LSK - Molde FK, Åråsen stadion lørdag 25.09.2010

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    Logi var bra idag. Enig i at Knuzon er en av de få som får godkjent. Han jobbet mye bedre en han har gjort tidligere i år. Var en liten faen i han i dag.

    Kommentar

    • Boing
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2005
      • 711

      Snakk om en gjeng med stolte, hardt kjempende, godt tekniske, ofrende, underholdende og vakker gjeng som spiller i den flotte LSK-drakta om dagen.

      Nei, når jeg tenker på kampen så blir jeg sint og skuffet over absolutt allt det som LSK driver med om dagen. Det er kun KFL som man kan være stolte over nå om dagen, resten kan bare finne seg ett tau og gjøre hva dere måtte ønske med det.

      Begynner å lure på om LSK vil att det skal komme folk på kamp i det hele tatt. Med den underholdninga som LSK viser fram til oss gang på gang nå, så er det som å se filmen Titanic 10 ganger etter hverandre. Ikke underholdende med andre ord.

      Så nå skal det jaggu meg bra gjøres att jeg kjøper med sesongkort til neste år, for jeg kan ikke se att jeg for noe igjen for det dyre sesongkortet. Det jeg forlanger er full innsats i kampen for å vinne den helvetes fotballkampen.

      Ett lite spørsmål til Berg og spillerne: Uavgjort på hjemmebane, er dere fornøyd med det??? Hvis dere svarer ja til dette så er jeg flau over å være bekjent med att dere er ansatt i LSK.

      Kommentar

      • KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

        Legger merke til at Berg ikke er så ivrig på bloggen sin nå, "uvisst" av hvilken grunn.

        Jeg er stort sett enig i kritikken som kommer fram. Vil bare påpeke et par ting til hans forsvar. Våre nøkkelspillere som kan skape noe er tenåringer. Derfor er det litt for drøyt å kreve at de skal være stabile i en hel sesong. For det andre er det ikke lett å skape offensiv kollektiv spill med de midtbanespillerne vi har nå. Nosa er en individualist, mens Kiko og Søgård stort sett spiller ballen tversover og bakover. Knudtzon er ikke bra nok, jeg syntes for andre gang på rad at Eriksen gjør en bedre figur og får til et mye bedre samspill med andre spillere. Har bedre basisferdigheter, og fotball-iq men langt mindre fart. Knudtzon bruker farten sin sjelden så her er det et relativt lett valg for meg.

        BBS syntes jeg har vært for unøyaktig i høst. Sundgot er mye flinkere til å distribuere balllen, men han får alt for sjelden tak i kula. Her hadde BBS vært mye bedre. Så ut som at Ujah var sliten på slutten, og burde vært bytta ut med Fredrik.

        Med en litt annen disponering av stallen, så tror jeg ting kunne fungert bedre, men Berg har rotet seg inn i et spor og har ikke evner til å se til å endre dette. At tilskuerstallet har falt til 5000 må hans disposisjoner ta en del av skylda for. Gulbrandsen er en spiller som folk kunne være villig til å komme til Åråsen for å se. I tillegg har vi Nosa, Ujah og BBS.

        Kommentar

        • bingolfs
          Medlem
          Bøffel
          • Apr 2006
          • 36

          Det er gud hjelpe meg det jævligste nivået jeg har sett Fugla på de 26 årene jeg har gått på Åråsen. Ingen målsjanser på Fort Åråsen i lpet av 60 minutter er lavmål. Null offensiv spilleplan utover kælk og mæl som til nød kan ses på om det er adresse på langballene, men det er det jo ikke. fargeblinde spillere som treffer en blå drakt 9 av 10 ganger. Nitrist! Og HB maler på med Erling Knutzon og hans fantastiske dyktighet, hvordan skal spillere som Gulbrandsen, Sigurdarsson, Edwin og Bolly (samt datteren min på 8) tolerere i lengden å bli fortrengt av noe så komplett talentløst. Er det virkelig sånn at HB tror at mer enn oss i menigheten kommer for å se drittfotball på Åråsen når folk kan få servert langt bedre spill i en 6 års turnering på lørdagsformidagen???? Jeg kommer, men tror man at publikum kommer for å se dette her????? Langt mer spennende å se maling tørke!!!!! Skam dere gutter, kan dere undergå dette er dere gode!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          Kommentar

          • mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

            Logi gjorde en grei kamp, var litt imponert over mannens inngipen på høye baller i første omgang. Virka ganske sikker til en forandring.

