LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Opprinnelig skrevet av gilbert
    Etter vurdering av dagens stall, vintertreningene hittil og treningskampen mot Sundet drister jeg meg til å foreslå følgende 11'er:

    Logi
    Lasse-Steinar/Steffi-Frode-Stian
    Karim-Espen/Dosso?-Nosa-Mathis
    Arild-Ujah/Bjørn


    gilbert
    Er ikke helt enig her.

    Karim er back. Når du ser kampene hans på back vs kant er det vel ikke serlig tvil om hvor han har prestert best. (Husker forumet klikka i vinkel når han ble byttet inn på backplass første gang. Forsto ikke en dritt selv)

    På høyerekant kan har vi Knudtzon, Nico og LKE som kan gjøre en god jobb. Alle 3 (litt usikker på Nico) er gode defensivt å kan støtte opp når Karim raider fremover.

    Enig i spissvalget. BBS og Ujah er ikke spesielt samspilt, og hvis BBS ikke signer ny kontrakt ser jeg ingen grunn til å bruke denne sesongen på å gjøre de samspilt. Med mindre de viser at de klarer å utfylle hverandre i sesongoppkjøringen kan vi like gjerne bruke Arild som skal ha mye av æren for at Ujah scorer så mye.

    Ohi virker som at han kan brukes over alt offensivt og kan sikkert brukes som backup i alle offensive posisjoner. Håper at han på sikt rendyrkes i en rolle.

    Blir spennende å se om Dosso/Sesay får gjennombrudd i år. Håper i det lengste på en midtbanesjef, men det får tiden vise.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      Moderatormelding:
      Jeg har flyttet en del ferske innlegg fra denne tråden til en ny tråd

      for tips og vurderinger av eliteserien 2011.

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3500

        Sone på corner

        Ser i Mathis Bolly artikkelen at LSK prøvde seg med sone på corner i mot, og at alle ikke var vant til dette enda. Jeg må si at jeg som Liverpool supporter, og fjorårets katastrofesesong på defensive dødballer med sone, er veldig skeptisk til at vi skal satse på dette.
        En kombinasjon mellom sone og markering er en god løsning i mine øyne, men hvis vi kun skal dekke soner på corner i mot, så er jeg stygt redd for at det kan bli noen baklengs på dette neste sesong.

        Men, vi har jo ikke vært allverden på defensive dødballer de siste sesongene, så kan jo hende at det blir til det bedre.

        Kommentar

        • Ginola
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2010
          • 549

          Opprinnelig skrevet av Totti21
          Ser i Mathis Bolly artikkelen at LSK prøvde seg med sone på corner i mot, og at alle ikke var vant til dette enda. Jeg må si at jeg som Liverpool supporter, og fjorårets katastrofesesong på defensive dødballer med sone, er veldig skeptisk til at vi skal satse på dette.
          En kombinasjon mellom sone og markering er en god løsning i mine øyne, men hvis vi kun skal dekke soner på corner i mot, så er jeg stygt redd for at det kan bli noen baklengs på dette neste sesong.

          Men, vi har jo ikke vært allverden på defensive dødballer de siste sesongene, så kan jo hende at det blir til det bedre.
          Personlig håper jeg at vibholder en spiller på hver stang ved corner i mot. Slapp inn noen mål på corner i fjor fordi Logi var for feig i feltarbeidet og at vi kke hadde noen på fremste stang.

          Kommentar

          • Kimito
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 2601

            Opprinnelig skrevet av Totti21
            Jeg må si at jeg som Liverpool supporter, og fjorårets katastrofesesong på defensive dødballer med sone, er veldig skeptisk til at vi skal satse på dette.
            Ehm, i motsetning til fabelaktig mannsmarkering denne sesongen mener du? Jeg synes statistikken (det jeg kan huske å ha lest om det) taler for sonemarkering, men det ser veldig dumt ut de gangene det glipper. Derfor vil vi fort få massiv kritikk av tabloid media pr. mål som slippes inn på defensiv dødball. Merk disse ordene.
            Ferdigskåra

            Kommentar

            • rælingen kanaris
              Kaptein Reketråler
              Myklebust Light
              • Jul 2005
              • 1446

