FK Haugesund - Lillestrøm Sportsklubb Haugesund Stadion 20.09 kl 19:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

    Opprinnelig skrevet av Leif A
    Rett skal være rett: Kiko scoret fra ca 15 meter. Han stod på ca 16 da legget kom, og (unaturlig for en LSK-spiller) møtte ballen.
    Rett skal være rett, det er 16 meter fra kortlinja til 16meters linja i en rett linje. Når han står mot siden så blir det mere enn 16 meter fra mål selvom man står inne i 16 meteren. men dette blir rein flisespikking.
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
      Var ikkno filming fra Lasse sin side når han ble hekta der. Ser det tydelig på reprisen på nært hold. Så rart ut første gang, ja.
      Hvis du ikke mener en annen situasjon da.
      Opprinnelig skrevet av bjarmann
      Ikke filming, men klønete. Han snubler i sine egne føtter
      Tull. Du har helt rett i at Lasse snubler i sine egne føtter. Deretter snur han seg mot dommeren og skriker. Skal ha passe tjukke briller for å mene at det ikke er filming, jeg kan love deg at samtlige hadde vært enige dersom det hadde vært en Vålerengaspiller som hadde gjort det samme.

      Forøvrig synes jeg ikke det er noen stor grunn til å være fornøyd med særlig mye annet enn effektiviteten i går. Vi skaper et par bra sjanser, men spillet vårt er dessverre fortsatt veldig svakt. Jeg er redd dette ikke blir særlig mye bedre før vi får forsterket midtbanen betraktelig. Da er det kanskje grunn til å være fornøyd med 1 poeng borte mot Haugesund likevel..
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • semper fi
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2005
        • 823

        Opprinnelig skrevet av xeR
        Rett skal være rett, det er 16 meter fra kortlinja til 16meters linja i en rett linje. Når han står mot siden så blir det mere enn 16 meter fra mål selvom man står inne i 16 meteren. men dette blir rein flisespikking.

        Rett skal være rett: Det 16,5 meter fra kortlinja til 16-metersstreken. Flisespikkeri, men 16,5 meter er det korrekte!!!
        -After Dark Ultras-

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Jeg ser at Kippe si at han ikke kan forklare alle uavgjortresultatene. Det er vel greit å være diplomatisk, men han vet nok innerst inne at det mangler kvalitet i alle ledd. På TV2s nachspiel var Frode Olsen direkte nådeløs mot Viking, en annen uavgjortkonge i TL, og sa rett ut at laget manglet både sidebacker og en slagkraftig midtbane. Vi er i samme båt som Viking, men sliter enda mer med samhandling og en plan i det offensive spillet.
          Sikkert litt riktig, og laget trenger forsterkninger, ingen tvil om det.
          Samtidig er det et spørsmål om innstilling. Tror bare det var Sundgot som synes forbanna ut for bare ett poeng på vei ut. Muligens pga bakover-nikken som slikka stolpen...tror den irriterte han, så jævla nære...

          De andre virket litt sånn fornøyd med 1 poeng. DET ville ikke RBK vært. For ikke å snakke om en og annen fiiin årgangsutgave av LSK... Der i gården er det kun 3 poeng som gjelder, ikke "å unngå tap"!
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • Yellow-not-jella
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2009
            • 1606

            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Tull. Du har helt rett i at Lasse snubler i sine egne føtter. Deretter snur han seg mot dommeren og skriker. Skal ha passe tjukke briller for å mene at det ikke er filming, jeg kan love deg at samtlige hadde vært enige dersom det hadde vært en Vålerengaspiller som hadde gjort det samme.

            Forøvrig synes jeg ikke det er noen stor grunn til å være fornøyd med særlig mye annet enn effektiviteten i går. Vi skaper et par bra sjanser, men spillet vårt er dessverre fortsatt veldig svakt. Jeg er redd dette ikke blir særlig mye bedre før vi får forsterket midtbanen betraktelig. Da er det kanskje grunn til å være fornøyd med 1 poeng borte mot Haugesund likevel..
            Fortsatt feil. Se på reprisen, så ser du at kneet til Haugesund'ern slår borti det ene benet så Lasse hekter. Har ikke silverlight her akkurat nå, men er 100%%% sure. Samma det. Han prøver sikkert å få noe ut av det.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
              Sikkert litt riktig, og laget trenger forsterkninger, ingen tvil om det.
              Samtidig er det et spørsmål om innstilling. Tror bare det var Sundgot som synes forbanna ut for bare ett poeng på vei ut. Muligens pga bakover-nikken som slikka stolpen...tror den irriterte han, så jævla nære...
              Det var vel Sundgot som markerte mannen som putta 3-3 målet på corneren også. Så det er vel kanskje en ekstra grunn til å være mindre fornøyd enn resten.

