Signerer man Kiko med en fornuftig lønn så vil det være en forsterkning i forhold til de vi disponerer sentralt på midten pr dags dato.
LSK - veien videre
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Er 1-2 spillere på lån det beste vi kan håpe på?! Nå døde min interesse for å besøke forumet 10 ganger daglig..
Hvordan kan klubbledelsen mene at vi skal være tilbake i toppen av TL på permanent basis når vi gang på gang må basere oss på leiesoldater som er her i få måneder?! Dette lukter middelmådig tabellplassering, og kortsiktig planlegging.
Jeg vet det er dårlig med penger for tiden, men det må da være bossmannspillere med gode nok kvaliteter rundt omkring i verden. I tillegg står investorer klare med penger om det trengs.
Bjarmann - Finn spillerene vi trenger!Kommentar
-
Er 1-2 spillere på lån det beste vi kan håpe på?! Nå døde min interesse for å besøke forumet 10 ganger daglig..
Hvordan kan klubbledelsen mene at vi skal være tilbake i toppen av TL på permanent basis når vi gang på gang må basere oss på leiesoldater som er her i få måneder?! Dette lukter middelmådig tabellplassering, og kortsiktig planlegging.
Jeg vet det er dårlig med penger for tiden, men det må da være bossmannspillere med gode nok kvaliteter rundt omkring i verden. I tillegg står investorer klare med penger om det trengs.
Bjarmann - Finn spillerene vi trenger!
Middelmådig tabellplassereing? Tja, kan fort bli verre enn det, sist vi fortserket skikkelig holdt vi på å rykke ned.
Kortsiktig planlegging? Neppe. Det kortsiktige ville vært å bruke de små kronene man har på middelmådigheter fra lag lavere plassert enn oss selv på tabellen fremfor egne talenter.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Slapp av, ta en brus og litt ostepopKommentar
-
Leiesoldater gang på gang? Hæh???? Vi har vel strengt tatt hatt bare 2: Tarik og Nordtveit
Middelmådig tabellplassereing? Tja, kan fort bli verre enn det, sist vi fortserket skikkelig holdt vi på å rykke ned.
Kortsiktig planlegging? Neppe. Det kortsiktige ville vært å bruke de små kronene man har på middelmådigheter fra lag lavere plassert enn oss selv på tabellen fremfor egne talenter.
- Jeg tror dagens stall med et par lånte midtbanespillere bør holde til en middelmådig tabellplassering.
- Med kortsiktig planlegging mener jeg at problemet kun blir løst for en kort periode, og at i det lange løp bør vi ha spillere på lengene kontrakter for å få kjørt de inn i laget.Kommentar
-
Leiesoldater gang på gang? Hæh???? Vi har vel strengt tatt hatt bare 2: Tarik og Nordtveit
Kortsiktig planlegging? Neppe. Det kortsiktige ville vært å bruke de små kronene man har på middelmådigheter fra lag lavere plassert enn oss selv på tabellen fremfor egne talenter.
Leiespillere: Du glemmer Tam. Samt at Dahm og Sadhe som var på korttidskontrakter også kan anses som leiespillere.Kommentar
-
Har på følelsen at vi har havnet i en situasjon hvor vi prøver å bygge sandslott med tørr sand. Klubben har verken troverdige sportslige ambisjoner eller økonomisk vilje/mulighet til å hente etablerte klassespillere. Å gå ut med ambisjoner om topp 4 før ny sponsor og midtbanespiller er på plass oppleves som i beste fall korttenkt. Spillergruppa må føle seg nokså motløs når sesongoppkjøringen starter uten at noe av dette er i orden, og vi endogtil har mislykkes i å hente noen av de vi har signalisert interesse for.
Klubbens hovedgeskjeft er å prestere i tippeligaen, skjer ikke dette uteblir også inntektene. Jeg håper at balansen mellom sportslig satsing og sparetiltak er under kontroll, men tausheten fra klubben er bekymringsverdig. Sparer vi oss til inntektstap?
