LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

Opprinnelig skrevet av camillakanari
    Som jeg har skjønt så er det enda en klubb i Norge som ønsker seg Ujah, og det er rbk
    Men ingen av dem kommer til å få verken Ujah eller Nosa. Skjønner ikke at dem gidder å prøve en gang...

Slapp av!

Kommentar

• mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

Røkke, barter og søpla sikler... hmmm artig, ei stønn sia sist det skjedde.
      Fugla mot nye høyder

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av mooph
        Sunnhetstegn kalles det

Kommentar

• lskgogo
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2010
          • 633

Hvor er det folk får dissa 40 millionene fra? Har noen i klubben sagt at dette er prisen? Må ha gått meg hus forbi...
          Tar seg en pause til mars 2012..

Kommentar

• sten
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2005
            • 873

Men hva har blitt sagt her? En journalist fra tv2 har spurt en av klovnene i vif om dem kunne tenkt seg Nosa og Ujah, og fått til svar att så gode spillere vil alltid være interresant for vif. Og vips så fikk tv 2 en sak.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av lskgogo
              Hvor er det folk får dissa 40 millionene fra? Har noen i klubben sagt at dette er prisen? Må ha gått meg hus forbi...
              En nøye vurdert takst utført av uhilda forumbrukere her inne

Hva prisen på dem to burde være, vet jeg ikke. Men med tanke på gjenstående kontrakt lengde, prestasjoner og alder vil jeg si minimum ti mill på Nosa og 15 på Ujah. Det synes ikke jeg er veldig usannsynlige summer.

(Det morsomme med Søpla IF og Ujah og Nosa, er at dem begge har prøvespilt for Søpla :mrgreen:. Når Ogude kom på prøvespill til Fugla, kjøpte de han nærmest i desperasjon for at han skulle bli en hit hos LSK. Han virker ikke til å ha funnet seg til rette hos Oslos skamplett.....)

Kommentar

• OppsalKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2008
                • 1881

Its silly season.

How long ago was it since BHR was going from LSK to Søpla for 15 mil?
                Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• glasgow
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2007
                  • 1252

Opprinnelig skrevet av mooph

Vi har jo blitt et bånnlag/midderlsfarer i tippeligaen. Kanskje ikke så rart at de"store" klubben ser på lsk som et farmerlag da.

Desverre.

Tror vel neppe hverken Nosa eller Uhja går til en norsk klubb,
                  Skulle det imidlertid skje at noen selger til VIF, boikotter jeg LSK neste år:evil::evil:.

Kommentar

• Hexaphim
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 2819

Jeg kan ikke forestille meg at LSK vil selge noen av våre juveler til søpla, det ville i så fall være et svik av verste sort. Jeg er dog litt bekymret for at Nosa ikke har noen som helst skrupler mot å spille for søpla. Spiller ikke bestekompisen hans der?

Kommentar

• KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

Målene til disse gutta er å spille i en bedre liga. LSKs mål er også å selge de videre. De vil helst spille på et høyere nivå iløpet av 2011. Da er det ikke riktig å gå til RBK, Molde eller VIF. De får tåle å ha en litt lav lønn det neste 6-12 måneden. Når de forlater oss, kommer de til en bedre liga og får mer betalt enn hvis de drar til en annen norsk klubb. Det beste for disse gutta er å spille fletta av TL i LSK i 2011 og da kommer ønskene om høyere nivå og lønn til å bli oppfylt.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

Moderatormelding:
                        Jeg har ryddet litt i spillertrådene til Nosa og Ujah, og flyttet noen innlegg hit, slik at vi samler diskusjonen om LSK 2011 (hvilke spillere risikerer vi å miste, sportslige konskekvenser, behov for forsterkninger osv.) i én tråd.

Kommentar

• sten
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2005
                          • 873

Nosa og Ujah får bare starte sesongen 2011 og gi alt for klubben så er jeg 95% sikker på at de blir solgt til en større liga før 2012.

Kommentar

• Ginola
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2010
                            • 549

Opprinnelig skrevet av KFL41
                            Målene til disse gutta er å spille i en bedre liga. LSKs mål er også å selge de videre. De vil helst spille på et høyere nivå iløpet av 2011. Da er det ikke riktig å gå til RBK, Molde eller VIF. De får tåle å ha en litt lav lønn det neste 6-12 måneden. Når de forlater oss, kommer de til en bedre liga og får mer betalt enn hvis de drar til en annen norsk klubb. Det beste for disse gutta er å spille fletta av TL i LSK i 2011 og da kommer ønskene om høyere nivå og lønn til å bli oppfylt.
                            Joda, men eksemplene er uttallige på spillere som går fra fra norske klubber til f.eks. RBK og deretter ut i verden. RBK mener selv at det er slik det skal og bør være. Og du skal ikke glemme at andre klubber kan friste med noe vi ikke kan: CL kvalik og Europa liga kvalik...

