LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanariz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2005
    • 2507

Tviler på at et trenerskifte gjør at LSK plutselig blir et topplag med de spillerne vi har nå. Men savner en trener som tør og si ifra og som ikke er fornøyd med uavgjort. Mulig jeg husker feil, men sa ikke HB at LSK skulle kjempe om 3. plassen om 3 år når han ble ansatt? At han så dette som et treårs prosjekt?

Hvis vi ser litt tilbake i tid før HB ble ansatt så har LSK en haug med 4. plasser og 7. plasser. Med HB så har ikke LSK vært i nærheten av det.
    LSK er ikke et topplag, men LSK bør ikke være et bunnlag.

Hvis LSK kommer til å bytte trener i løpet av de nærmeste årene, så ber jeg om en trener med erfaring.

Kommentar

• Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

Når Berg takket ja forventet han muligens noe penger å handle for.... Så lenge RBK, søpla og Molde Blant annet hiver penger ut av vinduet kommer vi til å kjempe et sted mellom 4 og 12 plass

Kommentar

• tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

Opprinnelig skrevet av Paddis
        Når Berg takket ja forventet han muligens noe penger å handle for.... Så lenge RBK, søpla og Molde Blant annet hiver penger ut av vinduet kommer vi til å kjempe et sted mellom 4 og 12 plass
        4 plass ja takk.

Kommentar

• Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

Den var litt i det optimistiske hjørnet

Kommentar

• HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6103

Penger er ikek alt i tippeligaen. I en så dårlig serie skal det være mulig å hevde seg ved å være gode på andre ting enn økonomi. Det hjalp ikke oss veldig å kaste penger ut av vinduet og jeg synes ikke vif ligger så utrolig langt forran oss. Når ble Berre og Shelton stjernespillere? Molde var bak oss i 2010 og det er ingen selvfølge at de er mye bedre som følge av økonomisk doping. Den eneste spilleren som er klar så langt er Eikrem.

Det som gjør vif gode er vel spillere som Fellah og Singh, disse har de ikke fått tak på som følge av økonomisk forsprang. Spillere som Nosa og Ujah er det ikke lett å hente selv om man har god økonomi. Teft på spillermarkedet og en god taktisk trener kan gjøre opp for dårligere økonomi.

JEg vil være topp 6 i år, noe annet er skuffende, selv om vi mislykkes med å hente ankeret vi så sårt trenger, selv om vi ikke får tak i Tarik og selv om vi ikke får signert Bergmann på en lenger kontrakt.

Det viktigste fremover blir å få potensialet ut av spillerne våre. Får vi potensialet ut av Nosa i 2011 så har vi tippeligaens beste sentrale midtbanespiller og en midtbane som klarer seg uten ankeret vi sårt trengte i 2010. Ujah fikk mye ut av potensialet sitt allerede i 2010 og om dette fortsetter så har vi ligaens toppscorer.

Skal vi bli et topplag igjen har vi heller ikke råd til at spillere som Ohi, Ringstad, Gabrielsen, sesay og Gulbrandsen stagnerer.

Kommentar

• sparwasser
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3185

I følge Gilberts glimrende oversikt så inneholder LSKs spillerstall ikke mindre 12 spillere på utgående kontrakter (med forbehold om tellefeil).

Med andre ord: LSKs sportlige ledelse står overfor en gedigen utfordring. Sommermånedene kan bli riktig så hektiske, når disse får status som "Bosmanspillere".

Gilbert: "Hele tolv av i alt tjueén spillere blir Bosmenn i 2011: Eriksen, Essediri, Andresen, Ringstad, Gabrielsen, Dosso, Søgård, Tokstad, Bolly, Sigurðarsson, Eziyodawe og Gulbrandsen".

Kommentar

• HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6103

interessant uttalelse fra Berg til RB:

"Men han(BBS) og Anthony Ujah, samt Arild Sundgot i bakhånd og Fredrik Gulbrandsen som joker holder vi meget bra eliteseriestandard på spissplass."

Her ser det ut til at Edwin er totalt avskrevet.

I tillegg ser vi at han planlegger å satse på BBS og Ujah som spisspar. Er en viss fare for at vi går på en smell i 2012 pga dette, men i 2011 kan det bli moro.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

Opprinnelig skrevet av HSft

Her ser det ut til at Edwin er totalt avskrevet.

I tillegg ser vi at han planlegger å satse på BBS og Ujah som spisspar. Er en viss fare for at vi går på en smell i 2012 pga dette, men i 2011 kan det bli moro.
                  Stussa litt på det selv. Mulig han ser på Edwin som joker på kant eller har tenkt til å selge/leie han ut.

BBS bør ikke være førstevalg før han signerer ny kontrakt.
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                    Stussa litt på det selv. Mulig han ser på Edwin som joker på kant eller har tenkt til å selge/leie han ut.

BBS bør ikke være førstevalg før han signerer ny kontrakt.
                    Enig i konklusjon vedr BBS - viktiger å utvikle de som ønsker å være i LSK.

Edwin har vel vært på prøvespill i Russland?