Om sponsorer og inntekter skal komme må vi også være synlige i media. Det er forsåvidt noe som heter å jobbe i det stille, men i vårt tilfelle mener jeg at det er altfor taust. En grå og trist klubb er hverken tiltrekkende på spillere eller sponsorer, og alle ønskene om engasjement fra supporternes side rundt kjøp av sesongkort og støtte til klubben oppleves som nokså ensidige krav når så lite skjer fra klubbens side.
Vi kan bruke mye tid på analyser av fjoråret, laget presterte fra himmelsk til ræva, men konklusjonen må være at vi ikke klarte noen av de sportslige målene som var uttalt offentlig eller som ligger latente i klubbens kultur. Klubben burde umddelbart etter sesongslutt anerkjent dette, gitt en forklaring og iverksatt tiltak. Istedet har vi hatt en vinter preget av taushet og passivitet.
Det er nå forsatt tid til å få ting på plass og gjøre mine bekymringer til skamme. Dog er jeg oppgitt over at man ikke har klart å bringe noe til torgs som kan skape entusiasme rundt laget i den viktigste perioden for salg/fornying av sesongkort. Her har toget gått. Resten av januar og februar er eksepsjonelt viktig, og jo lengre denne tausheten vedvarer jo høyere er kravene nye signeringer. Å leie inn noe ræl like før seriestart holder rett og slett ikke, spesielt ikke om vi får inn noe som åpenbart er hentet fra likbålet til Lyn. Om de verste antagelser skulle være riktige mener jeg at vi må få klar beskjed om dette, ingen vits i å servere "topp 4" på nytt, den uspiselige retten har vi allerede sendt tilbake til kjøkkenet flere ganger.Kommentar
-
Har på følelsen at vi har havnet i en situasjon hvor vi prøver å bygge sandslott med tørr sand. Klubben har verken troverdige sportslige ambisjoner eller økonomisk vilje/mulighet til å hente etablerte klassespillere. Å gå ut med ambisjoner om topp 4 før ny sponsor og midtbanespiller er på plass oppleves som i beste fall korttenkt. Spillergruppa må føle seg nokså motløs når sesongoppkjøringen starter uten at noe av dette er i orden, og vi endogtil har mislykkes i å hente noen av de vi har signalisert interesse for.
Klubbens hovedgeskjeft er å prestere i tippeligaen, skjer ikke dette uteblir også inntektene. Jeg håper at balansen mellom sportslig satsing og sparetiltak er under kontroll, men tausheten fra klubben er bekymringsverdig. Sparer vi oss til inntektstap?
Om sponsorer og inntekter skal komme må vi også være synlige i media. Det er forsåvidt noe som heter å jobbe i det stille, men i vårt tilfelle mener jeg at det er altfor taust. En grå og trist klubb er hverken tiltrekkende på spillere eller sponsorer, og alle ønskene om engasjement fra supporternes side rundt kjøp av sesongkort og støtte til klubben oppleves som nokså ensidige krav når så lite skjer fra klubbens side.
Vi kan bruke mye tid på analyser av fjoråret, laget presterte fra himmelsk til ræva, men konklusjonen må være at vi ikke klarte noen av de sportslige målene som var uttalt offentlig eller som ligger latente i klubbens kultur. Klubben burde umddelbart etter sesongslutt anerkjent dette, gitt en forklaring og iverksatt tiltak. Istedet har vi hatt en vinter preget av taushet og passivitet.
Det er nå forsatt tid til å få ting på plass og gjøre mine bekymringer til skamme. Dog er jeg oppgitt over at man ikke har klart å bringe noe til torgs som kan skape entusiasme rundt laget i den viktigste perioden for salg/fornying av sesongkort. Her har toget gått. Resten av januar og februar er eksepsjonelt viktig, og jo lengre denne tausheten vedvarer jo høyere er kravene nye signeringer. Å leie inn noe ræl like før seriestart holder rett og slett ikke, spesielt ikke om vi får inn noe som åpenbart er hentet fra likbålet til Lyn. Om de verste antagelser skulle være riktige mener jeg at vi må få klar beskjed om dette, ingen vits i å servere "topp 4" på nytt, den uspiselige retten har vi allerede sendt tilbake til kjøkkenet flere ganger.