            Ellers var det helt begredelig. Når du har sånt kollekttivt forfall som her må mye av ansvaret ligge på ledelsen på den ene eller andre måten. Får dårlig motivasjon, dårlige samarbeidsforhold eller for vanskelige oppgaver.

            Ang. Knudzon så blir det nesten aldri spilt på styrkene hans. Det er visst ingen som ser en dritt rundt seg på detta laget og de har jo i tllegg problemer med selv de enkleste pasninger. Motstanden i dag var ikke allverden heller.
            Laget blir stadig dårligere og det er i seg selv rimelig deprimerende.
            Fugla mot nye høyder

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6082

              Opprinnelig skrevet av KFL41
              Vil bare påpeke et par ting til hans forsvar. Våre nøkkelspillere som kan skape noe er tenåringer. Derfor er det litt for drøyt å kreve at de skal være stabile i en hel sesong. For det andre er det ikke lett å skape offensiv kollektiv spill med de midtbanespillerne vi har nå. Nosa er en individualist, mens Kiko og Søgård stort sett spiller ballen tversover og bakover. ...
              Tror ingen har forventa at Berg skal dominere i tippeligaenmed dette laget. At laget er ustabilt er forventa og jeg tror ikke vi har ekstremt høye krav. Det jeg vil se er utvikling.

              De av oss som husker et år tilbake i tid husker at trenerteamet stadig snakka om at vi skal utvikle oss og bli bedre og at det er viktigere enn plassering. Det er jeg helt enig i. Jeg har ikke titta på tabellen og vet ikek hvilken plass vi ligger på for tiden, men jeg har sett kampen i dag og kampene før denne og spillemessig har vi ikke utvikla oss i riktig retning på noen måte.

              Den eneste måten vi har utvikla oss på er at vi har henta Ujah som er en meget bra spiller. De store talentene våre som var på terskelen til å slå igjennom i fjor er fortatt på terkselen til å slå gjennom eller de har falt gjennom. Enkeltspillere utvikler seg ikke i riktig retning og lagmessig har vi heller ikke kommet noen vei.

              Kommentar

              • brisbane-kanaris
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2006
                • 595

                Jeg trodde det absolutte lavmål var nådd i forkant av denne drittkampen, men tok tydeligvis grundig feil. Fy faen for et lavmål. Dette er tippeligaspillere (hvertfall noen uker til). Det kan hende det ikke er noen god ide å lade opp til fuglakamp ved å se et engelsk klasseoppgjør rett i forkant, men dette var absolutt det værste jeg har sett på lang lang tid. Det er lenge siden fugla har hatt noen skikkelig klassespillere - opp gjennom åra så er det vel kollektivet som har vært vår styrke - de individuelle ferdighetene til enkeltspillere har vært så som så, men kollektivet og lagånden har kompensert for dette. Og når det mot formodning har vokst fram en klassespiller har vedkommende blitt solgt den påfølgende sesongen. Så jeg forventer absolutt ikke å se noen Messi i gul drakt, men jeg forventer å se et kollektiv som jobber sammen og for laget. Forventer å se en gjeng som blør for drakta. Forventer å se en gjeng som er 100% tent. Forventer å se en gjeng med sterkere mentalitet en dama mi.

