LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MoBee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 958

    Opprinnelig skrevet av Rovfugl
    Joda, knall i går, alt fungerte osv.
    Men dette er neppe gjennomgangsmelodien for sesongen 2011. Vi vant med 7 føkkings mål og man må jo være fornøyd. men jeg personlig er enda redd for at vi blir innhenta av en annen hverdag.

    Skal dette samspillet, målteften, innsatsen, gløden og dette deilige og til tider flotte spillet fortsette? er her jeg blir litt skeptisk. Jeg sier ikke at det ikke kan være mulig, men jeg er skeptisk........ men dog håpefull :-)
    Jeg har et lite forbehold ja:

    "Jeg tror fremdeles at det vil svinge voldsomt, men jeg vet også nå at dette laget KAN!"

    Kommentar

    • glasgow
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2007
      • 1252

      Opprinnelig skrevet av Rovfugl
      Joda, knall i går, alt fungerte osv.
      Men dette er neppe gjennomgangsmelodien for sesongen 2011. Vi vant med 7 føkkings mål og man må jo være fornøyd. men jeg personlig er enda redd for at vi blir innhenta av en annen hverdag.

      Skal dette samspillet, målteften, innsatsen, gløden og dette deilige og til tider flotte spillet fortsette? er her jeg blir litt skeptisk. Jeg sier ikke at det ikke kan være mulig, men jeg er skeptisk........ men dog håpefull :-)

      Eneste som kunne hvert bedre enn i går var om dette var resultatet mot VIF.
      tAKK lsk for en super aften.

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3500

        Jeg registrerer at lag som Sarpsborg 08, Viking, vif, Godset, Start, Molde, Stabæk og Rosenborg alle ønsker å være Norges svar på Barcelona. Så det er kanskje tidenes smarteste trekk å gå mot strømmen med lavt press, og kjappe overganger mot lag som er mer opptatt av antall pasninger i laget enn målsjanser.

        Kommentar

        • Rovfugl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 3672

          Opprinnelig skrevet av Totti21
          Jeg registrerer at lag som Sarpsborg 08, Viking, vif, Godset, Start, Molde, Stabæk og Rosenborg alle ønsker å være Norges svar på Barcelona. Så det er kanskje tidenes smarteste trekk å gå mot strømmen med lavt press, og kjappe overganger mot lag som er mer opptatt av antall pasninger i laget enn målsjanser.
          ja muligens i går i allefall :-)
          men jeg er skptisk til en slik stil, et lag med litt effektive angripere kan fort straffe lag som inviterer til å prøve. men hvis vi scorer 7 hvem faen bryr seg om motstander får 1 mål liksom :-)
          DØ FOR FUGLA!!!
          http://www.fluefiskebloggen.no
          LSK er min religion
          Ujah er min gud

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3208

            Hva var det som skjedde?

            Det har vært mye å ta tak i for klubben, laget og trenerne de siste par åra:

            - Nesten full utskifting av en treg, overbetalt og dels alderdommelig stall med unge, lovende, men uerfarne og ustabile norske og afrikanske talenter

            - Ingen økonomi til "skreddersydde" kjøp på kritiske plasser i 11'ern

            Disse hovedfaktorene har slått ut i lenge etterlyste krav og forventninger til stallen og flere antatt sentrale enkeltspillere, blant annet:

            - Når skulle vi få genuine kantspillere, med rett innleggs- og pasningsfot?
            - Når skulle ungdommer som Mathis, Stian, Ruben, Kristoffer, Fredrik og Ohi få tillit og gjennombrudd?
            - Når skulle Erling Knudtzon få utbytte for farta og innsatsviljen?
            - Når skulle Nosa få kondis, innsatsvilje og fart (og presisjon) på avslutningene?
            - Når skulle Björn lære mer direkte spill, og når skulle samspillet mellom Björn og Ujah begynne å funke?

            Henning Berg har høyst prisverdig satsa på ungdommer med FART. Forgjengeren prioriterte bort fart (motsatt Rösler). Men mange med meg har etterlyst en klarere spilleplan. Vi så riktignok gode tendenser til kjapt og effektivt overgangsspill før sommerferien i fjor (dels pga Tarik), men i treningskampene i vinter har variasjonen i nivået vært altfor stor til å gi særlige forhåpninger. At vi nå hadde kantspillere og at Erling (overraskende, men gledelig) var på gang på høyrekanten, var for så vidt positivt og smått lovende, men de fleste av oss så nok, realistisk sett, på uavgjort borte mot Stabæk som det beste vi kunne håpe på (eller en knapp, litt heldig seier).

