LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

    Hent noen som har innsats, tæl og er villige til å ofre litt på banen! Tviler på at Henning Berg er rett mann til å lede LSK. Usikker på hvem som kan det. Er nødt til å hente 1-2 klassespillere ASAP! Man må bare ta seg råd.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      Opprinnelig skrevet av Emil B
      Er nødt til å hente 1-2 klassespillere ASAP! Man må bare ta seg råd.
      Enig. Her er det bare å selge unna alt av løst og fast inventar.

      Kommentar

      • armykanari
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2009
        • 742

        Det her var bare helt forjævlig deprimerende å lese!! Men så er det i bunn og grunn jævla sant også. gjøres det ikke grep nå så ser dette jævla stygt ut! Og nei Henning er overhode ikke mannen! Hent tilbake tyskern før det er for seint! og la han få frie tøyler i alle slags himmelretninger. og for guds skyld! bli kvitt de som ikke kan spille fotball fortere enn F, jeg nevner ingen navn selv om vis man bruker sunn fornuft så skjønner man hvem det er snakk om. Beklager på det sterkeste om jeg virker litt Desperat, men jeg greier bare ikke å se det jævla lyset man skal se i den forbanna tunellen!

        Kommentar

        • Bibaboy
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 712

          Først vil jeg si at Reka har et strålende innlegg som er godt beskrevet om LSK som jeg tror er svært nær sannheten. Mitt spørsmål er om de ansatte i LSK ser det samme som oss forumvankere med LSK i våre hjerter. Jeg tviler. At HB kan sitte å si at vi nå har veldig mye spennende på gang er for meg en gåte når vi godt inn i forberedelsene til sesongen har spilt 4 kamper under middels nivå og ikke vunnet en eneste kamp. Naiviteten på Årasen når stadig nye høyder.
          Med så mange sesonger under Ferguson synes jeg det er merkelig at brorparten av treningene fortoner seg som en søndagsskole. Man ser det på insatsen, killerinstinktet, viljen, iveren til å vinne. Alt dette er jo borte fra de aller fleste spillerne.
          I 2001 hadde vi samme situasjon under treningskampene forut for sesongen. Alle vet hvordan det gikk. Forskjellen fra da til nå er at da blødde alle for drakta under Erlandsen. Vi fikk også inn Zane som bøtta inn mål sammen med Powell. I dag virker spillerne umotiverte uten guts og innsats. Derfor er det lavmål å sammenligne dette med 2001 sesongen.
          Det er utelukkende treneren sin oppgave å sørge for at spillerne yter 110% og denne oppgaven har HB mislykkes totalt med. Min påstand er at 2011 blir LSK`s siste i TL hvis ikke mentaliteten til Spillerne og kvaliteten på treningene endres dramatisk samt et par nye forsterkninger på stopperplass og midtbanen. Den eneste måten å gjøre dette på er å få investorene til å spytte inn penger til spillerkjøp. Deretter å få HB ut av portene og få inn en Trener med erfaring og pondus til å sette standaren både på treninger og i kamp.
          Fugla Forever

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            Mourinho ville rykket ned med dette laget. Er derfor vanskelig å skylde på Berg alene. Her er det kollektiv svikt i ledelsen.

            Kommentar

            • Bibaboy
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 712

              Opprinnelig skrevet av reka
              Mourinho ville rykket ned med dette laget. Er derfor vanskelig å skylde på Berg alene. Her er det kollektiv svikt i ledelsen.
              Mitt poeng er at jeg ikke synes Berg har vært god nok til å få spillerne til å gi 110%. Man kommer utrolig langt med innsats men når ikke engang det ligger i bunn så blir det vanskelig. Dtter kommer ikke til å endre seg over natta og er utelukkende Berg sitt ansvar.
              Fugla Forever

              Kommentar

              • holmiz
                The kjøkken-kanariz
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6064

                Forumet graver seg atter ned i tide, at man følger den fjellvettregelen skal man ihvertfall ha for! Vi skriver fortsatt bare februar, og det er enda vinter. Dessverre er det ikke lenge til seriestart.