Plasseringsmessig var vi der vi hørte hjemme i fjor, at det var minimalt med poeng opp til det sportslige målet burde ikke narre noen, aller minst trenerapparatet. Spillemessig var det for det meste begredelig, med enkelte ganske oppsiktsvekkende unntak. Det er tross alt håp! Men de prestasjonene kom alltid som julekvelden på kjerringa, helt ut av det blå. Kanskje Berg trenger et skikkelig sideshow, en figur uten filter som tar det mediemessige og skaper blest rundt klubben med sine uttalelser.
For jo mindre Berg er foran skjermen, desto bedre.Kommentar
-
Pls, ikke vri mitt innlegg til en anti-Berg sak. Bortsett fra klaginga på medieopptredenen hans, som jeg mener er helt feilslått og korttenkt kritikk, har jeg til gode å se noe håndfast negativt som kan knyttes til hans person.Kommentar
-
Man tolker vel innlegg som man selv vil, dette var aldri ment som noe anti-Berg-innlegg. At han av mange oppfattes som et lite egnet intervjuobjekt og fremstår sur og tverr foran skjermen burde ikke være oppsiktsvekkende. Har aldri heller bedt om hans avgang, kun at han konsentrerer mest mulig om det sportslige.Kommentar
-
Reka skriver mye fornuftig, og jeg føler at tiden jobber mot oss i forhold til å hente inn nødvendige forsterkninger. Stort sett er det slik at det er de attraktive spillerne som forsvinner først, og det blir "røkla" igjen. Og er det på det nivået vi ønsker å hente spillere?
Det er helt tydelig at vi sliter økonomisk, og i alle fall foreløpig må ty til nødløsninger. Når Berg uttaler at Dosso "i utgangspunktet" skal være i LSK i 2011, vitner det ikke som treneren har stor tro på spilleren. All ære til at vi ikke bruker penger vi ikke har, men da må klubben også være ærlig på sine målsettinger.
Per i dag evner ikke LSK å ha de ressurser den trenger for å kunne ha en spillertropp som skal hevde seg i Tippeligaen.Kommentar
-
Kommentar
-
Jeg ønsker å stille et spørsmål:
Hvordan ønsker Lillestrøm SK å posisjonere seg i norsk fotball egentlig?
- Jeg klarer ikke se hvor ambisjonene ligger. Jeg sliter å se hvordan vi skal være topp 6 de neste årene. I løpet av høsten/ starten av vinteren nå ser jeg ingen tegn til ambisjoner. Greit i TOM og Fjøra tiden var det mye dekning av Lillestrøm, mye negativ omtale. Men da var det i hvertfall omtale. Det eneste vi kan vise til nå er en repotasje om ZUMBA(!!??).
Jeg stille spørsmålstegn ved ambisjonsnivå, evne og hvor en av Norges mest tradisjonsrike klubber skal hen?
Vi er en fotball gæren gjeng på jobben, og alle sier det samme. Lillestrøm? Hva er det?? Lite høl på romerike? Stygge taklinger? Lange baller? Store sterke spillere som satser på 1-0 og 2-1 resultater?
Jeg så lys i tunnelen på vår sesongen i fjor. Vi spilte LSK fotball med gode innlegg i boks. Tarik var et utrolig friskt pust.
Jeg tviler ikke på berg bjarmann, men jeg tviler på kvaliteten i stallen?
Noen med noen beroligende ord?ET LAND - ET LAG!
----- FUGLA 4 LIFE -----Kommentar
-
Jeg ønsker å stille et spørsmål:
Hvordan ønsker Lillestrøm SK å posisjonere seg i norsk fotball egentlig?
