LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Robiwan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2006
    • 603

    Opprinnelig skrevet av Emil B
    Hva faen???! Man må ta seg råd til å hente 1-2 klassespillere ASAP!
    Er vel ikke så enkelt som å "ta seg råd"? Er'u blakk så er'u blakk.
    Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

    Kommentar

    • Emil B
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 5921

      Opprinnelig skrevet av Robiwan
      Er vel ikke så enkelt som å "ta seg råd"? Er'u blakk så er'u blakk.
      Bjarmann kan ikke gå ut å si at vi skal bli topp 6 uten at det hentes inn noen bra spillere. Hvis han mener dagens tropp er gode nok til det så ser han noe ingen andre ser.

      Kommentar

      • Canário
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1471

        Kjedelig med full kjøpestopp, men jeg er glad klubben ikke bruker penger de ikke har. Å ta seg råd er nettopp grunnen til at norsk fotball er alvorlig syk. Viktig at ikke Bjarmann tar på seg supporterhatten innenfor klubbdøra. Perioden hans i Lyn har nok vært god erfaring. Berg og Bjarmann har lite de får gjort med etterarbeidet etter Nordlie. De må bedømmes ut fra hvilke midler de har tilgjengelig, og det har vært lite. Ikke dermed sagt at alt er godt nok, men en ting er sikkert: De har gjort så å si alt riktig på spillere som har gått ut og inn og truffet ti ganger bedre enn det vi gjorde fra 2007 til 2008. De er nok litt frusterte de også - bare tenk på hva de kunne gjort for den summen Nordlie fikk disponert...

        Jeg vil våge å påstå at Berg og Bjamann er noe av det beste som kunne skje klubben etter 2008: Hadde det vært noen andre med bare litt dårligere innkjøp, litt dårligere økonomisk kompetanse eller talentfilosofi kunne dette gått enda verre, faktisk riktig ille, enn det ser ut i dag. For to dager siden hadde vi tross alt en spiller som nesten ble La Liga-spiller, og vi viste at vi kan spille jevnt og sågar burde vunnet flere av kampene mot de beste i fjor. Det som bekymrer meg litt er at noen av de samme personene som er i ledelsen fortsatt er de samme personene som satte klubbens fremtid på spill for en liten periode med "suksess"...

        Synes det er bra klubben sikter høyt, selv om ikke spillermaterialet er godt nok. Det et viktig overfor sponsorer, publikum og ikke minst spillertroppen å vise at man er med. Det beste vi kan gjøre er å kjøpe sesongkort. Det gir et signal både til klubben, ledelsen og ikke minst alle andre om at vi er å regne med.

        Kommentar

        • ON
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3639

          Opprinnelig skrevet av Emil B
          Bjarmann kan ikke gå ut å si at vi skal bli topp 6 uten at det hentes inn noen bra spillere. Hvis han mener dagens tropp er gode nok til det så ser han noe ingen andre ser.
          Troppen er god nok til å kjempe om en 6 plass, å si noe annet er tull. Ja det er noen posisjoner vi burde fått styrket, men det er en haug av spillere som er gode nok på laget, de må bare vise litt mer vilje, innsats, og bedre samspill.

          Stefan er ihvertfall blandt topp 5 keepere i tippeligaen, ingen kan si at Pedersen og Kippe i form ikke holder brukbart+ tippeliga nivå, samme med Arild og Essediri. Nosa og Ujah også, (og de har fortsatt vanvittig mye å lære.)

          Samtidig har vi spillere som har stort potensial men ikke har fått det ut enda pga alder og rutine, men som lærer hver dag som går: Fredrik G, Solberg, Ringstad, Ohi, samt Bolly som begynner å vise meget lovende takter nå.

          Skulle selvfølgelig ønske at vi kunne styrket stallen jeg også, og det hadde jo vært det optimale.

          Men, om spillet sitter, om gutta skjerper seg/kommer i form, så er de klart gode nok for 6. plass i tippeligaen.

          Om jeg tror vi havner på sjette plass, eller lenger oppover derimot, DET er en annen sak. Men potensialet er der, stallen er i utgangspunktet ikke SÅ dårlig som veldig mange skal ha det til.

          Kommentar

          • Robiwan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2006
            • 603

            Opprinnelig skrevet av Emil B
            Bjarmann kan ikke gå ut å si at vi skal bli topp 6 uten at det hentes inn noen bra spillere. Hvis han mener dagens tropp er gode nok til det så ser han noe ingen andre ser.
            Jo, jeg mener det. Bedre å gå ut litt for ambisiøst å vise omgivelsene rundt at vi er her og vi er her for å bli regnet med. Alternativet er å bli en fallende gråstein i tippeligaen som ingen bryr seg om.