                Verre er det med Sportsklubben, som tydeligvis ikke ser problemene tårne seg opp for bare lykkepiller. Lytt til erfarne fjellfolk sier en annen av reglene, og som Lars Monsen, den regelen følger jeg. Når i tillegg så og si samtlige som tilfeldigvis har zappet innom en kamp med LSK de senere år, påpeker en meget elementære feil som det ikke har skjedd en dritt med siden forrige gang tv'n tilfeldigvis stod på tv2 zebra en kald mandag:
                • Innsats

                Hvordan er det mulig å ha en idrettsklubb som arbeidsgiver, kalle seg selv "toppidrettsutøver" og samtidig tenke at en slipper unna med 50 %? Selv når flere 100 folk møter opp for å se deg utføre din jobb?

                Hvorfor har ikke dette blitt tatt tak i? Hvem er sjefen? Er angrep viktigere enn innsats?

                Måtte bare få ut litt eder og galle jeg også, forøvrig stor tommel opp til reka!
                Hilsen Anders

                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                Kommentar

                • Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

                  Har ikke gutta innsats eller lyst så henger mye av dette på Berg. Men hva er alternativene? K.t. Eggen? Alkis Eggen, Nilsen, Semb? Tror klubben først må investere i stallen - å hive penger etter berg de neste årene fremfor styrke stall er risk. Skremmende å se hvor dårlige vi er... Blir heller ikke solgt ekstra med sesonkort når laget ikke interesser en kjeft!

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6082

                    Jeg synes ikke det er noe poeng i å diskutere trenerskifte etter 4 kamper i januar/februar. I dag manglet vi Sundgot, BBS og Ujah(første omgang) og Pedersen og Kippe spilte under pari. Jeg er ikke så ekstremt bekymra enda. Kanskje ser spillerne alvoret når serien starter. Spillere som Ujah, Nosa, Bergmann, Bolly og Kippe skal være bra nok for øvre halvdel. Utelukker ikke på noen måte at disse presterer bedre om en måned enn det vi har sett hittil.

                    Berg har jo tidligere uttalt at vi ikke trener forsvar for tiden, forhåpentligvis begynner vi snart med det og ser forbedringer.

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      Spillere som Ujah, Nosa, Bergmann, Bolly og Kippe skal være bra nok for øvre halvdel.
                      Er nok bare Kippe som garantert vil levere på eliteserienivå i år. Resten er lotto. Ingen av dem hører automatisk hjemme på øvre halvdel.

                      Det er heller ikke noe poeng i å bytte ut Berg, han har bevist at han kan levere i eliteserien selv med det rælet som tidvis spilte i Lyn. Problemet vårt i dag er at stallen vår er tynnere og yngre enn den noengang var i Lyn.

                      Om man virkelig skal stille spørsmål, må de kanskje gå til Belsvik: Hvorfor er det fortsatt kav umulig å se noe system fremover? Hvor er relasjonene?

                      Uten innsikt i klubbens indre sitter man bare med en drøss av spørsmål. Blir bare tøvete å gå etter enkeltpersoner, her er det mye som ikke funker og klubben vil åpenbart ikke ta alvoret innover seg. Det eneste vi kan be om nå er at klubben får opp øya og snarest endevender alt av kollektbøsser i håp om å få inn forsterkninger. Jeg vil tilgi Bjarmann og co et panikkjøp eller to denne våren.
                      Last edited by reka; 04.02.2011, 05:04.

                      Kommentar

                      • Mynten
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 484

                        Vi er i best fall ganske naive hvis vi tror at dette juniorlaget skal hevde seg blant de 6 beste i årets serie. Av offensive spillere har vi en med skikkelig erfaring, og han er skadet. Aldri i verden at vi klarer å hevde oss med bare unggutter, som tross sitt talent mangler erfaring og stake! Det bl.a. Solskjær sier om at man ikke skal dytte innpå for mange talenter samtidig tror jeg er utrolig viktig. Å legge denne byrden på unge skuldre er å be om å skyte seg sjøl i foten. Se hva som skjedde med Ringstad i 2009. Forventer virkelig B&B at Bolly, Gulbrandsen, Solberg, Nosa, Bergmann, Ujah, Ohi, Knutzon skal ta tak i kamper og drive hverandre fram? Da bør noen fortelle de litt om idrettspsykologi.