                Så kommer jeg på Åråsen og ser en veik gjeng annført av en ennå veikere trener. At det er mulig å spille så ræva som vi gjorde i første omgang skal virkelig ikke være mulig så lenge vi spiller på det øverste nivået i Norge. Vi eier ikke kollektiv samhandling. Ingen spillere vet hvor de andre spillerene er. Ingen system eller mønster er spilt inn. Ballen går 5 ganger på tvers av lengderetningen før det hele ender med en feilpasning. Vi opptrer ikke som et lag. Molde eide til tider ballspillet. De hadde i det minste samhandling og system i det offensive spillet.

                Vi eier ikke struktur eller mønster. At disse gutta trener sammen daglig er uvirkelig når man ser dem sammen på banen i kamp. Det er total kollektiv kollaps - vår største styrke opp gjennom årene er totalt fraværende.
                Og det første byttet kommer etter 70 minutter med nitrist fotball. 70 minutter. Berg virker jo totalt handlingslammet. Etter den bedritne førsteomgangen skulle man nesten forvente at alle tre byttene hadde kommet til pause.

                Kommentar

                • brisbane-kanaris
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2006
                  • 595

                  Vår eminente trener Berg tok de gode valgene og satt inn en back og en spiss som kantspillere. En super signalefekt til Bukken jr....

                  Kommentar

                  • krisruds
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 839

                    Opprinnelig skrevet av dollyholly
                    Nå for dere f... slutte å skylde på Henning, han kan vel ikke noe får at spillerene er uduglige. Her går man ut før kampen å sier at Molde skal slåes og så presterer de en så slett innsats! Spillerene dasser rundt uten noen form for innsats, feilpasningene florerer, Mats Dahm var en katastrofe. Litt suralistisk at Staberg annulerer det siste målet som ville ha gitt oss seieren. Han tillot det meste der men 2-1 målet måtte han annulere. Frode Kippe er matchvinner i mine øyne, sammen med Logi og Ujah kan du gå rakrygget ut av stadion, resten bør gjemme seg!
                    Jo, man skal skylde på Henning Berg.
                    Hadde det vært 1-2-3 spillere som ikke fungerte så hadde det vært greit. Men når 9 av 11 suger #"¤"#¤"#% så er det trenere som gjøre noe riv ruskende galt.

                    Har en tanke om hva som har skjedd i LSK de siste 2 åra:

                    Tom Nordli gjorde så alle gutta ikke hadde lysten i det hele tatt, da tok Henning over. Noe som førte til at gutta ville noe igjen, (den kjente trenerskifte effekten ) men nå har Henning fått vist i 2 år at det ikke FINNES en plan over hodet i det han gjør...
                    Jeg har enda ikke skjønt en dritt åssen vi spiller, hvor planen i spillet våres er.
                    Det er alt alt for mye tilfeldigheter i det vi gjør, som idag f.eks.

                    Når vi bruker en midtstopper/høyere back på venstre back og en venstre back på høyere kant. Samt at vi egentlig bruker en høyere kant på høyere back så skjønner jeg ikke en dritt... Greit nok at Karim er mer eller mindre omskolert til back, men når vi faktisk har et alternativ som kanskje er bedre i utgangspunktet, samt at det ikke FINNES en høyere kant i klubben (kanskje Fredrik??) så burde det gå opp et lys for Henning snart.

                    Nosa som har vært tippeligaens beste spiller som sentral midtbanespiller iår (hvis man leser div børser) blir brukt på kant istedet for å faktisk bruke han der han er best. Samt at vi faktisk spiller en formasjon der vi skal spille med vinger. Noe vi ikke her, istedet for å legge opp spiller etter spillerstaller så er det Henning Berg sin skyld.

                    Utifra den spillerstallen vi har, som er uten kanter, så burde vi spille 4-1-2-1-2 (diamant) Da får han brukt våres beste spillere, men neida, vi skal spille med kanter som er totalt fraværende iforhold til slik de burde fungere.

                    Folk har så klart egne meninger om åssen formasjon vi burde spiller osv, men ingen med vettet i behold kan mene at vi burde spille med kantspillere. (VI HAR DEM JO IKKE!!!!)