Personlig synes jeg vi skal være såpass sterke, som f.eks. Godset, som klarte med nød og neppe å holde Pedersen unna klørne til RBK og heller fikk solgt han rett ut av landet.
                            Last edited by Ginola; 23.11.2010, 16:03.

Kommentar

• Pasi Rasimus
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Feb 2010
                              • 226

Å selge gutta til VIF(tv2-sporten) er jo lættis, og ny-rike molde ser jeg på som likeverdige til LSK, dessuten tror jeg ikke de vil flytte oppover til romsdal og bryte med det nettverket de har her nå. Bedre å selge rett ut, vi må jo ikke selge. Is i magen...

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

Spoiler:
                                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                Sesongen går mot slutten og vi vinner ingenting rykker ikke ned. Kun en ting betyr noe nå: Få et godt og samspillt lag til ligaen setter i gang til våren. Henning har fått 2 år nå for å skape et vinnerlag. Neste år må vi se konturene for jeg begynner å miste trua.

Sentrallinja har et meget bra potensiale med Logi, Kippe, Nosa og Ujah, men det skorter på kvalitet på resten av plassene.

Backplassene er greit forspent uten noen store enere: Esset, LKE og SP holder ok tippeliganivå, men lagdelen er ikke blandt de sterkeste i serien. Ringstad er forhåpentligvis tilbake neste år. Uvisst om han blir satset på som back eller ving. Tokstad er visstnok omskolert til back i følge forumspeidere. Vet ikke hva jeg skal synes om det. Ruben bør kanskje nevnes her, men vet ikke helt hvor Henning vil bruke han.

Ved siden av Kippe er det PSA, Dahm og Pedersen som skal kjempe om plassen. Alle 3 ok. Dahm kan bli veldig god.

Den sentrale midtbanen minus Nosa er desverre ganske ræva. Her trengs det forsterkninger. Kiko/Søgård har svært begrenset ferdigheter, og vi har ingen utfordrere i stallen(med mindre man regner med unggutter som ikke har spillt sentralt på a-laget). Dosso tilbake neste år, og spennende å se om han tar nivået. Sadeh og Sesay i bakhånd.

Så kommer vi til kantene. Edwin har bra potensiale, men han er ingen lagspiller. Kudtzon har ekstremkvaliteter hvis han blir brukt riktig, men er ubrukelig offensiv hvis han brukes feil. Bukken, Ringstad og Bolly er nærmest av unggutta.

På spissplass har vi mange alternativer. På sikt Er Ujah/BBS en utrolig spennende duo. Håper de blir samspilt til sesongstart neste år. Med Legenden(hvis han signerer ny kontakt), Edwin og Fredrik er vi godt dekket hvis det kommer skader eller karantener.

Laget i 4-4-2 vil se ca slik ut:

Logi
                                Esset-Kippe-SP/Dahm-LKE/Ringstad/SP

Fredrik/Knudtzon-Søgård/Kiko/Dosso/Ny Spiller-Nosa-Edwin/Bolly/Ringstad

Arild/BBS-Ujah

Tviler på at vi får mer en 1 ny a-lagsspiller i den økonomisk situasjonen vi er i. Håper på en midtbanegeneral. Sier ikke nei takk til en ny kantspiller heller.

Vil gjøre en endring fra jeg gjorde åpningsinnlegget.

Ut BBS som kan varme benken og komme inn som supersub siste året på Åråsen. Legenden bør være førstevalg iom at ikke BBS vil forlenge.
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3492

Opprinnelig skrevet av Folke
                                  Hadde du valgt Dahm fremfor f.eks. en ny midtbanespiller?
                                  Klubben har lite midler, treneren ser helst at Dahm blir fordi han rangerer Dahm forran noen av de andre midtstopperne i klubben, men ledelsen setter ned foten da de syntes det blir litt vel "råflott" med enda en midtstopper på kontrakt når de strengt tatt trenger både 1 og 2 nye midtbanespiller før de bruker penger på en 4-5. midtstopper.
                                  Nå regner jeg med at Berg er såpass oppegående at han vet hva han trenger av spillertyper minst like bra som styret, og om han prioriterer en midtstopper fremfor midtbanespillere så har han nok grunn for det.

