LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7104

    Jon skal nok ha skikkelig betalt for å skifte klubb. Han er tross alt landslagskeeper. I tillegg er han gammel. Jeg mener vi bør bruke penga annetsteds hen. Men jeg håper vi finner en reell utfordrer til Logi. Da tror jeg han vil heve seg, han også.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • *46*

      Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
      Kan vel virke som om alderen har begynt å tynge for Jon Knudsen. Fra førstevalg på landslaget til andrevalg i Stabæk (utdanket av Jan Kjell Larsen..).
      Stemmer. Synes det er veldig rart at noen ønsker seg Jon Knudsen. Han har etter min mening passert toppen på sin kurve. På en annen side, mangler han nok noe kamptrening. Uansett blir han ikke yngre. Reitmaier var av en annen klasse enn Jon Knudsen.

      Opprinnelig skrevet av trigz
      Men jeg håper vi finner en reell utfordrer til Logi. Da tror jeg han vil heve seg, han også.
      For å oppnå progresjon og utvikling, må man ha konkuranse. Noe neppe verken Fjellstad eller Nadj (hvor har han slått seg til?) har vært.

      Kommentar

      • Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

        Noen som kan utfordre om plassene i backfireren. Ny keeper. 3-4 talentfulle nigerianere.
        Og den spilleren klubben har savnet sårt siden Robert Koren: en playmaker.

        Burde være nok til å kjempe i toppen og fylle tribunene igjen.

        For å få til dette: muligens noen nye kluter i ledelsen?
        LSK Norges beste lag

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          Det viktigste å få plass for at det i det hele tatt skal bli noen 2012-sesong i Tippeligaen er å sikre plassen der. Den kampen er ikke over, og jeg skjønner ikke at klubben er så veldig avvisende til Gislason. Det kan fort bli dyrere ikke å betale lønna hans. Unggutta skriker etter en hærfører i høstkrigen!
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • Tittil
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2009
            • 341

            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
            Det viktigste å få plass for at det i det hele tatt skal bli noen 2012-sesong i Tippeligaen er å sikre plassen der. Den kampen er ikke over, og jeg skjønner ikke at klubben er så veldig avvisende til Gislason. Det kan fort bli dyrere ikke å betale lønna hans. Unggutta skriker etter en hærfører i høstkrigen!
            Veldig enig med deg. Men det ligger vel en "takk for sist" i denne holdningen. Noen ganger må det være mulig å svelge noen kameler, hvis dette er viktig for de sportslige resultatene. Klubben synes noen ganger det er viktigere å statuere eksempler ovenfor enkeltspillere enn å sikre plassen i tippeligaen. Henning berg provoserte NOSA utallige ganger ved å gjemme han bort på vingen, og begrunner dette med sportslige vurderinger. Selvom at han flere ganger måtte gjøre kuvending å flytte Nosa inn sentralt (og med suksess), fortsatte han i samme duren. Forstår at Nosa blei grinete. Trenere kommer ofte på kant med gode spiller med sterk personlighet, og det ender alltid med at spilleren forsvinner. Burde ikke trenern også se seg selv litt i speilet?

            Kommentar

            • Bukkenbruse
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 515

              I og med at en klubb som Viktoria Pizen har klart å bli gode nok til å slå ut RBK og FCK og kvalifisere seg til CL med et budsjett som hadde vært av de minste i tippeligaen må det da være flusst med spillere i øst-europa som kunne være mulig å hente til Skandinavia for akseptable lønninger. Jeg mener norske klubber er alt for trangsynte (og sannsynligvis også har alt for dårlig oversikt) når det gjelder å se østover. Et par tsjekkere, et par serbere og en keeper og midtstopper fra tysk 2.bundesliga eller regionalliga står på min ønskeliste. Så kan man godt grave opp en Nosa til for morroskyld når de etablerte er på plass Jeg er sikker på at det finnes 100 midtbanespillere innenfor det gamle Jugoslavia som er bedre enn Roger Risholt som ble annonsert som et alternativ her på forumet før denne sesongen.

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                I og med at en klubb som Viktoria Pizen har klart å bli gode nok til å slå ut RBK og FCK og kvalifisere seg til CL med et budsjett som hadde vært av de minste i tippeligaen må det da være flusst med spillere i øst-europa som kunne være mulig å hente til Skandinavia for akseptable lønninger. Jeg mener norske klubber er alt for trangsynte (og sannsynligvis også har alt for dårlig oversikt) når det gjelder å se østover. Et par tsjekkere, et par serbere og en keeper og midtstopper fra tysk 2.bundesliga eller regionalliga står på min ønskeliste. Så kan man godt grave opp en Nosa til for morroskyld når de etablerte er på plass Jeg er sikker på at det finnes 100 midtbanespillere innenfor det gamle Jugoslavia som er bedre enn Roger Risholt som ble annonsert som et alternativ her på forumet før denne sesongen.
                Legg til at det er ikke bare i skandinavia gode spillere sliter med å få kontrakt. Det finnes mer eller mindre desperate arbeidsløse spillere over hele europa.
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  "- Det har en del med uflaks og skader å gjøre."'

