LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Opprinnelig skrevet av reka
    Det har meldt seg en nagende tvil om fremtidig trener/Haglund vil klare å ivareta talentsatsingen vår. Ser ut til at mange her inne ser på det som en selvfølge at Gulbrandsen, Bolly, Ringstad, Ohi og resten av gjengen vil forsette å få spilletid i 2012. Jeg har mine sterke tvil om det. Berg har signalisert at laget må levere resultater, styret har signalisert det samme (ikke uventet) og det er frigitt midler til spillerkjøp. Enhver trener som har dette utgangspunktet vil gå for erfaring og rutine på banen. Avskjeden til vår forrige trener var også en klar beskjed til nestemann om at "talentsatsingen" ikke teller i bedømmelsen av trenergjerningen. Jeg tror vi fort kan ende opp som søpla, hvor det rett og slett ikke er plass til spillere med et fortsatt uforløst potensiale i stallen. Så langt er det ingenting som tyder på at klubben vil ivareta det HB bygget opp.
    Skal vi være en toppklubb må man ha rutinerte karer på banen. Her kan vi fullføre Bergs visjon med en startoppstilling med gode kvalitetsspillere og har unggutter på benken som kan utvikle seg.

    Og er du god nok er du gammel nok.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Opprinnelig skrevet av reka
      Det har meldt seg en nagende tvil om fremtidig trener/Haglund vil klare å ivareta talentsatsingen vår. Ser ut til at mange her inne ser på det som en selvfølge at Gulbrandsen, Bolly, Ringstad, Ohi og resten av gjengen vil forsette å få spilletid i 2012. Jeg har mine sterke tvil om det. Berg har signalisert at laget må levere resultater, styret har signalisert det samme (ikke uventet) og det er frigitt midler til spillerkjøp. Enhver trener som har dette utgangspunktet vil gå for erfaring og rutine på banen. Avskjeden til vår forrige trener var også en klar beskjed til nestemann om at "talentsatsingen" ikke teller i bedømmelsen av trenergjerningen. Jeg tror vi fort kan ende opp som søpla, hvor det rett og slett ikke er plass til spillere med et fortsatt uforløst potensiale i stallen. Så langt er det ingenting som tyder på at klubben vil ivareta det HB bygget opp.
      De må vokse med utfordringa, rett og slett. La oss heller ikke drømme oss bort å tro at alle disse "egenproduserte" kan hevde seg på et lag med ambisjoner uansett. Mener å huske en artikkel om talentsatsing i England, der statistisk sett 1 av 10 tok steget fra eget akademi og inn som fast på laget. Og selv om tallene kan virke nedslående så ser man på egen talentutvikling som god butikk. Hvordan dette kan oversettes til norsk fotball er ikke godt å si, men kanskje 2-3 av 10 kan ta steget? Virkeligheten er knallhard, faktum er at de unge norske vi har nå skaper fint liten furore utenfor LSK-sfæren. De er helt avhengig av at klubben får inn bedre spillere for sin egen utviklings skyld.

      Såpass ærlige må vi være.

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3196

        Opprinnelig skrevet av reka
        Det har meldt seg en nagende tvil om fremtidig trener/Haglund vil klare å ivareta talentsatsingen vår. ... Så langt er det ingenting som tyder på at klubben vil ivareta det HB bygget opp.
        Dette synes jeg var svært så pessimistisk - og ensidig. Ingenting? Såvidt jeg kan bedømme starta satsinga på ungdommen (blant annet Ruben og Fredrik) året før Henning Berg engang var påtenkt som trener (jeg la ved et gammelt klipp om det i et tidligere innlegg). Jeg gir gjerne Berg en god del av æren for ungdomssatsinga, men jammen ikke alt sammen! ("det Henning bygget opp": Jeg spør som Bertolt Brecht sa om Alexander som erobret India: "Han alene?".) Satsinga har vært langsiktig, før Berg og med mange andre i minst like viktige roller. Et annet tegn er vel at Magnus Powell, med spesialansvar for å følge opp ungdomssatsinga (langt mer enn Bergdølmo, som enkelte har beklaget er ute), definitivt skal være med videre. Jeg tror også Stian, Ruben, Mathis, Ohi og Fredrik nå har vist et så bra nivå at de bør være ganske trygge på å få mye spilletid, med mindre vi plutselig får inn en bråte med etablerte toppspillere. Det gjør vi ikke, på tross av enkeltes (totalt urealistiske, tror jeg) håp om både tre og fire interessante spillere fra konkursboet på Nadderud.