                    Har ikke sagt dette om en trener før, men nå er det vel på tide at HB finner seg et annet beite.

                    Han fikk den kjente trener bytte effekten etter Tom, men så etter det har det stoppa totalt opp.. Høstsesongen så var det Tarik som redda stumpene våres, uten han så tror jeg alt HB hadde jobba som en konsulent for et karisma firma.
                    krisruds medlem av KFL siden 1996


                    OI OI OI nå har vi det morro :)

                    BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                    Kommentar

                    • krisruds
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2005
                      • 839

                      Opprinnelig skrevet av KFL41
                      Legger merke til at Berg ikke er så ivrig på bloggen sin nå, "uvisst" av hvilken grunn.

                      Jeg er stort sett enig i kritikken som kommer fram. Vil bare påpeke et par ting til hans forsvar. Våre nøkkelspillere som kan skape noe er tenåringer. Derfor er det litt for drøyt å kreve at de skal være stabile i en hel sesong. For det andre er det ikke lett å skape offensiv kollektiv spill med de midtbanespillerne vi har nå. Nosa er en individualist, mens Kiko og Søgård stort sett spiller ballen tversover og bakover. Knudtzon er ikke bra nok, jeg syntes for andre gang på rad at Eriksen gjør en bedre figur og får til et mye bedre samspill med andre spillere. Har bedre basisferdigheter, og fotball-iq men langt mindre fart. Knudtzon bruker farten sin sjelden så her er det et relativt lett valg for meg.

                      BBS syntes jeg har vært for unøyaktig i høst. Sundgot er mye flinkere til å distribuere balllen, men han får alt for sjelden tak i kula. Her hadde BBS vært mye bedre. Så ut som at Ujah var sliten på slutten, og burde vært bytta ut med Fredrik.

                      Med en litt annen disponering av stallen, så tror jeg ting kunne fungert bedre, men Berg har rotet seg inn i et spor og har ikke evner til å se til å endre dette. At tilskuerstallet har falt til 5000 må hans disposisjoner ta en del av skylda for. Gulbrandsen er en spiller som folk kunne være villig til å komme til Åråsen for å se. I tillegg har vi Nosa, Ujah og BBS.

                      Greit nok at de er unge, men hvor er PLANEN i spillet?? Den er jo totalt fraværende. Så LSK-RBK i junior Cupen, der kunne man se en plan med engang. De viste alle hvordan du skulle spille.

                      Molde er et drit dårlig lag iår, enda så er vi totalt helt på vidda i første omgang. Jeg telte litt i starten, vi TUPPA bort ballen 19 av 25 ganger pga av hva jeg kunne se, at det ikke var noe riktig bevegelse fremover på banen. Noe som etter min mening er Henning Berg sin skyld. For dette er ikke akkurat et engangs tilfelle.

                      Du sier at Nosa er en individualist: Det er jo faen meg ikke rart da... Når han setter fart i spillet så er det stort sett bare Ujah og Edwin som har tempo i kroppen til å følge etter. Han drar seg fint forbi mange spillere, så stopper det opp, ikke pga av at han driller seg fast, men pga av at resten av laget ikke klare å følge etter. Noe som er helt utrolig. Når vi har en spiller som er egentlig sykt god til å komme seg fri, så burde Henning Berg bruke det for det det er verdt. Legge opp trekk rundt det, noe som er totalt borte!!!
                      Det hender Nosa - Edwin eller Nosa - Ujah klarer å finne på noe sammen, men det er pga de har veldig gode individuelle ferdigheter, IKKE pga Henning Berg har lagt opp noe rundt det. Bare se når Tarik var her, de klarte det også fint sammen.
                      krisruds medlem av KFL siden 1996


                      OI OI OI nå har vi det morro :)

                      BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                      Kommentar

                      • krisruds
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 839

                        Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
                        Vår eminente trener Berg tok de gode valgene og satt inn en back og en spiss som kantspillere. En super signalefekt til Bukken jr....
                        Jeg tror faktisk Henning prøver å se hvor mye feil man kan gjøre som trener, hvor langt det går før folk begynner å le høyt av de taktiske valgene hans.

