LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    Opprinnelig skrevet av Paddis
    Tror nok ikke Bjarmann satt på gjerdet og ventet på at han valgte Molde. Bjarmann har som han selv sier god kontroll på markedet.
    Desverre så kan vi ikke ta ballegrep på spillere og få de til oss - vi har ikke muligheten til å konkurere med tilbud som Champ L. (selvom jeg fortsatt ikke forstår hans valg så lenge Molde har 2 etablerte backer allerede...)
    Det har vel blitt bekrefta at Linnes selv ville til LSK men ikke fikk noe tilbud. Kunne nok konkurert med Molde her.

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      Opprinnelig skrevet av sten
      Mener jeg har lest på forumet her tidligere at Bjarmann har mye kontakt med Ståle Solbakken og Runar Kristinsson om spillere. Mulig jeg tar feil, men har hvertfall lest det.
      Kanskje han burde ha kontakt med Ståle Solbakken angående Ståle Solbakken?

      Hvis det skjærer seg i Køln burde veien hjem være kort...
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • sten
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2005
        • 873

        Husker hvordan det gikk med Kongsvinger når dem rykket ned etter mange år i eliteserien. Halve laget var bosman spillere og ville plutslig ikke fortsette i KIL selv om mange av dem fikk tilbud om ny kontrakt.Dermed var det ikke så enkelt å fylle opp en hel stall.De gode spillerne forsvant og andre gode som fikk tilbud skjønte hvordan dette kunne ende- Tror det ville vært lurt av LSK å signert ett par rutinerte spillere fort. Tror ikke det er lurt å vente for lenge

        Kommentar

        • Yellow-not-jella
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2009
          • 1606

          Hvor mange poeng får vi i høst, på de siste 9 kamper?

          Kan vi i det minste håpe på 3-3-3, og 43 points? Dette kan kanskje gi oss en åttende plass. Kjør debatt.

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            Opprinnelig skrevet av HSft
            Det har vel blitt bekrefta at Linnes selv ville til LSK men ikke fikk noe tilbud. Kunne nok konkurert med Molde her.
            Ifølge ledere i Lsk var ikke Linnes funnet god nok for Lsk.

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
              Hvor mange poeng får vi i høst, på de siste 9 kamper?

              Kan vi i det minste håpe på 3-3-3, og 43 points? Dette kan kanskje gi oss en åttende plass. Kjør debatt.
              Vi tar 13 poeng, 4-1-4.

              Kommentar

              • heidar
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2122

                6-0-3 og medalje
                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                Endelig er mørketida over.

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2325

                  pesimist/realist lettere optimist
                  Haugesund - Lillestrøm 2-0 0-0
                  Lillestrøm - Vålerenga 1-3 2-0
                  Start - Lillestrøm 1-2 0-4
                  Lillestrøm - Rosenborg 1-1 2-1
                  Lillestrøm - Stabæk 2-1 2-0
                  Viking - Lillestrøm 3-1 1-0
                  Lillestrøm - Aalesund 1-0 2-0
                  Brann - Lillestrøm 2-1 1-1
                  Lillestrøm - Fredrikstad 1-1 4-2
                  3-2-4 6-2-1
                  9-4-5
                  4-2-3 => 14p

                  Kommentar

                  • Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

                    Opprinnelig skrevet av kunden
                    pesimist/realist lettere optimist
                    Haugesund - Lillestrøm 2-0 0-0
                    Lillestrøm - Vålerenga 1-3 2-0
                    Start - Lillestrøm 1-2 0-4
                    Lillestrøm - Rosenborg 1-1 2-1
                    Lillestrøm - Stabæk 2-1 2-0
                    Viking - Lillestrøm 3-1 1-0
                    Lillestrøm - Aalesund 1-0 2-0
                    Brann - Lillestrøm 2-1 1-1
                    Lillestrøm - Fredrikstad 1-1 4-2
                    3-2-4 6-2-1
                    9-4-5
                    4-2-3 => 14p
                    En skikkelig pesimist hadde nok ikke funnet frem noe særlig mer enn 4-8 poeng på den rekka.
                    Håper selvsagt klubben tar en god gammeldags høstjakt alla Erlandsen og klemmer på med max uttelling, men så lenge de vinner hjemmekampene så skal ikke jeg klage :-)

