LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • glasgow
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 1252

    Opprinnelig skrevet av Skinke
    Er du seriøs?
    Nå er vel egentlig dette en tråd om Nosa, men jeg skal svare.

    2008 12 plass
    2009 11 plass
    2010 10 plass.
    2011 9 plass ???
    Beklager. vi har jo forbedret oss hvert år. Neste år går vi for en suveren 9 plass

    Jeg mener seriøst at fra 12-10 plass på 2 år er det samme som på stedet hvil.
    Men det er vel bare og se på publikumssvikten de siste årene også.
    Mye bra som gjøres nå. Men tallene er klare nok.
    Sponsorer drøyer med kontrakter, lite mediaomtale.
    Og ellers så trofaste supporter blir hjemme.
    Sorry mac.

    Og dette er virkelig noe alle bør ta seriøst.
    Skal kjøpe sesonkort for neste år jeg, men spørs hvor mange fler som blir solgt.
    Snittet blir nok desverre ennå lavere neste år. Håper jeg tar feil.

    Kommentar

    • CFD
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 2319

      Sportslige resultater er en ting ,men jeg synes iallefall det er en fordel aa ha en klubb a holde med. Konkursspoekelset var ikke saa veldig langt borte naar man var noedt aa selge deler av naeringseiendommen paa Aarasen.

      Det blir som aa pisse i buksa , akkurat som TIL holder paa med naa.

      Men bare saa det er sagt.. LSK er en klubb som skal kjempe om medaljer hvert aar.

      Men.. Dette begynner aa bli langt off topic. EOD
      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

      Kommentar

      • glasgow
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2007
        • 1252

        Opprinnelig skrevet av glasgow
        Nå er vel egentlig dette en tråd om Nosa, men jeg skal svare.

        2008 12 plass
        2009 11 plass
        2010 10 plass.
        2011 9 plass ???
        Beklager. vi har jo forbedret oss hvert år. Neste år går vi for en suveren 9 plass

        Jeg mener seriøst at fra 12-10 plass på 2 år er det samme som på stedet hvil.
        Men det er vel bare og se på publikumssvikten de siste årene også.
        Mye bra som gjøres nå. Men tallene er klare nok.
        Sponsorer drøyer med kontrakter, lite mediaomtale.
        Og ellers så trofaste supporter blir hjemme.
        Sorry mac.

        Og dette er virkelig noe alle bør ta seriøst.
        Skal kjøpe sesonkort for neste år jeg, men spørs hvor mange fler som blir solgt.
        Snittet blir nok desverre ennå lavere neste år. Håper jeg tar feil.

        Og dette er jo med Nosa i stallen. Hvordan blir det om vi mister Nosa, BBS OG Uhja

        Kommentar

        • Tvilling
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 1474

          Tarik til Norge..

          Leser på nrk.no at han er ferdig i Nederland.
          - akk ja.. den som hadde hatt litt penger i kassa.. kunne vært noe tror nå jeg..
          Nyheten:
          Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

          Hvor det bla står:
          "Tariks agent, Tore Pedersen, jobber for å finne en ny arbeidsgiver til den tidligere Fredrikstad-spilleren.
          - Det er interesse fra flere klubber, både i Norge og i Sverige, bekrefter Pedersen.
          22-åringen har ikke gitt noen føringer til sin agent, bortsett fra at han vil spille fotball. Molde har vært nevnt som en interessert klubb, og Tarik skal være nevnt på listen over spillere Ole Gunnar Solskjær ønsker seg.
          - Jeg kan ikke kommentere enkelte klubber. Vi håper å ha en overgang klar når vinduet åpner 1. januar, og jobber etter det tidsperspektivet, sier Pedersen. "
          p.s, Moderator må gjerne flytte innlegget - men tenkte nå at det ikke er en direkte LSK nyhet.. jfr nyhetstråde..

          Kommentar

          • Dinho
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2006
            • 884

            Sjekk skattelistene, finn de rikeste på romerike og få denne gutten hjem til fugla byen!

