LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3500

    Opprinnelig skrevet av Robiwan
    I dette intervjuet sier Bjarmann at Dosso er en av fire sentrale spillere(regner med at han mener sentrale midtbane spillere). Og når jeg jeg teller opp kommer jeg frem til følgende:
    1. Nosa
    2. Sørgård
    3. Dosso
    4. ........?

    Hvem er fjerdemann?
    Sto det ikke at det var Sesay?

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6082

      Opprinnelig skrevet av Robiwan
      I dette intervjuet sier Bjarmann at Dosso er en av fire sentrale spillere(regner med at han mener sentrale midtbane spillere). Og når jeg jeg teller opp kommer jeg frem til følgende:
      1. Nosa
      2. Sørgård
      3. Dosso
      4. ......?

      Hvem er fjerdemann?

      Godt spørsmål. Min teori er at han regner Sundgot eller Tokstad.

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6082

        Opprinnelig skrevet av Totti21
        Sto det ikke at det var Sesay?
        – Dosso er nå en av fire sentrale spillere i stallen. I tillegg har vi Mohamed Sesay fra juniorlaget som trener med a-troppen, sier Bjarmann.

        Tolker det som at vi har sesay i tillegg til de 4.

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          RB slurver som vanlig med språket, men det er rimelig opplagt at Sesay er en av de fire. Tipper Sesay blir hentet opp i A-stallen permanent hvis vi ikke får tak i en ny sentral midtbanespiller. Det er litt/veldig skuffende om det blir løsningen, men samtidig har jeg tro på både Dosso og Sesay. Av de to er det Dosso som kan gi Søgård umiddelbar konkurranse om plassen, for Sesay trenger mer muskler og nivåtilvenning før han er klar.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Opprinnelig skrevet av HSft
            Godt spørsmål. Min teori er at han regner Sundgot eller Tokstad.
            Det er ikke Tokstad, i fjor sa Berg at Tokstad aldri mer ville spille sentralt så lenge han var i klubben. Omskolering.

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              Det han har sagt er vel at han per dags dato ser på Tokstad som kant/back, men at han ikke utelukker at han kan spille mer sentralt i banen senere i karrieren. Så lenge vi spiller 4-4-2 ser jeg uansett ikke problemet, ettersom han er minst like mye en kanttype som noe annet i vår 4-4-2. Det er en utbredt misforståelse at Tokstad "er" sentral midtbanespiller. Hvis det er noe han "er", så er det indreløper. Som spillertype er han egentlig ikke så ulik en annen utpreget indreløpertype, nemlig Bjørn Helge Riise. Begge to spiller hovedsakelig på innsats og løpskapasitet (med gode basisferdigheter i bånn), selv om Bjørn Helge naturligvis holder et mye høyere nivå. Det var ingen som klagde på at Bjørn Helge ble satt på kanten...

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6082

                Opprinnelig skrevet av Lars
                Det han har sagt er vel at han per dags dato ser på Tokstad som kant/back, men at han ikke utelukker at han kan spille mer sentralt i banen senere i karrieren. Så lenge vi spiller 4-4-2 ser jeg uansett ikke problemet, ettersom han er minst like mye en kanttype som noe annet i vår 4-4-2. Det er en utbredt misforståelse at Tokstad "er" sentral midtbanespiller. Hvis det er noe han "er", så er det indreløper....
                enig!

                Opprinnelig skrevet av Lars
                Som spillertype er han egentlig ikke så ulik en annen utpreget indreløpertype, nemlig Bjørn Helge Riise. Begge to spiller hovedsakelig på innsats og løpskapasitet (med gode basisferdigheter i bånn), selv om Bjørn Helge naturligvis holder et mye høyere nivå. Det var ingen som klagde på at Bjørn Helge ble satt på kanten...
                helt uenig! Synes ikke BHR og Tokstad har spesielt mange likheter. Riise var en spiller som trakk mye mot kanten, kunen drible og hadde gode innlegg. Tokstad har helt andre egenskaper. Det virker også som mange tror han minner om Søgård, det er jeg heller ikke enig i. Om Tokstad skal sammenlignes med en annen norsk spiller fra nyere tid så vil jeg heller trekke fra gode gamle Leo. Spesielt var han ekstremt god på offensive løp og det å komme på rett plass i boksen til rett tid når han kom til klubben. Han har mye kraft bak det han gjør, og en god skuddfot. Innlegget og dribleferdighetene derimot er _svært_ begrensa, og som defensiv ballvinner har han ikek så mye å bidra med.

