LSK - Molde FK, Åråsen stadion lørdag 25.09.2010

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    Opprinnelig skrevet av *46*
    Det overrasker meg stort at det var over 5 000 på Åråsen i går. Tellemanskapet må virkelig ha missa på tellinga...
    Var ikke stort mer en 3000 personer fysisk på Åråsen i går. Tragisk, men har sett det komme lenge. Folk gidder ikke mer og jeg er en av de som snart følger etter ut av porten.
    Få tilbake fightinga og engasjementet, så kommer folket tilbake.
    Ingen som gidder å se en gjeng kjærringer bli sydd puter under armene på av hønemor Berg.

    Kommentar

    • Dole
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 1601

      Ser det står en lengre artikkel om nitriste Lillestrøm i dagens papirutgave av Aftenposten. Hvor lite Henning Berg klarer å få ut av laget - og hvor imponerende det er at det fortsatt finnes sjeler på tribunen som piner seg gjennom 90 minutters fravær av underholdning.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Opprinnelig skrevet av KFL41
        Legger merke til at Berg ikke er så ivrig på bloggen sin nå, "uvisst" av hvilken grunn.
        Ja, nå er virkelig tida inne for Berg å ta opp blogghansken igjen, stadig færre ser noen kontekst i prosjektet hans. Jeg er full av respekt for den jobben de har gjort mtp den håpløse sportslige satsinga før dem, og den bunnskrapte klubbkassa den skapte, men ærlig talt ser ikke Bergs egen plan til å være særlig bedre.

        Det er bare vanvittig grått og kjedelig! Hvordan har vi klart å bli antitesen av Godset med alle likhetene som er mellom våre to klubber? Hvordan kan en klubb uten penger være blant de dårligste (nr.12 av 16 lag) på å slippe til unge talenter? Det rimer bare ikke! Talentsatsinga fremstår halvveis og uten troverdighet, det er alltid kynismen som tar siste stikk. Den sikre løsninga fremfor framtida. Du sier at vi har en bredde og evne i troppen til å sende ut spillere som kan forandre kampbildet, seienst før kampen i går. Men alt du gjør fra sidelinja beviser det motsatte, du har ingen verdens tro på innbytterbenken din. Å bytte Erling for LKE er ikke forsøk på å forandre noen verdens ting, heller å sikre demninga. Som likevel viser seg å sprekke, gang på gang.

        Og jeg tar ikke en 21-årig Erling med i bolken av talenter, det er han for gammel til. Han er en etablert middelmådighet uten de viktigste offensive egenskapene som trengs for en kant. Han har kun fart, og når vi ikke har pasningsskre spillere nok til å utnytte det ene han har, å sende ham ut på løp i bakrom og ikke spille opp på ham stillestående, ja da er han ikke verdt mer enn ei sur sild.

        Etter en god kamp faller Kiko ned på sitt vanlige nivå igjen, er vi virkelig nødt til å bruke en kar som etter alle solemerker forsvinner fra klubben i løpet av måneder? En etablert utlending skal løfte laget mitt, ellers kan han finne seg noe annet! Tokstad, Tokstad, Tokstad! Ikke som kant, men sentralt der han alltid har spilt!! Kan det virkelig bli særlig dårligere? Og han er norsk! Søgård har også prestert under pari lenge nå. Men klippekorta regjerer.

        Mixen i laget er råtten, alt av offensiv kraft er samlet i de yngste. De etablerte dasser rundt på banen i viten om at de kan prestere på Karjängnivå uten konsekvenser. Kippe tok ansvar igår, men faktum er at han heller ikke går foran så ofte som det trengs. Men det er muligens for mye å be om også.

        Skal klubben gå inn i skyggenes dal skal vi i det minste ha gjort et ærlig forsøk på å forhindre det. Nå er vi i ferd med å bli en nobody uten synlig vilje til å gjøre noe med det. Ned med flagget til bunns.
        Last edited by GIFKanari; 26.09.2010, 09:24.