            Hva skjedde? Nesten alle "når" vi har venta på viste seg å ha svaret "I første seriekamp". Og vi har verken fått fullt utbytte av Bolly, Gislason eller gårsdagens to innbyttere (med målgivende og mål på bortimot første berøring), eller Ruben, eller Fredrik. (Eller Arild Sundgot.)

            Hvem har æren for dette? Det må jo være spillerne sjøl, ene og alene, siden vi i et par år er blitt fortalt hvilket elendig trenerteam vi har, som verken kan bruke de rette spillerne, sette dem på rett plass, motivere dem eller få dem til å utvikle spillet der de mest trenger å forbedre seg. Eller, en formastelig tanke, kan kanskje Henning Berg, som sjefstrener, faktisk også ha litt av æren for at så mye av det som trengtes slo til i samme kamp i går?

            Uansett, selv om vi hadde enorm uttelling (sju mål på ti sjanser), enorm flyt og et gissent forsvar å spille mot i går, det kan ikke være tvil om at Fugla har langt mer å spille på enn eksperttips og våre egne tvil nesten har fått oss til å tro. Skuffelsene vil også komme, men jeg ser for meg mye moro både på Åråsen og borte i år, mye mer enn jeg hadde tort å håpe på seint som klokka 1800 søndag kveld.

            gilbert

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              Lavt press og eksplosive overganger fungerer mot lag som ønsker å angripe. Det er nå bare å håpe at gymtimen i går gir såpass selvtillit i laget at spill mot forsiktige motstandere også vil bedres.
              En av de mest positive opplevelsene mine i går var å registrere antallet gode innlegg. Flere av gutta la gode vinklede pasninger inn i midten. Det trengs virkelig ved overlapp spill etc når motstanderne ligger lavt.
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6082

                Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                ja muligens i går i allefall :-)
                men jeg er skptisk til en slik stil, et lag med litt effektive angripere kan fort straffe lag som inviterer til å prøve. men hvis vi scorer 7 hvem faen bryr seg om motstander får 1 mål liksom :-)
                Greit å variere presset, men ser gjerne at vi er mer direkte i spillestilen enn en del andre norske lag. Raskt ut på hurtige kanter og innlegg bak forsvaret høres ut som en fin oppskrift. Heller ikke dumt med en lang ball opp på spissduoen nå og da. Ballen må gjerne via midtbanen, men jeg har ikke noe behov for at vi skal slå ballen frem og tilbake utenfor boksen til motstanderen i 5 min før vi prøver å tre den gjennom.

                Kommentar

                • mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                  ... det kan ikke være tvil om at Fugla har langt mer å spille på enn eksperttips og våre egne tvil nesten har fått oss til å tro.
                  Jeg har nevnt det før og sier det igjen;

                  Vi har omtrent det samme laget som i fjor. Da fikk vi en skokk med uavgjort og allikevel rimelig få poeng opp til en anstendig plassering. Gutta har nå fått et eksta år til samhandlingstrening, unggutta har blitt et år mer erfarne.

                  Resten av laga i TL er vel stort like gode, noen muligens litt reduserte, i forhold til fjoråret.

                  Jeg ser ingen grunner til at vi skal være dårligere i år enn i fjor uansett hva andre driver med når de tipper plasseringer.
                  Fugla mot nye høyder

                  Kommentar

                  • *46*

                    Henning Berg og laget har fått en del tyn, men jeg tviler på at saklig kritikk har hatt negativ innvirkning på laget og trener. Ser ut som det har hatt effekt - hvis man skal dømme etter den ene kampen man har spilt som det er delt ut poeng i.

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3500

                      Det eneste som bekymrer meg nå er tanken på en høstsesong uten Ujah og Nosa.
                      Overgangsvinduet i Russland er vel heller ikke stengt enda, og flere av de Russiske klubbene har bedre økonomi enn de fleste Premier League, Serie A og La Liga klubber, slik at overgangssummer på 20-30 mill og høye lønninger fort kan friste LSK og Ujah til salg allerede før sesongen er ordentlig i gang. Nosa tror jeg heldigvis det tar litt lenger tid med, men spiller han som igår, så er vel iallefall en overgang i sommer aktuell.

