til Åråsen\introdusere nye tiltak".

Synd at klubben ikke satt i gang slike tiltak for 2-3 år sida.
        Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
          Jeg har hørt fra pålitelige kilder (dvs de innen klubben) at LSK mister c.20 mil i år. Det er derfor klubben er blitt så ivrig til å "hente flere folk til Åråsen\introdusere nye tiltak".

+ at klubben er desperate etter og få solgt en spiller eller 2.

Kommentar

• christoffer
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2004
            • 326

Opprinnelig skrevet av tullebukk

Det er tulball.

Kommentar

• sten
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2005
              • 873

Får da ikke tro dem er så desperate så dem selger Nosa, Bergmann og Ujah nå. Eller hva tror du tullebukk. Hørt noen rykter?

Kommentar

• Speeder
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 951

Opprinnelig skrevet av OppsalKanari

Hva er det de mister disse 20 millionene fra\til?
                Tore Galgerud

Kommentar

• tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

Opprinnelig skrevet av Speeder
                  Hva er det de mister disse 20 millionene fra\til?
                  Sponsorinntekter,publikumssvikt,dyrelønninger osv osv tipper jeg.Taper jo fort 3-4 mill bare på tilskuersvikten.Men jeg håper jo at tallet 20 mill ikke stemmer men at vi styrer mot et underskudd det er jeg helt sikker på.Så derfor tipper jeg at Lsk mere en gjerne vil selge BB for 7-10 mill.

Kommentar

• Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3501

Sponsorinntekter,publikumssvikt,dyrelønninger osv osv tipper jeg.
                    Satte ikke LSK ny rekord i sponsorinntekter denne sesongen, og er det ikke enda mer i vente mtp den nye avtalen med Legea (30 mill på 5 sesonger)?

Publilumssvikten har jo sikkert vært merkbar, men sammenlignet med sesongene vi hadde 13 hjemmekamper istedenfor 15, så kan vi vel kanskje ikke komme så utrolig dårlig ut i totalt antall solgte billetter? (Ja, jeg vet det er arrangementskostander også)

Lønningene er vel heldigvis på god tur ned, og Kiko sin lønn er vel omtrent på nivå med hele Sarpsborg 08 sitt lønnsbudsjett neste sesong alene.

Hvis ikke tallene forandrer farge fra rødt til sort neste sesong, så kan det jo umulig være grunnlag for ett lag med profesjonelle fotballspillere i Lillestrøm med de ekstreme nedskjæringene som er gjort.

Kommentar

• Martin Olsen
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Jan 2007
                      • 186

Klubben har Tapt penger på Publikumssvikt, TabellPosisjon, Og tidlig Cup Exit.
                      Har man budsjetert med 8 000 tilskuere, Topp 6 og minst Kvartfinale i NM og får dette
                      6 400 i gjennomsnitt, 10 Plass, og ut i 3. Runde i NM.
                      LSK har ikke siden 2007 hatt hjemmekamp i NM. Siste hjemmekamp i Cupen var Semifinale mot Stabæk.

Kommentar

• xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

Opprinnelig skrevet av Emil B
                        Hvorfor er LSK så veldig opptatt av å bare redusere kostnadene? Burde de ikke jobbe som faen for å øke inntektene?
                        Det er vel nettopp det de gjør, idédugnaden som nettop var er vel å jobbe for å øke inntektene. Det var det eneste eksempelet jeg har, men det er sikkert flere ting det jobbes med.
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• OppsalKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2008
                          • 1881

Sponsorinntekter,publikumssvikt,dyrelønninger osv osv tipper jeg.Taper jo fort 3-4 mill bare på tilskuersvikten.Men jeg håper jo at tallet 20 mill ikke stemmer men at vi styrer mot et underskudd det er jeg helt sikker på.Så derfor tipper jeg at Lsk mere en gjerne vil selge BB for 7-10 mill.
                          Har hørt at tilskuersvikten var høyere enn antatt eller "forhåndsberegnet".
                          (dette kan skyldes både forestillinger, kampeutsetningen (Søpla\Ræv midt i felles ferien i samme uka?), ingen "sell-out på Brann, Stabæk, osv," Færre tilskuere betyr mindre salg på andre områder mao kaffe, pølser, osv...

Har også hørt at "VIP salg" har vært meget treg i år.