        Kommentar

        • krisruds
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 839

          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
          Jeg kan ikke si jeg oppfatter kritikken din som spesielt nyansert. Hvordan kan du påstå at Steinar er en dårligere venstre back enn Eriksen? Eriksen er opprinnelig høyre back og har gjentatte ganger spilt bedritent på backen. Var du for eksempel på Follo away? Eriksen tilhører høyresiden og sånn sett er det ikke håpløst å benytte han på kanten. Jeg er dog enig med deg i at han ikke burde være et alternativ til kantrollen på lengre sikt, da jeg generelt mener Eriksen er for dårlig. Å klage over at Karim spiller på høyre back er selvsagt bare pisspreik, han har levert bra der over en lengre tid, langt bedre enn hva han noen sinne har gjort på kanten i LSK.

          Nosa har vært blant våre bedre spillere i år, men langt fra så god som man kanskje skulle håpe. Den siste tiden har han vært dårlig, faktisk så dårlig at han med rette ikke fikk starte forrige match, han var også elendig etter at han kom inn. Det er lett å skylde på posisjoner, men gode fotballspillere klarer seg godt stort sett uansett hvor de spiller. Nosa har levert kjempematcher på venstrekanten tidligere, han har levert som hengende spiss og som alenespiss. Nå er han derimot ikke i form, det virker som han har mista litt av fotballgleden. Det at han spiller på kanten har ikke noe å si så lenge det meste av det han foretar seg går til helvete.

          Det er forøvrig vissvass å rosemale alle de andre tippeligalagene for sine fantastiske unggutter. Senest i vår ble Lillestrøm omtalt som laget som spilte morsomst angrepsfotball i Tippeligaen, nå befinner vi oss i den andre enden av skalaen. Det er selvsagt en blanding av at Tarik er borte og at mange av våre unge spillere varierer i prestasjonene. Ser man på tabellen er det 9 poeng mellom 13 og 4 plass, noe som tyder på at det er ekstremt jevnt i år. Dersom alle andre lag hadde hatt unggutter som var så fantastiske hadde nok forskjellene vårt større. Det er liten tvil om at feks. Vålerenga har hatt ekstremt flyt i år, men de hadde også et helt annet spillermateriale ved sesongstart.

          Jeg tror ingen er særlig begeistret for hvordan LSK presterer for tia, men det gjelder å være tålmodige i forhold til det spillermaterialet vi har. Våre største stjerner er såpass unge at de vil svinge mye i prestasjonene. Få av de etablerte har imponert veldig denne sesongen. Bærebjelka vår i vårsesongen var også et potte tett forsvar, samme forsvar har lukket som en sil etter sommerpausen. Det er nok her Henning burde starte med å gjøre grep, til tross for til tider elendig fotball scorer vi tross alt mål i omtrent hver eneste kamp.
          Får begynne med det første: Lasse/Karim/Steinar

          Mulig Steinar er en bedre høyere back enn Lasse, det blir etter min mening en personlig vurdering. Men jeg synes Lasse på langt nær har fungert dårlig der.
          Steiner er nok en bedre høyere back enn Karim, derfor synes jeg det er rart at laget er slik det er.
          I tillegg så har vi IKKE en høyere kant som er i nærheten av å fungere, (han ligger BUNN 3 i de fleste børser i Norge, ALLE kan ikke ta feil.) SÅ ja, bruk Karim der, det KAN ikke fungere dårligere.

          For det andre: Nosa

          Hvis det stemmer at Nosa hadde en krangle/uenighet med Henning på trening, men han ble benka vist nok pga av han hadde vært dårlig, så forundrer det meg sykt mye. HVOR dårlig må ikke han ha vært da?? Hvis man blir benke i forhold til Erling og Kiko (kiko hadde en bra kamp i Haugesund, WOW.)
          Hvis man blir benka egentlig uten grunn, bare pga at du snakker tilbake til treneren, så skjønner jeg godt at man presterer dårlig som en 19/20åring. Det handler mye om psyke, noe man mange tydeligvis sliter med under Henning som trener. Det hjelper heller ikke at man blir bytta inn på en plass der man ikke trives. Husk han er ung, man god. Det betyr fortsatt ikke at han takler alle plasser like bra.

