LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

Inspirert av Trigz prøver jeg meg på et lag uten Anthony og skader:

Logi

Esset-Frode-Steinhard-Ringstad

Ruben-Gisse-Erling

Fredrik-Björn-Mathis

Nå har jeg ingen tro på at vi bytter fra 4-4-2 til 4-3-3 eller 4-5-1 om du vil, men trur det hadde passa laget bra i forhold til spillertyper.

Eventuelt i 4-4-2:

Logi

Karim-Frode-PSA-SP

Erling-Gisse-Nosa-Bolly

Ujah-Fredrik

Ganske sterk benk med Ruben, Sekour(hvis han får ny kontrakt som jeg håper), Espen, Ringen, Tokstad, Ohi, Nico og LKE. Arild er vel ute resten av sesongen etter operasjonen så tar ikke med han.

Uansett er vel Oke på plass når Tony drar? Enda kulere hadde det vært med BBS-Heidar på topp
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
      Sekour(hvis han får ny kontrakt som jeg håper)
      Det er vel nærmest bekreftet at han ikke får kontrakt.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

Opprinnelig skrevet av *46*
        Det er vel nærmest bekreftet at han ikke får kontrakt.
        Merkelig. Han var dritgod i de kampene jeg så han i oppkjøringa. Syns han holdt høy klasse.

Kommentar

• *46*

Merkelig. Han var dritgod i de kampene jeg så han i oppkjøringa. Syns han holdt høy klasse.
          Det gjør Gislason også. Er valget mellom Gislason og en annen som har gått på sidelinja i en rekke måneder, vet i hvertfall jeg hva jeg ville valgt 7 dager i uka. I tillegg har LSK Søgård og Ruben (han har vokst veldig på å starte noen kamper).

Kommentar

• Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

Opprinnelig skrevet av *46*
            Det gjør Gislason også. Er valget mellom Gislason og en annen som har gått på sidelinja i en rekke måneder, vet i hvertfall jeg hva jeg ville valgt 7 dager i uka. I tillegg har LSK Søgård og Ruben (han har vokst veldig på å starte noen kamper).
            Enig i det, man du må huske at han også kan spille stopper. Nå har vi forsåvidt 3 gode stoppere, men hvis Sekkour er billig i drift kan det være greit med ekstra dekning der. Viktigst er det uansett å få inn erstatter for Ujah i den grad det er mulig og backer (Ødegård eller Linnes er gode valg).

Kommentar

• HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6103

Enig i det, man du må huske at han også kan spille stopper. Nå har vi forsåvidt 3 gode stoppere, men hvis Sekkour er billig i drift kan det være greit med ekstra dekning der.
              Både Ruben og Gislason kan fint spille stopper og har gjort det en rekke ganger før. Synes ikke vi trenger noe mer dekning her, men håper vi får et nytt førstevalg i løpet av vinteren.

Viktigst er det uansett å få inn erstatter for Ujah i den grad det er mulig og backer (Ødegård eller Linnes er gode valg).
              På spissplass må vi ikke bare erstatte Ujah, det er også lite trolig at Arild eller Edwin er med neste sesong. Om vi ser bort fra at Solberg og Ohi kan vikariere har vi bare to spisser igjen. Håper dermed vi henter to nye spisser. Lehne Olsen på Ham-Kam hadde vært en fin forsterkning sammen med Oke, om ikke Ham-Kam krever alt for mye.

Linnes eller Ødegård hadde vært supert.

Kommentar

• Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

Opprinnelig skrevet av HSft
                Både Ruben og Gislason kan fint spille stopper og har gjort det en rekke ganger før. Synes ikke vi trenger noe mer dekning her, men håper vi får et nytt førstevalg i løpet av vinteren.

På spissplass må vi ikke bare erstatte Ujah, det er også lite trolig at Arild eller Edwin er med neste sesong. Om vi ser bort fra at Solberg og Ohi kan vikariere har vi bare to spisser igjen. Håper dermed vi henter to nye spisser. Lehne Olsen på Ham-Kam hadde vært en fin forsterkning sammen med Oke, om ikke Ham-Kam krever alt for mye.

Linnes eller Ødegård hadde vært supert.
                Ham-Kam selger billig i år, men skulle de rykke opp kan man sikkert gange prisen med 2-3.. Så løp og kjøp nå i sommer. Men når det er sagt, med BBS, Oke, Fredrik og Ohi i troppen så er det lite trolig satt av særlig med penger til flere spisser. Solberg, Bolly og Nosa kan også brukes på topp.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

Håp for sesongen:

BBS og Ujah viser det de viste mot bydelslaget og blir samspilte. De kommer til å herje med TL-stoppere hvis de får til dette.

Knudtzon får sitt store gjennombrudd og spiller stabilt bra også offensivt.

Ruben tar plassen til Søgård og fortsetter fremgangen. Han var svært god mot 2010, og gjorde meg mer trygg på sentral midtbane.

Bolly og Ringstad tar enda et steg og gir oss en venstresiden som motstanderne frykter og gir rom for Esset og Knudtzon/Nico på høyresiden.