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  Tja... Jeg kunne nok funnet et enda bedre eksempel, men du overvurderer innleggene og dribleferdighetene til Bjørn Helge veldig, synes jeg. Så klart han er bedre på disse tingene enn Tokstad, men det er mye fordi han er en langt bedre spiller på alle områder. F.eks. innleggene var noe som kom den siste tida for Bjørn Helge, akkurat som at Tokstad har begynt å slå mye bedre innlegg den siste tiden. Dessuten var ikke Bjørn Helge akkurat noen dribler, mye av grunnen til at han kom relativt ofte til innlegg var at han generelt holdt et bra TL-nivå. På høyere nivå, som f.eks. landslaget, er det løpsstyrke, duellkraft og intensitet som gjør at han får spille. Men jeg er enig i at Bjørn Helge er en bedre dribler, for all del. Skjønner for så vidt hvor du vil hen med innlegget, men du undervurderer etter min mening likhetene mellom de to. Det er de typiske indreløperferdighetene som er styrkene til begge to, dvs løpskapasitet, duellkraft og intensitet i spillet. De må trøkke til og involvere seg i nærkampene for å komme med i kampene, og ofte blomstrer de utover i kampene, når andre blir slitne. En annen ting er at begge mangler kreativitet og overblikk, det blir veldig mye rett fram. Bjørn Helge kunne for så vidt være en skapende kraft for LSK, men igjen, det var fordi han holdt et høyt nivå på generell basis.

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    Vi har perr dags dato en av landets dårligste midtbaner ,med en kreativ spiller på plass så har vi plutselig en av landets beste ..Er det noe tvil hva vi trenger ,,Bjarmann løp ut og finn noe som kan styre midten.

                    Kommentar

                    • sholen
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2009
                      • 381

                      Er redd dette blir en hard kamp om å unngå nedrykk. Greit at vi tallmessig har stor nok tropp, men kvalitetsmessig er det fryktelig tynt. Dette kan bli stygt utover sesongen, med småskader og karantener.

                      Kommentar

                      • Kanariz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2005
                        • 2507

                        Men husk en ting folkens, vi spiller i tippeligaen, der kan alt skje. Når jeg så på stallen til haugesund før 2010 sesongen så trudde jeg de ville kjempe blandt de tre dårligste lagene. Med lave forventninger så skal man ikke se bort ifra at det blir en bra sesong

                        Fordelen til fugla, hvis vi beholder de spillerne vi har i dag, er at de har spilt sammen en sesong før, vi slipper å sette sammen en ny ellever :=)

                        Lukter en ny 2001 sesong her

                        FORZA!

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          Mest irriterende er det at dette blir en ny sesong med polere dunka over midtbanen. Nedrykket får vi unngå med ganning og bønn.