                    Kommentar

                    • detvarvondtdet
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 398

                      Opprinnelig skrevet av Boing
                      Om det blir 6 eller 12 plass på oss når sesongen er slutt bryr jeg meg ikke om. 6 plass er like lite verd som 12 plass.

                      Bare vi slår søppla og ikke roter oss bort i nedrykkstriden så er jeg fornøyd med denne sesongen.

                      Beklager avsporingen, men jeg ville bare kommentere denne siteringen.
                      Det å bli en toppklubb (klubb som kjemper i toppen) krever mye på mange områder som jeg ikke skal berører her. Men det er en ting jeg gjerne vil nevne, og det er den mentale innstillingen/fokus til spillere, ledere, supportere og miljøet rundt en klubb generelt.

                      Jeg mener at denne "bare vi slår vif" innstillingen er direkte ødeleggende for en videre progresjon på veien mot å bli en toppklubb. Det er også stor forskjell på en 12 og en 6 plass. Når du ligger på 12 plass er fokuset ofte rettet nedover på tabellen. Instillingen er av en karakter at det å overleve, "få nok poeng" osv blir hovedfokuset. Når det samlete fokus fra spillere, trenere, klubben forøvrig samt forventningene fra pressen, supportere, sponsorer osv er det samme så sier det seg selv at dette ikke bidrar til klatring på tabellen.

                      Hadde Espen Søgård lagt inn like mye innsats mot alle motstandere som han gjorde mot vif hadde han vært på landsen... Hadde laget samlet sett lagt inn samme innsats med samme innstilling mot lag som sandefjord, hønefoss og haugesund som mot vif hadde vi kunne kjempet i toppen....

                      takk for meg
                      "Dere kan sitere meg på dette:
                      Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                      Fjøra

                      Kommentar

                      • Boing
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2005
                        • 711

                        Opprinnelig skrevet av detvarvondtdet
                        Beklager avsporingen, men jeg ville bare kommentere denne siteringen.
                        Det å bli en toppklubb (klubb som kjemper i toppen) krever mye på mange områder som jeg ikke skal berører her. Men det er en ting jeg gjerne vil nevne, og det er den mentale innstillingen/fokus til spillere, ledere, supportere og miljøet rundt en klubb generelt.

                        Jeg mener at denne "bare vi slår vif" innstillingen er direkte ødeleggende for en videre progresjon på veien mot å bli en toppklubb. Det er også stor forskjell på en 12 og en 6 plass. Når du ligger på 12 plass er fokuset ofte rettet nedover på tabellen. Instillingen er av en karakter at det å overleve, "få nok poeng" osv blir hovedfokuset. Når det samlete fokus fra spillere, trenere, klubben forøvrig samt forventningene fra pressen, supportere, sponsorer osv er det samme så sier det seg selv at dette ikke bidrar til klatring på tabellen.

                        Hadde Espen Søgård lagt inn like mye innsats mot alle motstandere som han gjorde mot vif hadde han vært på landsen... Hadde laget samlet sett lagt inn samme innsats med samme innstilling mot lag som sandefjord, hønefoss og haugesund som mot vif hadde vi kunne kjempet i toppen....

                        takk for meg
                        Siden LSK ikke har penger til å satse, så ser jeg ingen grunn til att LSK bli en klubb å regne med i gullkampen de neste 2 sesongene. Men hvis dette er innstillingen til dem som jobber i klubben så skal jeg være enig i att det ikke bra.