Dessuten, trenger vi så mange nye midtbanespillere? Føler at vi har dobbel dekning stort sett over hele midtbanen, så jeg føler ikke at den lagdelen er så veldig utsatt. Et defensivt anker bak Søgård er det eneste spørsmålstegnet jeg kan se. Forsvaret derimot er det mange usikkerhetsmomenter ved. Skadesituasjonen til MJ og PSA gjør at jeg gjerne ser at de er tilgjengelige en hel sesong før jeg regner med dem. Kippe gikk uten karantene i år, noe som er mildt sagt uvanlig, og kommer neppe til å skje igjen. LKE slet også med skader denne sesongen, uten at jeg vet nærmere hva som plaget han. Gabrielsen er et utestet talent som kan komme inn og gjøre en god jobb, men også han er det usikkerhet ved. Høyrebacken med Karim og Tokstad, og evt. LKE er meget godt forspent og det samme er den ene midtstopperen. Venstrebacken og stopperdybden bak Kippe og SP er det spørsmål ved som jeg ikke liker.

Samtidig har vi en høy snittalder på stopperne våre nå (regner ikke med Gabrielsen der ennå) og i løpet av de kommende sesongene vil vi nok måtte begynne å se etter yngre spillere. Om maks 3 år vil mest sannsynlig SP være borte og Kippe/PSA/MJ på vei inn i solnedgangen, og de som da vil ta over frykter jeg kan bli vesentlig dyrere enn å holde på Dahm nå.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

Opprinnelig skrevet av MortenA
                                    Dessuten, trenger vi så mange nye midtbanespillere? Føler at vi har dobbel dekning stort sett over hele midtbanen, så jeg føler ikke at den lagdelen er så veldig utsatt. Et defensivt anker bak Søgård er det eneste spørsmålstegnet jeg kan se. Forsvaret derimot er det mange usikkerhetsmomenter ved. Skadesituasjonen til MJ og PSA gjør at jeg gjerne ser at de er tilgjengelige en hel sesong før jeg regner med dem. Kippe gikk uten karantene i år, noe som er mildt sagt uvanlig, og kommer neppe til å skje igjen. LKE slet også med skader denne sesongen, uten at jeg vet nærmere hva som plaget han. Gabrielsen er et utestet talent som kan komme inn og gjøre en god jobb, men også han er det usikkerhet ved. Høyrebacken med Karim og Tokstad, og evt. LKE er meget godt forspent og det samme er den ene midtstopperen. Venstrebacken og stopperdybden bak Kippe og SP er det spørsmål ved som jeg ikke liker.
                                    Syntes du forsvaret trenger forsterkninger fremfor midtbanen?
                                    I følge Berg har man kun 2 spillere i stallen som er aktuelle på den sentrale midtbanen.. Nosa og Søgård. Nosa har potensial, men ikke fått det fullt ut enda og Søgård har vel fått ut max av sitt potensial for mange år siden...
                                    Last edited by RSP; 30.12.2010, 09:25. Begrunnelse: Qouting.

Kommentar

• sten
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2005
                                      • 873

hvis vi ikke har råd til å beholde dahm så håper jeg det er pga at pengene skal brukes på andre spillere. tror ikke dahm er den dyreste spilleren,men nå regner jeg med at Pål Steffen blir i klubben

Kommentar

• Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

Opprinnelig skrevet av sten
                                        hvis vi ikke har råd til å beholde dahm så håper jeg det er pga at pengene skal brukes på andre spillere. tror ikke dahm er den dyreste spilleren,men nå regner jeg med at Pål Steffen blir i klubben
                                        Klubben har IKKE penger.. Skal nye spillere inn må investorer hjelpe til. Når ny hovedsponsor er på plass kan det hende det er noe mer penger, men frem til da er klubben helt avhengig av investorer for å signe nye spillere. Og man bruker ikke investorer til å hente inn midtstopper nummer 5!

Kommentar

• HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6103

Opprinnelig skrevet av Folke
                                          Syntes du forsvaret trenger forsterkninger fremfor midtbanen?
                                          I følge Berg har man kun 2 spillere i stallen som er aktuelle på den sentrale midtbanen.. Nosa og Søgård. Nosa har potensial, men ikke fått det fullt ut enda og Søgård har vel fått ut max av sitt potensial for mange år siden...
                                          Synes ikke Berg bør avskrive de unge spillerne på den måten. Jeg tror Ohi, Sesay, Tokstad og Gabrielsen alle kunne gjort ok kamper sentralt på midten. Men det viktigste før neste sesong er uansett et rutinert anker på midten.

Kommentar

Working...