                  Som forklaring fra styre og stell i klubben på hvorfor vi er der vi er. Tatt ut av en større kontekst selvfølgelig, men gud bedre!

                  Kommentar

                  • Mynten
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 484

                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                    "- Det har en del med uflaks og skader å gjøre."'

                    Som forklaring fra styre og stell i klubben på hvorfor vi er der vi er. Tatt ut av en større kontekst selvfølgelig, men gud bedre!
                    Helt enig. Det der en en latterlig unnskyldning å komme med, og jeg håper ikke det er en gjengs oppfatning i de som styrer klubben. Det vitner om svært liten innsikt og faglig kompetanse.

                    "Vi har de samme rammebetingelsene som de aller fleste andre klubbene til å bli én av de fem beste."
                    "LSK-styret mener dagens rammebetingelser er gode nok til å innfri årets målsetting om topp seks."
                    "Likevel garanterer de betydelige forsterkninger før neste sesong."
                    For meg er dette vanskelig å forstå, og virker for meg som uttalelser som ikke henger på greip og er selvmotisgende. Er dette egentlig en kritikk av HB som ikke har klart å få nok ut av spillerne? Uansett er det ikke snev av sjølkritikk fra styret.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Opprinnelig skrevet av Mynten
                      Helt enig. Det der en en latterlig unnskyldning å komme med, og jeg håper ikke det er en gjengs oppfatning i de som styrer klubben. Det vitner om svært liten innsikt og faglig kompetanse.

                      "Vi har de samme rammebetingelsene som de aller fleste andre klubbene til å bli én av de fem beste."
                      "LSK-styret mener dagens rammebetingelser er gode nok til å innfri årets målsetting om topp seks."
                      "Likevel garanterer de betydelige forsterkninger før neste sesong."
                      For meg er dette vanskelig å forstå, og virker for meg som uttalelser som ikke henger på greip og er selvmotisgende. Er dette egentlig en kritikk av HB som ikke har klart å få nok ut av spillerne? Uansett er det ikke snev av sjølkritikk fra styret.
                      Ja, i det hele tatt en vanvittig forutsigbar smørje. Step-by-step i ansvarsfraskrivelse med fotballterminologi. Og spesielt det denne herr "Forvalter Ansvaret" Engh lirer av seg oser av arroganse og nedlatenhet. Hele poenget med KFLs initiativ var jo at ansvaret forvaltes med Komiske Ali-tendenser over hele linja. Produktet som leveres samsvarer overhode ikke med det innpakninga lover, og enhver kan se det!

                      Og nå skal noen utvalgte KFL-representanter få spise noen høye smørbrød og klappes på hodet for sitt "engasjement". Og så er alt glemt. Eller?

                      Kommentar

                      • *46*

                        Jeg tar det i hvertfall svært positivt at man signerte Gislason - beviser at de ser problemene og faktisk gjør noe med dem. Det liker jeg og tar det som at man erkjenner at det er et problem.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Opprinnelig skrevet av *46*
                          Jeg tar det i hvertfall svært positivt at man signerte Gislason - beviser at de ser problemene og faktisk gjør noe med dem. Det liker jeg og tar det som at man erkjenner at det er et problem.
                          Enig i det. En gladsak man kunne utnyttet enda bedre ved å legge seg flate å erkjenne at man dreit seg ut sommervinduet og reparerte der det kunne repareres. Slik skapes goodwill i en tid der ledelsen mangler tillit.

                          Kommentar

                          • *46*

                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Enig i det. En gladsak man kunne utnyttet enda bedre ved å legge seg flate å erkjenne at man dreit seg ut sommervinduet og reparerte der det kunne repareres.
                            Er det ikke inrømmelse nok at de har signert han og mest sannsynligvis rett inn på laget?

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              Kom igjen da folkens:

                              Opprinnelig skrevet av BennyLem
                              Som lovet. Den beryktede tråden.

                              Se det i øynene folkens. Henning "litt smartere enn Forrest Gump" Berg, Bjarmann og Grønlund styrer oss mot Adecco og 2010. Spikeren i kista fra Berg er Essidiri på venstreback. Klassebytte. Får Uwe's famøse bytte av Sundgot mot Mifsud på stillingen 1-3 på Ullevaal til å virke smart. Forrest Guuuu-uuump!