Nosa får en stabil bra sesong.
                  Har fått alle ønsker oppfylt bortsett fra en skadet Bolly og til dels at Ringen burde hatt mer spilletid. Det får'n si!

Kommer Bolly tilbake på pre-seasonnivå og Ringen får backen fra LKE trur jeg vi kommer til å få mange poeng i høst selv om Ujah forsvinner.

Kommentar

• Stray Cat
                    Moderator
                    • Aug 2008
                    • 5918

Kommer Bolly tilbake på pre-seasonnivå og Ringen får backen fra LKE trur jeg vi kommer til å få mange poeng i høst selv om Ujah forsvinner.
                    Føniks tilbake på plass, skadefri og med farta i behold, takk!
                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6103

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                      Føniks tilbake på plass, skadefri og med farta i behold, takk!
                      Kjedelig at han ble skada nå. Jeg håer vi får Føniks tilbake og ikke Knudtzon2010. Blir spennende å se.

Kommentar

• O'bello
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Oct 2007
                        • 72

Fugla - resten av sesongen.

HVA HVIS Gislason ikke forlenger med Fugla. Nok av klubber som burde ønske seg Gisse. HVA HVIS Nosa forsvinner i sommer. Overhodet ikke utenkelig, og nå seiler han jo frem som den store stjerna på Nigera U23. Og HVA HVIS unggutta ikke presterer - jeg er i hvertfall ikke spesielt imponert over det jeg har sett. Greit nok, Lille-Bukken freser rundt som et lemmen på banen og biffen Lunan jobber bra og vinner en og annen duell, men det er pokker ikke mye kreativitet og utslagsgivende bidrag fra unggutta som har fått prøve seg. Legg til en skade eller to, så frykter jeg at høsten blir en kamp for å holde plassen i TL. Vinner laga bak oss på tabellen hengekampene, er vi allerede i sumpa. Piff paff at det p.t. det er "kort" vei til 4. plassen, det er fordi laga bak oss har seilt forbi - ikke fordi vi har "heng" på toppen. Ingen ting som tyder på at avstanden blir kortere...

Straks vi har en eller to sentrale spillere ute, ser vi ut som et jævla juniorlag. Og hvis ingen umiddelbart klarer å overta rollen etter Ujah som målscorer, havner vi rett inn i møkkamodus hvor vi fortsetter å sleppe inn drittmål og ikke evner å score sjæl. Og sånt blir det ikke mye poeng ut av.

Gisse MÅ forlenge, og Nosa (& BBS) MÅ bli! Og uansett blir høsten et helvete på nedre del av tabellen... FAEN!
                        Team Wenche Myhre

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

Opprinnelig skrevet av O'bello
                          Fugla - resten av sesongen.HVA HVIS Gislason ikke forlenger med Fugla. Nok av klubber som burde ønske seg Gisse. HVA HVIS Nosa forsvinner i sommer. Overhodet ikke utenkelig, og nå seiler han jo frem som den store stjerna på Nigera U23. Og HVA HVIS unggutta ikke presterer - jeg er i hvertfall ikke spesielt imponert over det jeg har sett. Greit nok, Lille-Bukken freser rundt som et lemmen på banen og biffen Lunan jobber bra og vinner en og annen duell, men det er pokker ikke mye kreativitet og utslagsgivende bidrag fra unggutta som har fått prøve seg. Legg til en skade eller to, så frykter jeg at høsten blir en kamp for å holde plassen i TL. Vinner laga bak oss på tabellen hengekampene, er vi allerede i sumpa. Piff paff at det p.t. det er "kort" vei til 4. plassen, det er fordi laga bak oss har seilt forbi - ikke fordi vi har "heng" på toppen. Ingen ting som tyder på at avstanden blir kortere... Straks vi har en eller to sentrale spillere ute, ser vi ut som et jævla juniorlag. Og hvis ingen umiddelbart klarer å overta rollen etter Ujah som målscorer, havner vi rett inn i møkkamodus hvor vi fortsetter å sleppe inn drittmål og ikke evner å score sjæl. Og sånt blir det ikke mye poeng ut av. Gisse MÅ forlenge, og Nosa (& BBS) MÅ bli! Og uansett blir høsten et helvete på nedre del av tabellen... FAEN!
                          Jeg kan svare deg (og forsåvidt MortenPappskalle i samme slengen) etter beste vitende: Det er trolig helt uaktuelt for LSK å selge unna alle stjernene i stallen i samme sesong, klubben har orden i økonomien. Bjarman har også sagt at klubben ikke er NØDT til å selge. Pengene for Ujah gir oss uansett større handlefrihet. Klubben kan dermed trygt tørke seg bak med alle budfakser (og sportssidene i Dagbla) i lang tid fremover, vel vitende om at disse spillerne stiger i verdi for hver dag som går. Mulig at en av disse forsvinner i 2012, men herregud: Da har vi sikkert et par nye blivende superstjerner på plass.Gislason forlenger garantert - mannen skal spille seg ut i europa igjen og noe klubbskifte gjør ikke den oppgaven enklere - snarere tvert om: I en ny klubb må han starte på nytt, dessuten er han i en klubb som får maks eksponering ute i europa blant klubbene i tippeligaen, og som har flere speidere og agenter enn tilskuere på sittetribunen.