                        Idag var det 5 spillere som spilte på plasser der de faktisk ikke hører til.

                        Steinar
                        Lasse
                        Karim (han hører ikke hjemme på backen så lenge vi ikke har en høyere kant, samt at Steiner kan spille der)
                        Bjørn
                        Nosa

                        At Bjørn kommer inn på kant, greit nok siden det trolig er pga luftstyrken...
                        At Nosa spiller kant er helt utrolig latterlig. Han gjør langt langt ifra noe dårligere jobb i midten enn både Kiko og Espen. Mulig han er litt svakere bakover, men han tar det igjen sykt fremover.

                        Jeg tror en trener med litt forståelse for sin egen spillerstall hadde bruke Karim på høyere ving, Steiner på høyere back og Lasse på ventre back.
                        Da hadde det til slutt bare vært Bjørn som hadde spilt på feil plass, noe som er greit siden det er kort tid igjen...

                        Jeg selv ville nok egentlig heller ha dytta BBS inn som spiss og heller dytta Arild ned på midten med en litt skeiv midtbane med Kiko ut mot høyere. (Molde brukte faktisk Magne Simonsen der på slutten, ikke akkurat veldig farlig)
                        krisruds medlem av KFL siden 1996


                        OI OI OI nå har vi det morro :)

                        BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                        Kommentar

                        • krisruds
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2005
                          • 839

                          Opprinnelig skrevet av maxpayne
                          Det er en viss forskjell på LSK anno 2004 - 06 og dagens mannskap. Under de to siste årene med Rösler hadde vi et mannskap som lett burde tatt medalje. Til og med gull var innen rekkevidde. Nå har vi et mannskap som er mer talentfulle og tekniske men unge og urutinerte, men slapp av folkens vi er i ferd med å reise oss igjen men det tar tid.
                          Jeg tenker med grøss og gru på hvordan det ville sett ut med hensyn til unge spillere hvis Rösler og Fjørtoft hadde fortsatt.
                          Joda, vi hadde et mye bedre lag da.
                          Men se på de andre lagene i Tippeligaen da. Hvor mange lag er det faktisk som er tipp topp??

                          JO, RBK, Enga og Viking har bra staller, resten sliter med at de har 11 spillere som er bra, men elendige benker, så etter min mening så har vi en stall som faktisk burde være med å kjempe om en 4-5 plass. (noe vi faktisk nesten er, HELT UTROLIG!!)

                          Se hvem som ligger før oss på tabellen:
                          1: RBK selvskreven - med gode unggutter

                          2: VIF selvskreven - med gode unggutter

                          3: Tromsø, stor hjemmebane fordel, samt 4 gode enkeltspillere + han nye.

                          4: Aalesund - Kjetil Rekdal er en god god trenger!!

                          5: Godset - Utrolig godt gjort med BARE urutinerte spillere

                          6: Haugesund - Alltid et av de lagene som rykker opp gjør det bra, Haugesund spiller fin fin fotball med to knall gode spisser.

                          7: ODD - Kommer nok til å slite uten Kovacs. Kjøpt inn spillere som ikke er gode nok i klubber som ligger bak dem på tabellen.

                          8:Start - Bolanos og Årst. Har mange gode unggutter. Merker at Bolanos er borte.

                          9: Viking - Elendig trener, under presterer til de grader.

                          10: LSK - ELENDIG trener, under presterer til de grader, spiller en spillestil som ikke passer stallen.

                          11-12-13:Stabæk, Brann, Molde: Under presterer til de grader, Stabæk lider av at Daniel er skadet, Brann sliter med dårlig ledelse, Molde mangler 1 spiller i hvert ledd, lider pga det.