          For det tredje: Unggutter.

          Jeg vil ikke påstå at jeg rosemaler andre lags unggutter. Jeg vil heller påstå at de presterer pga at de har et system og spill de føler. Trenere har lagt opp spillet slik at det skal fungere. I Henning Berg har vi faktisk ikke et system som jeg kan se. Vi har bare en haug med gode individuelle prestasjoner.
          Du sier også at det er 9 poeng mellom 4 og 13 plass. Det betyr vel egentlig ikke en dritt i forhold til hvordan vi spiller? Vi spiller jo akkurat like planløst selv om det hadde vært 20 poeng???

          I starten av sesongen klarte vi å holde det veldig tett bakover, så skulle vi pushe på litt fremover, noe som har gjort at vi lekker som ei gammal ei.
          Med dette viser Henning Berg at han ikke klarer å ta grep, han klarer ikke å få tilbake den defensive tryggheten eller verken noe offensivt. Tipper 8 av de siste 10 målene våres kommer ut av ikke noe eller dødballer.
          krisruds medlem av KFL siden 1996


          OI OI OI nå har vi det morro :)

          BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            Hovedproblemet er den sentrale midtbanen. Et 4-4-2-lag kan aldri bli bra uten to klassespillere sentralt. For å gjøre det bra med 4-4-2 i Tippeligaen, må man opp på Hauger/Farnerud-nivå sentralt for å hevde seg i toppen. (I Stabæk er det resten av laget som er for dårlig.)

            Nosa har noen ekstreme ferdigheter, men han passer liksom ikke inn i LSKs måte å spille på. Prosjektet med å omforme ham til en toveisspiller har ikke lyktes foreløpig, og jeg tror Nosa selv må ta mye av skylden for det. Han virker ikke spesielt interessert i å forbedre løpskapasiteten og løpsviljen. Per dags dato egner han seg best i "Sundgot-rollen", og der bør han etter min mening snart få sjansen.

            Med dagens stall bør vi spille mye tydeligere 4-2-3-1 enn vi gjør i dag, hvor vi spiller en slags mellomting mellom 4-4-2 og 4-2-3-1 (evt. 4-4-1-1). Samtidig må Sundgot bort fra mellomromsrollen, ettersom han rett og slett er for treig. Nosa vil gjøre en bedre jobb begge veier, slik jeg ser det. Med Nosa i den rollen og et par andre endringer, får vi følgende oppstilling:

            Ujah
            Björn - Nosa - Fredrik
            Espen - Kiko
            Steinar - Frode - Dahm - Karim
            Logi

            Kommentarer:

            - Espen og Kiko blir liggende litt dypere og får spille på sine styrker, som er det defensive.
            - Man får en trio i stedet for en duo sentralt, fordi Nosa naturlig vil ligge dypere enn Sundgot, samtidig som han flytter beina raskere. Han vil opptre mer som en femte midtbanespiller enn Sundgot.
            - Kantrollene blir litt friere offensivt, noe som passer både Björn og Fredrik bra. Samtidig løper Björn alltid veldig mye, og vil gjøre en bedre defensiv jobb enn f.eks. Edwin har gjort på kanten.
            - Både Steinar og Karim har vært best defensivt i år, og med så offensive kanter som vi har i denne oppstillingen, er det naturlig at de holder mer igjen. Nok en gang: Spillerne må få gjøre det de er gode på.
            - Nosa får drømmerollen sin. I 05 og 06 ble spillet lagt opp etter Koren, rett og slett fordi han var vår beste spiller. Det samme må gjøres nå.
            - Tremannsleddet med Björn, Nosa og Fredrik blir veldig fleksibelt og totalt uforutsigbart, da de enkelt kan skifte posisjoner underveis i kampen.