              Opprinnelig skrevet av Kimito
              Ehm, i motsetning til fabelaktig mannsmarkering denne sesongen mener du? Jeg synes statistikken (det jeg kan huske å ha lest om det) taler for sonemarkering, men det ser veldig dumt ut de gangene det glipper. Derfor vil vi fort få massiv kritikk av tabloid media pr. mål som slippes inn på defensiv dødball. Merk disse ordene.
              Serr? Kommer vi til å få massiv kritikk i media i løpet av sesongen som kommer? Tror jeg faen ikke på!
              Custodes
              I med og motgang

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                Opprinnelig skrevet av Ginola
                . Slapp inn noen mål på corner i fjor fordi Logi var for feig i feltarbeidet og at vi kke hadde noen på fremste stang.
                Logi var jo blind, han skulle hatt med seg førerhund ut i feltet. Nå sier han til LSK.no at han er født på ny! La oss ikke håpe det, for nyfødte ser ikke skarpt lengre enn ca 20 cm fra ansiktet.

                Kommentar

                • Ginola
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2010
                  • 549

                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Logi var jo blind, han skulle hatt med seg førerhund ut i feltet. Nå sier han til LSK.no at han er født på ny! La oss ikke håpe det, for nyfødte ser ikke skarpt lengre enn ca 20 cm fra ansiktet.
                  Gleder meg til å se Logi redde langskudd i 2011!

                  Kommentar

                  • Emil B
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 5921

                    Opprinnelig skrevet av Mikki Mifsud
                    http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle3073735.ece

                    Her er LSKs målsetting

                    I 2011 SKAL de tilbake i toppen av norsk fotball.

                    12. plass i 2008.

                    11. plass i 2009.

                    Og 10. plass i 2010.

                    Det er Lillestrøms fasit de tre siste sesongene. Romerikingene har levert altfor dårlig i lang tid, uten at det har satt en demper på optimismen. Sportsdirektør Torgeir Bjarmann kommer nemlig med to lovnader til fansen før seriestart:

                    1) Målsettingen blir minst å komme blant de seks beste.

                    2) Lillestrøm skal ikke gå ni kamper uten seier for tredje året på rad.

                    - Vi skal ta noen gode klyv mot toppen av norsk fotball. Vi var nærme i fjor, men vi klarte ikke å stå distansen helt ut. Vi må få marginene på vår side, sier Bjarmann til Nettavisen.

                    Uavgjortekspert
                    Han vet selvfølgelig at Lillestrøm spilte hele 13 uavgjorte kamper i 2010. Hadde tre av de uavgjorte i stedet endt med seier, ville Lillestrøm blitt nummer fem. Hadde fem av de uavgjorte kampene endt med seier, ville det blitt bronsemedalje.

                    - Vi har ikke satt en endelig målsetting. Det får vi gjøre senere når vi også vet mer om hvordan de andre lagene ser ut. Topp-6 vil imidlertid være minimum som ambisjon, fastslår Bjarmann.

                    Troppen komplett
                    Håpet er nå at klubben skal ta de ekstra poengene med en stall som er så godt som helt lik den Henning Berg disponerte i fjor. Kantspilleren Nicolay Solberg er hentet fra Tønsberg, og kan fort være inne på førstelaget til seriestart. Reservekeeper André Hanssen er sendt bort og erstattet med den svenske keeper Alexander Nadj (fra Jönköping Södra). I tillegg har Berg omsider fått to viktige spillere skadefrie igjen.

                    - Stian Ringstad var ute i et halvt år, men er som en ny, sulten ulv i troppen. Samtidig er Pål Steffen Andresen i bedre fysisk stand nå enn han har vært de to siste årene, sier Bjarmann.

                    - I utgangspunktet er troppen vår dermed komplett. Det er riktignok lenge til seriestart, og skulle vi velge å leie ut noen så skal de erstattes. I fjor leide vi jo inn Tarik Elyounoussi og Tamandani Nsaliwa ganske sent, sier Bjarmann.

