Ingen bryr seg - så hvorfor skal jeg?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Håkon Henriksen
    Administrator
    • Nov 2003
    • 6411

    Ingen bryr seg - så hvorfor skal jeg?

    Dette er holdningen mange har fått de siste årene, hvor går veien videre?

    Du skal bry deg fordi du elsker klubben, fordi du har en kjærlighet til LSK

    Hvorfor?

    -LSK er bygget av enkeltmenneskene som ofrer seg for Sportsklubben
    -Hvis ikke sidemannen sier noe, så får du gjøre det!
    -IKKE gjem deg bort på tribunen, Stå frem - Vis engasjement


    Hva hadde Sportsklubben vært uten de gutta som satset remmer og tøy for å bygge nye Åråsen.
    Hva hadde Sportsklubben vært uten de som bygde LSK-Hallen
    Hva hadde Sportsklubben vært uten de som har jobbet fram denne klubben.
    Hva hadde Sportsklubben vært uten de enkeltpersoner som bryr seg.

    Utgjør forskjellen, STÅ FREM - VIS Engasjement!
    Håkon Henriksen
    -
    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
    -
    ALT FOR FUGLA
  • tonkro
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2009
    • 338

    #2
    Og hvorfor er det saann...?

    Grunnen til at fansen slutter aa bry seg er vel fordi det virker som om spillerne ikke bryr seg. Null staa-paa-vilje,null vinnerlyst og ingen med hjertet utenpaa drakta. (Kanskje med unntak av Ujah,som jeg virkelig har sansen for)

    Mulig jeg bare snakker for meg selv,men grunnen til at jeg ikke staar opp klokken 3 om natta lengre (bor i Australia og ser kampene paa vg live) er ikke pga manglende resultater,men fordi jeg blir saa utrolig skuffa over aa se hvor lite spillerne virker aa bry seg,kamp etter kamp. Skjoenner at det er tungt for spillerne aa ikke vinne kamper,men hadde faktisk trodd at det ville gjoere at de proevde enda hardere... Den gang ei...

    Regner med totalforvandling av spillere,hoeyere tilskuertall osv naar jeg er tilbake paa AAraasen i mars!

    Kommentar

    • Håkon Henriksen
      Administrator
      • Nov 2003
      • 6411

      #3
      Opprinnelig skrevet av tonkro
      Grunnen til at fansen slutter aa bry seg er vel fordi det virker som om spillerne ikke bryr seg.
      Så en som er her på kontrakt fra et annet sted, eller en annen by, skal bestemme om du bryr deg eller ikke?

      Spillere kommer og spillere går, Sportsklubben består!

      Det er derfor vi som er supportere må vise hva denne klubben betyr for folk, og det må vi vise til både våre egne spillere og til alle andre.

      Det er det som får dem til å yte det lille ekstra som er marginen mellom suksess og katastrofe.
      Håkon Henriksen
      -
      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
      -
      ALT FOR FUGLA

      Kommentar

      • Bibaboy
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 712

        #4
        Jeg synes det er betimelig å stille seg spørsmålet om hvorfor en skal bry seg om en klubb som har for formål å vinne fotballkamper og underholde. Jeg har selv sesongkort på Åråsen og er på endel bortekamper hvert år. Slik som sportsklubben idag fremstår på banen er det jo et under at de har så mange poeng som de har. Sist kamp mot Molde (Et av bunnlagene) i TL var direkte pinlig å se på. Jeg synes det er på sin plass at vi som tilskuere bør få stille endel krav til spillerne som vi er med å betale endel av lønningen til. Hadde jeg gjort en like dårlig jobb hadde jeg sporenstreks fått sparken. Mulig endel av spillerne ikke er bedre, men da mener jeg Berg har et forklaringsproblem. Man ansetter ikke lagerarbeidere til Ingeniørstilinger. At vi står overfor økonomiske utfordringer er det ingen tvil om, men det får da være grenser. Knutzon, Dahm og Sadeh? Spillere som absolutt ikke burde vært i klubben i det hele tatt når vi har ihvertfall like gode alternativer i klubben i Bolly, Guldbrandsen og Gabrielsen. Dette er en av årsakene til at omgivelsene blir likgyldige tildels inkludert meg selv. Sportsklubben vil alltid ha en plass hos meg men alle er ikke slik og det forstår jeg inderlig godt. Noe må gjøres og det fort.
        Fugla Forever

        Kommentar

        • Håkon Henriksen
          Administrator
          • Nov 2003
          • 6411

          #5
          Her er hva vi kan gjøre:

          -gå foran som et ekstremt godt eksempel.
          -fylle bortefeltet i sandefjord.
          -synge seg hes fra 45 minutter før kampstart.
          -sette standarden
          -sette et eksempel
          -ikke synke ned på samme nivå

          Skal vi gå ned skal vi faen meg gå ned med flagget til topps.

          ps.
          Det er ingen som ler av en klubb hvor fansen har 100% støtte selv om resultatene er bæsj.
          Håkon Henriksen
          -
          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
          -
          ALT FOR FUGLA

          Kommentar

          • Kimito
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 2600

            #6
            Bibaboy: Norge og norske verdier. Disse ordene falt nettopp på radioen, men P2 tar opp noe helt annet enn det jeg kort skal si.

