LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanariz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2005
    • 2507

    Det må ha vært Ståle i sin ungdom, når sist hadde han hår?

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      Salaheddine Sbai ser veldig bra ut. Hadde vært en solid forsterkning tror jeg.

      SALAHEDDINE, SBAI, Left, back, Nimes, Olympique, RCS, Charleroi


      Skal ikke si så mye fra en youtube-video, men ettersom videoen viser så mye så velger jeg å være veldig positiv om vi har muligheten til å hente denne karen. Ser ut som han har bra fart, god teknikk og er rimelig bra defensivt.

      Guy Roger Toindouba er det litt vanskeligere å få et bilde av fra youtube. Finnes hauger med videor av han, men de er av dårligere kvalitet. Ser dog bra ut. Teknisk, sterk og et godt skuddbein.

      Kommentar

      • Robiwan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2006
        • 603

        Opprinnelig skrevet av perrern80
        Måtte det bare ikke være ett møtende vogntog! Jeg for min del venter med jubelen til bjørnen er skutt, hvertfall så lenge sportsklubben kun så vidt har fått skrapet sammen noen grunker til ammo.
        Ingen skyter Bjørn! Gleder meg til han kommer ut av hiet!
        Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          Sbai ser helt sjef ut. Virker som en habil stopper også.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • Ginola
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2010
            • 549

            Noen som kan fortelle litt om denne Erik Midtgarden fra Odd, Flora Tallin/ Vitesse, som skal ha signert fra 1.1.2012? Må innrømme at jeg ikke husker han noe særlig fra Odd tiden hans bortsett fra navnet. Offensiv midtbanespiller, eller tar jeg feil?

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              Opprinnelig skrevet av Ginola
              Noen som kan fortelle litt om denne Erik Midtgarden fra Odd, Flora Tallin/ Vitesse, som skal ha signert fra 1.1.2012? Må innrømme at jeg ikke husker han noe særlig fra Odd tiden hans bortsett fra navnet. Offensiv midtbanespiller, eller tar jeg feil?
              God allroundspiller som er bra på det meste, dvs TL-nivå på tempo/fysikk, fotballforståelse og teknikk. En av tre spillere som utmerket seg på Mjøndalen-laget som holdt plassen i 1. divisjon med et av de (det?) laveste budsjettet i ligaen. Ingen ekstremkvaliteter i banespillet, men solid dødballfot. Generelt målfarlig, både i banespill, på frispark og på straffer. Det er ingen spesiell posisjon han er best i, men han er bedre offensivt enn defensivt. I LSKs system tror jeg han er best på høyreback, begge kantene og som hengende spiss.

              Han forsterker nok ikke elleveren (kanskje på høyreback...), men han kommer sikkert til å få en del kamper. Spesielt nyttig blir han dersom LSK velger å redusere stallen med 2-3 spillere (for å få råd til dyrere spillere, som Brann har gjort med hell), for da trenger man spillere som kan bekle flere posisjoner.

              Kommentar

              • Pasi Rasimus
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Feb 2010
                • 226

                Hans Flora Tallinn-eventyr må dog tas med en klype salt. Den estiske serien ligger i økeblikket på 45. plass i UEFAs liga-ranking, etter ligaer i land som Malta, Albania og Liechtenstein (Norge nr. 25)... Men gutten kan sikkert spille fotball

                Kommentar

                • Ginola
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2010
                  • 549

                  Estland kan komme til EM, det kan ikke Norge! Og med tingenes tilstand er vel ikek Norge langt foran albania i kvalitet.

                  Litt fakta: Erik Midtgarden (født 18. november 1987) er en norsk fotballspiller fra Skien som spiller for FC Flora Tallinn i Estland der han er på lån fra nederlandske Vitesse. Før sesongen sesongen 2005 ble han hentet opp til Odd Grenlands A-tropp fra egen juniorstall, og ble toppscorer for 2. laget i 2. divisjon med 12 scoringer. Han fikk også tre innhopp for klubben i Tippeligaen, og scoret for A-laget i 1. runde i cupen mot Langesund-Stathelle Fotball. sesongen 2006 var han på utlån til Pors Grenland. Kontrakten med Odd gikk ut etter sesongen, og selv klubben uttrykte ønske om å ha ham med videre valgte han å gå til den nyopprykkede adeccoligaklubben Notodden FK.
                  I sesongene 2009 og 2010 spilte han for Mjøndalen i Adeccoligaen. I Mjøndalen etablerte Midtgarden seg som en målfarlig «potet» med et to-sifret antall scoringer begge sesonger. Han utmerket seg som en straffeskytter som alltid scorer, i tillegg til en spiller som kunne avgjøre kamper. 3. Januar 2011 skrev han under for sin tidligere arbeidsgiver, eliteserieklubben Odd Grenland, og sommeren samme år ble han klar for Vitesse, med en utlånsavtale til Flora Tallin ut året.
                  Midtgarden debuterte for U21-landslaget 5. oktober 2006 i en kamp mot Danmark, hvor han scoret et av Norges mål. Han har totalt 4 kamper, og 2 scoringer for U21-landslaget.

