Som vår revitaliserte nasjonale fotballgud uttrykker i et avisintervju: Dårlig forsvar henger ofte sammen med dårlig angrepsspill. Vil tro det motsatte også er tilfelle. Pr. i dag har vi problemer med det meste. Ærlig talt ser jeg igen annen oppskrift på seier i dag enn å ligge lavt i store deler av kampen med både midtbane og forsvar, samt å slå langpasninger på ujha og sundgot høyere i banen. Haugesund løper jævlig mye og er nokså samspilte og presise. Å stå høyt er å be om baklengs, iallefall de første 20 minuttene. Viking forsøkte å sette Haugesund under press og kjøre matchen, de fikk vel tre i sekken i løpet av et kvarter Pinlig arrogant og kunnskapsløst av Hareide.
FK Haugesund - Lillestrøm Sportsklubb Haugesund Stadion 20.09 kl 19:00
Collapse
X
-
Er man tøff i duellene, vinner andreballer, og bryter ballbanen til motstander skaper man overganger og ballinnehav som fører til mer sjanser.
Håper spillerne går ut i 100 i duellene og smeller til på alt av overganger. Hvis vi i tillegg klarer og følge på med gode passningsalternativer til Legenden når langballene kommer, kan det bli gøy å se fugla spille igjen.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Her er jeg veldig uenig. Kjappe overganger er vakker fotball. Men det fordrer vel at spillerne er med på overgangene og vet hvor de skal spille ballen hen. Det vi har prestert av kontringer i sommer & høst har vært triste greier. Spillerne står igjen som om de venter i kebabkø hver gang vi vinner ballen.Kommentar
-
Har ikke noe imot kjappe overganger generelt, i alle fall dersom det gjøres i samspill. Da er det vakkert å se på. Overganger som ender opp i en lang ball i ingenmandsland er derimot gørr.
Men er det evige fokuset på tøffe dueller og å vinne andreballer som virkelig skaper kjedelig fotball. Og kombinert med unøyaktighet i overgangsspillet har vi en vinner...Kommentar
-
Ok, forstår vi er uenige. Jeg hadde i det minste sett at man i tippeligaen hadde flyttet noe av fokuset over på finspill og teknikk, fremfor å forsøke å ta liv av hverandre i enhver duell. Tippeligaen minner til tider om bedriftsfotball, hvor fysiske taklinger gjerne skal kompansere for alderdom og manglende teknikk.Kommentar
-
Synes det vil være en skandale om Nosa er 100% fit og starter på benken, han er vel omtrent den eneste på laget som treffer med mer enn annenhver pasning. Kan forstå at mange vil ha defensiv trygghet men vi kan ikke sette vår beste spiller på benken fordi vi er redd for å tape. Dette er bare feigt. Skal vi spille sånn kan vi bare forlenge med Moelhi med en gang og forsøke å selge Nosa for å fikse økonomien.
Om Henning Berg ser seg nødt til å spille med to defensive midtbanespillere ville jeg heller brukt Nosa som hengende spiss istedenfor Sundgot.Kommentar
-
Kommentar
-
Har ikke finlest det som sto, men benkinga var med utgangspunkt i innsatsen mot Stabæk og på trening. Synes det er ok at treneren tar slike tak og viser at ingen er freda.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Enig.. Og han spilte veldig bra i 3. div kamp, selvom det ikke blir ikke det samme nivået selvfølgelig.Kommentar
-
Nosa trenger en vekker, han har opptrådt alt for nonsjalant og innsatslaus i alle kamper utover sommeren/høsten. Yter man ikke maks på trening og i kamp er det benken, uansett tallet på ryggen. Noen annen god grunn for å sette ham ut kan jeg ikke se.
Laget vant forrige kamp, ergo fortjener de som startet tillit, uansett ferdighetsnivå. Personlig hadde jeg helst sett nosa på banen, tror vi har en større sjanse på poeng da. Dog bør man se det langsiktige perspektivet : Om vi skal ha noe håp om å bygge opp igjen selvtillit og lagmoral utover høsten må seier og innsats premieres. Spillerne skal ikke bare tenke på seg selv og egen innsats, men må også ta ansvar for at laget presterer bra.
Edit: Litt seint ute med denne. Tror vi uansett får se Nosa i aksjon i dag når måkene har flydd fra seg.Kommentar
-
Tøft gjort av Henning å benke Nosa. Kan vise seg å være et klokt valg på kortsikt også.
Han kommer nok inn i 2. omgang og da håper jeg han er full av kamplyst og virkelig ønsker å revansjere vrakingen.
Voksent at Nosa tar det med fattning også. Var redd det skulle bli sutring, men han skal ha all honør for måten han svarte på rbs spørsmål.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Kommentar
-
Forstår svært lite av Berg's valg her, vi vant sist men spilte på ingen måte noen god kamp. Nosa gjør èn svak kamp(mot stabæk) og blir vraka, andre spillere (ehem knudzon) spiller svake kamper gang på gang men får tillit på nytt igjen og igjen. Føler laget mister utrolig mye med Nosa på benken. Med det laget vi stiller her blir vi nødt til å slå langt hele kampen, som sist mot start. Gleder meg ikke til denne kampen nei...Kommentar
-
Det er vel ikke så mye prestasjonene som innsatsen som ligger til grunne for vrakinga. Et viktig signal å sende. Knudtzon har tross alt jobba det han kan, Nosa har prøvd å spasere seg gjennom flere av kampene.Kommentar
Kommentar