            Kommentar

            • brisbane-kanaris
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2006
              • 595

              Opprinnelig skrevet av Lars

              Ujah
              Björn - Nosa - Fredrik
              Espen - Kiko
              Steinar - Frode - Dahm - Karim
              Logi
              Hadde vært veldig spennende å sett denne startelleveren. Men med Norges veikeste og mest fantasiløse trener tviler jeg på at vi noen gang får oppleve det.
              Kan nesten garantere at startelleveren mot Sandefjord blir identisk som gårsdagens mot Molde.
              Berg har tydeligvis ingen krav til verken seg selv eller resten av laget. Vi spiller som et lag som aldri før har spilt med hverandre - ingen releasjoner, mønster eller samhandling. 5 trekk på tvers av lengeretningen før det hele ender med en feilpasning.

              Kommentar

              • maurakanari
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2005
                • 638

                Jeg synes vi må få tilbake den reelle kampen om den plassen spilleren spiller på. Slutte med å bruke spillerne i andre posisjoner enn opprinnelig tenkt. Ved mange skader kan selvsagt slit rokkering være nødvendig. Feks på topp. Der skal Ujah konkurrere med Edwin og evt bukken om spissplassen. Sundgot med Bergmann og evt Nosa. Dvs at skal Sundgot taes av så skal Bergmann inn. Derfor er det trist når Bergmann må inn på venstrekant, Eriksen på høyre osv. Ikke alltid bruk de man mener er best, men bruk de der de ER best. Første omgangen igår er noe av det dårligste som er prestert på Åråsen av hjemmelaget. Masse feilpasninger, og mye kælking. Det jeg savner, og det som skal kjennetegne LSK, er innsats, vilje og tæl. Hvor er viljen til å være først på ballen, viljen til å komme tett opp i mann, istedenfor og enten stå rolig, eller rygge. Det gjør ikke lenger vondt å møte LSK på Åråsen. Synes det kunne vært spennende og sett Nosa i Sundgot-rollen, siden han har mest offensive fibre i kroppen, og kan bli den nye Koren. Vet vi har mangel på GODE kantspillere, men vi har både bukken.jr, og Bolly i stallen. Mener også at vi kunne endret formasjon til diamant, 4-1-3-2 istedenfor 4-4-1-1. Vi får for lite press på forsvarerne med en spiss. Ujah blir alene i presset, siden Sundgot er for treg til og kunne presse motstander.

                Laget:

                LOGI

                Karim - Pedersen - Kippe - Eriksen

                Kiko

                Tokstad Søgård

                Nosa

                Bergmann - Ujah.

                Trenger ikke reine kantspillere når vi ikke bruker de/ er for dårlige.
                VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                Kommentar

                • woody
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2005
                  • 374

                  Aftenposten satte ord på mange tanker som man kunne hatt etter gårsdagen (se side 24 i søndagens papirutgave). Det mest beskrivende sitatet var kanskje:

                  "Det finnes tomme gullfiskboller det er mer bevegelse i enn det var i dette Lillestrøm-laget."

                  Jeg siterer noen øvrige "høydepunkter":

                  "Uten mål og mening. Det gjorde rett og slett fysisk vondt å se på Lillestrøm før pause. Keeper Stafan Logi Magnusson er frikjent, han var god, men resten . . ."

                  "Det finnes nesten ikke ord."

                  "Midtstopperduoen Frode Kippe og Mads Dahm var så lite presise at man skulle tro at de spilte med bind for øynene."

                  "Sentralmidtbanen Khaled Mouelhi og Espen Søgård ga inntrykk av at de ikke engang vet hvordan man staver ordet kreativ."

                  "I angrep var både Nosa Igiebor og Anthonye Ujah halvlate og urytmiske, mens Erling Knudtzon igjen spiller rollen som "vingen som ikke klarer å passere en back."

                  "Åråsen-leilighetene, som har balkonger som vender inn mot gresset (!), må ha rast i verdi i disse 45 minuttene fulle av lidelse."


                  For egen regning kan jeg føye til at engasjementet for LSK stilles på harde prøver i disse dager.