            Seriøst, er det en spiller vi burde invistere i, om det fortsatt finnes håp om noe slikt med vår økonomiske situasjon, så er det Tarik. Minner meg veldig om Bjørn Helge Riises situasjon når han ble hentet. I LSK vil Tarik bli god, veldig god. Det vet vi alt. dog er nok Molde klare med sjekkheftet.
            twitter @amundsakis
            ΘΥΡΑ 13

            Kommentar

            • skotten
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 1794

              Opprinnelig skrevet av Dinho
              Sjekk skattelistene, finn de rikeste på romerike og få denne gutten hjem til fugla byen!

              Seriøst, er det en spiller vi burde invistere i, om det fortsatt finnes håp om noe slikt med vår økonomiske situasjon, så er det Tarik. Minner meg veldig om Bjørn Helge Riises situasjon når han ble hentet. I LSK vil Tarik bli god, veldig god. Det vet vi alt. dog er nok Molde klare med sjekkheftet.
              Stygt redd bart ballklubb vil strekke seg langt også...

              Kommentar

              • sten
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2005
                • 873

                han kommer garantert til å lykkes i LSK. Det har han bevist før. Han kjenner spillergruppa. Han kommer til å bli proff igjen. Dette er en meget bra innvestering. Her må det skaffes penger!!!!!

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  Selv om LSK som klubb ikke står under noe seddelregn om dagen, så finnes det investorer som bør se muligheter her. Såvidt jeg har forstått finnes det midler til å kjøpe spillere, men lønnsbudsjettet har vært vår største utfordring. Heerenveen ser ut til å ha mistet all tro og kommer nok ikke til å sette noen voldsom prislapp. Om kjøpsprisen er lav nok, burde investorene kunne legge på en SOF. På den måten kan LSK betale ham en lønn som ligger innenfor rimeligheten. Som investor bør dette være en ganske safe deal. Det begynner vel å gå opp for dem at B&B er i stand til å generere gode penger for dem, og Tarik kommer til å dra ut igjen om han tar et par år i Norge.

                  Bartene er en høyst reel konkurrent, men de har vel primært defensive posisjoner som behøver forsterkninger. De skal vel erstatte Iversen, og Tarik blir kanskje en kandidat, selv om det er en rimelig annerledes spillertype. Bart har forøvrig varslet innsparinger neste år, så pængpungen er kanskje ikke like løs som tidligere. Det som taler til vår fordel er at Tarik antakeligvis er på utkikk etter en god opplevelse og tillit. Ellers kommer vel søpla, brann og Molde på banen, og spørsmålet koker vel ned til penger kontra den gode opplevelsen han hadde sist han var i Norge. Jeg klarer dog ikke å være pessimist her, for gutten stortrivdes jo hos oss og så ut til å digge spillergruppa. Skulle FFK rykke opp så tror jeg ikke han automatisk ønsker seg dit. Klubben er et sportslig, organisatorisk og økonomisk kaos, og han har allerede vært i en annen norsk klubb. Da er det ikke like vanskelig å ta det valget igjen.

                  Kom igjen a, Tarik! Du veit du vil..
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • WAK
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 967

                    Her er det bare å sette alle midler i gang. Kronerulling, ringerunde til alle potensielle investorer osv. Kankskje selv den PR-kåte Shariff kan spytte i noen mill han har lovt de siste åra.

                    Dette er jo en investering så det er jo ikke noe å lure på.

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      Om FFK skulle finne på å rykke opp, så står vel Høili klar med lommeboka, er jeg redd.
                      Når det gjelder Tarik har nok LSK litt for mange pengesterke klubbonkler å konkurrere med.
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • Ginola
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2010
                        • 549

                        Opprinnelig skrevet av Leif A
                        Om FFK skulle finne på å rykke opp, så står vel Høili klar med lommeboka, er jeg redd.
                        Når det gjelder Tarik har nok LSK litt for mange pengesterke klubbonkler å konkurrere med.
                        Jepp, og Tarik har null "følelser" for LSK. Hvis han drar til Norge, noe jeg tror han ikke gjør, så havner han i FFK hvis de rykker opp eller i RBK. Tror dessverre det er utopi at han kommer til oss, men kanskje hvis han vil bo nærme Fredrikstad og de ikke rykker opp...

                        Kommentar

                        • Bibaboy
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 712

                          Jeg undres....

