LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3500

    Opprinnelig skrevet av KimFL
    Jeg synes heller det virker fornuftig enn skremmende. Og hvor stort budsjettet er har heller ikke stort å si for plassering, som jo Brann er et bra eksempel på. De hadde jo det nest høyeste budsjettet i fjor, og havna på 13. plass, mens Haugesund, som hadde det laveste budsjettet (av de som klarte seg) havna på 6.

    Fornuftig er det nok, men stiller ikke vi supportere urealistiske forventninger til klubben når de har ett budsjett som tilsvarer en 12 plass, mens vi helst vil se medaljer? Jeg så en oversikt på plassering i ligaen kontra budsjett i Premier League for de siste sesongene, og jeg må bare si at de listene var skremmende like.

    Ja, vi kan absolutt blande oss inn i toppen ved å finne gull i gråstein, eller utvikle egne spillere, men det baserer seg også litt på flaks, i tillegg til at vi må være bedre enn de 11 andre klubbene på å forvalte pengene vi har.

    Jeg ser på alt over 10.plass som en god prestasjon neste sesong, ved mindre vi får på plass en midtbanespiller på toppnivå i Tippeligaen før seriestart.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6082

      Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.


      Sonsorbudsjettet vårt ligger på 7. plass. Litt skummelt at vi bare har fått inn 27 av 40mil, men jeg stusser fortsatt litt på at det totale budsjettet er så ulikt.

      Aalestund f.eks har jo fått in enn del penger på spillersalg, men jeg stusser f.eks litt på at ODD forventer å få inn 14mil mer enn oss utenom sponsorbudsjettet.

      Stusser også på at FFK forventer 18.5mil mer enn oss og start forventer 16mil mer enn oss. Hvor skal disse inntektene utenfor sponsorbudsjettet komme fra?
      Last edited by HSft; 27.01.2011, 11:30.

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        Opprinnelig skrevet av HSft
        http://fotball.adressa.no/eliteserien/article191155.ece

        Sonsorbudsjettet vårt ligger på 7. plass. Litt skummelt at vi bare har fått inn 27 av 40mil, men jeg stusser fortsatt litt på at det totale budsjettet er så ulikt.

        Aalestund f.eks har jo fått in enn del penger på spillersalg, men jeg stusser f.eks litt på at ODD forventer å få inn 14mil mer enn oss utenom sponsorbudsjettet.

        Stusser også på at FFK forventer 18.5mil mer enn oss og start forventer 18.5mil mer enn oss. Hvor skal disse inntektene utenfor sponsorbudsjettet komme fra?
        Billettinntekter blandt annet? Begge lagene drar vel flere tilskuere enn oss..
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3500

          Opprinnelig skrevet av xeR
          Billettinntekter blandt annet? Begge lagene drar vel flere tilskuere enn oss..
          Odd Grenland hadde ett snitt som var litt mindre enn oss ifjor. 6611 vs 6585. Jeg stusser også på hvordan de skal få inn 14 mill mer enn oss. Kan salgene av Bentley og Kovacs ligge i dette?

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6082

            Opprinnelig skrevet av xeR
            Billettinntekter blandt annet? Begge lagene drar vel flere tilskuere enn oss..
            dette er nok en del av forklaringen, men disse klubbene har altså dobbelt så stort budsjett som LSK om vi trekker fra sponsorbudsjettet. Så mye flere tilskuere har de ikke.

            Kommentar

            • Skinke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2007
              • 3914

              "elitesatsning" gjelder det bare a-laget og 2-laget? Kan jo være noe med at vi bruker mer penger på satsning på de yngre nedover i systemet?
              Daukjøtt Felt C

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                Opprinnelig skrevet av HSft
                dette er nok en del av forklaringen, men disse klubbene har altså dobbelt så stort budsjett som LSK om vi trekker fra sponsorbudsjettet. Så mye flere tilskuere har de ikke.
                Ett budsjett dekker jo både inntekter og kostnader. Det kan jo tenkes at blandt annet lønninger er høyere i de klubbene. Start og ffk har jo relativt nye stadioner som sikkert medfører noen utgifter i form av avdrag på kån osv.
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6082