Har det fra gode kilder at klubben er meget skuffa med inntekten gjennom "replica salg\merchandise" osv.

Jeg vet ikke om klubben hadde beregnet med et spillersalg eller ei, men det kan også tas i betraktning tenker jeg.
                          Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• norskpoker
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 399

Momskompensasjon

Myndighetene har nå tildelt momskompensasjon til idrettslag og frivillige organisasjoner og jeg har til nå registrert at RBK har fått fem millioner og IK Start 1,1 millioner. Er det noen som har fått med seg hva vi har fått her?

Edit: Jeg fant ut nå at vi er blitt tildelt kr. 1.650.888 i kompensasjon.

Kommentar

• Trondeo
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3062

Liker å lese at vi får nytt kunstgress i LSK-hallen gratis av produsenten/leverandøren(http://lsk.no/?did=9137972). Sånt nytt "gress" koster vel egentlig ett par millioner, gjør det ikke?

Kommentar

• *46*

Edit: har vært endringer i regelverket siden jeg snekra sammen en slik søknad for et lokalt idrettslag. Her er en presentasjon av gjeldende regelverk: http://www.idrett.no/SiteCollectionD...aordninger.pdf
                                Last edited by Gjest; 16.12.2010, 13:34.

Kommentar

• Stray Cat
                                  Moderator
                                  • Aug 2008
                                  • 5918

Opprinnelig skrevet av Totti21
                                  - Men styret har gitt beskjed om at vi ikke får signere nye spillere før budsjettet er klart og vi vet hva vi har av inntekter. Forhåpentligvis er det klart om en måneds tid, forteller Lillestrøm-treneren.
                                  Si meg, dere blåruss og BI-folk der ute; Hvor vanlig er det at en bedrift ikke har budsjettet sitt på plass før i slutten av januar i budsjettåret?
                                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                    Si meg, dere blåruss og BI-folk der ute; Hvor vanlig er det at en bedrift ikke har budsjettet sitt på plass før i slutten av januar i budsjettåret?
                                    Hovedsponsor er vel ikke signert enda?

Edit: Og det ville vært ganske sprekt (vil i grunn si hodeløst...) å budsjettere før så store tall er på plass. Kommer sikkert utpå nyåret en gang. Og budsjetter er jo en "levende" sak hvor forutsettninger endre underveis og man kanskje må korrigere litt.

Er heller ikke sikker på om penger er hovedgrunnen til at Dahm ikke fikk fornyet kontrakt....
                                    Last edited by Gjest; 27.12.2010, 18:04.

Kommentar

• reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13278

Opprinnelig skrevet av *46*
                                      Er heller ikke sikker på om penger er hovedgrunnen til at Dahm ikke fikk fornyet kontrakt....
                                      Vi signerte en svensk keeper omtrent samtidig, jeg tror lite på at økonomi var eneste årsak. Håper alle spillere, både de i klubben og de utenfor merker seg at LSK ikke har brukt for spillere som ikke har brukt for LSK.
                                      Last edited by reka; 27.12.2010, 20:21.

Kommentar

• Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

Opprinnelig skrevet av reka
                                        Vi signerte en svensk keeper omtrent samtidig, jeg tror lite på at økonomi var eneste årsak. Håper alle spillere, både de i klubben og de utenfor, merker seg at LSK ikke har brukt for spillere som ikke har brukt for LSK.
                                        Ja henger meg på denne, med 3-4 stoppere i stallen PÅ kontrakt alt er det vel strengt tatt andre plasser man heller burde bruke disse pengene. Og det kommer nok helt sikkert nye spillere til klubben før i slutten av januar, men neppe på stopperplass! Styret vil vel neppe bruke penger på en spiller uten noen form for eierskapsfølelse til klubben (arbeidsgiver'n) sin...

Kommentar

• Stray Cat
                                          Moderator
                                          • Aug 2008
                                          • 5918

Noen som er bare bittelitt naive nå? Klubben tenker ikke som supportere gjør og Dahm har ikke vært illojal overfor arbeidsgiveren sin. Hører ingen klage over Tarik, som jo er erklært FFK-supporter.Godt mulig dette er vikarierende motiver, men at Dahms ordgyteri har noe med saken å gjøre er tvilsomt.
                                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

Working...