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                        Det eneste som bekymrer meg nå er tanken på en høstsesong uten Ujah og Nosa.
                        Overgangsvinduet i Russland er vel heller ikke stengt enda, og flere av de Russiske klubbene har bedre økonomi enn de fleste Premier League, Serie A og La Liga klubber, slik at overgangssummer på 20-30 mill og høye lønninger fort kan friste LSK og Ujah til salg allerede før sesongen er ordentlig i gang. Nosa tror jeg heldigvis det tar litt lenger tid med, men spiller han som igår, så er vel iallefall en overgang i sommer aktuell.
                        For å se positivt på dette var vi i ferd med å miste både Nosa, Ujah og BBS før sesongen.

                        Nå har vi alle 3 og hvis noen blir solgt har vi:

                        * Ohi som kan være både offensiv midt, kant og spiss
                        * Fredrik som kan spille rettvent spiss
                        * Legenden som kan servere BBS som møtende spiss
                        * Gabrielsen som kan spille sentralt med Gisse
                        * Penger til forsterkninger. Mye frisk kapital inn.

                        Ujah bør gå for minst 35 mill. Selger vi til PL bør vi få 50. Hvem er Diouf og Moa? Gutten er 20 år og er allerede god nok for å ta steget til en større liga.

                        I tillegg er han fornøyd med tilværelsen, og ser verdien av å utvikle seg i tippeligaen.

                        Dessuten har vi en veldig spennende spiller i bakhånd til sommeren. Sekour har jeg stor tro på. Han har vel ikke spilt en feilpasning siden han kom til klubben?
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          Gårsdagen var virkelig et skremmeskudd. Etthvert lag som möter oss kommer til å tenke seg om både en og to ganger för de går ut med höyt press. Det kommer til å väre livsfarlig mot dette laget. Det kommer igjen til å gi oss mulighet til å diktere spillet og ha mye ball.

                          I fjor viste vi at vi ikke har problemer med å styre spillet, så utfordringen ligger helt klart i å omgjöre spillemessig overtak til mål. Etthvert lag uten et patent forsvar kan fort blir latterliggjort, särlig om man klarer å strekke ut motstanderen og skape rom mellom midtbane og forsvar.

                          Et lag som Rosenborg kommer fort til å väre hemmet i forhold til sin vanlige spillestil, da det vil väre galemattias å ligge såpass höyt med backene. Ujah og co kommer i så fall til å terrorisere Jim Larsen og Bjärsmyr som ikke på noen måte har vist seg som topp TL-stoppere hittils. Uten det overtallet som bartene bruker å skape med backene sine, så er de kraftig hemmet. Det kommer de nok uansett å väre, da de ikke har Annan til å ta hånd om defensiven lenger.

                          Psykologisk var denne kampen en viktig seier og gir oss til stor del mulighet å diktere kampforlöp. Med signeringen av Gislason burde vi väre i stand til å totaldominere kamper dersom motstandere legger seg lavt. I den närmeste fremtiden kommer få lag våge å sette noe voldsomt höyt press på oss. Skulle de gjöre det, så kan det fort bli styggt.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • Rovfugl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 3672

                            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                            For å se positivt på dette var vi i ferd med å miste både Nosa, Ujah og BBS før sesongen.

                            Nå har vi alle 3 og hvis noen blir solgt har vi:

                            * Ohi som kan være både offensiv midt, kant og spiss
                            * Fredrik som kan spille rettvent spiss
                            * Legenden som kan servere BBS som møtende spiss
                            * Gabrielsen som kan spille sentralt med Gisse
                            * Penger til forsterkninger. Mye frisk kapital inn.

                            Ujah bør gå for minst 35 mill. Selger vi til PL bør vi få 50. Hvem er Diouf og Moa? Gutten er 20 år og er allerede god nok for å ta steget til en større liga.

                            I tillegg er han fornøyd med tilværelsen, og ser verdien av å utvikle seg i tippeligaen.

                            Dessuten har vi en veldig spennende spiller i bakhånd til sommeren. Sekour har jeg stor tro på. Han har vel ikke spilt en feilpasning siden han kom til klubben?
                            Skulle bare mangle at Sekour skulle gjøre feilpassning på den ene passningen han fikk i LSK-drakt før han ble skada
                            DØ FOR FUGLA!!!
                            http://www.fluefiskebloggen.no
                            LSK er min religion
                            Ujah er min gud

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3500

                              [QUOTE=Kjell.T.Ring;448108]
                              Ujah bør gå for minst 35 mill. Selger vi til PL bør vi få 50. Hvem er Diouf og Moa? Gutten er 20 år og er allerede god nok for å ta steget til en større liga.
                              QUOTE]

                              Større spisstalent har vel ikke spilt i en Nordisk liga siden Zlatan herjet en halv sesong i Allsvenskan. Jeg gleder meg faktisk til den dagen jeg kan følge Anthony Ujah i en storklubb, og håper virkelig LSK sikrer seg fete videresalgsklausuler hvis de selger han til en klubb utenfor topp-10 i Europa.