                  Kommentar

                  • McGuffy
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 5096

                    Anders Kristiansen, U-21 keeperen som vi ble linket til i RB har tilsynlatende signert ny kontrakt med Bryne.

                    @flandors Anders Kristiansen Da ble det 2 nye år på Bryne! #brynefk

                    Kommentar

                    • sigurdsen
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 1818

                      Leste i dagens aftenposten at Martin Rønning Ovenstad var linket til Twente og Godset, i tillegg vurderte han å bli i Mjøndalen.
                      Var ikke han linket til LSK tidligere?

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Opprinnelig skrevet av Lars
                        Spesielt nyttig blir han dersom LSK velger å redusere stallen med 2-3 spillere (for å få råd til dyrere spillere, som Brann har gjort med hell), for da trenger man spillere som kan bekle flere posisjoner.
                        Håper virkelig det er slik man har tenkt. Er ikke noen tilhenger av "poteter" ettersom det er svært få der ute som er så fleksible at de kan fylle en slik rolle til "det beste for laget", men nå er det bare så jævla viktig å få inn kvalitet. Da er det greit å slå to fluer i en smekk med signeringer som dette.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          Opprinnelig skrevet av Lars
                          I LSKs system tror jeg han er best på høyreback, begge kantene og som hengende spiss.

                          Han forsterker nok ikke elleveren (kanskje på høyreback...), men han kommer sikkert til å få en del kamper. Spesielt nyttig blir han dersom LSK velger å redusere stallen med 2-3 spillere (for å få råd til dyrere spillere, som Brann har gjort med hell), for da trenger man spillere som kan bekle flere posisjoner.
                          Synes ikke vi har behov for å øke dekningen på vingene, så håper ikke det er det han er hentet inn for.



                          Knudtzon, Ohi, Bolly, Solberg, Gabrielsen, Ringstad gir god dekning på vingene.

                          Kommentar

                          • Brækken
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Jun 2007
                            • 109

                            Med all den driten som står om LSK og Henning Berg i avisene om dagen så er det vel ingen som kunne tenke seg å komme til oss.

                            Er det noe som helst sannhet i det så må LSK gjøre noe og hvis det ikke er tilfellet så kan man jo begynne å lure på RB's agenda?

                            Merker jeg blir mer og mer bekymra for hver dag.....
                            Team Wenche Myhre

                            Kommentar

                            • Emil B
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2006
                              • 5921

                              Å skape debatt og komme med kritikk er jo det en avis skal drive med. Norsk presse er ingen ting i forhold til pressen i andre europeiske land.

                              Kommentar

                              • glasgow
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2007
                                • 1251

                                Det kommer iallfall tydelig frem at ikke folk er likegyldige til LSK.

                                Kommentar

                                • Xavi
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 1275

                                  Opprinnelig skrevet av Emil B
                                  Å skape debatt og komme med kritikk er jo det en avis skal drive med. Norsk presse er ingen ting i forhold til pressen i andre europeiske land.
                                  Den mobbingen av lag/trenere vi ser i Tyskland/Italia/Spania/England er ikke akkurat noe å strekke seg etter.
                                  Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                  Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                  Kommentar

                                  • aguado
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 448

                                    Opprinnelig skrevet av Xavi
                                    Den mobbingen av lag/trenere vi ser i Tyskland/Italia/Spania/England er ikke akkurat noe å strekke seg etter.
                                    Enig. Men synes Romerikes Blad og Morten Svesengen er i ferd med å bli skikkelig uspiselige.

                                    Kommentar

                                    • holmiz
                                      The kjøkken-kanariz
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6064

                                      Jeg sier som Karl Marx:
                                      History repeats itself, first as tragedy, second as farce.
                                      Hilsen Anders

                                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                      Kommentar

                                      • Pingu
                                        Juniormedlem
                                        Bøffelpromp
                                        • Mar 2010
                                        • 17

                                        Virker som om alle tror at løsning på LSKs problemer er mer penger og stadig omorganisering.

                                        Men kontinuitet, lojalitet, og forankring i nærmiljøet, kan det bare drites i...

                                        Og hvorfor i alle dager kan vi ikke ha en grunnfilosofi for driften av klubben, og holde oss til den?

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3178

                                          Positive utsikter for LSK

                                          Tross all negativiteten i det siste ser jeg mange grunner til å se lyst på de neste sesongene for Fugla:

                                          1) Tippeligakontrakten er etter alle solemerket sikret. Jeg tror vi får 4 poeng til, og det holder.
                                          2) Styreleder varsler mange (og betydelige) forsterkninger foran neste sesong.
                                          3) Tunge investorer varsler at det er økonomiske realiteter bak styrelederens ord.
                                          4) Vi starter etter alle solemerker sesongen med en ny trener, som jeg forutsetter klarer å engasjere alle i og rundt klubben langt bedre enn han vi har nå.
                                          5) Jeg så Småfugla i går spille fantastisk fotball. Hvilke talenter vi har!

                                          Kommentar

                                          Working...