              Kommentar

              • Bibaboy
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 712

                Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                Fortsatt feil. Se på reprisen, så ser du at kneet til Haugesund'ern slår borti det ene benet så Lasse hekter. Har ikke silverlight her akkurat nå, men er 100%%% sure. Samma det. Han prøver sikkert å få noe ut av det.
                Det er rimelig lett å se at du har rett her. Trenger verken siverlight eller briller. Kneet til Haugesunspilleren er borti beinet til LKE. Det som imidlertid ikke er så lett å se er hvor "lett" han faller. Jeg mener at han ikke faller "lett". Andre har kanskje andre synspunkter.
                Fugla Forever

                Kommentar

                • ulfpulf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2506

                  En ting jeg kom på etter å ha lest "Fartsbot" i Assosiasjonstråden:

                  I Haugesund-kampen ble det endelig det spilt en riktig ball på Erling Knudtzon. Sundgot tok i mot ballen og sendte den direkte videre mot hjørneflagget. Pasningen så håpløs ut, siden Knudtzon lå flere meter nærmere midtstreken enn forsvareren, men han akselererte lett forbi, tok ballen og kunne legge inn.
                  Litt senere i kampen spilte Ujah en høy ball på tvers rett mot Knudtzon. Den var ikke like vellykket.

                  Min angrepsfilosofi i to setninger:
                  Hodeballer til Sundgot, løpeballer til Knudtzon. Ikke omvendt.

                  I én setning:
                  Spill på styrkene til medspillerne.
                  Last edited by ulfpulf; 23.09.2010, 19:59. Begrunnelse: To skrivefeil i én setning.

                  Kommentar

                  • Bukkenbruse
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 515

                    Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                    I Haugesund-kampen ble det endelig det spilt en riktig ball på Erling Knudtzon. Sundgot tok i mot ballen og sendte den direkte videre mot hjørneflagget. Pasningen så håpløs ut, siden Knudtzon lå flere meter nærmere midtstreken enn forsvareren, men han akselererte lett forbi, tok ballen og kunne legge inn.
                    .
                    Helt korrekt! At det tok 16 minutter av den 24 seriekampen før jeg fikk se en sånn pasning, med tilhørende løp av Knudtzon er egentlig noe av det som har bekymret meg mest i år. Vi mangler en Solbakken/Kristinsson som slår de pasningene der for å utnytte Erling sine ekstremferdigheter.

                    Istedetfor blir han spilt på på en måte som gjør at han viser oss sine store mangler. Erling har potensiale til å være en genial ving hvis han blir brukt riktig, men brukes han feil er han i mine øyne bortimot ubrukelig offensivt. Det er for meg ganske tydelig at det ikke kan finnes noe tanke bak bruken av Erling og samhanlingsmønster offensivt. Så lenge man ikke har det er det egentlig bedre å bruke en spiller som har større individuelle ferdigheter og kan finne på noe selv.

                    Kommentar

                    • Yellow-not-jella
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2009
                      • 1606

                      i) viktig poeng.
                      ii) er knutte offensiv nok/lukter han bakrom?
                      iii) hvordan er det med pass-ferdighetene til søgg/kiko?
                      iv) hva skjer hr.berg?

                      -ser forøvrig at ek hadde et fint innlegg bak back-linja, inn til en kiko på løp(!).
                      -og målgivende (av det lette slaget) heime mot start.

                      Jeg mener det er sjanseløst hvis vi ikke har EN kant som kan slå disse i utgangspunktet ufarlige, men knallharde, legga lavt på første stolpe (altså i "bakrom"). Bare å flukte inn.

                      Kommentar

                      Working...