                  Jeg tåler nederlag og dårlige kamper. Jeg tåler til og med nedrykkskamp og usikkerhet. Men det verste jeg vet er "likegyldighet". Akkurat nå opplever jeg LSKs spillergruppe (og trenerkorps) som likegyldige, uten glød, uten tro og uten innsats. Som beskrevet over - feilpasninger i hytt og pine - ingen bevegelse - dårlig innsats - dårlig kropps-holdninger.

                  Ingen kan være fornøyd med det som nå leveres - om det er treneres skyld eller spilleres skyld eller supporteres skyld - I don't know - and I don't care.

                  Det eneste jeg bryr meg om, er at noen tar tak i dette og får snudd trenden. Det bør helst være treneren med hjelp av noen andre; men slik jeg leser innsats og holdning i spillergruppa (ut fra det som leveres) begynner tiden å renne litt ut.

                  "Å Lillestrøm våkn opp i dag,
                  nå har du pina dø sovi for lenge.
                  Nå skal det slåes et slag
                  for alle tiders fotballag.
                  Humøret skal heises på topp
                  og alle sorger de skyver vi tilside.
                  Og ølen den drekke vi opp,
                  så vi blir drita, drita, drita, drita fulle

                  Lillestrøm hey, Lillestrøm hey, Lillestrøm hey, hey hey."
                  woody

                  Kommentar

                  • Geirfugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 561

                    Jeg har vært positiv, tålmodig, bygge stein-på-stein osv siden Henning Berg overtok. Jeg har tenkt at han har et spennende prosjekt, han har masse ferske spillere, han trenger bare litt tid. Nå begynner jeg dessverre å tvile. Og det handler ikke om resultatene. Resten av sesongen driter jeg i resultatene. Nå vil jeg se planen. Jeg vil se hva slags typer vi skal ha på banen, jeg vil se spillere som spiller på sin vante og tiltenkte plass, jeg vil se at det ligger en tanke bak oppbyggingen av et angrep. Jeg vil se at noen prøver. Jeg vil se alt annet enn den drittkampen jeg så gi går, der han ved siden meg på tribunen snudde seg mot en Moldesupporter som satt bak oss og sa "Unnskyld" da vi scorte. Det var morsomt, men jeg vil aldri oppleve det igjen.
                    Jeg vil se noe som dette, og spilleglede.

                    Logi
                    Karim - Steinar - Frode - Lasse
                    Fredrik - Espen - Tokstad/Sadeh - Mathis
                    Bjørn/Nosa - Anthony

                    Send Dahm og Kiko ut, gi Erling ferie og test ut unggutta. Hvem er noe å satse på? Hent inn et par skikkelige midtbanespillere. De vi har nå suger.

                    Kommentar

                    • Boing
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2005
                      • 711

                      Ser det er mange som mener mye om de forskjellige spillerne. Men uten innsats, vinnervilje og ståpåvilje fra de 11 som starter kampen, så går det til helvete. Så jeg driter oppi hva spillerne heter og hvor dem spiller på banen, jeg vil bare se att dem prøver å vinne fotballkampen med hver eneste jævla muskel og fiber dem har i kroppen sin. Så om spilleren heter kiko, sørgård, sundgot eller kippe, har ingenting å si så lenge dem ikke blør for drakta og er villig til å gi allt for klubben og supporterne.

                      Så lenge det ikke er en kollektiv vinnervilje, så er det ikke noen poeng å diskutere enkelt spillere. For jeg tror ikke det er enkeltspillere som vinner kampen, det er alltid en samlet flokk med samme mål og vilje som vinner den jævla fotballkampen.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6082

                        Opprinnelig skrevet av Lars
                        Ujah
                        Björn - Nosa - Fredrik
                        Espen - Kiko
                        Steinar - Frode - Dahm - Karim
                        Logi
                        Litt skeptisk til Bergmann på venstreving, men ellers er jeg helt enig her. Bergmann er nok bedre i de to andre rollene. På hjemmebane og mot svakere lag kan Nosa ned på midten være et bra valg og Edwin på vingen. Men med riktige instuksjoner kunne bergmann fungert godt som en andre offensive midtbane som ligger litt til venstre. Men da snakker vi ikke innleggskant og trenger en offensiv back som er med opp på venstre. Håper Ringstad utvikler seg gjennom vinteren.

