LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Vedrørende Bolly så heller jeg nå mot at han kanskje burde prøve å bytte side, altså over til høyreving. Som du sier så går han veldig ofte innover, er det fordi han er mest trygg på sitt høyrebein? Antar det, da burde han få sjansen på motsatt side, sånn at han kan runde back og slå pasninger inn hardt forran mål. Nå er det jo som det nevnes her veldig ofte at hans iniativ ender i en trang kamp om ballen og påfølgende balltap, noe som også gjør noe med hans selvtillit.

    Jeg leste ett innlegg i RB i dag (Ragnar) som skriver at klubben må vente med å signere spillere til en ny trener var på plass, det er så feil som det bare går an. Så leste jeg ett innlegg på forumet her i en annen tråd (første innlegg til vedkommende), som poengterer noe vesentlig, nemlig at klubben for en gangs skyld bør hente noe annet enn en avdanket spiller som kun har erfaring fra fotball og få/ingen pedagogiske evner. Der er jeg helt enig, klubben må stake ut kursen videre uavhengig av hvem som blir trener og bruke tiden fornuftig sånn at de finner riktig type trener/spillere. Men klubben kan ikke vente på en trener før de begynner å signere spillere, det er så bak mål som det bare er mulig å komme!

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      Bolly har også en irriterende evne til ikke å rykke på førstetouch.

      I hver kamp jeg ser gutten får han (flere) pasninger hvor han kunne slått ballen direkte forbi back'en og storma etter. Isteden blir det altfor ofte om å gjøre å få kontroll på kula før han utfordrer. Slikt gir unødvendig tidstap samt at det blir langt vanskeligere og komme seg forbi fra stillestående.

      Han har forøvrig det mest elegante steget jeg har sett siden Tommy.
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13272

        Er mye som er galt i sportsklubben, er mye som har vært galt og det er mye som forsatt vil være galt så lenge man ikke tar grep.

        Jeg savner et styre som i platonisk ånd klarer å heve seg over hverdagens trivialiteter, ansettelsesprosesser og medieopplsag. Det er umulig å skape en levedyktig klubb ut av dagens vinglete kurs.

        Styret bør gå i seg selv og stake ut en bærekraftig fremtid som er basert på overordnede prinsipper og grunnleggende verdier. Og da tenker jeg ikke på å slenge rundt seg med tulleord som "inkluderende", "nyskapende" og andre idiotord enhver lettlurt organisasjon kjøper for hundretusener av kroner av sleipe konsulenter.

        Jeg ønsker at styret skal:

        Fastslå at sportlige suksess er klubbens eneste mål, og at alle andre prosesser i klubben er underordnet dette.

        Med noe enkel konkrete konsekvenser, her eksemplifisert:
        - Vi deltar for å vinne. Dette kommuniseres innad og utad, uten forbehold, og gjelder alt vi deltar i.
        - Alt vi foretar oss av spillerkjøp og salg må ivareta punkt én. Vi kjøper for å bli bedre og selger ikke hvis vi blir dårligere.
        - Alle spillere og trenere har et personlig ansvar for å oppnå målene, dette konkretiseres gjennom bonusavtaler og prestasjonsretta lønn.
        - Alle slike avtaler inngås på et kollektivt grunnlag - presterer laget tjener alle på det og omvendt - svake prestasjoner rammer alle.
        - Vi stiller med det best tilgjengelige mannskap for å oppnå våre mål uansett andre forhold. Laget skal ikke straffes for enkeltspilleres handlinger, men gis de beste forutsetninger for å vinne hver gang.
        - Konkurranse - intern og ekstern - er det grunnleggende prinsipp for alle gjøremål i klubben.
        - Alle beslutninger og beslutningstagere vil måtte finne seg i å bli kontinuerlige bedømt på deres bidrag til klubbens overordnede mål.
        - De beste bidrag og bidragsytere vil alltid bli lyttet til først. Retten til å bestemme erverves gjennom å være best i konkurranse med andre.
        - Alle som deltar i eller bidrar til sportsklubbens drift skal være kjent med og inneforstått med at klubbens sportlige suksess er grunnlaget for alt. Uten sportslig suksess eksisterer det ikke noe bærekraftig grunnlag for klubbens øvrige virksomhet.

        Kommentar

        • Kimito
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 2600

          Så lenge det også kommuniseres at økonomisk mislighold ikke er veien til sportslig suksess, støtter jeg rekas innlegg med et tillegg.

          - Kortsiktig sportslig suksess må aldri stå i veien for klubbens langsiktige mål om sportslig suksess.
          Ferdigskåra

          Kommentar

          • *46*

            Opprinnelig skrevet av Kimito
            Så lenge det også kommuniseres at økonomisk mislighold ikke er veien til sportslig suksess, støtter jeg rekas innlegg med et tillegg.
            Faktisk en relativt tung mislighetsfaktor når man skal måle de ansatte og gi prestasjonslønn til de i ledende stillinger.