            Sagt det før og sier det igjen, bedre å være litt breial å få seg en på tryne enn å gjemme seg bort i kroken og håpe at alt går seg til. Vi er Lillestrøm SK for f..n!
            Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

            Kommentar

            • ON
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3639

              Den dagen ledelsen i LSK går ut, og sier at ambisjonen er 10-14 plass griner jeg. Vi er Lillestrøm SK, vi skal ha ambisjoner, og jeg mener laget er godt nok for 6 plass. Nei, de spiller ikke godt nok, men stallen er god nok.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6082

                Opprinnelig skrevet av Canário
                Berg og Bjarmann har lite de får gjort med etterarbeidet etter Nordlie.
                Er snart slutt på tiden da vi kunne skylde på Nordlie. Det eneste som er igjen av tullet hans er vel Marius Johnsen. JEg hadde håpa at økonomien vr skulle være bedre enn dette etter at vi kvitta oss med omtrent samtlige seniorspillere og signerte de få seniorspillerne vi har igjen på nye kontrakter med lave lønninger.

                Ser ikke ut som om sportsklubben er spesielt levedyktig selv uten det svarte pengehullet vi arva etter nordlie.

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  I fjor ble vi nummer 10, var 5 poeng unna sjetteplassen og 13 poeng over kvallik. Vi har ikke forsterka, men heller ikke blitt svekket. Særdeles få lag i Tippeligaen har blitt forsterket i løpet av vintern. Hvordan kan dette tilsi at vi rykker ned om vi ikke får inn en midtbanespiller?
                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • Percy Nilegård
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 5146

                    Nå er det litt mer enn bare lønnsutgifter som henger igjen fra tidligere regimer. Vi så oss blant annet nødt til å selge unna en del av Åråsen Eiendom for en tid tilbake.
                    "Alltid blodsprengt"!
                    Fong/Macho

                    Even Nordlien

                    Kommentar

                    • rælingen kanaris
                      Kaptein Reketråler
                      Myklebust Light
                      • Jul 2005
                      • 1446

                      Etter å ha fått gårsdagens kamp litt på avstand, så er jeg litt mindre negativ. Vi har faktisk endel meget gode spillere, det er ikke det det står på. Spillere som Ujah, Nosa, Bergman, og Kippe er god tippeligaklasse! I tillegg kan vi år få en fantastisk god og talentfull venstreside, med Ringstad på backen og bolly på kant! Problemet så langt, synes jeg, er at vi er for slappe! Vi trøkker ikke til i duellene, vi løper ikke nok, beveger oss ikke nok! Sånn skal det selvfølgelig ikke være. Vi er Lillestrøm Sportsklubb, for faen, det skal gjøre vondt å spille mot oss! Dette må bli MYE bedre, ellers så havner vi nede i sumpa igjen! Men! Jeg synes det er bra det kommer frem så tidlig på året! Før sesongen starter, før poengene blir delt ut. Viss vi klarer å lage litt trykk på dette nå, så kan det jo faktisk hende spellera skjønner alvoret! Istedet for at det her kommer etter 0-5 på lerkendal, en uke før vi møter enga. La spellera få høre det, snakk til nosa, snakk til bergman, på trening, på byen, eller over facebook, hva som helst. Si ifra at den innsatsen de viser nå, er for dårlig! I lillestrøm er det ingenting annet en 100% innsats som gjelder! Det er viktig at de skjønner alvoret, og virkelig setter fart nå, frem mot seriestart. Med 100% innsats, så tror jeg faktisk det ikke blir en så elendig sesong som alle tror! Vi kan da faen ikke gi opp før alvoret starter! Faen heller! VI ER FUGLA, VI GIR ALRDI OPP, VI RYKKER ALDRI NED!! IKKE FAEN!
                      Custodes
                      I med og motgang

                      Kommentar

                      • Seb.R
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 4159

                        RBK 0 - 3 Shaktar etter 37 minutter. Bartene har hittil skapt èn sjangse.

                        Selvfølgelig en vesentlig forskjell på Shaktar og Godset, men allikevel litt oppløftende å se at det er langt ifra bare LSK som sliter med spillet.

                        Jeg tipper vi får se konturene av et bedre LSK-lag i de siste kampene vi spiller nede i syd.
                        www.sebastianramsland.com
                        www.twitter.com/sebramsland

                        Kommentar

                        • Dole
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 1586

                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          I fjor ble vi nummer 10, var 5 poeng unna sjetteplassen og 13 poeng over kvallik. Vi har ikke forsterka, men heller ikke blitt svekket. Særdeles få lag i Tippeligaen har blitt forsterket i løpet av vintern. Hvordan kan dette tilsi at vi rykker ned om vi ikke får inn en midtbanespiller?
                          Det er naivt å tro at vi ikke kan rykke ned. Med tanke på det som har skjedd de siste sesongene, er det selvsagt en mulighet for at vi kan havne på nederste del av tabellen også i år.

                          Normalt er det noen utpregede dumpekandidater i serien. På papiret vil mange hevde at Sogndal og Sarpsborg er svakere enn oss. Men bortsett fra disse to lagene, er det ingen selvfølge at vi havner foran de resterende.