        gilbert

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7056

          Opprinnelig skrevet av reka
          Det har meldt seg en nagende tvil om fremtidig trener/Haglund vil klare å ivareta talentsatsingen vår.
          Syns det var veldig pessimistisk å si før han engang er ansatt. Jeg tipper vi får tre eller fire spillere som kan gå rett inn i elleveren (høyreback, sentral midtbane, kanskje en venstreback, og en spiss). De unge vil få mer rotasjon og spiller hvis de er gode nok. De har sikkert lært masse i høst, men det er ikke bra at så mange av dem spiller på likt, iallfall ikke når ting går skeis.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • ragnarrock
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 937

            Bjarmann skal vel ha litt å si han og?
            Enig at man skal ikke forvente at vi spiller med 5stk 18åringer til enhver tid.. derimot så blir kvaliteten på treningene bedre, konkurransen hardere og gutta må utvikle seg enda mere for å få tid på banen. Forhåpentligvis så får vi inn en trener som klarer å rullere på spillerne han har til rådighet og med det utvikle et lag, ikke bare en start oppstilling over tid.
            *Kjempe gutta fighte gutta!!*

            -RagnarRock-

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Sesongkorta legges ut i morra, med noko atått tru?

              Kommentar

              • Seb.R
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 4159

                Flott tiltak av LSK. 2011 er glemt, og så kjører vi på mot 2012.

                Kan bli en nokså fin salgseffekt, dersom det dukker opp gode nyheter i helga.
                www.sebastianramsland.com
                www.twitter.com/sebramsland

                Kommentar

                • Tvilling
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 1470

                  Hva tenkes av klubbens ledelse/styret om hvordan ansvaret i klubben skal fordeles under ny trener? Noen som vet? Modellen under HB hadde vel klart sine svakheter?

                  Kommentar

                  • *46*

                    Før man dømmer Haglund og bruk av yngre spillere, så burde man kanskje ta en titt på alderen på de som har spilt for Elfsborg i år? For meg fremstår det som en miks av alle aldersgrupper. Feks 3 stk som er rundt 20 år som tilnærmet har spilt alle kampene.

                    Hva tilsier at man ikke vil se noe alla det i LSK?

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Spennende tider! Innslag på NRK i dag om sponsorer og deres forhold til klubbene innvolvert i Gunnarssonsaken. De truer med å trekke seg ut, og med tanke på bydelsklubben skal Nordea ha en klausul som gjør dette mulig med umiddelbar virkning hvis saker dukker opp som kan skade omdømmet til klubb og dermed også dem selv. Man kan jo bare spekulere i om skyldspørsmål til syvende og sist er underordna i en slik klausul.

                      Uansett, jeg regner med at LSKs markedsavdeling har sitt å drive med om dagen! Positivt på mange fronter for tida.

                      Kommentar

                      • Poreto
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Nov 2011
                        • 105

                        Meget morsomme nyheter! Flott om Søpla hadde mista sponsorer, og de fortjener intet mindre!! Får håpe noen av disse sponsorene får blikket opp for LSK og går inn i klubben!

