Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Opplagt 2009-tall. "...Fredrikstad, som for ett år siden holdt på å gå konkurs."
I tillegg sjekk vif, samt andre nevnte klubber (men veit jo ikke 100%).
På Twitter skriver Mads Kvernen Kleppe dette i dag:
RBVegard Vegard Fl. Vaagbø
Stabæk får den beste kredittvurderingen av samtlige klubber i eliteserien. Er jeg dum som et brød som ikke skjønner dette?
10 hours ago Favorite Retweet Reply
MadsKK Mads Kvernen Kleppe
Har kredittsjekket eliteklubbene. Stabæk er overraskende nok på topp i en elendig forsamling, mens FFK er på bunn. #fotball #finansavisen
11 hours ago Favorite Retweet Reply
@RBVegard forklaringen er at d siste innsendte regnskapet er for '09. Der har stabæk 19,4 mill i egenkapital. Og de betaler regningene sine.
@MadsKK Den er med andre ord nærmest verdiløs slik dagens økonomiske situasjon er?
@RBVegard som soliditet-sjefen sier må man når det kommer til fotballklubber vite mer for å se totalbildet. inkassosaker sier jo sitt.
9 hours ago Favorite Retweet Reply
@MadsKK Ok. Jeg er relativt grønn på regnskap/økonomi - bør sette meg inn i det fundamentale m det første, burde strengt tatt vært gjort
@RBVegard men ingen av klubbene hadde mange inkassosaker.
@RBVegard Soliditet om klubbøkonomien: - Man må vite hvordan garantier og forpliktelser er fordelt for å få et helhetlig bilde.
9 hours ago
smaamath Helge Mathisen
@MadsKK @RBVegard Håpløst å bruke 09-regnskap som fundament. En haug med ting som har skjedd i norsk fotball siden da. #ryddesjau
@smaamath det kan man si, men det er slik man kredittrater selskaper. regnskapene for 2010 må senest sendes brønnøysundregisteret 1/9 2011.
8 hours ago Favorite Retweet Reply
Nå sliter LSK med å få seg hovedsponsoravtale, men hva med å tenke litt nnytt. Se for eksempel på Spurs i England. De har forskjellig hovedsponsor avhengig av hvilken turnering de spiller. De har en for Premier League og en for CL. Nå er riktig nok Spurs i en annen fotball- og økonomisk verden en LSK, men hvis en ikke klarer å lande nok penger på en avtale så kan en prøve å få en TL sponsor og en cup-sponsor. Cup-sponsoravtalen kan være basert på antall runder LSk spiller.
Nå sliter LSK med å få seg hovedsponsoravtale, men hva med å tenke litt nnytt. Se for eksempel på Spurs i England. De har forskjellig hovedsponsor avhengig av hvilken turnering de spiller. De har en for Premier League og en for CL. Nå er riktig nok Spurs i en annen fotball- og økonomisk verden en LSK, men hvis en ikke klarer å lande nok penger på en avtale så kan en prøve å få en TL sponsor og en cup-sponsor. Cup-sponsoravtalen kan være basert på antall runder LSk spiller.
Artig idé!
virket forresten på meg som om det stod mellom et par mulige sponsorer nå, og at det nærmet seg en løsning. Viktig at vi ikke svartmaler helt med å si at vi sliter.. bare litt gråmaling med at det ikke glir like lett som det har gjort tidligere.. På den andre siden.. med den unike avtalen med Legea, så virker det ikke så ille allikevel...
Nå sliter LSK med å få seg hovedsponsoravtale, men hva med å tenke litt nnytt. Se for eksempel på Spurs i England. De har forskjellig hovedsponsor avhengig av hvilken turnering de spiller. De har en for Premier League og en for CL.
Det hadde vi vel i 2002? Mente vi spilte med "Kvitfjell" på kassa i CL-kvaliken. Det var vel også samme sesong som vi slet kraftig med å få avtale med en hovedsponsor, og vi åpnet vel sesongen uten sponsor på brystet.
Vi hadde to hovedsponsorer i 2002, men er ganske sikker på at det var i 2003 at vi slet med å finne hovedsponsor, og spilte uten til sommern... Kan ikke se for meg at vi sleit med å finne hovedsponsor sesongen etter at vi nesten tok gull..
Vi hadde to hovedsponsorer i 2002, men er ganske sikker på at det var i 2003 at vi slet med å finne hovedsponsor, og spilte uten til sommern... Kan ikke se for meg at vi sleit med å finne hovedsponsor sesongen etter at vi nesten tok gull..
Var ikke 2002 siste året med Opel som hovedsponsor?
Det var 2003 vi ikke hadde sponsor i seriestarten. Elkjøp ble hovedsponsor etterhvert. SKal ikke se bortifra at kjedens historikk som sponsor tidligere og linken med familoien Bjarmann hjalp oss den gang.
Jeg mener at jeg ved flere anledninger tidligere har lest at LSK har hatt en modell hvor investorer skyter inn penger for å kjøpe inn spillere. Når en spiller så blir solgt fra LSK får investorene igjen penger, uansett om de var med på å kjøpe denne spilleren eller ikke, med renter. Dette synes jeg er en god modell som er med på å minske risikoen for investorer. Er det noen som vet om vi fremdeles kjører med denne modellen, eller går alt til Per Berg for tiden?
Kommentar