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                For å se positivt på dette var vi i ferd med å miste både Nosa, Ujah og BBS før sesongen.

                                Nå har vi alle 3 og hvis noen blir solgt har vi:

                                * Ohi som kan være både offensiv midt, kant og spiss
                                * Fredrik som kan spille rettvent spiss
                                * Legenden som kan servere BBS som møtende spiss
                                * Gabrielsen som kan spille sentralt med Gisse
                                * Penger til forsterkninger. Mye frisk kapital inn.

                                Ujah bør gå for minst 35 mill. Selger vi til PL bør vi få 50. Hvem er Diouf og Moa? Gutten er 20 år og er allerede god nok for å ta steget til en større liga.

                                I tillegg er han fornøyd med tilværelsen, og ser verdien av å utvikle seg i tippeligaen.

                                Dessuten har vi en veldig spennende spiller i bakhånd til sommeren. Sekour har jeg stor tro på. Han har vel ikke spilt en feilpasning siden han kom til klubben?
                                Gode betraktninger. Og hva angår Sekour så kan man jo bare tenke på hva Bjarmann ble sitert på etter signeringa av Gislason, at man trodde klubben hadde "funnet løsninga på midtbanen i Sekour". Man kan se på det som en høflighetsfrase eller en tillitserklæring til en spiller man virkelig vil satse på. Jeg velger det siste, føler meg rimelig sikker på at han blir med utover 1. august.

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  Større spisstalent har vel ikke spilt i en Nordisk liga siden Zlatan herjet en halv sesong i Allsvenskan. Jeg gleder meg faktisk til den dagen jeg kan følge Anthony Ujah i en storklubb, og håper virkelig LSK sikrer seg fete videresalgsklausuler hvis de selger han til en klubb utenfor topp-10 i Europa.[/QUOTE]

                                  Skal vel ikke helt glemme Edu i diskusjonen, men Ujah er definitivt i toppsiktet.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                    Skulle bare mangle at Sekour skulle gjøre feilpassning på den ene passningen han fikk i LSK-drakt før han ble skada
                                    Han spilte treningskamp mot Søpla også og var mer eller mindre feilfri.
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7092

                                      Jeg tar det for gitt at minst en av Nosa og Ujah forsvinner i sommer, kanskje mest sannsynlig sistnevnte. Markedsverdien hans går selvsagt rakt til himmels med forestillinger som i går. Får vi 30 millioner(*) har vi plutselig flust med kæsj, selv etter at Per Berg har fått sine spenn. Og selv uten Ujah har vi et angrep som bør være potent nok til å putte mye i Tippeligaen, selv om hans avslutteregenskaper snart nærmer seg Robbie Fowler-nivå.

                                      (*) 20 år gammel, rask, smart, bevegelig, arbeidsjern, bra rykk, enorm topphastighet, deilig førstetøtsj, avslutningsegenskaper som ingen andre i Norge og sju mål på de to siste seriekampene? Jo, han er verdt minst 30 millioner.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • mooph
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 1496

                                        Bemerkning. Denne tråden har to definitivt ulike faser; før og etter gymsalen.
                                        Fugla mot nye høyder

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6082

                                          Opprinnelig skrevet av mooph
                                          Bemerkning. Denne tråden har to definitivt ulike faser; før og etter gymsalen.
                                          Den har tre faser. Før vinteroppkjøringa, etter noen treningskamper og etter gymsalen. Mange var relativt positive før treningskampene i år, så lenge vi fikk beholde Ujah, nosa og Bergmann hadde vi på papiret et lag med store talenter som trengte en vinter til å utvikle seg. De fleste mente at det eneste vi trengte for å ta steget til topp seks var en midtbanegeneral (Gislason). Etter noen treningskamper med svakt spill kom den negative stemningen og de lave forventningene. Etter gymsalen er vi tilbake til de mest positive spådommene.

                                          Kommentar

                                          Working...