Kommentar

• Slakter Fjes
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2006
                            • 288

Fremtiden ligger på Åråsen. La oss bruke eventuelle ikke-budsjetterte midler til å kjøpe tilbake vår egen stadion.
                            "And I never thought this life was possible.
                            You're the yellow bird that I've been waiting for."
                            Bright Eyes - Poison Oak

Kommentar

• O'bello
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Oct 2007
                              • 72

Jeg trur forsåvidt også Gisse forlenger. Men det KAN komme et bud på Nosa klubben ikke har råd til å avslå... Også potensielle kjøpere skjønner jo at Nosa blir dyrere hvis han fortsetter å prestere. Var vel Per Berg som for kort tid siden uttalte at stallen var god nok for medalje - håper ikke for mange i den sfæren er av samme oppfatning.

Uansett om både Gisse og Nosa blir, mener jeg at vi har en beinhard høstsesong foran oss. Topp 6 er utopisk.
                              Team Wenche Myhre

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

Opprinnelig skrevet av O'bello
                                Jeg trur forsåvidt også Gisse forlenger. Men det KAN komme et bud på Nosa klubben ikke har råd til å avslå... Også potensielle kjøpere skjønner jo at Nosa blir dyrere hvis han fortsetter å prestere. Var vel Per Berg som for kort tid siden uttalte at stallen var god nok for medalje - håper ikke for mange i den sfæren er av samme oppfatning.

Uansett om både Gisse og Nosa blir, mener jeg at vi har en beinhard høstsesong foran oss. Topp 6 er utopisk.
                                Har du sett kampene våre i år? Holder vi oss skadefrie og beholder resten av nøkkelspillerne bør topp 6 absolut være innen rekkevidde.

Med kantene våre tilbake og Gislason fast og i kampform kan det blir gøy i høst til og med uten Ujah spør du meg. Et argument for at Nosa kanskje går er at vi får mindre for han om 1 år iom at kontrakten hans løper ut etter 2012-sesongen, men jeg tviler på at han går for småpenger etter hvordan han har herja for klubben og u-23 i år.

Med Bolly og Knudtzon tilbake, og en midtbane med Gislason-Nosa har vi et meget sterkt lag. Trur BBS kan gjøre Guldbrandsen til en målscorer også.

Kommentar

• mats
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 621

Start:
                                  Logi
                                  Esset-Pedersen-Kippe- Ringstad
                                  Fredrik-Gisle- Ruben-Nosa
                                  Bjørn - Arild

Espen inn når Arild ikke klarer mer, fredrik opp!

Kommentar

• Playboy1
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 2192

Info jeg har fått fra "LSK-miljøet",er at det jobbes sterkt med å beholde Gislason,men at han ikke virker "kjempelysten" til å fortsette her videre?

Kommentar

• Ginola
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2010
                                      • 549

ROFLMAO! Neida, er 100 % enig med deg O'Bello, som alltid. Begriper ikke hvor folk får det fra når de sier at det er digg å slippe bunnstriden i år. Vi er jo på vei ned i den med begge beina!

Har hørt fra en i klubben at Gislason ikke ønsker å forlennge med LSK og at han har flere andre tilbud, men LSK har ikke gitt opp håpet. Mao må vi håpe at B&B har en erstatter på gang. Laget trenger en typse som Gisle for å fungere.

Taper vi mot Start og noen andre kamper og hengekamper går i mot er vi over nedrykk kun på målforskjell. personlig mener jeg at det er sporstlig krise om Ujah selges nå, og at de burde hatt mer is i magen. Får vi karantener og skader på spillere som Nosa, BBS eller Kippe fremover, elelr at en av disse skulel bli solgt kan vi virkwelig begynne å bekymre oss. Dette laget er ikke for godt til å havne nederst i bunnstriden. Aafk kampen viser tydlig hvor dårlig stallen er.

Krysser fingrene for at vi holder plassen!

Kommentar

• *46*

Å bruke Aafk kampen som sannhetsvitne på at stallen er dårlig, er jeg ikke helt enig i. Synes dem gjorde en bra figur, noe bla Rekdal er enig i.

Kommentar

• O'bello
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • Oct 2007
                                          • 72

Har du sett kampene våre i år? Holder vi oss skadefrie og beholder resten av nøkkelspillerne bør topp 6 absolut være innen rekkevidde.
                                          Yes I have. Og derfor sier jeg - med belegg - at med et par sentrale ute av 11'ern, ser vi ut som et juniorlag! Men klart, INGEN skader, karantener, landslagsoppdrag eller WTF + noen som scorer mål, så KAN vi holde oss midt på tabellen. Men når pleier absolutt alt å gå på skinner for Fugla?!?!
                                          Team Wenche Myhre

Kommentar

Working...