                          Resten gidder jeg ikke kommentere.
                          krisruds medlem av KFL siden 1996


                          OI OI OI nå har vi det morro :)

                          BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                          Kommentar

                          • AG-3
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 1081

                            Slutter aldri å forundre meg over fotballtrenere som gjør alt i deres makt for å forkludre og gjøre ting mye vanskeligere enn ting strengt tatt er.
                            Hvorfor må de gjøre dette hele tiden? Er det kjedsomhet? Lobotomi? Manglende dømmekraft?
                            Midtbanemann Nosa som ving...Midtstoppermann Steinar på back... Bacen LKE inn som ving...og ørten andre taktiske valg som nok en gang var helt kokkos.
                            Hvor mange andre arbeidsplasser er dette smart å satse på da? Tenk et sykehus hvor portøren settes til å operere. Kirurgen skal vaske gulvene og ambulansesjaføren skal jobbe litt i kantina litt uti vakta si. Hadde nok blitt bra!
                            Hadde vi vært et hotell hadde vi vært Fawlty Towers og Henning hadde vært Basil. Og alle spillerne hadde hatt navnet Manuel og vært fra Barcelona!
                            Takk alle høyere makter for at vi klarte å skarpe sammen poenga våre i vårsesongen - slik vi fremstår nå er vi et forpu** Adeccolag.
                            Driter vi oss ut mot Sandefjord - noe det er en fair sjanse for - bør vi ta inn en helt vilkårlig mann fra gata som trener de siste kampene. Værre blir det ikke.

                            Kommentar

                            • bingolfs
                              Medlem
                              Bøffel
                              • Apr 2006
                              • 36

                              Opprinnelig skrevet av AG-3
                              Værre blir det ikke.
                              Det har jeg fortalt meg selv hundrevis av ganger, blant annet sesongen med Stig arne Gjellestad, Pasi Rasimus og andre höjdare av noen klassespillere. Men en ting skal de ha de jobbet for harde livet utpå banen. Synes nok de for skams skyld måtte gjøre en innsats for lønnen de hevet.
                              Skulle vært interessant å hørt hvor mye dagens spillere selv mener de er verdt. En spiller som Kiko burde jo være sjeleglad for at noen tilbød ham penger for å spille så ræva! I dag fikk han spille sentralt og hver gang han fikk ballen var støttepassningene alternativ, dersom han ikke rotet bort ballen i en overgang da. Men skal ikehakke alt for mye på han alene, når resten av søplegjengen står å ser på uten tegn til bevegelse er det muligens kanskje mangelen på en offensiv spilleplan som fremkommer?!!! Trener denne møkkagjengen sammen hver dag? Skulle tro de hadde møtt hverandre på gaten og blitt enig om å spille sammen for anledningen. Hm, hvem har mon tro ansvaret for at det skal finnes en offensiv plan? Pussig at man på Åråsen i dag valgte Logi som banens beste? NOT! Hvem i h.... skulel de valgt av de utpå der? Som mange andre har påpekt hvorfor gjør man ingenting i pausen??? Er man strålende fornøyd med 1. omgangen på hjemmebane mot et lag som sliter med å unngå kvalikk???

                              Kommentar

                              • BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                5117 mennesker på Åråsen, all respekt til dem.
                                Takk. Dette var tungt.

                                Opprinnelig skrevet av Ola
                                Om ikke styret diskuterer trenerspørsmålet etter dette så skjønner jeg ingenting.
                                Undertegnede hører at det diskuteres. Men tydeligvis ikke hardt nok.

                                Opprinnelig skrevet av sniper
                                Da får Berg trekke seg da. Er vel noen som bør hviske han et par ord om dette emnet.
                                Berg må gå. ASAP.
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                Kommentar

                                • Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

                                  Opprinnelig skrevet av krisruds
                                  Når vi bruker en midtstopper/høyere back på venstre back og en venstre back på høyere kant. Samt at vi egentlig bruker en høyere kant på høyere back så skjønner jeg ikke en dritt... Greit nok at Karim er mer eller mindre omskolert til back, men når vi faktisk har et alternativ som kanskje er bedre i utgangspunktet, samt at det ikke FINNES en høyere kant i klubben (kanskje Fredrik??) så burde det gå opp et lys for Henning snart.