                  Opprinnelig skrevet av xeR
                  Ett budsjett dekker jo både inntekter og kostnader. Det kan jo tenkes at blandt annet lønninger er høyere i de klubbene. Start og ffk har jo relativt nye stadioner som sikkert medfører noen utgifter i form av avdrag på lån osv.
                  Om de har budsjetter som er mye større enn inntektene så er de vel ute og kjører. Da budsjetterer de med store underskudd. Jeg er ingen økonom, men vil tro de fleste prøver å holde budsjettene lik inntektene sine. Det er selvfølgelig mulig de budsjetterer med store underskudd, men da er jeg glad for at vi ikke har større budsjett enn dem.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6082

                    Opprinnelig skrevet av Skinke
                    "elitesatsning" gjelder det bare a-laget og 2-laget? Kan jo være noe med at vi bruker mer penger på satsning på de yngre nedover i systemet?

                    Jeg lurer også litt på hva dette budsjettet inneholder. Inntekter fra utleie av LSK-hallen og næringsområdet på Åråsen er nok ikke med her. Hva brukes disse pengene til? Kun yngre rekker?

                    LSK sitt budsjett ser ut som summen av sponsorinntektene (40mil) og tilskuerinntektene (6500*15*150=14 625 000).

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      Til alle dere som lurer på alt mulig her inne ,minner dere om at det er åpent hus på Åråsen i dag .

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        Artikkelen fra VG er totalt verdiløs. Den typen artikler kommer før hver eneste sesong, og det er aldri noe system i hva klubbene inkluderer i sitt tall. For noen år siden sto LSK oppført med 130 (!) mill. i budsjett, altså inkluderte man alle selskapene. Det er ekstremt stor forskjell på hva klubbene har av kostnader knyttet til anlegg o.l.

                        LSK eier og drifter, sett i lys av klubbens størrelse, sinnssykt mye eiendomsmasse. Klubber som VIF og Stabæk eier ingenting, de leier/låner absolutt alt.

                        Nei, vent! VIF eier 5 % av Vallhall. Wow.

                        Kommentar

                        • Mynten
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 484

                          Dersom (når) Ujah nå forsvinner håper jeg absolutt at vi henter en spiss som har en del erfaring. Henter vi nok en unggutt, noe vi har nok av, tror jeg vi skal ha veldig flaks om det er en som slår til på kort sikt. For at sesongen ikke skal ende med katastrofe trenger vi en spiss som kan score mål, og som har litt erfaring. Uten Ujah står vi igjen med spisser som ikke er kjent for å finne nettmaskene regelmessig.

                          Kommentar

                          • Ketil Cantona
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6813

                            Hjelp!
                            2011 kan bli et jævlig trist og langt år dersom vi snart ikke finner en sentral midtbanespiller samt Ujah reiser. Straks litt mer pessimist!

                            Kommentar

                            • Lillestrøm Kirke
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2004
                              • 1470

                              Opprinnelig skrevet av Mynten
                              Uten Ujah står vi igjen med spisser som ikke er kjent for å finne nettmaskene regelmessig.
                              "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
                                Legenden scorer 10 hvis han spiller fast. Ujah lekte seg til 14 i fjor uten å spille fast hele sesongen.

                                Ujah ER den beste spissen vår. Heldigvis har vi erstattere som holder TL-nivå, men vi blir svekket med Ujah-exit.
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6082

                                  Får vi i gang et par vinger som leverer godt offensivt, har bra hurtighet, bevegelighet og bidrar til å true boksen så kan Sundgot være en løsning. Med Sundgot og vinger som ikke bidrar blir det alt for tomt og tregt på topp.

                                  Slik laget ser ut nå ser jeg helst Bolly og Gulbrandsen på vingene og Sundgot bak Bjørn på topp. Ohi er en utfordrer til samtlige. Da får vi hurtighet og bevegelse rundt Sundgot og innlegg fra kantene. Under slike forhold er sundgot en bra mann å ha på laget.

                                  Håper vi signerer både en spiss og en midtbanespiller.

                                  Kommentar

                                  • El Caco
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2009
                                    • 2286

                                    Til tross for at de fleste nyhetene de siste dagene har handlet om den mislykkede overgangen til Ujah, er jeg veldig fornøyd med hvordan LSK opptrer i media. Ikke bare håndteringen, men også at det jevnt og trutt er nyheter om LSK på diverse nettsider. Noe som ikke var en hverdagskost i 2010.

