LSKs økonomiske situasjon

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • JFNash
    Medlem
    Hoffnarr
    • May 2010
    • 54

Som vanlig enig med superbøffel. Å tro noe annet enn at hovedsponsor er førstepri i administrasjonen om dagen blir for dumt.

Jeg vet ikke om ryktespredning er tillatt her, men det siste jeg hørte var at Nordea er på gli med svart logo. Fargen på logoen er visstnok noe klubben i aller høyeste grad ser viktigheten av, og stemmer dette kan det tyde på at situasjonen ikke er så mørk som enkelte antar, men at vi i stedet har muligheten til å stille noen krav.

Dette er altså bare et rykte. Mod. får slette det hvis det er upassende. Kilden vil jeg ikke oppgi.
    "I'm terrified, mortified, petrified, stupified... by you."

Kommentar

• Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5918

Kan noen hjelpe på hukommelsen her? 2003? Hadde vi hovedsponsor i det hele tatt da? Ikke i juni, ihvertfall.
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
        Kan noen hjelpe på hukommelsen her? 2003? Hadde vi hovedsponsor i det hele tatt da? Ikke i juni, ihvertfall.
        Kvitfjell ble vel sponsor etterhvert?

Kommentar

• Stray Cat
          Moderator
          • Aug 2008
          • 5918

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
          Kvitfjell ble vel sponsor etterhvert?
          Reklameplassen var vel nærmest til salgs fra kamp til kamp? Elkjøp som ble hovedsponsor etterhvert?

Poenget er at det ikke er første gang det ikke er på plass en hovedsponsor en måned før seriestart og vi overlever dette også. Når det er sagt, er det en kilde til nervøsitet, sammen med alle andre kilder og jeg kunne godt unnvært det.

Skal man ikke egentlig glede seg til seriestart?
          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

Reklameplassen var vel nærmest til salgs fra kamp til kamp? Elkjøp som ble hovedsponsor etterhvert?

Poenget er at det ikke er første gang det ikke er på plass en hovedsponsor en måned før seriestart og vi overlever dette også. Når det er sagt, er det en kilde til nervøsitet, sammen med alle andre kilder og jeg kunne godt unnvært det.

Jeg gleder meg som bare det jeg
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Uwes disippel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6039

Arrester meg gjerne. Men åpnet vi ikke serien uten sponsor, men fikk Kvitfjell etter et par runder og spilte med de sesongen ut?

Kommentar

• xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

Arrester meg gjerne. Men åpnet vi ikke serien uten sponsor, men fikk Kvitfjell etter et par runder og spilte med de sesongen ut?
                Først uten sponsor, så kvitfjell en runde eller to og elkjøp resten av sesongen.
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Oddis
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 2744

Veit ikke hvorfor, men har en følelse av at det kommer en nyhet om hovedsponsor i dag eller i morra. Kjenner det bare på kroppen. Trur det jobbes såpass intensivt at det er lite tid til annet. Har jevnlig sjekke lsk.no nå, og det kommer sjeldent nyheter om dagen. Stille før stormen?
                  Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

Opprinnelig skrevet av xeR
                    Først uten sponsor, så kvitfjell en runde eller to og elkjøp resten av sesongen.
                    Der har du det. Føltes ikke helt riktig med Kvitfjell nesten hele sesongen.

Kommentar

• McGuffy
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 5104

Der har du det. Føltes ikke helt riktig med Kvitfjell nesten hele sesongen.
                      Dette er strengt tatt diskutert tidligere i tråden, men jeg mener bestemt vi hadde en kamp eller to med Rainbow Hotels på kassa også?

Kommentar

• Ferry
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Sep 2007
                        • 148

savner allerede Hansa på drakta,noe med øl reklame på Fotball drakter,ha meg unnskyldt kristenfolk...
                        AC/DC

Kommentar

• Tvilling
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 1489

Opprinnelig skrevet av Ferry
                          savner allerede Hansa på drakta,noe med øl reklame på Fotball drakter,ha meg unnskyldt kristenfolk...
                          Hansa har bra julebrus de
                          Spøk til side: Håper veldig at det blir en solid løsning. Heller det enn en sånn halvbra..

Kommentar

• Ferry
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Sep 2007
                            • 148

snakk om dårlig økonomi er vel aldri en fordel san før sesongstart,håper det ordner seg får LSK
                            AC/DC

Kommentar

• *46*

I følge dagens papirutgave av RB (kommer sikkert på nett i ettermiddag/kveld en gang) er det løsnet litt på kjøpestoppen. Ikke fri flyt, men slik jeg leser det - ser det ut som om man kan forvente forsterkninger av stallen.