                                  Nosa som har vært tippeligaens beste spiller som sentral midtbanespiller iår (hvis man leser div børser) blir brukt på kant istedet for å faktisk bruke han der han er best. Samt at vi faktisk spiller en formasjon der vi skal spille med vinger. Noe vi ikke her, istedet for å legge opp spiller etter spillerstaller så er det Henning Berg sin skyld.
                                  Jeg kan ikke si jeg oppfatter kritikken din som spesielt nyansert. Hvordan kan du påstå at Steinar er en dårligere venstre back enn Eriksen? Eriksen er opprinnelig høyre back og har gjentatte ganger spilt bedritent på backen. Var du for eksempel på Follo away? Eriksen tilhører høyresiden og sånn sett er det ikke håpløst å benytte han på kanten. Jeg er dog enig med deg i at han ikke burde være et alternativ til kantrollen på lengre sikt, da jeg generelt mener Eriksen er for dårlig. Å klage over at Karim spiller på høyre back er selvsagt bare pisspreik, han har levert bra der over en lengre tid, langt bedre enn hva han noen sinne har gjort på kanten i LSK.

                                  Nosa har vært blant våre bedre spillere i år, men langt fra så god som man kanskje skulle håpe. Den siste tiden har han vært dårlig, faktisk så dårlig at han med rette ikke fikk starte forrige match, han var også elendig etter at han kom inn. Det er lett å skylde på posisjoner, men gode fotballspillere klarer seg godt stort sett uansett hvor de spiller. Nosa har levert kjempematcher på venstrekanten tidligere, han har levert som hengende spiss og som alenespiss. Nå er han derimot ikke i form, det virker som han har mista litt av fotballgleden. Det at han spiller på kanten har ikke noe å si så lenge det meste av det han foretar seg går til helvete.

                                  Det er forøvrig vissvass å rosemale alle de andre tippeligalagene for sine fantastiske unggutter. Senest i vår ble Lillestrøm omtalt som laget som spilte morsomst angrepsfotball i Tippeligaen, nå befinner vi oss i den andre enden av skalaen. Det er selvsagt en blanding av at Tarik er borte og at mange av våre unge spillere varierer i prestasjonene. Ser man på tabellen er det 9 poeng mellom 13 og 4 plass, noe som tyder på at det er ekstremt jevnt i år. Dersom alle andre lag hadde hatt unggutter som var så fantastiske hadde nok forskjellene vårt større. Det er liten tvil om at feks. Vålerenga har hatt ekstremt flyt i år, men de hadde også et helt annet spillermateriale ved sesongstart.

                                  Jeg tror ingen er særlig begeistret for hvordan LSK presterer for tia, men det gjelder å være tålmodige i forhold til det spillermaterialet vi har. Våre største stjerner er såpass unge at de vil svinge mye i prestasjonene. Få av de etablerte har imponert veldig denne sesongen. Bærebjelka vår i vårsesongen var også et potte tett forsvar, samme forsvar har lukket som en sil etter sommerpausen. Det er nok her Henning burde starte med å gjøre grep, til tross for til tider elendig fotball scorer vi tross alt mål i omtrent hver eneste kamp.
                                  Lauken er vår venn!

                                  Kommentar

                                  • Percy Nilegård
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 5146

                                    Opprinnelig skrevet av reka
                                    Hvorfor skal vi slippe inn 4? Fall er jo så jævla dårlig.
                                    Du lærer faen meg aldri!!!
                                    "Alltid blodsprengt"!
                                    Fong/Macho

                                    Even Nordlien

                                    Kommentar

                                    • Gjest

                                      "Krisuds" analyser er 200 ganger bedre en dette her.
                                      Det er fint at du er optimistisk, men det stopper der!

