LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maurakanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2005
    • 637

    Ifølge rykter skal det være interessenter til å kjøpe klubben. Prates om 50 Mill, og dermed blir det storsatsing med nye spillerkjøp.
    VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Opprinnelig skrevet av maurakanari
      Ifølge rykter skal det være interessenter til å kjøpe klubben. Prates om 50 Mill, og dermed blir det storsatsing med nye spillerkjøp.
      Tar ikke denne seriøs. 50 mill holder vel ca til treningsanlegget :-)

      Kommentar

      • *46*

        Opprinnelig skrevet av Folke
        Tar ikke denne seriøs. 50 mill holder vel ca til treningsanlegget :-)
        Hvis det skulle ha vært noen slike diskusjoner, er det garantert utelukkende først og andrelaget. Dvs elitesatsingn. Ingen stadio, hall eller treningsanlegg. Og dessuten må nok et slik salg godkjennes av årsmøte.

        Er nok tvilsomt om det er noe i ryktene. Ville overraske meg veldig i såfall.

        (Hører ikke dette hjemme i ryktetråden, mod?)

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          Opprinnelig skrevet av maurakanari
          Ifølge rykter skal det være interessenter til å kjøpe klubben. Prates om 50 Mill, og dermed blir det storsatsing med nye spillerkjøp.
          Ingen tvil om at det vil glede en del gloryhunters, men jeg sier et stort og rungende NEI!!!!
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13272

            Opprinnelig skrevet av Rønnern
            Ingen tvil om at det vil glede en del gloryhunters, men jeg sier et stort og rungende NEI!!!!
            Det sies at du vil få en gullbelagt bruskasse og gratis spraytan før hver kamp. Fortsatt negativ? Står vel forøvrig noe om glory på langsida på white hart lane?


            Er ingen tvil om at jobbinga mot et regnskap i balanse har torpedert den sportslige satsinga. Spørsmålet er om det er så lurt? Regner med at Mathisen og Berg har et divergerende syn her.

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              Opprinnelig skrevet av reka
              Det sies at du vil få en gullbelagt bruskasse og gratis spraytan før hver kamp. Fortsatt negativ?
              Bruskassa er fristende, men syklister skal ha skille etter sykkeltrøya!
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                Opprinnelig skrevet av maurakanari
                Ifølge rykter skal det være interessenter til å kjøpe klubben. Prates om 50 Mill, og dermed blir det storsatsing med nye spillerkjøp.
                Hvor stammer disse ryktene fra?
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  Det var ille nok med Per Berg som eier, men det var akseptabelt i og med at han hele tiden planla å gi eierskapet tilbake til klubben (og er en klubblegende). Kommer det en Brynestad/Fredriksen/Røkke-type inn på eiersiden, forsvinner mye av moroa for min del.

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13272

                    På tross av fantastiske spillerkjøp og salg, at vi har tatt steg oppover på tabellen, at talentene ser ut til å modnes og at økonomien er på rett kjøl får jeg allikevel en strekere og sterkere følelse av at klubben er kommet nærmere stupet.

                    Kommentar

                    • Yellow-not-jella
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2009
                      • 1606

                      Opprinnelig skrevet av reka
                      På tross av fantastiske spillerkjøp og salg, at vi har tatt steg oppover på tabellen, at talentene ser ut til å modnes og at økonomien er på rett kjøl får jeg allikevel en strekere og sterkere følelse av at klubben er kommet nærmere stupet.
                      Kan behøves et kurs i logikk med andre ord. Hvilke(t) premiss er feil, tror du?

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                        Kan behøves et kurs i logikk med andre ord. Hvilke(t) premiss er feil, tror du?
                        For å sitere Kenny Rogers:

                        "You never count your money when you're sittin' at the table,
                        There'll be time enough for countin' when the dealin's done."

                        La oss vurdere tabellen når sesongen er over.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • Mynten
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 484

                          Jeg savner at styret kommer på banen for å fortelle sannheten. Hvor dårlig stilt er egentlig LSK økonomisk? Spesielt nå i etterkant kan vi se at sommervinduet rett ut var en katastrofe for LSK. Vi solgte de beste, og kjøpte inn spillere som i følge treneren ikke holder mål. Hvorfor ble det slik? Er det fordi HB ikke klarer å vurdere spillere, og at vi kjøper feil? Er det fordi Bjarmann ikke har oversikt, og henter knapt nok middelmådigheter? Er det fordi vi er raka fant?

                          HB og TB er "bare" ansatte. Hvor har styret lagt liste?

                          Kommentar

                          • thomasg
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Nov 2003
                            • 122

                            Kunne Kanarifansen skrevet et åpent brev til LSKs ledelse der man ønsker om en avklaring om ambisjonene og hva vi helt ærlig kan forvente fremover? Klubben er i ferd med å miste grepet på publikum og likegyldighet er veldig farlig for en bedrift som er avhengig av at folk blir underholdt og bryr seg.

