LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • T3X4C0
    Juniormedlem
    Bøffel
    • Nov 2008
    • 23

Er det meg eller virker det som at begge Afrikanerne nå virker fornøyd med statusen i LSK.

Ser ut som de er glad for å være tilbake etter å ha ladet batteriene i Nigeria.
    De forstår og planlegger å gjøre det godt i LSK før de kan forvente en høyere klubb.

Ingenting er bedre enn dette!

ref: Dagens RB

Kommentar

• Rune
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2008
      • 1229

Opprinnelig skrevet av T3X4C0
      Er det meg eller virker det som at begge Afrikanerne nå virker fornøyd med statusen i LSK.

Ser ut som de er glad for å være tilbake etter å ha ladet batteriene i Nigeria.
      De forstår og planlegger å gjøre det godt i LSK før de kan forvente en høyere klubb.

Ingenting er bedre enn dette!

ref: Dagens RB
      Hva står det i dagens RB?
      "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

Opprinnelig skrevet av Rune
        Hva står det i dagens RB?
        De har hatt det fint hjemme i Nigeria, men savnet lagkameratene og det var derfor fint at de var tilbake, selv om det er kaldt i Norge. Ujah hadde tatt med seg dvd'er hjem og viste målene han hadde scoret. Han håpet at familien hans kunne komme å se hvordan han hadde det og se en kamp med ham i aksjon. Nosa ville ikke ha familien oppover fordi han mente at det var for kaldt(!) for dem.

Ujah mente at prøvespill er tull siden de mente at den norske ligaen var bra nok til å vurdere hans prestasjoner. Nosa var enig, men at prøvespillet i FCK var ok og at oppholdet var positivt.

Kommentar

• Ginola
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2010
          • 549

Opprinnelig skrevet av KFL41
          De har hatt det fint hjemme i Nigeria, men savnet lagkameratene og det var derfor fint at de var tilbake, selv om det er kaldt i Norge. Ujah hadde tatt med seg dvd'er hjem og viste målene han hadde scoret. Han håpet at familien hans kunne komme å se hvordan han hadde det og se en kamp med ham i aksjon. Nosa ville ikke ha familien oppover fordi han mente at det var for kaldt(!) for dem.

Ujah mente at prøvespill er tull siden de mente at den norske ligaen var bra nok til å vurdere hans prestasjoner. Nosa var enig, men at prøvespillet i FCK var ok og at oppholdet var positivt.
          Hele RB-innlegget ligger nå under nyheter.

Kommentar

• Bibaboy
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 712

Nok en spiller (Tarik) signerte i dag for en konkurrent. Er ikke sportsklubben verken attraktiv, eller i økonomisk forfatning til å kunne forsterke lage foran neste sesong. Må si det bekymrer meg mye at klubber som Haugersund snapper spillere foran nesa på oss. Noe må være fundamentalt galt. Er rykte vårt er i ferd med å dø fulstendig hen? Når BHR t.o.m snakker varmt om vår argeste konkurrent så er det lov å stille seg disse spørsmålene.... Dette går ikke på utelukkende å være negativ, men snarere å være realist. Pr. i dag er LSK i beste fall like gode/dårlige som i fjor. Men hva hjelper vel det når de fleste andre konkurrenter forsterker stallen. Jeg vet at det fortsatt er en stund til seriestart, men har en veldig dårlig følelse for dette.
            Fugla Forever

Kommentar

• nothingman
              Medlem
              Hoffnarr
              • May 2009
              • 47

Da gikk Tarik til ffk og vi mangler fremdeles solide forsterkninger før 2011-sesongen setter i gang.

Merker det er en del pessimisme på forumet nå, og jeg er selv redd dette kan bli det fjerde året på rad der vi må kjempe for å overleve.

Har vi realistisk sett en god nok stall til å nå topp 6 i år?

Kommentar

• *46*

To tilnærmet like god tilbud på bordet. Det ene fra moderklubben du setter aller høyest. Hvem velger du?

Det at Tarik velger FFK foran LSK (de har nok vært ute etter Tarik, noe man har lest om i RB), er ikke noen gåte for meg. FFK stiller klart sterker for Tarik når det kommer til følelser og klubbtilhørlighet enn LSK.

Vi skriver i dag 7 januar. Overgansvinduet stenger 31. mars og serien starter om 72 dager. Er det ingen som tror at det kan skje noe på den tiden? Henger man med hodet fordi Arneng valgte å bosette seg i sitt nybygde hus og Tarik reiser hjem til kjøttkakene til mor og sin hjemby? Fordi Galte Nørregård valgte en dansk klubb (og man ikke en gang vet om LSK var i en dialog med han?)? Fordi Bangura som spilte som anker på et lag som LSK slo 6-0(!) og rykka ned ikke signerte for LSK? At en østkantgutt fra Oslo (som også var med å rykke ned så det sang...) valgte penger og Bergen fremfor Oslo?

Det man står igjen med da, er et forbaska stort marked. Og for å finne en god spiller som forsterker laget og går rett inn, så behøver ikke det å være en spiller som er på alles lepper. Hvor mange visste hvem Tam var, før han sto med gymbaggen på Lillestrøm våren 2010? Selv om han aldri ble fast inventar i "førsterekka", så var han en god spiller som nok kunne kommet inn i spiller og blitt en god bidragsyter (men noe skurra.... Gudene vet hva). Jeg våger å påstå at det finnes et hav av spillere der ut som kan styrke LSK og gå rett inn på laget, det er bare det av vi forum-nissene ikke har navnet dems på leppene.

Og LSK har vel styrka laget med to spillere? Solberg og Nadj. To forsterkninger jeg tror er bra for klubben.