                    - Men det er et privilegium å ha den samme troppen som i fjor. Det er en styrke i seg selv. Flere unggutter kommer til å ta steg. Vi føler oss godt rustet for en lang sesong.

                    - Kan du love fansen at de slipper ni kamper uten seier i år?

                    - Ja. Det blir ikke ni kamper uten seier i år. Det har vi opplevd to år på rad, og det gir hjerteinfarkttilstander. Jeg er imidlertid sikker på at vi nå har lært hvordan en sånn negativ trend skal snus, sier LSK-direktøren.

                    I år så skal vi tydligvis bli veldig mye bedre enn i fjor! Vi klarer aldri det uten større dekning på midtbanen. Vi må ha inn en som kan gå rett inn på sentral midtbane.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Skulle ønske Bjarmann istedenfor sa noe i retning av dette:

                      "Vi har ingen spesiell målsetning i år utover det å komme høyest mulig på tabellen. Vi erkjenner den økonomiske situasjonen vi er i og gjør derfor det eneste fornuftige, lar ungdommen slippe til. Vi har stor tro på ungdomssatsinga vår. Vi har åpenbare svakheter i midtbaneleddet som vi ikke får kjøpt oss unna, lyspunktet er at vi allerede har noen unggutter som med tid kan fylle tomrommet. Vi har egentlig ingen tid å miste og tror de vil mestre nivået."

                      Kommentar

                      • El Caco
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2009
                        • 2286

                        Skal vi ha grunn til å beholde våre stortalenter videre, så må hvertfall ha ambisjoner om topp 6. Å si noe annet til media, sender feil signal til spillerne.

                        Se på troppene til de andre lagene. Etter min mening er topp 6 en helt grei målsetting.

                        (målsetting subst. m/f målsetting () det man ønsker å oppnå)
                        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Opprinnelig skrevet av El Caco
                          Skal vi ha grunn til å beholde våre stortalenter videre, så må hvertfall ha ambisjoner om topp 6. Å si noe annet til media, sender feil signal til spillerne.

                          Se på troppene til de andre lagene. Etter min mening er topp 6 en helt grei målsetting.

                          (målsetting subst. m/f målsetting () det man ønsker å oppnå)
                          Nei, det er bare tomme ord til syvende og sist. Talenter vokser først og fremst i visshet av at de satses på, ikke på hva som sies i mediene. Realisme er vel heller ikke å forakte? Målsetningen om å nå toppen av norsk fotball har alltid vært et langsiktig mål som alle i LSK er klar over uansett.

                          Kommentar

                          • Robiwan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2006
                            • 603

                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Skulle ønske Bjarmann istedenfor sa noe i retning av dette:

                            "Vi har ingen spesiell målsetning i år utover det å komme høyest mulig på tabellen. Vi erkjenner den økonomiske situasjonen vi er i og gjør derfor det eneste fornuftige, lar ungdommen slippe til. Vi har stor tro på ungdomssatsinga vår. Vi har åpenbare svakheter i midtbaneleddet som vi ikke får kjøpt oss unna, lyspunktet er at vi allerede har noen unggutter som med tid kan fylle tomrommet. Vi har egentlig ingen tid å miste og tror de vil mestre nivået."
                            Vi er Lillestrøm SK, vi er krigere og gir oss aldri uten en kamp. Om økonimien er ræva og stallen like så, er ikke dette grunn for oss å legge oss bakpå. Det skal være vondt å møte LSK, og vi skal alltid være en lag som motstanderen frykter. Det skal være budskapet utad såvell som innad i klubben, det er instillinga som skal ligge i lufta i Lillestrøm.