            Opprinnelig skrevet av Bibaboy
            klubb som har for formål å vinne fotballkamper og underholde.
            Dersom dette er en klubbs formål og det du krever for å stille opp for en klubb, er den eneste logiske konsekvensen å søke den mest underholdende og mestvinnende klubben tilgjengelig. Den finnes ikke på Romerike.

            Dersom du hadde fått sparken for å delta på teamet som utgjorde landets tiende beste bedrift, marginalt bak sine nærmeste konkurrenter, vil jeg si at arbeidsplassen din stiller strenge krav. Lagerarbeider-til-ingeniørstilling-allegorien din er også helt på viddene.

            Jeg er redd jeg synes at innlegget ditt oser av en selvrettferdig holdning. Noe slikt: Vær best ellers gidder jeg ikke å bry meg, for jeg krever det beste av alt jeg identifiserer meg med.

            I tillegg hevder du å vite at tre lokale tenåringer (Bolly (Holmlia) er ikke spesielt mer lokal enn Dahm (Korsvoll) for øvrig) må være bedre enn tre andre spillere i stallen, uten at jeg kan skjønne at du kan slutte det ut fra det du har sett på A-laget. Bolly har virkelig ikke imponert i Tippeligaen og Gabrielsen har vel ikke en gang blitt forsøkt som midtstopper, mens Sadeh og Dahm har vært så kort tid i klubben at det er latterlig å dømme dem.

            Jeg håper du gjør en enorm oppgave på arbeidsplassen din, at det knapt finnes en medarbeider som jobber bedre og at arbeidsgiveren din er en suksesshistorie som holder seg med landets beste arbeidere til tross for at de kutter lønningene ved hvert lønnsoppgjør.
            Ferdigskåra

            Kommentar

            • Håkon Henriksen
              Administrator
              • Nov 2003
              • 6411

              #7
              Takk Fjøra, Takk!

              Siden jeg sluttet i LSK har jeg med jevne mellomrom fått spørsmål om hva jeg synes om ditt og datt på Åråsen. Jeg har valgt å stå over å svare på det. Men en ting kan jeg være veldig klar på: Det er ikke RBK eller Vålerenga som er klubbens største fare, det er LIKEGYLDIGHET. Hvis ikke noen bryr seg om det som skjer på Åråsen, da er det ikke LSK lenger. Det skjønte en sjuåring i Gursken i 1974 og 43 åring med altfor dårlige kne i 2010.

              Med sportslig hilsen
              Jan Åge Fjørtoft
              Håkon Henriksen
              -
              Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
              -
              ALT FOR FUGLA

              Kommentar

              • Johnny Sack
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Jun 2007
                • 127

                #8
                Kjøp billett, dra på match! Dermed bidrar du i pengekassa til klubben. Det er når klubben virkelig sliter folk svikter desverre...

                Kommentar

                • *46*

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Johnny Sack
                  Kjøp billett, dra på match! Dermed bidrar du i pengekassa til klubben. Det er når klubben virkelig sliter folk svikter desverre...
                  Jeg har tidligere stort sett fulgt kampene fra tv-skjermen. Begynte faktisk nærmest fast å gå på hjemmekamper når det så som dårligst ut i 2009 og LSK lå på nedrykk. Har ikke slutta med det heller og kommer til å fortsette. Er ikke mange hjemmekamper jeg har gått glipp av og da har det som oftest vært godkjente grunner. Eneste måten jeg kan støtte klubben på.

                  (Blir man da motgangs supporter, når man begynner å gå på kamp når det ser ut som dårligst )

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av *46*
                    Er ikke mange hjemmekamper jeg har gått glipp av og da har det som oftest vært godkjente grunner.
                    Den eneste godkjente grunnen til ikke å gå på kamp, er at du skal i din egen begravelse.

                    Kommentar

                    • 10.09.50
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2005
                      • 1410

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                      Den eneste godkjente grunnen til ikke å gå på kamp, er at du skal i din egen begravelse.
                      Holder ikke, den heller. Det er ingen som virkelig holder med LSK som har begravelsen sin på en søndag.

                      Kommentar

                      • Petter Ø
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3008

                        #12
                        Det har jo vært brullup i pausa, hva med en begravelse? Fint å kunne bidra med litt gjørdsling av matta etter avgang
                        Petter Ø - Kreativ Kanaris
                        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                        Kommentar

                        • Uwes disippel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6039

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                          Det har jo vært brullup i pausa, hva med en begravelse? Fint å kunne bidra med litt gjørdsling av matta etter avgang
                          Hadde i det minste gitt oss mediadekning igjen.