                        Kommentar

                        • 10.09.50
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 1410

                          Opprinnelig skrevet av reka
                          Det har meldt seg en nagende tvil om fremtidig trener/Haglund vil klare å ivareta talentsatsingen vår. Ser ut til at mange her inne ser på det som en selvfølge at Gulbrandsen, Bolly, Ringstad, Ohi og resten av gjengen vil forsette å få spilletid i 2012. Jeg har mine sterke tvil om det.
                          Hadde du en nagende tvil om Henning Berg ville klare å ivareta talentsatsingen vår da han først prøvde å sende Bukken til 2010 og senere konsekvent nektet å bruke ham før alle andre var solgt eller skadet? Eller da Berg satte opp en LKE ute av form fremfor Ringstad på venstrebacken gang på gang? Jeg er villig til å vente med å avskilte nestemann til han er ansatt, kanskje til og med til å gi ham en sjanse til å lede laget et par ganger.

                          Opprinnelig skrevet av reka
                          Avskjeden til vår forrige trener var også en klar beskjed til nestemann om at "talentsatsingen" ikke teller i bedømmelsen av trenergjerningen.
                          Tøys. Berg ble gjentatte ganger berømmet for mange sider av trenergjerningen. Avskjeden til Berg er en klar beskjed til nestemann om at han gjerne må spre optimisme og forventning. Og at det er greit om han smiler innimellom.

                          Kommentar

                          • Fuglamannen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2011
                            • 543

                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Spennende tider! Innslag på NRK i dag om sponsorer og deres forhold til klubbene innvolvert i Gunnarssonsaken. De truer med å trekke seg ut, og med tanke på bydelsklubben skal Nordea ha en klausul som gjør dette mulig med umiddelbar virkning hvis saker dukker opp som kan skade omdømmet til klubb og dermed også dem selv. Man kan jo bare spekulere i om skyldspørsmål til syvende og sist er underordna i en slik klausul.

                            Uansett, jeg regner med at LSKs markedsavdeling har sitt å drive med om dagen! Positivt på mange fronter for tida.
                            Det var de som ønsket et sponsorat hos søpla. Nå kan de holde seg på Romerike og kun Romerike Med mindre de faktisk vil bli forbundet med bedrageri, noe som er ganske så seriøst for en bank.

                            Kommentar

                            • Rune
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2008
                              • 1229

                              Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                              Tøys. Berg ble gjentatte ganger berømmet for mange sider av trenergjerningen. Avskjeden til Berg er en klar beskjed til nestemann om at han gjerne må spre optimisme og forventning. Og at det er greit om han smiler innimellom.
                              Fikk Berg sparken fordi han ikke greide å spre optimisme og forventning, og på grunn av manglende evne til å smile når han ble intervjuet?

                              Jeg som trodde at LSK var en fotballklubb. Nei, vent. I Lillestrøm Sportsklubb er fotballen kun desserten. Sånn var det.
                              "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                              Kommentar

                              • *46*

                                Opprinnelig skrevet av Rune
                                Fikk Berg sparken fordi han ikke greide å spre optimisme og forventning, og på grunn av manglende evne til å smile når han ble intervjuet? Jeg som trodde at LSK var en fotballklubb. Nei, vent. I Lillestrøm Sportsklubb er fotballen kun desserten. Sånn var det.
                                Tror du skal legge til at hvert år under Berg hadde laget 8-9 kamper på rad uten seier. Vil nok tro at det veier ganske så tungt....

                                Kommentar

                                • Rune
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2008
                                  • 1229

                                  Opprinnelig skrevet av *46*
                                  Tror du skal legge til at hvert år under Berg hadde laget 8-9 kamper på rad uten seier. Vil nok tro at det veier ganske så tungt....
                                  Jeg håper det, men det har ikke kommet så tydelig frem i så fall. Uansett, dette er vann under brua, eller noe sånt.

                                  Jeg håper den nye treneren evner å få det beste ut av hver enkelt spiller. Det gjorde ikke Berg, synes jeg.
                                  "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13272