                            Så bra jobba Bjarman. Gå ut med store ambisjoner, jeg vil heller stå der eplekjekk og få meg en skikkelig på tryne enn å bli en middelhavsfarer som ingen bryr seg om.
                            Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3447

                              Nå har ikke jeg fulgt så altfor nøye med på overgangsvinduet, men det virker ikke som om det har vært veldig mye aktivtet i vinter, og de fleste motstanderene våre virker heller svekket fremfor styrket, og dermed bør vi absolutt ta steget opp på øvre halvdel. Hvor høyt opp vil tiden vise, men jeg mener pallen ikke er utenfor rekkevidde om vi finner flyten og unngår unødvendige poengtap.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Opprinnelig skrevet av Robiwan
                                Vi er Lillestrøm SK, vi er krigere og gir oss aldri uten en kamp. Om økonimien er ræva og stallen like så, er ikke dette grunn for oss å legge oss bakpå. Det skal være vondt å møte LSK, og vi skal alltid være en lag som motstanderen frykter. Det skal være budskapet utad såvell som innad i klubben, det er instillinga som skal ligge i lufta i Lillestrøm.

                                Så bra jobba Bjarman. Gå ut med store ambisjoner, jeg vil heller stå der eplekjekk og få meg en skikkelig på tryne enn å bli en middelhavsfarer som ingen bryr seg om.
                                Ser ikke at Bjarmann nevner kriging og frykt for LSK med ett eneste ord, jeg skjønner ikke hvorfor du siterer mitt innlegg når det ikke er et svar på noe av det jeg skrev om.

                                Kommentar

                                • Robiwan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2006
                                  • 603

                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Ser ikke at Bjarmann nevner kriging og frykt for LSK med ett eneste ord, jeg skjønner ikke hvorfor du siterer mitt innlegg når det ikke er et svar på noe av det jeg skrev om.
                                  Ser den GIFKanari og tar selvkritikk, ble bare litt grepet i øyeblikket. Hvor det skrives forumposter opp og ned om blest og entusiasme og at LSK har blitt kjedelige å grå. Og når Bjarmann går ut med litt krutt i tønna, syns jeg ikke han skal få kritikk for å ikke være realist.

                                  Ser helt klart at du har noen gode poenger i innlegget ditt, men det er ikke slik jeg ønsker at klubben skal fremstå.

                                  Igjen, beklager for den noe ufine siteringen.
                                  Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Opprinnelig skrevet av Robiwan
                                    Ser den GIFKanari og tar selvkritikk, ble bare litt grepet i øyeblikket. Hvor det skrives forumposter opp og ned om blest og entusiasme og at LSK har blitt kjedelige å grå. Og når Bjarmann går ut med litt krutt i tønna, syns jeg ikke han skal få kritikk for å ikke være realist.

                                    Ser helt klart at du har noen gode poenger i innlegget ditt, men det er ikke slik jeg ønsker at klubben skal fremstå.

                                    Igjen, beklager for den noe ufine siteringen.
                                    Den er grei
                                    Men synes ikke det på noen måte heller vann i kruttønna å si at man satser ungt og for fremtida. Vi ser hvor laget henger etter, vi har noen spennende unge alternativ i stallen. Et mål om topp 6 er vel heller ikke så voldsomt potent, heller resirkulering av fjorårets mål.

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      Ting er i hvert fall bedre en det så ut for et par mnd sinden med Ujah, BBS og Nosa på vei bort.

                                      Stallen i dag er god nok for 5-10 avhengig av skader/karantener og hvordan ungguttene utvikler seg. Får vi en etterlengtet midtbanegeneral kan det bli gøy neste år.
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3500

                                        Jeg ser i nyhetstråden at 11 klubber i Tippeligaen har høyere budsjett enn oss før den kommende sesongen. Ikke det at pengernødvendigvis er lik tabellposisjonen, men jeg synes alikevel det er litt skremmende at vi ligger så langt bak.

                                        Kommentar

                                        • KimFL
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 1410

                                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                                          Jeg ser i nyhetstråden at 11 klubber i Tippeligaen har høyere budsjett enn oss før den kommende sesongen. Ikke det at pengernødvendigvis er lik tabellposisjonen, men jeg synes alikevel det er litt skremmende at vi ligger så langt bak.
                                          Jeg synes heller det virker fornuftig enn skremmende. Og hvor stort budsjettet er har heller ikke stort å si for plassering, som jo Brann er et bra eksempel på. De hadde jo det nest høyeste budsjettet i fjor, og havna på 13. plass, mens Haugesund, som hadde det laveste budsjettet (av de som klarte seg) havna på 6.

                                          Kommentar

                                          Working...