- Jeg klarer ikke se hvor ambisjonene ligger. Jeg sliter å se hvordan vi skal være topp 6 de neste årene. I løpet av høsten/ starten av vinteren nå ser jeg ingen tegn til ambisjoner. Greit i TOM og Fjøra tiden var det mye dekning av Lillestrøm, mye negativ omtale. Men da var det i hvertfall omtale. Det eneste vi kan vise til nå er en repotasje om ZUMBA(!!??).
Jeg stille spørsmålstegn ved ambisjonsnivå, evne og hvor en av Norges mest tradisjonsrike klubber skal hen?
Vi er en fotball gæren gjeng på jobben, og alle sier det samme. Lillestrøm? Hva er det?? Lite høl på romerike? Stygge taklinger? Lange baller? Store sterke spillere som satser på 1-0 og 2-1 resultater?
Jeg så lys i tunnelen på vår sesongen i fjor. Vi spilte LSK fotball med gode innlegg i boks. Tarik var et utrolig friskt pust.
Jeg tviler ikke på berg bjarmann, men jeg tviler på kvaliteten i stallen?
Noen med noen beroligende ord?
Nesten litt synd vi ikke har en PR kåt trener lenger
Men hvis vi ser på stallen vår i dag, så er det ikke så mye som skal til før vi blir et lag som kan kjempe blandt de 4 beste. Vi har en god keeper. Beholder vi Nosa og Ujah og de slår igjennom, så har vi et radarpar. Vi har en helt OK forsvarsfirer. Bolly kan få sitt år på kanten.
Vi mangler noe, men vi viste at vi klarte å spille bra fotball på våren i fjor, jeg er pessimist, men man skal aldri si aldri
Kommentar
-
Laget er spennede, men mange deler sikkert bekymringen over at vi mangler en skikkelig strateg på midtbanen. En kapteinstype som styrer spillet. Finner vi den rette midtbanespilleren, behøver vi ikke så fryktelig mange forsterkninger føler jeg.
Nosa må vise seg mer offensivt. Det kan bli lettere med en skikkelig strateg som har gode paningsferdigheter. Vi må bruke ankret mer, synes jeg, og spille oss ut mer bakfra. Det ble i fjor litt for mye "passiv" ballføring i forsvar som avsluttes med en langball. Ingen tydelig stil. Heller spille noen ekstra pasninger på tvers for å skape rom for gjennombruddsmuligheter, istedenfor å føre ballen "negativt" i påvente av alternativer. Her synes jeg Søgård "synder" litt - han er bedre når han selv kommer på gjennombruddsløp. Det er neppe tilfeldig at hans beste periode var som indreløper. Det Scheie og Løken ofte kaller omstendelig pasningsspill på NRK, er i realiteten i andre fotballkulturer et mer effektivt og konstruktivt alternativ til "passiv" ballføring og i overkant direkte spillestil.
En ting er sikkert, og det er at det må komme flere mål fra midtbanen. Den må avlaste spissene og Kippe og Pedersen på dødballer. Er ikke så bekymra for kantene. Iallfall ikke med Bergmann og Ujah som spisspar. Hurtige kanter som søker innover bidrar til å komprimere motstanders forsvarsrekke, som gir mye rom for offensive backer. En bra måte for å etablere trykk på.
Men Bergmann har et poeng der han sa i RB at han ikke helt fant rollefordelingen med Ujah. Virker som samarbeidet har blitt bedre, men fortsatt går de litt i samme rom og i veien for hverandre. Hvis det samarbeidet blir utviklet videre, noe det garantert gjør, blir vi iallfall på spissplass livsfarlige neste også. Ikke minst med Sundgot som et meget godt alternativ både til å starte og komme inn.Kommentar
-
-
Kan noen hjelpe meg og telle
1. Nosa
2. Sørgård
3. Dosso
4. ......?
Hvem er fjerdemann?Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339Kommentar
Kommentar