                              Berg må gå! Alternativet er Adecco. I følge mine meger godt informerte venner i Oslo Vest, så er nøkkelen til å kvitte seg med Berg å kvitte seg med Bjarmann.

                              Bjarmann må gå! Alle som tviler på dette bør ta en prat med noen i rødt og hvitt. Nå mener jeg alvor! Bjarmann må gå!
                              La oss rykke opp problemet ved roten!
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • holmiz
                                The kjøkken-kanariz
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6064

                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                Kom igjen da folkens:



                                La oss rykke opp problemet ved roten!
                                Benny, jeg er ikke uenig med deg. Men det største problemet er stallen, ikke treneren. Vi herja til tider med bartepakket, men når de setter inn det ekstra giret de alltid har, så har vi dessverre ingenting å svare med. Ingen føkkings ting!
                                Hilsen Anders

                                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  Opprinnelig skrevet av holmiz
                                  Benny, jeg er ikke uenig med deg. Men det største problemet er stallen, ikke treneren. Vi herja til tider med bartepakket, men når de setter inn det ekstra giret de alltid har, så har vi dessverre ingenting å svare med. Ingen føkkings ting!
                                  Jeg er enig med dere begge.. Går det an? Stallen er ikke god nok, men har selvsagt håp om at den skal være det neste år. Treneren er muligens god nok til å trene ett habilt tippeligalag, men ikke god nok til å utføre mirakler alla Ståle Solbakkens historiske opptur med Kamma o.l. Derfor kommer han til kort nå som stallen er blottet for etablerte stjerner! Tror også det er andre i trenerapperatet som ikke får like mye skryt som de fortjener..

                                  Kommentar

                                  • holmiz
                                    The kjøkken-kanariz
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6064

                                    Hehe, det er mange veier til Rom og jeg og Benny er nok langt oftere enig enn uenig her på forumet. En sak har jo alltid flere sider, og verden er sjeldent svar/hvit.

                                    Marit Breivik uttalte for litt siden at hun mente at RBK rett og slett var for dårlig trent, hvor på kartet det setter oss bør være ganske innlysende når en ser hvordan kampen i går utviklet seg. Med tanke på kampbildet i går, treningsrapportene og våre siste seks tap på rad(!), så tror jeg mye av årsaken ligger her - altså treningene. Hvorvidt det skyldes trener, spillere, opplegg eller andre faktorer overlater jeg til dere som har mer peiling på dette (ihvertfall deg Folke) enn meg.
                                    Last edited by holmiz; 01.10.2011, 18:00. Begrunnelse: oppklaring
                                    Hilsen Anders

                                    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Molde maltrakterer TIL nå med godt pasningsspill, først og fremst godt en-touchspill. Når skal LSK følge utviklinga å ansette en assistent som fokuserer på dette? Og hva med utenlandske impulser her? Her er det minst like viktig å bruke ressurser som på nye spillere. Begge lag som nå altså møtes i gullkamp har fokusert på dette over tid, det handler ikke bare om deres teft på spillermarkedet.

                                      Kommentar

                                      • Pasi Rasimus
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Feb 2010
                                        • 226

                                        Opprinnelig skrevet av Ulfpulf
                                        Dagens papirutgave av Romerikes Blad har et intervju med LSK-formann Per Mathisen.Artikkelen handler mest om at han vil gjøre alt for at Stefan Gislason skal fortsette i klubben, men han sier også:

                                        - ... Vi er på jakt etter spillere, og skal forsterke etter sesongen.
                                        - Hvor mange nye?
                                        - I og med at både Lars Kristian Eriksen og Karim Essediri forsvinner, må vi ha to nye backer. Og vi skal ha ytterligere fire-fem eller kanskje seks til.
                                        - Men LSK kan ikke konkurrere om de beste navnene lenger?
                                        - Det er mange som vil bli overrasket over navnene når de nye kommer på plass, sier Per Mathisen.


                                        Dette var noe kryptisk. Skal vi nå håpe på kjempesigneringer eller noen totalt ukjente? Eller kjøper unge Mathisen seg litt kjærkommen tid her....? Uansett bra at back-problematikken står på blokka.

                                        Kommentar

                                        • kimmern
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2005
                                          • 1174

                                          1 keeper, 2 backer, 1 stopper.. det er en start.. tror det dog ikke før jeg får se det...

                                          viktigst av alt er det å beholde gislason, om man så må ofre nye kjøp.

                                          Kommentar

                                          Working...