                        Uten to erfarne forsterkninger sentralt og offensivt vil vi slite fryktelig i år. Tap etter tap og dårlige opplevelser i treningskamper er ikke riktig medisin for å styrke hodene til ungguttene.

                        OKB sier i går under kampen at det ikke er noe problem å skaffe hovedsponsor. Hvis dette virkelig stemmer, hvorfor er det innført kjøpestopp? Regner med at de har god kontroll på hva de aktuelle sponsorene er villig til å bidra med økonomisk. Da burde det være fullt mulig å legge ut noen kroner en måneds tid for å få inn en forsterkning nå. Eller er vi så dårlig stilt at vi ikke har råd uansett til forsterkninger?

                        Håper for guds skyld ikke at vi evt. ender opp med en unggutt eller en eller annen tyrker, greker eller nigerianer som skal bruke ett år på å tilpasse seg Norge.

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          Opprinnelig skrevet av Mynten
                          OKB sier i går under kampen at det ikke er noe problem å skaffe hovedsponsor.
                          Man spiller ikke akkurat opp prisen om dagen.

                          Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: jeg tror LSK bør (og må) selge en totalpakke som også inkluderer stadionnavn for å få inn nok penger.

                          Kun slik kan vi skaffe gode nok forsterkninger for å unngå nedrykk.
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3500

                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: jeg tror LSK bør (og må) selge en totalpakke som også inkluderer stadionnavn for å få inn nok penger.

                            Kun slik kan vi skaffe gode nok forsterkninger for å unngå nedrykk.
                            Da drar jeg heller og ser LSK i Adeccoligaen.

                            Kommentar

                            • Kimito
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 2601

                              Merker at det ikke er mye positivt her om dagen. Det er også forståelig med tanke på den rimelig slappe forestillingen vi ble servert i går. Det var dårlig, men det var også betydningsløst. Det er mange eksempler på lag som imponerer i førsesongen og faller sammen utover i den, og det omvendte.

                              Likevel, jeg blir også bekymret. Det var virkelig ikke bra og det var skummelt hvor mye mer effektivt Strømsgodsets press var. Mens våre menn rotet seg opp i et hjørne under press, klarte Strømsgodset med letthet å spille seg fri. Likevel ble jeg overrasket over at Godset ikke fikk et par gule kort tidligere da tenningsnivået var rimelig høyt fra den kanten (noe de også vant kampen på). Jeg er enig i at kjemping og innsats må ligge i bunnen for et hvert suksessfullt fotballag, men det er en balansegang hvor mye man skal risikere i en treningskamp. Innsats og kjemping fører med seg taklinger og temperatur. Unødvendig harde taklinger hører ikke hjemme i vennskapskamper synes jeg. Det var ikke Deilas menn helt enige i, så det ut som (les videre før du hugger hodet av meg for å komme med unnskyldninger).

                              Når det er sagt, MÅ temperaturen opp når serien begynner. Det vi så i går er noen hakk under hva man skal kunne forvente, også i en treningskamp.

                              Jeg er noe overrasket over at profilerte og humørfylte menn som reka har malt situasjonen (og sin egen profil) helt svart, men håper det slår ut positivt blant spillerne (at lysten til å motbevise dommedagsmunkene blir større enn frykten for å feile). Nå sier jeg ikke at ting ser veldig lyst ut. Vi er vitne til mye klønete forsvarsspill og i går ble 4-1-2-3 til en 4-5-1 med en isolert Fredrik (som for Guds skyld aldri må få et kallenavn han ikke finner på selv) på topp.

                              Alt ser ikke lyst ut, men mangelen av Ujah, BBS og Sundgot bør legges vekt på. Disse er våre tre beste spillere fremover. Alle lag i Tippeligaen vil synes det er tøft å spille uten sine tre beste spisser.

                              I de andre kampene har vi også vært klønete defensivt, men i det minste skapt sjanser. Ganske mange sjanser også, men dårlig effektivitet har hindret oss i å ta hjem seieren.

