LSKs økonomiske situasjon

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

Opprinnelig skrevet av norskpoker
    Jeg mener at jeg ved flere anledninger tidligere har lest at LSK har hatt en modell hvor investorer skyter inn penger for å kjøpe inn spillere. Når en spiller så blir solgt fra LSK får investorene igjen penger, uansett om de var med på å kjøpe denne spilleren eller ikke, med renter. Dette synes jeg er en god modell som er med på å minske risikoen for investorer. Er det noen som vet om vi fremdeles kjører med denne modellen, eller går alt til Per Berg for tiden?
    Denne modellen har jeg ikke hørt om i LSK-sammenheng. Avtalen med Per Berg går i korthet ut på at hvis en av spillerne "hans" selges, skal Per Berg ha igjen det han investerte i spilleren. Fortjenesten deles med LSK.

Kommentar

• Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5918

Javel. Jeg er mest spent på om det er hold i utsagnet om at ny hovedsponsor er på plass i løpet av få dager. Det er hva som har bekymret meg i ukevis nå. Før dette er spikret skjer ingenting i klubben.
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• antikris
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 520

Noe nytt her eller? Fremdeles ingen hovedsponsor? Kanskje Kvitfjell igjen?

Kommentar

• fjacob82
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 1509

Opprinnelig skrevet av antikris
          Noe nytt her eller? Fremdeles ingen hovedsponsor? Kanskje Kvitfjell igjen?
          ting begynner jo å tyde på at det ikke er like lett å få en god nok sponser avtale som vi hadde håpet på. Nordea har vel inngått en "eksklusiv" avtale med VIF, men alikevel ha mulighet til å sponse LSK? Mente jeg leste det ett sted.....

Men hovedsponsor skal vistnok løse seg denne uka, så fortsatt mulig å klemme til med en gladnyhet før helga. :-D

Og det kan jo hende det hjelper litt å få en del tv kamper fremover?
          Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
          *Brasseberget*

Kommentar

• Tvilling
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 1480

tv-kamper.. positivt?

Bjarmann poengterer at det er veldig positivt med tv-kamper. (vel, som bosatt i Bergen er jeg jo for egen del ikke uenig..)
            Det betyr forhåpentligvis at produktet LSK (lag PLUSS supportere) ansees som et rimelig godt produkt.
            Økonomisk - hva betyr de?
            Vil inntektene være større enn det man taper i billett-salg?
            Viktig signal i jakt på ny hovedsponsor? Det gir kanskje mer inntekt enn selve tv-inntektene direkte?

Kommentar

• fjacob82
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 1509

Fortsatt ingenting ang hovedsponsor?

Begynner å drøye veldig nå synes jeg.
              Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
              *Brasseberget*

Kommentar

• superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

Opprinnelig skrevet av fjacob82
                Fortsatt ingenting ang hovedsponsor?

Begynner å drøye veldig nå synes jeg.
                Herregud, folk viser talentene sine til å understreke det åpenbare...

Tror dere virkelig klubben sitter på hendene og håper en massiv hovedsponsoravtale kommer seilende forbi?
                Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

Opprinnelig skrevet av superbøffel

Tror dere virkelig klubben sitter på hendene og håper en massiv hovedsponsoravtale kommer seilende forbi?
                  Nå ble det jo gitt signaler om at noe trolig ville skje i forrige uke, skjønner da at folk blir enda litt mere utålmodige når noe ikke skjer..
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

Ryktene har rukket Tullebukk i Thailand og di går ut på at ny sponsor er på plass meget snart.Ting er 100% sikkert har jeg hørt.

Kommentar

• bird
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Nov 2009
                      • 91

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      Ryktene har rukket Tullebukk i Thailand og di går ut på at ny sponsor er på plass meget snart.Ting er 100% sikkert har jeg hørt.
                      Og den heldige vinneren som får lov til å pryde den fantastiske drakten vår med sin logo er??