                        Ellers er Edwin på vingen og Bergmann som superinnbytter et godt valg. Her er det uansett muligheter for å gjøre forandringer om ting går skeis og det er bra.

                        Her har vi uansett noe å bygge på, før neste sesong trenger vi en god defensiv midtbanespiller. Blir spennende å se hva vi kan trylle frem.

                        Med ujah på topp, to offensive løpsvillige vinger som truer og en offensiv midtbane med evnen til å holde på ballen, dra av en mann og velge kreative løsninger så hadde det sett megt bra ut.

                        Kommentar

                        • krisruds
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2005
                          • 839

                          Jeg ser folk vil spille 4-2-3-1

                          Hvorfor ikke spille 4-1-2-1-2 (Diamant)

                          Logi
                          Karim - Steina - Kippe - Lasse

                          Espen

                          Nosa - Kiko

                          Arild

                          Tony - BBS

                          Her har man muligheten til å bytte som man vil fremover på banen med Fredrik og Nosa, samt Edwin. Samt at hvorfor får ikke Mohamed Sesay prøve seg? Han KAN UMULIG gjøre det dårligere enn Kiko evt Espen. (flytte kiko ned)
                          krisruds medlem av KFL siden 1996


                          OI OI OI nå har vi det morro :)

                          BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6082

                            Opprinnelig skrevet av krisruds
                            Jeg ser folk vil spille 4-2-3-1

                            Hvorfor ikke spille 4-1-2-1-2 (Diamant)

                            Logi
                            Karim - Steina - Kippe - Lasse

                            Espen

                            Nosa - Kiko

                            Arild

                            Tony - BBS

                            Her har man muligheten til å bytte som man vil fremover på banen med Fredrik og Nosa, samt Edwin. Samt at hvorfor får ikke Mohamed Sesay prøve seg? Han KAN UMULIG gjøre det dårligere enn Kiko evt Espen. (flytte kiko ned)
                            Om vi skal spille diamant bør vi ha inn et par spillere på midtan først. Sundgot har ikke hurtighet eller løpsraft nok til å bidra på midten og kiko har ingen kreativitet å bidra med. MAn får heller ikke benytta Gulbrandsen her som har vist bra ting på a-laget. Diamanten kan være en fin løsning om vi får inn noen nye gode midtbanespillere. Litt av poenget med 231 er at vi får 5 man på midten, med disse spillerne i diamantformasjon har vi i prinsippet tre og får trolig ikek den ønskede effekten.

                            Jeg er vel en av dem som har skrytt mest av Sesay på forumet, men synes ikek han er i nærheten av klar for a-laget. Jeg synes også han blir brukt feil på juniorlaget og er litt redd for at det kan hemme utviklinga hans. Synes faktisk Ohi burde være like aktuell for midtbanen til A-laget, men det blir nok ikke aktuelt med det første.

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Jeg snakka med Karim i dag og han forstod frustrasjonen våres ,han var minst like skuffa som oss. Jeg spurte han litt om årsaken til at vi nå spiller så dårlig og han kom med et greit svar Tarik. Med Tarik på laget spilte vi den beste fotballen i Norge og som han sa uten Tarik så spiller vi den dårligste. For egen del så fikk han mye mere plass når Tarik spilte rett og slett pga at han dro mye innover i banen og da blei det plass framover i banen for han selv. Karim lovte at han skulle stå på framover og han nærmest garanterte at ting skulle bli bedre framover og som jeg svarte da ting kan ikke bli værre eller??.Han takket også for støtten og mente at Kfl er et av få lyspunkter om dagen.