72 dager, 5 timer og 1 minutt til seriestart - enda tid igjen

Kommentar

• Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5918

Grunnen til min bekymring er at ettertraktede spillere glipper ut av hendene våre og andre lag henter gode klasseforsterkninger, mens LSK tilsynelatende sitter på gjerdet. Når det er klart uttrykt at det ikke finnes midler til å signere nye spillere før budsjettet er på plass engang uti 2011 og vi fortsatt mangler hovedsponsor, må det være lov til å være en smule nervøs.
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                    Grunnen til min bekymring er at ettertraktede spillere glipper ut av hendene våre og andre lag henter gode klasseforsterkninger, mens LSK tilsynelatende sitter på gjerdet. Når det er klart uttrykt at det ikke finnes midler til å signere nye spillere før budsjettet er på plass engang uti 2011 og vi fortsatt mangler hovedsponsor, må det være lov til å være en smule nervøs.
                    En god øvelse i disse dager kan være å se tilbake på tidene da LSK var klubben som tiltrakk seg de "store" forsterkningene.

Jeg nevner i fleng; Simen Brenne, John Anders Bjørkøy, Jon Midthun Lie, Dan Anton Johansen, Viktor Bjarki Arnason, Alassane Diomande, Marius Kiesenebner og Marius Johnsen. Vi la konkurrentene bak oss med disse signeringene gitt... Som var en god blanding av "klassespillere" og "supertalenter"....
                    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• bird
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Nov 2009
                      • 91

Det som bekymrer meg er at klubben ikke klarer å finne en spiller som kan bekle ankerrollen på midtbanen. Klubbens første, andre, og tredjevalg ønsket seg ikke til LSK (Torp, Arneng, Bangura). Når vi da vet at klubben leter etter etablerte Bosmannspillere i Norge, Sverige, og Island, er det ikke mange igjen å velge blandt.

Dette ser ikke veldig lyst ut, og jeg tviler på at klubben har noen ess i ermet p.t. Skal klubben finner en slik spiller før seriestart på det letes på andre steder enn det skandinaviske markedet.

Kommentar

• Stan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2006
                        • 1094

Skulle tro HB hadde tette bånd til sine eks.klubber. Blackburn, Rangers etc.
                        Mulig han har brent alle broer før han ankom LSK?

Kommentar

• tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

Herregud slapp av litt a folkens, jeg har snakka med trenere,ledelsen i klubben og alle er klar over hva vi trenger ..Første pri er en midtbanespillere deretter en stopper. Men først må det en sponsor på plass og det jobbes med 2-4 stk her handler det om hvem som vil gi mest ,men ting skjer her . Jeg personlig tror det kommer 1-2 nye men at disse kommer på lån men ikke før la manga..Blir litt oppgitt her inne over at folk tror vi kan KASTE rundt oss med penger ..Men som sakt slapp av .

Kommentar

• brisbane-kanaris
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2006
                            • 597

pessimisme off season er bare bra. Da blir oppturen desto større...

De siste sesongene har vel situasjonen vært motsatt - stor optimisme off season for så å være frustrert store deler av sesongen

Kommentar

• Felt C
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2004
                              • 776

Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
                              pessimisme off season er bare bra. Da blir oppturen desto større...

De siste sesongene har vel situasjonen vært motsatt - stor optimisme off season for så å være frustrert store deler av sesongen
                              '
                              Det er ingenting som er som en god gammeldags preseason-pessimisme....

Kommentar

• reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13278

Lei av spillere som kommer på lån. Oppleves som en one-night stand på danskebåten med påfølgende kløe. Nedturen ser alltid ut til å bli større enn oppturen.

Kommentar

• Ted Nugent
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 851

Hvis man ser på de siste 20 årene tror jeg tabellplasseringen er negativt korrelert med pre-season optimismen for å si det sånn...

Kommentar

• HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6104

Opprinnelig skrevet av reka
                                    Lei av spillere som kommer på lån. Oppleves som en one-night stand på danskebåten med påfølgende kløe. Nedturen ser alltid ut til å bli større enn oppturen.
                                    Det er lite produktivt når man prøver å bygge et lag i hvert fall. Vi må kjøpe et nytt anker som kan styre skute. Om vi kun får inn en fyr på lån så er årets silly season en liten katastrofe. Greit å låne inn offensive flairspillere som Tarik, men vi kan ikke låne inn en fyr som skal styre midtbanen i 3 måneder. Vi bør heller ikke låne inn forsvarere. Nordtveit var bra, men det var ikke akkurat som om det ble pottetett bak der.

Forsterker vi med lånespillere nå, før vi selger Ujah og mister Bergmann før neste sesong så er vi fort i en annen divisjon i 2013.

Kommentar

• sholen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2009
                                      • 381

Har en fryktelig dårlig følelse for at Kiko kommer til å bli tilbudt en 1-års kontrakt om én måneds tid.

Kommentar

• Stan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2006
                                        • 1094

Opprinnelig skrevet av sholen
                                        Har en fryktelig dårlig følelse for at Kiko kommer til å bli tilbudt en 1-års kontrakt om én måneds tid.
                                        Da får den gode følelsen i den dårlige være at fyren kan se langt etter de 3,8 mill. han hadde.

Kommentar

• sholen
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2009
                                          • 381

Opprinnelig skrevet av Stan
                                          Da får den gode følelsen i den dårlige være at fyren kan se langt etter de 3,8 mill. han hadde.
                                          Får da håpe det i alle fall..hehe..men uansett så mener jeg at han ikke bør være i stallen. Men som sagt, har en vond følelse. Tror at B&B tenker at man alltids kan gi Kiko en ny kontrakt, hvis man ikke klarer å signere en sentral midtbanespiller.

Kommentar

Working...