                        Jeg forlante mye mer da Fjøra og nordlie gikk amok med pengebingen, for da ble det satset hardt, men da det gikk slik det gjorde, så har jeg blitt mye mer nøktern og skeptisk tankegang.

                        Kommentar

                        • sten
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2005
                          • 873

                          Hvor ille har egentlig økonomien vært??? Vi har nå solgt Ujah og Nosa, men har fortsatt ikke penger?

                          Kommentar

                          • BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

                            Opprinnelig skrevet av sten
                            Hvor ille har egentlig økonomien vært??? Vi har nå solgt Ujah og Nosa, men har fortsatt ikke penger?
                            Det er dyrt å være fattig.

                            Investorer, banker og NFF skal ha sitt vet du...
                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                            Kommentar

                            • Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

                              Opprinnelig skrevet av sten
                              Hvor ille har egentlig økonomien vært??? Vi har nå solgt Ujah og Nosa, men har fortsatt ikke penger?
                              Klubben har jo ikke fått alle disse pengene. Det er nok lenge til du leser i avisen at "LSK kjøper ny spiller".. Blir nok en fremtid med spillere på lån, bosmanspillere og unge talenter til en lav sum betalt av investorer!

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Til LSKs styre: Vis regnskapet, for faen! Vis hva ambisjonene er bygd på, for det virker pill råttent! Mathisen og Grønlund, dere var med på å skakkjøre klubben med en hodeløs satsing, mann dere opp og vis oss sannheten!

                                For egentlig skulle dere faen ikke fått fortsette i utgangspunktet!

                                Kommentar

                                • Kanariz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2005
                                  • 2507

                                  Opprinnelig skrevet av Folke
                                  Klubben har jo ikke fått alle disse pengene. Det er nok lenge til du leser i avisen at "LSK kjøper ny spiller".. Blir nok en fremtid med spillere på lån, bosmanspillere og unge talenter til en lav sum betalt av investorer!
                                  Ergo blir det en fremtid med mindre og mindre folk på åråsen, som igjen betyr mindre og mindre penger. Vi er på feil vei, dessverre..

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                    Ergo blir det en fremtid med mindre og mindre folk på åråsen, som igjen betyr mindre og mindre penger. Vi er på feil vei, dessverre..
                                    Det må nok minst 1-2 etablerte gode spillere inn på laget i året fremover for at det skal bli gøy å gå på åråsen, det sier seg selv at vi ikke kun kan belage oss på unge lovende talenter. De trenger jo noen toppspillere å sparre med også, for de eldste blir jo ikke bedre med tiden.

                                    Kommentar

                                    • Kanariz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2005
                                      • 2507

                                      Opprinnelig skrevet av Folke
                                      Det må nok minst 1-2 etablerte gode spillere inn på laget i året fremover for at det skal bli gøy å gå på åråsen, det sier seg selv at vi ikke kun kan belage oss på unge lovende talenter. De trenger jo noen toppspillere å sparre med også, for de eldste blir jo ikke bedre med tiden.
                                      Derfor burde vi skaffe oss en norsk etablert midtbanespiller. Kan ikke skjønne at vi har så jævlig lite penger. Fotball er risikosport, man vinner ikke hvis man ikke våger.
                                      Greit, vi dreit oss ut med pengerbruk i 2008, men det finnes en mellomting.

                                      Kommentar

                                      • armykanari
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2009
                                        • 737

                                        det er ingen tvil!! får vi ikke inn en midtbanespiller/playmaker av klasse er vi fucked!! vi vet vi har gode spisser og gode nok vinger. men vi trenger en som virkelig balanserer og kan glitre frem som Nosa til tider gjorde.

                                        Kommentar

                                        • Uwes disippel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6039

                                          Obi må ut og en ny general signeres. En som går rett inn og kan være på nivået til Nosa. En ny Koren hade ikke gjort noe.

                                          Kommentar

                                          Working...