Kommentar

• fjacob82
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 1509

Opprinnelig skrevet av superbøffel

Jeg tror ikke klubben sitter på hendene, men tvert imot jobber hardt.
                        Men da dette har store konsekvenser for klubben, og dermed gjør at nyhetsinteressen for dette er generelt høy, burde det være mulig å sette spørsmålstegn ved at ting drøyer uten å få en slik spydig tilbakemelding.

Så mitt innlegg var kun for å sparke igang denne tråden igjen og ikke la den gå ut i stillhet. Og muligens få høre noen nye rykter om ståa fra folk med en fot innenfor klubbdøra...
                        *Brasseberget*

Kommentar

• Oddis
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 2744

Bjarmann har vel sagt at ingenting om spillere blir bekreftet før underskriftene er på plass. Vil tro det er slik med sponsorer også.
                          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• mrognan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2008
                            • 847

Har hørt fra kilder i LSK at hovedsponsor sannsynligvis er på plass denne uka. De samme kildene sier også at sponsoravtalen kommer til å være en lukrativ avtale.
                            Mitt tips er at avtalen snart er underskrevet, men presenteres når den sportslige avdelingen er tilbake fra La Manga.
                            Morten

Kommentar

• fjacob82
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 1509

Opprinnelig skrevet av mrognan
                              Har hørt fra kilder i LSK at hovedsponsor sannsynligvis er på plass denne uka. De samme kildene sier også at sponsoravtalen kommer til å være en lukrativ avtale.
                              Mitt tips er at avtalen snart er underskrevet, men presenteres når den sportslige avdelingen er tilbake fra La Manga.
                              Har hørt det rykte før...
                              Men jo flere ganger jeg hører det, jo mer tror jeg på det. :-)

Spent på om det blir Nordea eller en ny spennende sponsor! Håper egentlig på en ny sponsor da Nordea har valgt å sponse bydelslaget...

Forsåvidt greit å vente med annonseringen til gutta er tilbake fra La Manga, og la sportslig avdeling med B & B i spissen fronte avtalen, for å få best mulig dekning.
                              *Brasseberget*

Kommentar

• Robiwan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2006
                                • 603

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Hva skjer
                                Det veit vel du mer en 90% av folka her inne

Men jeg syns det begynner å bli på tide med ny sponsor snart, har vel vært sagt i over 2 uker at den skal signeres om et par dager.

Har en stor drøm om pressekonferanse hvor man presenterer ny sponsor og ny midtbanespiller. Laget og B&B er vel hjemme fra La Manga nå?
                                Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

Moderatormelding:
                                  Innlegg slettet, kort utdelt. Dette er hovedforumet, og der tar vi en saklig debatt om temaene - chatting, avsporinger og generelt tullprat er greit backstage, men ikke på hovedforumet.

Kommentar

• *46*

Skal LSK ha en hovedsponsor inn i budsjettet, så må vel det skje denne uka. Idrettslagets budsjett skal vel behandles på årsmøte i henhold til gjeldene regler. Litt usikker på hvordan det er siden toppidretten vel er samlet i et AS, men vil anta at det må på plass et totalbudsjett? Noe burde i hvertfall skje den kommende uka!

Kommentar

• fjacob82
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 1509

Da begynner man nok en uke uten hovedsponsor...
                                      er til å bli litt svett i henda av dette her.

Håper vi får en gladnyhet idag slik at uka blir lett å komme seg gjennom.
                                      *Brasseberget*

Kommentar

• armykanari
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2009
                                        • 745

Er det noen som kan prøve og hanke inn noe informasjon i fra Lokalene på Åråsen eller? Skjer jo faen meg ikke en dritt!

Kommentar

• superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

Opprinnelig skrevet av armykanari
                                          Er det noen som kan prøve og hanke inn noe informasjon i fra Lokalene på Åråsen eller? Skjer jo faen meg ikke en dritt!
                                          At du ikke har hørt noe er neppe beviset for at det ikke skjer noe. Om noen er klar over viktigheten av en god hovedsponsor er det administrasjonen på Åråsen - jeg velger å ha såpass tillitt til LSK at jeg tar det som en selvfølge at jobben med å skaffe hovedsponsor er prioritet 1, 2 og 3 for øyeblikket.
                                          Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

Working...