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            Opprinnelig skrevet av tullebukk
                            Vi har perr dags dato en av landets dårligste midtbaner ,med en kreativ spiller på plass så har vi plutselig en av landets beste ..Er det noe tvil hva vi trenger ,,Bjarmann løp ut og finn noe som kan styre midten.
                            Fra å ha landets dårligste midtbaner til å få en av landets beste midtbaner bare ved å signere en god spiller blir for meg søkt.
                            Jeg synes vi har flere spennende unge spillere i midtbaneleddet og alle må utvikle seg for at utsagnet om at vi skal ha landets beste midtbane skal være realistisk.
                            Vi har fortsatt ingen strålende kantspillere. Pr dags dato er Knudzon vår beste kantspiller, vi har flere bak han som garantert blir mye bedre, men de trenger tid på seg til å bli stabile. Nosa er altfor ustabil til å kunne være noen offensiv drivkraft gjennom en hel sesong. Han er en humørspiller av rang og legg igjen hoftefestet i garderoben.
                            Å mene at en spiller i Arneng/Gislassonklassen skal bli noen messias for oss blir å legge urettferdig mye ansvar på skuldrene til ett nytt midtbaneanker synes jeg. Det vil defintivt hjelpe på, men ene og alene vil ikek ett slikt anker sende oss til topp tre.

                            Vi har spillere i junioralder som på sikt kan dominere midtbanen i enhver posisjon bare de får tid på seg. Ohi, FG, Bolly, Gabrielsen (etter min mening det mest spennende vi kan bruke på midten med dagens stall), Sesay, Tokstad kan alle bli gode tippeligaspillere. Får de den tiden på seg så begynner det å bli spennende.
                            Jeg tror vi fortsatt må belage oss på at det er spissa våre som scorer spillemåla så kommer Kippe/Pedersen opp og skaller inn mål på dødball. Bedre er ikke midtbanen vår, med eller uten ett anker.

                            Pessimistisk med tanke på kommende sesong, superoptimistisk med tanke på fremtiden.
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • Yellow-not-jella
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2009
                              • 1606

                              Ha! Trur faktisk det stabile ankeret hadde gjort mer enn dere aner, både i fjor og i år. Og kantspillproblematikken har vært vår akilles i tre nå. Det ser mye lysere ut, har trua!

                              Få inn en (låne-)spiller i mars, vi sparer i tillegg lønn fram til da. Helt glimrende. Stikk gjerne finger'n i jorda gutter/jenter, men vi er med!

                              Kommentar

                              • Yellow-not-jella
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2009
                                • 1606

                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Det er ikke Tokstad, i fjor sa Berg at Tokstad aldri mer ville spille sentralt så lenge han var i klubben. Omskolering.
                                Dette er ikke helt sant. Temmelig sikker på at Bjar, ihvertfall, mente Toks var en av de fire sentrale i tillegg til Sesay.

                                Kommentar

                                • glasgow
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2007
                                  • 1252



                                  Kapteinen vil oppover
                                  - Unngår vi skader bør vi kjempe i toppen. Vi har ingen grunn til å sikte lavere enn i fjor, sier Kippe.
                                  http://lsk.no/?did=9138573

                                  Håper kippe mener at LSK ikke skal sikte noe lavere enn målsettningen var for i fjor.

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13277

                                    Bytt ut "sikte" med "havne" og jeg er enig.

                                    Kommentar

                                    • norskpoker
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 399

                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Bytt ut "sikte" med "havne" og jeg er enig.
                                      Jeg tror ikke det er urealistisk å sikte mot en plass blant de seks beste i år. Sånn som jeg ser det er det kun tre klubber som i utgangspunktet ser mye sterkere ut enn oss i år. RBK, VIF og Molde må forventes å bli en god del bedre enn oss denne sesongen, men resten av lagene skal vi ha en god sjanse til å hamle opp med. Vi har ikke blitt vesentlig svekket siden fjoråret og har flere spennende unge spillere som fremdeles har mye å gå på. Det er klart at også jeg skulle ønske at vi fikk inn et par kvalitetsspillere, men jeg ser jo at dette kan bli vanskelig. Samtidig har vi et relativt bra forsvar og både Nosa, BBS og Ujah må vi kunne forvente mye av i året som kommer. I tillegg har vi unggutta som Bolly, Tokstad, Ringstad, Oji, Gulbrandsen med flere som KAN få sitt ordentlige gjennombrudd i år. Skulle to eller tre av dem etablere seg som gode a-lagsspillere er vi plutselig et godt over gjennomsnittlig norsk Tippeligalag.