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13272

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                            Det har jo vært brullup i pausa, hva med en begravelse? Fint å kunne bidra med litt gjørdsling av matta etter avgang
                            Her tenker jeg mer i retning av kremering ved skåring. Enkelte her inne har jo et så høyt inntak av sprit og diverse e-stofftilsatte likører at likene fint burde fungere som bluss.

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              #15
                              Ingen bryr seg - så hvorfor skal jeg? Rett og slett så såre enkelt .....Mann svikter ikke en venn som ligger nede.

                              Kommentar

                              • gj
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3359

                                #16
                                For min del er det ikke LSK som er mer kjedelig enn før.

                                Jeg kom bare til et punkt der jeg var oppgitt over pengekarusellen i norsk fotball. Denne røde grafen tok taka. Lønningene er løpsk og økonomien er ikke bærekraftig på sikt. Min måte å ta aktivt stilling til det på ble ikke å fly på alle kamper som er fordi man "må" det, men ta meg seg de kampene man har lyst til å se.

                                Jeg mener det må omfattende reformer til, gjerne initiert fra NFF. Enten i form av et lønnstak, som vi har sett i amerikanske idretter. Eller, som jeg heller mer til, en slags fast grunnlønn (gjerne rundt 400.000 kroner), og en generøs bonus over det.

                                Kommentar

                                • Tobben
                                  Jeg elsker å kjøre trikk
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2005
                                  • 1666

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av gj
                                  Jeg mener at det må omfattende reformer til, gjerne initiert fra NFF. Enten i form av et lønnstak, som vi har sett i amerikanske idretter. Eller, som jeg heller mer til, en slags fast grunnlønn (gjerne rundt 400.000 kroner), og en generøs bonus over det.
                                  Her er jeg tildels enig og uenig.

                                  Jeg er uenig i et lønnstak da det kan være hemmende for konkurransen om spillere i med resten av lagene Europa. Fotballspillere er som sagt mange ganger før leiesoldater og drar dit det er mest penger å hente og mest attraktivt å spille fotball. Har vi f.eks. et lønnstak på 1 million i Norge, og Sverige eller Danmark ikke opererer med dette kan de lett utkonkurrere oss på lønn og gi han bedre lønn- og kontraktsbetingelser i Danmark eller Sverige.

                                  Jeg ser poenget at det er økonomisk edruelig å ha et lønnstak, men jeg føler det blir feil. Først må norske klubber lære seg økonomi og ikke bruke penger som fulle sjømenn.

                                  Bonusbaserte lønninger som du nevner er helt klart den mest praktiske løsningen slik jeg ser det.

                                  Kommentar

                                  • Robiwan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2006
                                    • 603

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av gj
                                    For min del er det ikke LSK som er mer kjedelig enn før.

                                    Jeg kom bare til et punkt der jeg var oppgitt over pengekarusellen i norsk fotball. Denne røde grafen tok taka. Lønningene er løpsk og økonomien er ikke bærekraftig på sikt. Min måte å ta aktivt stilling til det på ble ikke å fly på alle kamper som er fordi man "må" det, men ta meg seg de kampene man har lyst til å se.
                                    Når jeg leser den lista nederst i linken din blir jeg glad for at vi har den filosofien og trenerne vi har i dag. Og hvilken opprydningsjobb de har stått ovenfor kommer klart frem, spesielt med spiller lønninger i 2008 opp mot prestasjon i den sesongen.
                                    Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                                    Kommentar

                                    • gj
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3359

                                      #19
                                      @Tobben

                                      Jeg er på linje med deg, som jeg antydet.

                                      Jeg heller til fast grunnlønn med generøs bonus av tre grunner. For det første fordi det sikrer fotballspillere en anstendig lønn som gjør fotballen til hovedinntekt. For det andre vil det oppmuntre fotballspillerne til også å tenke på livet etter fotballkarrieren, og dermed redusere holdningen om at norsk fotball også er et sted hvor fotballspillere i løpet av 10 år skal kunne tjene til hele livsløpet (jevnfør Daniel Nannskog, som neppe er alene). Det fordrer at klubbene bidrar til å legge til rette for utdanning eller annen opplæring, noe som har vist seg mulig i dag. Et tredje argument er at bonusordningen gjør at de som faktisk presterer godt også tjener på det - uten at det går utover klubbøkonomien fordi også den tjener økonomisk på sportslig suksess.

                                      Alternativet, lønnstak, kan tolkes som mistillit til norske fotball-ledere. Dersom man ikke har tro på at klubbene kan klare å rydde opp selv, og unngå en ny lønnskarusell, kan lønnstak være løsningen. Argumentet ditt om konkurranse med utlandet kan nettopp brukes til fordel for lønnstak fordi konkurransen kan presse lønninger og overgangssummer opp igjen.

                                      Er det noe historien viser er det vel at det stadig vil dukke opp nye rike onkler som liker å sole seg i glansen av lokale fotballhelter.

                                      Kommentar

                                      Working...