                                    Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                    Hadde du en nagende tvil om Henning Berg ville klare å ivareta talentsatsingen vår da han først prøvde å sende Bukken til 2010 og senere konsekvent nektet å bruke ham før alle andre var solgt eller skadet? Eller da Berg satte opp en LKE ute av form fremfor Ringstad på venstrebacken gang på gang? Jeg er villig til å vente med å avskilte nestemann til han er ansatt, kanskje til og med til å gi ham en sjanse til å lede laget et par ganger.
                                    Hva har Bergs taktiske disposisjoner med problemstillingen å gjøre? Er det slik at fordi Bergs disposisjoner i dine øyne ikke var optimale, så trenger jeg ikke bekymre meg for neste treners disposisjoner? Det er en logisk brist i det ressonementet. Berg kunne sikkert satset mer på unge spillere, samtidig kan jeg virkelig ikke se at Gulbrandsen eller Ringstad viste noe tidligere i sesongen som tilsa at de burde bli foretrukket fremfor sine konkurrenter. Det er da heller ikke avsatt noen trener her, men det må gå an å bekymre seg for talentsatsingen fremover all den tid dette ikke er nevnt med et ord blant alt som er sagt etter Bergs exit?

                                    Med Berg hadde vi stallen full av talenter uansett om dette var et resultat av kriseløsning eller langsiktig planlegging, og om spillerne ble sendt på våronn på skreia eller måtte vansmekte i 2010s varetekt. Spilletid fikk de. Med ny trener og 20 mill til disp er det såvidt jeg kan se bare gode intensjoner og langsiktig planlegging som kan forhindre at våre unge spillere blir skviset ut av spillerkjøp. JEg tror neppe Gulbrandsen, Ohi og Ringstad går for 3. divisjonsspill og status som kriseløsning i overskuelig fremtid. JEg tror heller ikke svensken vil stille med Gabrielsen, Ohi og Ringstad på banen om han får 20 mill å handle for. Fyren må levere resultater senest før utgangen av 2012.


                                    Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                    Tøys. Berg ble gjentatte ganger berømmet for mange sider av trenergjerningen. Avskjeden til Berg er en klar beskjed til nestemann om at han gjerne må spre optimisme og forventning. Og at det er greit om han smiler innimellom.
                                    Jeg mener bestemt at Berg fikk marsjordre på grunn av manglende sportslige resultater, og ikke fordi han virket dystym i intervjuer? Om avskjeden til Berg gav noen beskjed var det vel helst at laget måtte begynne å prestere på banen?

                                    Kommentar

                                    • Stakan
                                      Juniormedlem
                                      Bøffelpromp
                                      • Oct 2011
                                      • 13

                                      Opprinnelig skrevet av Bladfyk K. Carlsen i rb.no-artikkelen "-Velkommen til klubben"
                                      – Vi har nå kommet til en skillevei i klubben. Nå ønsker vi å rette alt fokus på resultatene og på å komme oss oppover på tabellen, sier Bjarmann.
                                      Ja, men det var'a ... jaggu på tide!
                                      "Og trøndera var jo misunnelige på oss, fordi atte vi var jo kanskje litt breiale, litt penere i klærne, vi var litt mer møblert [...]"
                                      -Ivar Hoff

                                      Kommentar

                                      • ragnarrock
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2008
                                        • 937

                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Det ligger an til storslakt i de bakerste ledd, kanskje bare Kippe og Ringstad står igjen fra det gamle.
                                        Greit at Ringen ikke var veid god nok til å kunne bidra mye mens vi har sluppet inn over 50mål iår.. Kippe derimot har jo spilt en del.. hvorfor skal de være fredet?

                                        Her er det bare å slakte, tipper at vi isåfall ser flere av gutta ta seg selv skikkelig i nakken og vise hva det vil si å være fugl! .. de som ikke gjør det får vel bare takke seg selv i lengden...
                                        *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                        -RagnarRock-

                                        Kommentar

                                        • Stray Cat
                                          Moderator
                                          • Aug 2008
                                          • 5914

                                          Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                                          Greit at Ringen ikke var veid god nok til å kunne bidra mye mens vi har sluppet inn over 50mål iår.. Kippe derimot har jo spilt en del.. hvorfor skal de være fredet?
                                          Fordi vi burde ha lært av egen dårlige erfaring og f.eks Branns gode: Man må ha en kjerne av etablerte spillere for at de unge skal kunne utvikle seg.
                                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                          Kommentar

                                          Working...