                              En kjapp gjennomgang av fjorårets poengfangst er uansett skummel lesing. I de 14 kampene vi hadde Tarik i stallen, tok vi 23 poeng. I de resterende 16 kampene ble det 17 poeng. Riktignok startet vi den siste perioden mot nr. 1, 2 og 3 på tabellen, men det er likevel ikke lovende.

                              Vi er avhengige av at Bolly (eller minst én annen unggutt) faktisk fortsetter fremgangen og vi må ha Ujah skadefri og i form. Vi skriker etter en playmaker på midten. En som ikke kjæler med ballen som Nosa eller misliker å ha den, som ES.

                              Det blir en spennende sesong uansett. Jeg utelukker ikke nedrykkskamp dersom vi ikke får inn en god midtbanespiller. Likevel er mange lag svekket siden i fjor og med bare sju poeng mellom 11. og fjerde plass kan faktisk (nesten) alt skje.

                              Konklusjon: Alt er ikke svart, men en eller annen gråtone.

                              Tre ønsker til sesongstart:

                              1. En midtbanespiller med spesialsydde underbukser.
                              2. Innsats og guts.
                              3. Marginer og flyt (kommer ofte sammen med punkt 2).
                              Ferdigskåra

                              Kommentar

                              • Stray Cat
                                Moderator
                                • Aug 2008
                                • 5916

                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                Man spiller ikke akkurat opp prisen om dagen.

                                Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: jeg tror LSK bør (og må) selge en totalpakke som også inkluderer stadionnavn for å få inn nok penger.

                                Kun slik kan vi skaffe gode nok forsterkninger for å unngå nedrykk.
                                Hva er dette evige maset ditt om salg av stadionnavn? Skal du kjøpe?
                                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  "London Arena" burde jo tilfredstille både de anglofile og de homofile her inne...

                                  Kommentar

                                  • El Caco
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2009
                                    • 2286

                                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                    (...) totalpakke som også inkluderer stadionnavn for å få inn nok penger.
                                    BennyLame..
                                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                    Kommentar

                                    • Mynten
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 484

                                      Ingen treningskamper er betydningsløse. Det er en grunn til at man spiller slike, og ikke bare trener. Hvis man ikke tar slike kamper seriøst nok, kan man like godt la være å spille. Jeg vil tro at største grunnen til å spille treningskamper er at man skal trene på å spille kamper, gjøre det som er mest relevant for en fotballspiller. Dersom hodene til spillerne ikke er med på det, er det bortkastet tidsbruk.

                                      Dermed blir det for enkelt å si at alt skal bli så mye bedre når Tippeligaen starter. Man må faktisk trene på å ha rette innstillingen, trene på å gjøre de riktige tingene også i en treningskamp, hvordan skal man da forvente å kunne beherske dette i serien?

                                      Jeg vet heller ikke hvor mange ganger det blir poengtert av både fotballspillere/trenere og toppidrettsutøvere/trenere at selvtillit og det mentale spiller en svært viktig rolle for å lykkes. Tapte treningskamper er jo ikke akkurat med på å bygge opp selvtilliten.

                                      Kommentar

                                      • Emil B
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 5921

                                        Opprinnelig skrevet av KFL109
                                        VG papir - Av: Per-Øyvind Nordberg


                                        Berg utelukker at Lillestrøm kommer til å forsterke laget før eliteseriesesongen sparkes i gang.

                                        - Vi kommer ikke til å hente inn noen spillere fordi vi rett og slett ikke har penger å bruke på spillerkjøp, sier den tidligere englandsproffen.
                                        Hva faen???! Man må ta seg råd til å hente 1-2 klassespillere ASAP!

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Opprinnelig skrevet av Emil B
                                          Hva faen???! Man må ta seg råd til å hente 1-2 klassespillere ASAP!
                                          Nå er det uansett investorer som må stå for penga ved kjøp, så Berg sier vel egentlig ingen verdens ting her. Og jeg må få forsvare Bergs bruk av unggutta, en gang må vi starte å bruke dem. Når klubben selv ikke har penger til forsterkninger så har vi rett og slett intet annet valg.

                                          Kommentar

                                          Working...