LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Opprinnelig skrevet av Pingu
    Jeg merker at jeg er litt bekymra for at de potensielle spillerkjøpene kommer til å gå utover ungdomssatsinga..
    Motsatt for min del - det er ikke om å gjøre å kaste flest mulig unge spillere ut på banen samtidig. De unge som er på banen må ha noen erfarne å støtte seg på. Minimum to erfarene både på midtbanen og forsvar + en i angrep. Da kan unge spillere vokse bedre enn i dag, da laget er alt for mye tufta på de unge spillerene og de får vel mye ansvar på sine skuldre.

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3197

      Tatt i betraktning at de 13 spillerne vi er helt sikre på å ha disponible neste år (14 med Sundgot, usikker etter operasjon) fordeler seg aldersmessig på tre "gamlinger" (Logi, 31; Steinar, 36; Frode, 33) og de ti ungdommene Knudtzon (23), Bolly (21), Ringstad (20), Sigurdarsson (20), Solberg (20), Bassey (19), Gabrielsen (19), Gulbrandsen (19), Johansen (18) og Omoijuanfo (17), tror jeg det er plass til noen "middelaldrende" spillere uten å fortrenge ungdommen i særlig grad. Blant mulige nysigneringer er også nevnt Scheel (21) og Ovenstad (17).

      gilbert

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        Opprinnelig skrevet av gilbert
        Blant mulige nysigneringer er også nevnt Scheel (21) og Ovenstad (17).
        gilbert
        Hedenstad og Diskerud er jo også begge yngre enn Scheel.

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3197

          Opprinnelig skrevet av HSft
          Hedenstad og Diskerud er jo også begge yngre enn Scheel.
          Dream on....

          Ellers synes jeg det er symptomatisk for diskusjonen her på forumet at etter at et utall debattanter har etterlyst satsing ("ambisjoner") og investeringer i nye spillere når vi bare har kontrakt med 12-13 spillere for neste år, og nærmest mistenkt Mathisen for bløff når han (sikkert litt for løsmunnet og pressa av situasjonen) prøver å få fram litt optimisme med å nevne at vi faktisk har noen gode navn i kikkerten, så slår pendelen nesten over (om ikke fra akkurat de samme forumistene) straks det lekkes noen (både kjente og nye) interessante navn via RB: Nå er bekymringa (jeg vil ikke si "sutringa", men...) akkurat den motsatte: Har vi penger til dette, kommer vi til å gå mot konkurs igjen, kan dette gå ut over ungdomssatsinga?

          Når det gjelder ungdomssatsinga har den vært en ubetinget suksess, praktisk talt alle de ganske mange (norske) unge talentene fra de par siste åra har vokst og utvikla seg (under kyndig ledelse og coaching av Magnus Powell og flere andre) og får fortjent tillit og fornya kontrakter (gjenstår bare å se om Tokstad får tilbud): Det er en STOR prestasjon sammenlikna med de siste femten-tjue åra, der det har vært mye snakk og mange forsøk, men mye skrik og lite ull, med "egenutvikling" av talenter.

          Det kan være en viss risiko for at de "underårige" talentene vi har i juniorstallen ikke alle får samme sjanser til spilletid og kontrakter som de vi nå har i A-stallen. Men av de talentene vi har, er det vel bare midtstopper Amundsen, forsvarer Hjelmtvedt og midtbanespiller Rustadbakken (alle født 1992) som går ut av systemet hvis de ikke får A-lagskontrakt nå. Du kan bedre kommentere enn meg hva slags tap det eventuelt vil være. Keepertalent Christensen (1996), midtstopper Høibråten (1995), kantspiller Haraldsen (1994) og spissene Osvold (1994), Furseth (1994) og Bjerknes (1995), for bare å nevne noen jeg har merka meg, har fortsatt et par år på seg som juniorer før beslutningen må tas.

          gilbert

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            For en kjempemandag! Har gått rundt med et fårete glis i hele dag. Det mest gledelige, og egentlig det viktigste også, er navnene vi linkes til fra klubbens styre og stell, og navnene som IKKE nevnes og som delvis avkreftes. Alle er spillertyper som kan videreføre stilendringen.