                          over hvorfor flere av våre største stjerner tilsynelatende mistrives i klubben. BBS nekter å signere ny kontrakt. Hadde han trivdes godt hadde han gjort det for lengst. Nosa har ved flere anledninger klaget over både det ene og det andre.... Og nå Ujah. Hva er det som gjør at spillere som får en slik mulighet det ene året er misfornøyde året etter. Har dette med klubbens måte å handtere spillerne på? Har dette noe med treneren å gjøre? Eller har det ret og slett med spillernes Agenter å gjøre. I BBS`s situasjon tror jeg ikke agenten har noe med dette å gjøre... I de to andres tilfelle er jeg mer usikker. Uansett så bør det stilles spørsmålstegn ved hva klubben gjør for å få spillerne til å trives... Er virkelig overrasket over hva som er i ferd med å skje...
                          Fugla Forever

                          Kommentar

                          • tonkro
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2009
                            • 346

                            Gi de det de vil ha!!!

                            Hvorfor ikke bare gi de (Ujah & Nosa) det de vil ha?? BBS er jeg ikke altfor bekymret over. Han har ikke på langt nær overbevist denne sesongen,selvom han har fått tillit i bøttevis.

                            Ujah vil ha kjøretimer,og muligheter for å få familien på besøk. Han vil ha lønn som tilsvarer hans prestasjoner. Hvor vanskelig kan det være å gi han dette???

                            Å flytte til et nytt land er hardere enn de fleste tror,det vet jeg alt om etter 2 år i Australia. Men er usikker på hvor man skal henvende seg,usikker på hvordan ting fungerer osv. Dette kan føre til mistrivsel og heftig hjemlengsel. Men man lærer etter hvert som tiden går,og det meste går seg til.

                            Nå som utgiftsposten Kiko forsvinner burde vi da ha mulighet til å heve Ujah's lønn betraktelig. Kanskje gi han ekstra bonuser for scorede mål osv? Ikke vet jeg. Men det jeg vet er at vi må gjøre alt vi kan for å beholde Ujah.

                            Kommentar

                            • pippip
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Mar 2006
                              • 61

                              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                              Iom at det var dette du ønsket svar på tar jeg for meg dette spørsmålet.
                              Takk for svar, men jeg spurte ikke om Ujah fortjener mer penger eller ikke, det skrev jeg at jeg synes han gjør, sett i forhold til andre på laget.
                              Spørsmålet var mer generelt, om det er vanlig praksis i LSK og andre klubber å gi spillere med en kontraktsfestet lønn et lønnshopp etter en knallsesong/periode.

                              Kommentar

                              • Bekkis
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 441

                                Opprinnelig skrevet av pippip
                                Takk for svar, men jeg spurte ikke om Ujah fortjener mer penger eller ikke, det skrev jeg at jeg synes han gjør, sett i forhold til andre på laget.
                                Spørsmålet var mer generelt, om det er vanlig praksis i LSK og andre klubber å gi spillere med en kontraktsfestet lønn et lønnshopp etter en knallsesong/periode.
                                Det er ikke uvanlig at kontrakter reforhadles, har en lønnsøkning etc.

                                Kommentar

                                • Patriot
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2010
                                  • 437

                                  Spørs vel om ikke moralen til Ujah og Nosa fikk seg ytterligere en knekk av prøvespill-nekten...

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2366

                                    På sporten på TV2 ble det meldte at både Molde og enga ønsker seg Nosa og Ujah.

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      TV2 melder at Molde & Vålerengen er på kjøpejakt etter Nosa & Ujah, Bjarmann kontrer med at disse blir VELDIG dyre om noen i Norge skal kjøpe dem.

                                      At Molde er på jakt og har penger overrasker jo ingen, men at søpla plutselig skal ha 40 mill på bok til å kjøpe den duoen er jo helt på jordet.. Dersom de tror at Bjarmann selger disse den veien for pengene de fikk fra salget av Moa er det noen på valle som har røyka gammel maling i dag igjen!

                                      Kommentar

                                      • camillakanari
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • May 2006
                                        • 211

                                        Opprinnelig skrevet av kunden
                                        På sporten på TV2 ble det meldte at både Molde og enga ønsker seg Nosa og Ujah.
                                        Som jeg har skjønt så er det enda en klubb i Norge som ønsker seg Ujah, og det er rbk

                                        Kommentar

                                        • sten
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2005
                                          • 873

                                          Den personen som selger fra LSK til vif blir vel ikke akkurat populær.

                                          Kommentar

                                          Working...