                              Kommentar

                              • T3X4C0
                                Juniormedlem
                                Bøffel
                                • Nov 2008
                                • 23

                                Kan virkelig 1 mann gjøre SÅ stor forskjell? At ett helt lag kollektivt detter sammen fordi han forsvinner?

                                Da tror jeg det heller er mentaliteten det går i altså.
                                Tarik var god han altså, men han var jo tross alt ingen gud.
                                (Og absolutt ingen hærfører)

                                Vedder surt opptjente penger på at andre lag hadde lært seg hvordan det "nye" lillestrøm hadde spilt fotball ettervert. Siden Lillestrøm ofte virker litt "lett å lese", mye pga det virker som det ofte benytter seg av "Dont change a winning team" mentaliteten.

                                Det er mange som sier at Berg er planløs etc. Men, jeg er sitter på SS tribunen ganske nære hjemmebenken, og jeg ser Henning mye mer på gressmatta enn i sete på kamp. Han hoier og veiver og direkterer.
                                Det kan nesten virke som spillerne ikke følger med på hva han sier.
                                Han trengte å hoie kanskje 10ganger på en eller annen spiller for å få han inn riktig i muren på det ene frisparket.

                                Kommentar

                                • maxpayne
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 1261

                                  Opprinnelig skrevet av woody
                                  Aftenposten satte ord på mange tanker som man kunne hatt etter gårsdagen (se side 24 i søndagens papirutgave). Det mest beskrivende sitatet var kanskje:

                                  "Det finnes tomme gullfiskboller det er mer bevegelse i enn det var i dette Lillestrøm-laget."

                                  Jeg siterer noen øvrige "høydepunkter":

                                  "Uten mål og mening. Det gjorde rett og slett fysisk vondt å se på Lillestrøm før pause. Keeper Stafan Logi Magnusson er frikjent, han var god, men resten . . ."

                                  "Det finnes nesten ikke ord."

                                  "Midtstopperduoen Frode Kippe og Mads Dahm var så lite presise at man skulle tro at de spilte med bind for øynene."

                                  "Sentralmidtbanen Khaled Mouelhi og Espen Søgård ga inntrykk av at de ikke engang vet hvordan man staver ordet kreativ."

                                  "I angrep var både Nosa Igiebor og Anthonye Ujah halvlate og urytmiske, mens Erling Knudtzon igjen spiller rollen som "vingen som ikke klarer å passere en back."

                                  "Åråsen-leilighetene, som har balkonger som vender inn mot gresset (!), må ha rast i verdi i disse 45 minuttene fulle av lidelse."


                                  For egen regning kan jeg føye til at engasjementet for LSK stilles på harde prøver i disse dager.

                                  Jeg tåler nederlag og dårlige kamper. Jeg tåler til og med nedrykkskamp og usikkerhet. Men det verste jeg vet er "likegyldighet". Akkurat nå opplever jeg LSKs spillergruppe (og trenerkorps) som likegyldige, uten glød, uten tro og uten innsats. Som beskrevet over - feilpasninger i hytt og pine - ingen bevegelse - dårlig innsats - dårlig kropps-holdninger.

                                  Ingen kan være fornøyd med det som nå leveres - om det er treneres skyld eller spilleres skyld eller supporteres skyld - I don't know - and I don't care.

                                  Det eneste jeg bryr meg om, er at noen tar tak i dette og får snudd trenden. Det bør helst være treneren med hjelp av noen andre; men slik jeg leser innsats og holdning i spillergruppa (ut fra det som leveres) begynner tiden å renne litt ut.

                                  "Å Lillestrøm våkn opp i dag,
                                  nå har du pina dø sovi for lenge.
                                  Nå skal det slåes et slag
                                  for alle tiders fotballag.
                                  Humøret skal heises på topp
                                  og alle sorger de skyver vi tilside.
                                  Og ølen den drekke vi opp,
                                  så vi blir drita, drita, drita, drita fulle

                                  Lillestrøm hey, Lillestrøm hey, Lillestrøm hey, hey hey."
                                  ...dette er den samme leksa som Martin Andresen og VIF fikk servert i de to foregående sesongene. I år er Martin og tidligere utskjellte spillere helter både på tribunen og i avisene.
                                  Bare sånn til ettertanke.