            Dette trengte vi virkelig nå!

            Kommentar

            • Roll75
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2007
              • 834

              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              For en kjempemandag! Har gått rundt med et fårete glis i hele dag. Det mest gledelige, og egentlig det viktigste også, er navnene vi linkes til fra klubbens styre og stell, og navnene som IKKE nevnes og som delvis avkreftes. Alle er spillertyper som kan videreføre stilendringen.

              Dette trengte vi virkelig nå!
              Jeg for min del venter med å ta microbølgen til det foreligger noe konkret!

              Kommentar

              • glasgow
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2007
                • 1251

                Trist at man skal glede seg til neste sesong når det fortsatt er 4 kamper igjen.
                Ønkser meg et stabilt LSK år neste år.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Opprinnelig skrevet av Roll75
                  Jeg for min del venter med å ta microbølgen til det foreligger noe konkret!
                  Jeg også, men poenget mitt er at jeg liker typene som blir nevnt. Har fått med meg litt svensk fotball også, selv jeg tviler på at vi klarer å hente noe fra en svensk seriemester. Skulason derimot....

                  Kommentar

                  • mooph
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 1496

                    Opprinnelig skrevet av glasgow
                    Ønkser meg et stabilt LSK år neste år.
                    Ulempen med "ungdomslinja" er at det svært vanskelig blir stabilt. Jeg antar derfor at laget først blir stabilt når økonomien er stabil, dvs. når klubben har råd til å holde spillere lenger enn første gode bud.

                    Dessuten ser jeg ikke helt noen grunn til å juble over at klubben har navn på blokka, det ville jo vært noe merkelig om de ikke hadde sett seg rundt i det hele tatt. Det er jo ikke akkurat sånn at de nevnte har signert.
                    Fugla mot nye høyder

                    Kommentar

                    • WAK
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 964

                      Ser at det er stor optimisme med å få med denne Scheel i neste års stall. Noen som vet noe konkret om han? Hvilke egenskaper har han? Så hele kampen mellom Sogndal og Godset i går og var langt fra imponert over Scheel!!

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        Opprinnelig skrevet av WAK
                        Ser at det er stor optimisme med å få med denne Scheel i neste års stall. Noen som vet noe konkret om han? Hvilke egenskaper har han? Så hele kampen mellom Sogndal og Godset i går og var langt fra imponert over Scheel!!
                        Har ikke sett han så utrolig mye selv. Dette er hva Aabrekk sier:

                        – Isak er god i duellspelet, han har god fart og han er flink i posisjonsspelet. Han må utvikle seg offensivt, men eg meiner han på gode dagar er mellom dei beste midtstopparane i eliteserien, seier trenaren.

                        For berre to år sidan fekk Isak Scheel beskjed om at han ikkje var med i framtidsplanane til Stabæk. No meiner Harald Aabrekk at 21-åringen er blant dei beste midtstopparane i eliteserien.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Klarer vi å lure Ovenstad hit vil det være en solid fjær i hatten for talentarbediet til LSK. Gutten er tross alt hetere i utlandet enn her til lands, typisk nok vil mange si.

                          Kommentar

                          • tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

                            Må jo bare legge til at det i disse svarte Lsk tider ser det ut som lyset i enden av tunnelen nærmer seg med stormskritt.

                            Kommentar

                            • Rune
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2008
                              • 1229

                              Opprinnelig skrevet av gilbert
                              Dream on....

                              Ellers synes jeg det er symptomatisk for diskusjonen her på forumet at etter at et utall debattanter har etterlyst satsing ("ambisjoner") og investeringer i nye spillere når vi bare har kontrakt med 12-13 spillere for neste år, og nærmest mistenkt Mathisen for bløff når han (sikkert litt for løsmunnet og pressa av situasjonen) prøver å få fram litt optimisme med å nevne at vi faktisk har noen gode navn i kikkerten, så slår pendelen nesten over (om ikke fra akkurat de samme forumistene) straks det lekkes noen (både kjente og nye) interessante navn via RB: Nå er bekymringa (jeg vil ikke si "sutringa", men...) akkurat den motsatte: Har vi penger til dette, kommer vi til å gå mot konkurs igjen, kan dette gå ut over ungdomssatsinga?