                                    Herlig!
                                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13277

                                      Etter dagens misére i LSK-hallen må jeg innrømme at det siste fnugget av optimisme forduftet som dugg for solen. Det er mulig en klassespiller inn på midten kan redde plassen for dette laget, men nå ser det helsvart ut. Et slikt kjøp kommer uansett 12 måneder for seint. Hvordan man enn vrir og vender på det er eliteserielaget LSK rævkjørt sportslig, og snart en parantes i folks bevissthet. Spillere folk har store forhåpninger til her på forumet ville ikke vært nær benken engang på et seriøst eliteserielag. Man drømmer om salg i 20-30 millioners klassen - mulig vi kan få noe for Ujha, men den andre "stjernas" fremtid tror jeg definitivt ligger i futsal eller annen mer individuell idrett. At noen hang 10'er-drakta på ham sier vel litt om hvor stor avstand det er mellom fantasi og virkelighet i klubben.

                                      Vi stiller i dag med et par aldrende eliteseriespillere man kan stille spørsmål ved motivasjonen til, en klubblegende som sitter på benken med gikt og en minibuss med kantspillere som har en laaang vei å gå. At mange av disse spillerne forsetter å levere "på det jevne" uten å få seg en løpetur over rolf olsens vei for å trene opp motivasjonen igjen er pinlig. Men når treningene har ligget på Norway-cup-kos nivået i så lang tid er det kanskje ikke annet å forvente?

                                      Snart er LSK bare en haug med eiendommer og et støvete pokalskap. Da kan man åpne et vaskefirma eller noe, den type næringsvirksomhet ligger vel på et såpass lavt plan at man kan fortsette å tillate seg kompisansettelser og fravær av relevant erfaring og resultater på CV'en. Samtidig kan man drømme om hvordan man gjorde det på 80-tallet, da det holdt å slå hardt i veggene når spillere var helt uten selvtillit.

                                      Jeg lot meg imponere og tildels trøstes av referater fra supportermøtet, hvor ledelsen stilte med powerpoint-presentasjoner og forberedte innlegg (slik man driver med i det virkelige liv). Nå får jeg mer og mer følelsen av at dette lå på særoppgave-nivå på videregående. "Bruker ett år på å kartlegge spillerne"... Vel vel, jeg brukte en time på å se at vår siste anskaffelse bakerst slapp in to mål på en høyst amatørmessig måte. Tydeligere kan det ikke bli.

                                      Hadde det vært baller i styret hadde de sparket hele hurven, solgt unna alt "arvesølvet" i form av bedritne eiendommer og annet som ikke er en del av kjernevirksomheten til et eliteserielag, og startet med blanke ark. Da vil det handle om å få inn folk som ser fremover, ikke bakover, som har CV og utdannelse i orden, og som kan presentere en klar plan for fremtiden - Ikke unnskyldninger og selvfølgeligheter.

                                      Nå skal jeg tilbake til sofaen og se et Tromsø-lag fra en klubb uten penger forsette å kjøre over søpla. Er faenmeg en nytelse å se voksne menn utføre en plan og vise vinnervilje, uansett hvor enkelt de gjør det.

                                      Kommentar

                                      • Uwes disippel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6039

                                        Takk, Reka. Du satt virkelig ord på hva jeg føler idag.
                                        Vårt kjære LSK er på vei ned og det virker ikke som om det er noe som kan stoppe fallet.
                                        Vi kan drømme om en general på midten som kan redde oss, men det blir nok med drømmene.

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          LSK blir i 2011 det Sandefjord var 2010, med mindre det skjer undre. Ser faktisk ikke veien ut av uføret. Største problemet, er at foran Espen Søgård, er det kun gutter som ikke er gamle nok for kjelleren på Fagerborg en lørdags kveld. Fine gutter alle sammen, men de klarer ikke å omsette sin kunnskap til krutt sammen. Det mangler en leder, en pæla, en stiv gubb med guts, erfaring og evnen til å lede dem fremover. Som følge av dette, blir det også tyngre for de bakover i banen.

                                          Kommentar

                                          Working...