Kommentar

• glasgow
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2007
                                • 1252

Opprinnelig skrevet av *46*
                                I følge dagens papirutgave av RB (kommer sikkert på nett i ettermiddag/kveld en gang) er det løsnet litt på kjøpestoppen. Ikke fri flyt, men slik jeg leser det - ser det ut som om man kan forvente forsterkninger av stallen.

Synd det bare er "rester " igjen i spillergryta da.

Kommentar

• HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6111

Opprinnelig skrevet av glasgow
                                  Synd det bare er "rester " igjen i spillergryta da.
                                  Det er nok fortsatt en del gode spillere der ute. Det blir nok vanskelig å hente gode spillere med tippeligaerfaring, som vi gjerne skulle hatt sentralt på midten, men det er fortsatt andre gode muligheter.

Om vi f.eks hadde signert Ingolfur og Freyr, i tillegg til en forsterkning på midten så hadde jeg vært meget meget meget fornøyd. Om Sekour viser seg å være spilleren vi trenger sentralt så er alle disse tilgjengelig fortsatt.

Det er viktig å hente riktige spillere, men det er ikke for seint enda.

Kommentar

• superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

Opprinnelig skrevet av HSft
                                    Det er nok fortsatt en del gode spillere der ute. Det blir nok vanskelig å hente gode spillere med tippeligaerfaring, som vi gjerne skulle hatt sentralt på midten, men det er fortsatt andre gode muligheter.

Om vi f.eks hadde signert Ingolfur og Freyr, i tillegg til en forsterkning på midten så hadde jeg vært meget meget meget fornøyd. Om Sekour viser seg å være spilleren vi trenger sentralt så er alle disse tilgjengelig fortsatt.

Det er viktig å hente riktige spillere, men det er ikke for seint enda.
                                    Hvorfor er det viktig å hente spillere med TL-erfaring? Det er da absolutt ingenting som tyder på at det å ha spilt i Tippeligaen er det samme som at du er en klassespiller? Jeg velger meg heller en spiller med ligaefaring fra land som Østerrike, Sveits, Hellas, Frankrike eller Danmark.

Tippeligaen er ræva - at de fleste spillerne med erfaring fra andedammen her oppe er borte spiller ingen rolle: De ville neppe vært spesielt gode signeringer uansett.

Jeg er 100% sikker på at vi får mer verdi for (de få) pengene vi har har ved å se andre steder enn i det hjemlige markedet.
                                    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• glasgow
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 1252

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                      Hvorfor er det viktig å hente spillere med TL-erfaring? Det er da absolutt ingenting som tyder på at det å ha spilt i Tippeligaen er det samme som at du er en klassespiller? Jeg velger meg heller en spiller med ligaefaring fra land som Østerrike, Sveits, Hellas, Frankrike eller Danmark.

Tippeligaen er ræva - at de fleste spillerne med erfaring fra andedammen her oppe er borte spiller ingen rolle: De ville neppe vært spesielt gode signeringer uansett.

Jeg er 100% sikker på at vi får mer verdi for (de få) pengene vi har har ved å se andre steder enn i det hjemlige markedet.
                                      Både enig og uenig med deg.

Noen av de midtbanespillerne som var på markedet fra tippeligaen etter 2010 sesongen hadde hevet LSK . Torp og Arneng ++. Men da disse er byegones så må man se ut av landet.
                                      Men den spilleren må ha noe rutine for og styre laget.
                                      Nå er det vel ikke så tøft og utfordre de vi har på midten i dag heller ( eks Søgård ), kanskje bortsett fra Nosa.

Kommentar

• Ginola
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2010
                                        • 549

Overhørte mrk.sjefen vår uttale her om dagen at det ikke hadde blitt lettere å selge LSK som sponsorobjekt etter uttalelser som: "det er bedre med 10ende plasser enn konkurs"... Han hadde ikke tid til vinterferie for å si det slik.

Kommentar

• Mynten
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 484

Opprinnelig skrevet av Ginola
                                          Overhørte mrk.sjefen vår uttale her om dagen at det ikke hadde blitt lettere å selge LSK som sponsorobjekt etter uttalelser som: "det er bedre med 10ende plasser enn konkurs"... Han hadde ikke tid til vinterferie for å si det slik.
                                          Fullt forståelig uttalelse det. Du skal være godt over gjennomsnittet interessert i LSK for å gå inn med millionbeløp til en klubb med håp om en 10. plass. Skal ikke se bort fra at Bjarmann og Kippes uttalelser om 6. plass og "lukte på medalje" er med tanke på å overbevise potensielle sponsorer om at LSK er bedre enn hva vi egentlig er.

Kommentar

Working...