Kommentar

• Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

Opprinnelig skrevet av *46*

Edwin har vel vært på prøvespill i Russland?
                      De fleste spillere vil nok på ett eller annet tidspunkt ønske seg videre, det er også muligheter til å tjene penger på BBS i sommer (er nok vesentlig lettere å få solgt spillere da) og da er det vel dumt om han ikke har utviklet seg (spilt) på vår sesongen? La de beste spille frem til sommer, selg unna de som da ikke ønsker å signere ny kontrakt.. de man ikke får solgt setter man på benken og slipper til andre spillere!

Kommentar

• HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6103

Det er forstsatt ikke umulig at Bergmann blir om han føler at han har fremgang som fotballspiller i år. I tillegg er det vel Sundgot som er alternativet, her er det nok ikke så stort utviklingspotensial uansett.

Om Gulbrandsen hadde vært alternativet så kunne man argumentert med at man heller vil utvikle fredrik, men jeg tror ikek Fredrik og Ujah hadde blitt en spesielt bra spissduo. Ohi er nok et bedre alternativ da, men jeg tror ikke Berg vil satse så ungt.

Om Ujah og Bergmann forsvinner før 2012 så får vi et stort hull å fylle på topp. Da håper jeg Gulbrandsen og Ohi har fått noen tippeligainnhopp i 2011.

Kommentar

• xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

Om Bjørn har en sesong tilsvarende fjorårets så blir han ikke noe stort savn. Han var medioker sist sesong. Mye av den ansvaret må han ta selv. Blir for dumt å legge skylda på spillestil etc. Han bomma på ganske mange 100% sjanser ifjor. Han må bedre seg kraftig om han skal få innfridd ønsket sitt om å spille i en storklubb. Fortsetter han slik som ifjor blir det nok å fortsette i ett av de nordiske landene.
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

Opprinnelig skrevet av Folke
                            De fleste spillere vil nok på ett eller annet tidspunkt ønske seg videre, det er også muligheter til å tjene penger på BBS i sommer (er nok vesentlig lettere å få solgt spillere da) og da er det vel dumt om han ikke har utviklet seg (spilt) på vår sesongen? La de beste spille frem til sommer, selg unna de som da ikke ønsker å signere ny kontrakt.. de man ikke får solgt setter man på benken og slipper til andre spillere!
                            Den beste ved siden av Ujah i fjor var Arild... Med mindre BBS er en bedre spiller neste år syns jeg Arild-Ujah er vet bra alternativ.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7135

Jeg har aldri blitt imponert av BBS over lengre perioder av gangen. Fortsetter han i samme spor er det bare å la ham gå, da syns jeg det er mye mer interessant å modne Fredrik Gulbrandsen og Ohi til tippeligamateriale.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

Bergmann hadde ingen stor sesong, men han ble også offer for vår manglende evne til å spille ham god. Gutten er ingen targetspiss som bør fores med langballer, slik han ofte ble i spann med Ujah.

Klarer vi ikke å utvikle vår egen stil vil vi aldri få se hans potensial heller.

Kommentar

• *46*

I dagens RB nevnes Edwin som den eneste spilleren klubben "tillater" å finne seg en ny klubb. Skal noen andre gå, må det slik jeg forstår det mange daler på bordet.

Kommentar

• armykanari
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2009
                                    • 747

Selger vi edwin SKAL vi hvertfall ha en videresalgs klausul! for jeg mener helt klart at den gutten har et stort potensiale, bare at han er for vill i spillet.
                                    Synd hvis han selges, men vis man ser helheten så har vi god kamp om spiss-plassen. alternativet blir jo ving.

Kommentar

• Ginola
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2010
                                      • 549

Opprinnelig skrevet av armykanari
                                      Selger vi edwin SKAL vi hvertfall ha en videresalgs klausul! for jeg mener helt klart at den gutten har et stort potensiale, bare at han er for vill i spillet.
                                      Synd hvis han selges, men vis man ser helheten så har vi god kamp om spiss-plassen. alternativet blir jo ving.

Jeg er enig at Edwin har et potensiale, men dessverre mangler han etter min mening fullstendig holdninger og spilleforståelse. Han har ikke vist tegn på å forbedre spilleforståelsen i løpet av årene han har vært her, noe Ujah klarte i løpet av noen få måneder. Med de holdningene Edwin har vist på og utenfor banen tror jeg at LSK tjener på å få han ut av spillergruppen. Men en god videresalgsklausul kan være viktig, for det kan være andre der ute som kan få skikk på gutten.

Kommentar

• Leif A
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 3962

I dagens RB nevnes Edwin som den eneste spilleren klubben "tillater" å finne seg en ny klubb. Skal noen andre gå, må det slik jeg forstår det mange daler på bordet.
                                        Er det bare meg som reagerer på måten dette presenteres på?
                                        Jeg håper for guds skyld at det som kommer fram i artikkelen er kjent for Edwin fra før av. Dersom så ikke er tilfelle er dette ubeskrivelig dårlig personellbehandling. (og noen må gå)
                                        Knurr...

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Leif A
                                          Er det bare meg som reagerer på måten dette presenteres på?
                                          Jeg håper for guds skyld at det som kommer fram i artikkelen er kjent for Edwin fra før av. Dersom så ikke er tilfelle er dette ubeskrivelig dårlig personellbehandling. (og noen må gå)
                                          Tipper det er kjent, siden han har prøvespilt i klubben Otto Fredrikson gikk til.

Kommentar

Working...