                                      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                      Jeg kan ikke si jeg oppfatter kritikken din som spesielt nyansert. Hvordan kan du påstå at Steinar er en dårligere venstre back enn Eriksen? Eriksen er opprinnelig høyre back og har gjentatte ganger spilt bedritent på backen. Var du for eksempel på Follo away? Eriksen tilhører høyresiden og sånn sett er det ikke håpløst å benytte han på kanten. Jeg er dog enig med deg i at han ikke burde være et alternativ til kantrollen på lengre sikt, da jeg generelt mener Eriksen er for dårlig. Å klage over at Karim spiller på høyre back er selvsagt bare pisspreik, han har levert bra der over en lengre tid, langt bedre enn hva han noen sinne har gjort på kanten i LSK.

                                      Nosa har vært blant våre bedre spillere i år, men langt fra så god som man kanskje skulle håpe. Den siste tiden har han vært dårlig, faktisk så dårlig at han med rette ikke fikk starte forrige match, han var også elendig etter at han kom inn. Det er lett å skylde på posisjoner, men gode fotballspillere klarer seg godt stort sett uansett hvor de spiller. Nosa har levert kjempematcher på venstrekanten tidligere, han har levert som hengende spiss og som alenespiss. Nå er han derimot ikke i form, det virker som han har mista litt av fotballgleden. Det at han spiller på kanten har ikke noe å si så lenge det meste av det han foretar seg går til helvete.

                                      Det er forøvrig vissvass å rosemale alle de andre tippeligalagene for sine fantastiske unggutter. Senest i vår ble Lillestrøm omtalt som laget som spilte morsomst angrepsfotball i Tippeligaen, nå befinner vi oss i den andre enden av skalaen. Det er selvsagt en blanding av at Tarik er borte og at mange av våre unge spillere varierer i prestasjonene. Ser man på tabellen er det 9 poeng mellom 13 og 4 plass, noe som tyder på at det er ekstremt jevnt i år. Dersom alle andre lag hadde hatt unggutter som var så fantastiske hadde nok forskjellene vårt større. Det er liten tvil om at feks. Vålerenga har hatt ekstremt flyt i år, men de hadde også et helt annet spillermateriale ved sesongstart.

                                      Jeg tror ingen er særlig begeistret for hvordan LSK presterer for tia, men det gjelder å være tålmodige i forhold til det spillermaterialet vi har. Våre største stjerner er såpass unge at de vil svinge mye i prestasjonene. Få av de etablerte har imponert veldig denne sesongen. Bærebjelka vår i vårsesongen var også et potte tett forsvar, samme forsvar har lukket som en sil etter sommerpausen. Det er nok her Henning burde starte med å gjøre grep, til tross for til tider elendig fotball scorer vi tross alt mål i omtrent hver eneste kamp.

                                      Kommentar

                                      • semper fi
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 823

                                        Det er IKKE tilfeldig at tilskuertallet snart er under 5000!

                                        Vi har blitt en klubb folk er likegyldige til, og det er mye verre enn at Gulbrandsen ikke slipper til på kant (men meget mulig èn av årsakene). Jeg liker ikke å si det, men vi er i ferd med å bli et nytt Kongsviner/Godset hvor ingen bryr seg. Det er bekymringsfullt, og burde bekymre flere enn meg. Er det ingen i ledelsen som i det minste kan ta disse faresignalene inn over seg? Vi er ikke i media, vi har ingen mafia, vi suger på å spille fotball og snart er det ingen som hater oss. Med Uday ved roret hadde vi i det minste mediadekninga...

                                        Noe må skje!!!!!

                                        Roper ikke på trenerens avgang, men en debatt om emnet hadde vært på sin plass!!!!
                                        -After Dark Ultras-

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          Opprinnelig skrevet av semper fi
                                          Det er IKKE tilfeldig at tilskuertallet snart er under 5000!
                                          Det overrasker meg stort at det var over 5 000 på Åråsen i går. Tellemanskapet må virkelig ha missa på tellinga...

                                          Kommentar

                                          Working...