                              gilbert
                              Jeg følger kun Lillestrøm gjennom media. De siste tre årene har man gjennom media fått inntrykk av at Lillestrøm Sportsklubb står på kanten av stupet, og at klubben nærmest lever fra hånd til munn. Årsaken til dette er at LSK, i likhet med resten av fotball-Norge, i en periode satset over evne.

                              I den siste tiden har det kommet signaler om at klubben endelig har greid å få sånn nogenlunde kontroll over økonomien, i år ser det til og med ut som om den skal gå med et lite overskudd. Og hva skjer? Lederen (?) i klubben går ut og "lover" 6-8 nye spillere, hvor av ca. halvparten er så store navn at publikum kommer til å bli overrasket. Forrige gang dette skjedde havnet vi den situasjonen som er beskrevet over, det er tre år siden. Jeg hadde blitt svært overrasket om ikke varsellampene hadde begynt å blinke hos noen og en hver.

                              Jeg skjønner at vi må ha mer enn 13 spillere i stallen neste år. Jeg skjønner også at klubben, i en tung periode, har behov for å fortelle at vi faktisk er i kontakt med gode fotballspillere. Jeg blir også veldig glad når jeg leser saken i RB idag. Samtidig synes jeg at jeg som Lillestrøm-supporter har lov til å be om at ledelsen aldri, ALDRI gambler med klubbens ekstistens igjen.

                              Siden jeg fikk et VM94-klistremerke med Frode Grodås på i 1994 har Lillestrøm Sportsklubb har vært min første og eneste fotballkjærlighet, jeg håper at inderlig at jeg kan følge med Lillestrøm til jeg pakker sammen, engang rundt 2070.

                              Rune
                              "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                              Kommentar

                              • ragnarrock
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 937

                                Opprinnelig skrevet av Rune
                                Jeg følger kun Lillestrøm gjennom media.
                                kom deg på kamp, you might like it!
                                *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                -RagnarRock-

                                Kommentar

                                • mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

                                  Opprinnelig skrevet av Rune
                                  I den siste tiden har det kommet signaler om at klubben endelig har greid å få sånn nogenlunde kontroll over økonomien, i år ser det til og med ut som om den skal gå med et lite overskudd. Og hva skjer? Lederen (?) i klubben går ut og "lover" 6-8 nye spillere, hvor av ca. halvparten er så store navn at publikum kommer til å bli overrasket.
                                  Nåja, det er jo 6-8 spillere som har forlatt klubben så antallet i seg selv er ikke urimelig. Hva folk etterhvert får ut av bisetningen "store navn - overrasket" kan minne litt om både storm i vannglass og en fjær til sju høns. Dog er det sunt å frykte det værste, men håpe det beste.
                                  Fugla mot nye høyder

                                  Kommentar

                                  • perrern80
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2006
                                    • 603

                                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                    Må jo bare legge til at det i disse svarte Lsk tider ser det ut som lyset i enden av tunnelen nærmer seg med stormskritt.
                                    Måtte det bare ikke være ett møtende vogntog! Jeg for min del venter med jubelen til bjørnen er skutt, hvertfall så lenge sportsklubben kun så vidt har fått skrapet sammen noen grunker til ammo.

                                    Kommentar

                                    • Kanariz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2005
                                      • 2507

                                      Det er ikke håp folkens, eller er det?:


                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Klarer vi å lure Ovenstad hit vil det være en solid fjær i hatten for talentarbediet til LSK. Gutten er tross alt hetere i utlandet enn her til lands, typisk nok vil mange si.
                                        Satser på at Ohi og Henrik bruker helga godt.

                                        Kommentar

                                        • ON
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3639

                                          Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                          Det er ikke håp folkens, eller er det?:

                                          http://www.dagbladet.no/2011/10/17/s...gaen/18657581/

                                          Det er Ståle Gud Solbakken som ville se match. Case closed.

                                          Kommentar

                                          Working...