            Kommentar

            • Seb.R
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 4159

              Liker godt at LSK nå ser ut til å hente unge, men allikevel litt mer etablerte spillere som faktisk også har vunnet noe med sin tidligere klubb. Alt ser ut til at vi henter Erik Midtgarden, som vant den estiske serien. Guy Roger med 2 titler og en afrikansk CL-finale i en alder av 23 år? Meget, meget bra.
              www.sebastianramsland.com
              www.twitter.com/sebramsland

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13272

                Veldig enig. Vi trenger å etablere en skikkelig konkurransekultur i spillergruppa og få inn folk som vet hva som kreves for å vinne noe. Intensiteten må opp og da må det konkurreres. Blir ikke noe lag hvis ikke alle ønsker å oppnå det samme.

                Kommentar

                • OptimistFugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2008
                  • 462

                  Opprinnelig skrevet av Seb.R
                  Liker godt at LSK nå ser ut til å hente unge, men allikevel litt mer etablerte spillere som faktisk også har vunnet noe med sin tidligere klubb. Alt ser ut til at vi henter Erik Midtgarden, som vant den estiske serien. Guy Roger med 2 titler og en afrikansk CL-finale i en alder av 23 år? Meget, meget bra.
                  Hehe, husker sist vi hentet en som var kaptein på laget som vant Afrikas CL og Grønlund var på Gardermoen med en koffert med cash...

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
                    Hehe, husker sist vi hentet en som var kaptein på laget som vant Afrikas CL og Grønlund var på Gardermoen med en koffert med cash...
                    Håper vi ikke får lillebror Kai Roger denne gangen da.
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • Tittil
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2009
                      • 341

                      LSK skal iflg Bjarmann være svært nær signering av 2 etablerte spillere, men at Henning Berg faktisk var en av grunnene til at disse ville til LSK, og at de derfor har nølt med å signere. Bjarmann vil ta en ny runde med spillerne, og håper og tror at det vil føre frem. Noe er på gang.

                      Kommentar

                      • sten
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2005
                        • 873

                        jeg tipper på Isak Scheel og Bjørnar Holmvik

                        Kommentar

                        • Boing
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2005
                          • 711

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          En ting som irriterer meg, skal vi fortsette å leie ut LSK-Hallen til en TL-konkurrent? Nå er vi vel såpass på beina økonomisk at vi ikke trenger se Godset bruke hallen vår?
                          Litt seint å kommentere kanskje, men hvis det er en fordel å få bruke LSK-hallen, hvorfor har ikke LSK hatt noen fordel av det???? Siden vi fikk den hallen har vi ligget nedi nedrykksgjørma, og det er vel ingen fordel. Nei, jag spillerene ut om vinteren, slik att dem blir herdet og tøffere.

                          Kommentar

                          • tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

                            Hvis Godset kan bidra til at vi får bedre økonomi hvorfor ikke ...

                            Kommentar

                            • aguado
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 448

                              Inviter gjerne hele tippeligaen dit, iom. at man visstnok blir dårligere av å trene der...

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                Signer Gisse, Hent Haglund og Andersson i samme slengen.

                                Da har vi en veldig spennende oppstilling fra midten og opp og trenger bare backer og keeper som det virker som vi jobber med.

                                Spørsmålet virker bare å være om vi har nok penger og hva Gisse vil ha i lønn.
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • ragnarrock
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 937

                                  Tipper at Gisse er dyr, gi han en mill, greit nok.. men sier han ja til det?
                                  Får vi han og Andersson tipåer jeg at Scheel og blir med fort.. ingen trenere sier nei til å få de tre gutta som tilvekst til en lettere amputert tropp!

                                  Trener bør vi ikke være så travle med, det er viktig å ha en ny på plass, men, viktigste er at vi får rett mann!
                                  *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                  -RagnarRock-

                                  Kommentar

                                  • kimmern
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2005
                                    • 1174

                                    gislason MÅ være med videre, her er det bare for per berg å bla opp.

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                                      Tipper at Gisse er dyr, gi han en mill, greit nok.. men sier han ja til det?
                                      Får vi han og Andersson tipåer jeg at Scheel og blir med fort.. ingen trenere sier nei til å få de tre gutta som tilvekst til en lettere amputert tropp!

                                      Trener bør vi ikke være så travle med, det er viktig å ha en ny på plass, men, viktigste er at vi får rett mann!
                                      Husk at å få trener på plass er veldig viktig for å få signert spillere. Andersson sa jo rett ut at det var der skoen trykka.
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Mjøndalens supertalent Ovenstad velger Godset, hovedgrunn Deila:

                                        Kommentar

                                        • ragnarrock
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 937

                                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                          Mjøndalens supertalent Ovenstad velger Godset, hovedgrunn Deila:

                                          http://dt.no/sport/mif-martin-17-bli...ller-1.6598966
                                          Finnes ikke overrasket.. han er jo godset supporter, naturlig at han velger sin egen klubb. Kun en våt drøm at han hadde valgt oss, spesielt når vi ikke har en trener! (fikk han noen gang et tilbud engang?)
                                          Ser frem til den gang at det igjen er en selvfølge at mennesker fra Romerike og øvrig tidligere LSK-land trakter igjen drømmer seg bort til å komme til fugla.. og at klubben er dyktigere til å være tidlig ute og snappe opp de mest lovende. (mener å huske at Martin Linnes var god nok for Solskjær go får dårlig for oss.. snodig..)
                                          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                          -RagnarRock-

                                          Kommentar

                                          Working...