                            Kommentar

                            • KFL109
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1958

                              Opprinnelig skrevet av thomasg
                              Kunne Kanarifansen skrevet et åpent brev til LSKs ledelse der man ønsker om en avklaring om ambisjonene og hva vi helt ærlig kan forvente fremover? Klubben er i ferd med å miste grepet på publikum og likegyldighet er veldig farlig for en bedrift som er avhengig av at folk blir underholdt og bryr seg.
                              For bare to uker siden arrangerte KFL et medlemsmøte på Martin's hvor Henning Berg, Torgeir Bjarmann og Per Mathisen fra klubben stilte opp for å svare på spørsmål.
                              Vidar Evje

                              Kommentar

                              • Tittil
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2009
                                • 341

                                Opprinnelig skrevet av Mynten
                                Jeg savner at styret kommer på banen for å fortelle sannheten. Hvor dårlig stilt er egentlig LSK økonomisk? Spesielt nå i etterkant kan vi se at sommervinduet rett ut var en katastrofe for LSK. Vi solgte de beste, og kjøpte inn spillere som i følge treneren ikke holder mål. Hvorfor ble det slik? Er det fordi HB ikke klarer å vurdere spillere, og at vi kjøper feil? Er det fordi Bjarmann ikke har oversikt, og henter knapt nok middelmådigheter? Er det fordi vi er raka fant?

                                HB og TB er "bare" ansatte. Hvor har styret lagt liste?
                                LSK har kanskje ikke mye likvide midler, men det har heller ikke så mange av de andre konkurentene. Jeg synes det er ynkelig og ydmykende hver gang en LSK leder går ut i media og klager over hvor fattig klubben er. En klubb som eier sin egen stadion, egen fotballhall og flere flotte treningsbaner kan da virkelig ikke være så fattig. Alt kan da ikke være "kredittkortgjeld"? Hva har Stabæk, hva har Tromsø, Haugesund, Start, Brann, Fredrikstad, Sogndal som LSK ikke har? Svaret er et bedre fotaballag. Økonomisk er de vel i samme båten.

                                Kommentar

                                • thomasg
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Nov 2003
                                  • 122

                                  Opprinnelig skrevet av KFL109
                                  For bare to uker siden arrangerte KFL et medlemsmøte på Martin's hvor Henning Berg, Torgeir Bjarmann og Per Mathisen fra klubben stilte opp for å svare på spørsmål.
                                  Ja jeg vet det, men pga jobb fikk ikke jeg mulighet til å være til stedet. Og det har så vidt jeg har fått med meg ikke vært noe referat av noe slag om hva som ble sagt på det møtet. Og veldig mangle lurer jo tydeligvis på hva som skjer dersom man leser de forskjellige trådene her

                                  Kommentar

                                  • Stray Cat
                                    Moderator
                                    • Aug 2008
                                    • 5915

                                    Opprinnelig skrevet av Tittil
                                    LSK har kanskje ikke mye likvide midler, men det har heller ikke så mange av de andre konkurentene. Jeg synes det er ynkelig og ydmykende hver gang en LSK leder går ut i media og klager over hvor fattig klubben er. En klubb som eier sin egen stadion, egen fotballhall og flere flotte treningsbaner kan da virkelig ikke være så fattig. Alt kan da ikke være "kredittkortgjeld"? Hva har Stabæk, hva har Tromsø, Haugesund, Start, Brann, Fredrikstad, Sogndal som LSK ikke har? Svaret er et bedre fotaballag. Økonomisk er de vel i samme båten.
                                    Brann og TIL kunne før helga melde at de var over fra rød til gul sone på NFFs liste. Siden LSK ikke har jublet i pressen, vil jeg anta at vi fortsatt befinner oss i rød sone og må forholde oss til en treårig økonomisk handlingsplan, noe som ikke gir stort slingringsmonn.

                                    Ved forrige gjennogang var følgende lag på "Robæklista": Lillestrøm, Stabæk, Brann, Tromsø, Sogndal, Sarpsborg, Fredrikstad.
                                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                    Kommentar

                                    • Tittil
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2009
                                      • 341

                                      Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                      Brann og TIL kunne før helga melde at de var over fra rød til gul sone på NFFs liste. Siden LSK ikke har jublet i pressen, vil jeg anta at vi fortsatt befinner oss i rød sone og må forholde oss til en treårig økonomisk handlingsplan, noe som ikke gir stort slingringsmonn.

                                      Ved forrige gjennogang var følgende lag på "Robæklista": Lillestrøm, Stabæk, Brann, Tromsø, Sogndal, Sarpsborg, Fredrikstad.
                                      Merkelig hvis det fortsatt står like ille til. Da må man ha vært langt ned i gjørma. Spillersalg for 30 mill har uavkortet gått med til å betale gjeld, mens færre og billigere spillere må ha redusert lønnskostnadene. Tromsø solgte 2 landslagspillere, fikk justert økonomien fra rødt til gult og henger allikevel med i toppen? Har LSK noe å lære her?

                                      Kommentar

                                      • Stray Cat
                                        Moderator
                                        • Aug 2008
                                        • 5915

                                        Opprinnelig skrevet av Tittil
                                        Merkelig hvis det fortsatt står like ille til. Da må man ha vært langt ned i gjørma. Spillersalg for 30 mill har uavkortet gått med til å betale gjeld, mens færre og billigere spillere må ha redusert lønnskostnadene. Tromsø solgte 2 landslagspillere, fikk justert økonomien fra rødt til gult og henger allikevel med i toppen? Har LSK noe å lære her?
                                        NFF forholder seg til et halvårsregnskap, så tror ikke du skal se så hardt på spillersalg. De holdes likevel utenom budsjettet. Ellers er det vel aksjeemisjonen fra i sommer som er utslagsgivende.
                                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                        Kommentar

                                        • Playboy1
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 2129

                                          Utifra bildene på TV2 sporten idag,så det også ut som at LSK var gått over fra rød sone til Gul også.

                                          Kommentar

                                          Working...