                                  Kommentar

                                  • brisbane-kanaris
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2006
                                    • 595

                                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                    ...dette er den samme leksa som Martin Andresen og VIF fikk servert i de to foregående sesongene. I år er Martin helten både på tribunen og i avisene.
                                    Bare sånn til ettertanke.
                                    Selvfølgelig. Suksess i fotball måles i form av resultater. Når vi spiller tidenes rævafotball uten noen som helst plan eller samhandling skulle det bare mangle at Berg for kritikk. Tore på sporet er faktisk bedre lørdagsunderholdning enn det fugla serverte igår. Rett og slett flaut.

                                    Skulle vi mot formodning begynne å spille attraktiv fotball neste sesong med 7 hjemmeseire på rad er det klart Berg kommer til å bli hyllet både på tribunene og i avisene.

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6082

                                      Opprinnelig skrevet av T3X4C0
                                      Det er mange som sier at Berg er planløs etc. Men, jeg er sitter på SS tribunen ganske nære hjemmebenken, og jeg ser Henning mye mer på gressmatta enn i sete på kamp. Han hoier og veiver og direkterer.
                                      Det kan nesten virke som spillerne ikke følger med på hva han sier.
                                      Han trengte å hoie kanskje 10ganger på en eller annen spiller for å få han inn riktig i muren på det ene frisparket.

                                      Man kan kanskje spørre seg om han overdriver ropinga.

                                      PRESS! PRESS! KIKO! YES! YES! BJØRN! PRESS! PRESS! osv

                                      Er kanskje en grunn til at de slutter å høre på han. Ting må læres bort på trening, funker ikke å late som man spiller playstation på benken.

                                      Muren på frispark bør være Logi sitt ansvar. For mange kokker osv...

                                      Kommentar

                                      • Rovfugl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 3672

                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Heldigvis er vi ikke alle roboter. Hva faen skulle man diskutert i fotball om alt handla om å vinne? Gjør det ikke det minste vondt å bli pissa på på hjemmebane og dra i land et heldig resultat?
                                        Alt handler faktisk om å vinne i fotball, når dommern blåser sluttsignalet er det det laget med flest mål som vinner, ikke nødvendigvis det laget som Fortjente det mest, spillte penest, hadde flest sjanser etc. Joda.... klart det er surt å bli pissa på på hjemmebane, men en seier er en seier, og 3 poeng er 3 sinnsykt viktige poeng om de kommer fortjent eller ufortjent, selvmål, flaks, jordskjelv eller hva pokker som gjør at vi kunne få et ufortjent mål. Jeg blir superglad når vi vinner ufortjent, da får vi poeng på en dårlig dag og det kan til syvende og sist utgjøre en stor forskjell.
                                        DØ FOR FUGLA!!!
                                        http://www.fluefiskebloggen.no
                                        LSK er min religion
                                        Ujah er min gud

                                        Kommentar

                                        • nebbjævel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2009
                                          • 511

                                          Elementær læringsteori framholder at adferdssekvenser ( les: spillet) etablerer seg og fester seg ved repetisjon, enten repetisjonen er tilsiktet ( trening) eller tilfeldig ( kamp). Vi har nå hatt så mange repetisjoner av hårreisende samhandling og enkeltprestasjoner at det ikke lover godt for resten av sesongen. Ting tyder på at vi trenger vinteren for å bryte mønsteret, og at radikale grep må tas. Vi er vitne til en utvikling som likner på Nordlies befatning med klubben, da laget faktisk ble verre for hver kamp. Moldekampen er et foreløpig lavmål, som i min bok bare toppes av en B-lagskamp jeg så på slutten av 50-tallet der et par av spillerne var litt mer enn pussa. Hva gjør man når treninga ikke funker ?

                                          Måtte vi snart se framgang, og måtte kvinner med mange store bryster sprute oss øl.

                                          Kommentar

                                          Working...