                                      Sesongen 2011 blir den store testen for Henning Berg. Nå har han vært her en stund og de unge gutta er ikke fullt så unge lengre. Klarer Berg å få ut det beste av talentene samt skape et godt lag av det som tross alt er et ganske så bra fundament med Logi - Kippe - Pedersen - Nosa - BBS - Ujah tror jeg faktisk vi kan gjøre det ganske så bra i år. Jeg ser i hvert fall svært liten grunn til å smartmale situasjonen i og med at det stort sett kun er tre klubber som på papiret er skal være så mye bedre enn oss at vi ikke skal kunne havne foran dem på tabellen.

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Opprinnelig skrevet av reka
                                        Mest irriterende er det at dette blir en ny sesong med polere dunka over midtbanen. Nedrykket får vi unngå med ganning og bønn.
                                        Med tanken i bakhodet at dette er mer sarkasme, et midtbaneanker fjerner ikke polerne, da burde vi heller skaffe oss en spillende midtstopper så Kippe kan avlastes.

                                        Kommentar

                                        • gilbert
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 3208

                                          Start-11'er i 2011

                                          Etter vurdering av dagens stall, vintertreningene hittil og treningskampen mot Sundet drister jeg meg til å foreslå følgende 11'er:

                                          Logi
                                          Lasse-Steinar/Steffi-Frode-Stian
                                          Karim-Espen/Dosso?-Nosa-Mathis
                                          Arild-Ujah/Bjørn

                                          Jeg vil ha ungdomsduoen Stian (herlig å se andre omgang mot Sundet med en moderne, offensiv back med rett fot) og Mathis (han er vel nå klart førstevalg på venstrekant) på venstresida. "Gamlingene" Lasse og Karim kan ta høyresida. Hvem av dem som bør ta backen og kanten er jeg slett ikke sikker på, men denne kombo'en bør avgjort prøves ut. Erling virker fortsatt ikke helt "innkjørt" og Nico Solberg er foreløpig heller ikke noe klart førstevalg, selv om det er beroligende å ha flere alternativer der vi i fjor nesten ikke hadde noen, nå også med stortalentet Ohi, i tillegg til Fredrik, som alternativ og innhopper både som kant og som spiss. Og jeg har ikke glemt verken Kristoffer Tokstad eller Lunan Ruben Gabrielsen.

                                          Spissparet Björn og Anthony fungerer ikke sammen annet enn unntaksvis (selv om de begge i kampen mot Sundet var tunge av trening og uinspirerte). Jeg trodde for et år siden at Björn var i stand til å ta rollen som oppspillspunkt, men dels mestrer han ikke rollen, dels vil han ikke ha den, men være lenger framme sjøl. Foreløpig må vi derfor ofte(st?) matche Arild med én av de to andre, foreslår jeg, selvsagt avhengig av form, motstander og resten av 11'ern. Hvis vi satser på og klarer å få mange innlegg fra kantene (Bolly, Essediri?) fra posisjoner opp mot hjørneflagga, er vi ikke så avhengig av Arild som oppspillspunkt. Men samspillet mellom Bollys mange raid og innlegg og de to spissene satt ikke særlig godt på lørdag, og det er alltid bra å ha variasjonsmuligheter, også gjennom oppspillspunkt som Sundgot.

                                          Sentral midtbane er fortsatt et svakt og og litt usikkert punkt, også fordi Nosa stadig til min og manges irritasjon tar for lett på oppgaven og "stjernestatusen". Faktisk lurer jeg nå på om vårt største salgsobjekt i år ikke blir Nosa eller Björn, som de fleste nå har antatt i et år eller mer, men Mathis Bolly (sammen med Ujah, hvis han fortsetter i samme spor som i 2010). De to andre (og særlig Björn) ser ut til, ikke minst etter serieavslutningen, grovt å overvurdere sin egen status, betydning og markedsverdi.

                                          gilbert

                                          Kommentar

                                          Working...