                          Forøvrig endte vi 3 poeng foran kvalikplassen i 2009.

                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            Opprinnelig skrevet av Dole
                            Det er naivt å tro at vi ikke kan rykke ned. Med tanke på det som har skjedd de siste sesongene, er det selvsagt en mulighet for at vi kan havne på nederste del av tabellen også i år.
                            Jeg sa ikke at vi ikke kan rykke ned. Jeg stiller meg spørrende til hva som tilsier at vi skal gjøre det når vi ikke har blitt svekket fra i fjor og da hadde god margin ned til nedrykksplassene. Det er flere lag som har måttet selge flere av sine bedre spillere i vinter, hva om vi snur på fjøla og sier at LSK kan være en medaljekandidat i år? Jeg tror det mest sannsynlige utfallet er at vi havner rundt der vi havnet i fjor på tabellen, å legge noen treningskamper der vi ikke har mønstret antatt beste 11'er i noen av kampene til grunn for vurdering av hvordan sesongen kommer til å gå er et veldig tynt grunnlag.
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            • Stray Cat
                              Moderator
                              • Aug 2008
                              • 5916

                              Du har glemt Tarik, som bidro til et godt grunnlag i fjor vår. Det var ikke like bra utover høsten, remember?
                              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                              Kommentar

                              • Fugl1120
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 3528

                                Jeg har absolutt ikke glemt Tarik. Ingen tvil om at vi la et godt grunnlag på vårsesongen i fjor, men jeg mener Tariks rolle i suksessen er oppskrytt. Dersom man ser kampene fra vårsesongen var ikke Tarik spesielt god før i de siste 5 kampene. Han scoret dog 4(?) mål, men vi hadde rett og slett marginer på vår side i vårsesongen og marginer i mot på høsten. Vi henta opp ufattelig mange poeng i sluttminuttene den våren, mens ting snudde etter at Vaagan Moen skrudde inn 1-1 på overtid i Bergen. Jeg tror man skal være forsiktig med å si at Tarik aleine var grunnen til at vi var så gode, det var mye marginer i bildet. Veldig mange av lagene som endte over oss på tabellen har solgt og mistet mange av sine kvalitetsspillere, mens det er få av lagene under oss som har styrket stallen spesielt. Det er viktig at man ikke ser seg blind på resultater, men også ser på prestasjonen som ligger bak. Vi var for eksempel langt mer sjanseskapende enn FFK for 1 uke siden, men en elendig keeper og Kippe ute med nesebrudd gjorde at vi slapp inn 4 simple mål. Jeg står ved min spådom, vi ender rundt 10 plass i år også.
                                Lauken er vår venn!

                                Kommentar

                                • antikris
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2005
                                  • 520

                                  Blir Berg sittende med en 10 plass i år? Jeg tror det, men man vet aldri...

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    Stikk fingern i jorda. LSK har spilt dårlig (bortsett fra noen lysglimt her og der) og hatt dårlige resultater i flere år. Det er heller ingen ting som tyder på at laget har blitt noe bedre i år (dårlige resultater og lite forsterkninger) og det eneste vi har å klamre oss til er at de andre lagene stort sett har blitt dårligere.. (Ett lite pluss at noen av de yngste ser ut til å ha tatt noen steg, men de "eldste" er også ett steg nærmere nødutgangen)!

                                    Få ut fingern, finn frem fighter viljen og få opp trøkket. Da skal jeg f... ikke klage dersom det går dårlig, men uten blod, svette og tårer så blir jeg hvertfall bekymret!

                                    Kommentar

                                    • Emil B
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 5921

                                      Opprinnelig skrevet av general
                                      . Nå har vi samme lag som i fjor, og nå håper jeg vi endelig kan klatre oppover på tabellen og lukte litt på medaljer, og hvert fall en Europacup-plass. Vi har en målsetting om å prege norsk fotball i år, forteller en ambisiøs Arild Sundgot.
                                      http://www.nettavisen.no/sport/article3093209.ece
                                      Oi, oi, oi! Fugla skal til europa hurra hurra! Hehe!

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        Opprinnelig skrevet av Folke
                                        Få ut fingern, finn frem fighter viljen og få opp trøkket. Da skal jeg f... ikke klage dersom det går dårlig, men uten blod, svette og tårer så blir jeg hvertfall bekymret!
                                        Er vel ikke uten grunn at Kippe snakker om holdninger og innstilling på LSK.no, er vel heller ikke uten grunn at Bjarmann krever resultater i år. Større evne til å leve opp til forventinger og større krav til personlig ansvar for lagets prestasjoner står nok høyt på blokka over ting som må på plass hos de yngre spillerne.

                                        Opprinnelig skrevet av Emil B
                                        Oi, oi, oi! Fugla skal til europa hurra hurra! Hehe!
                                        Faen, jeg må fornye passet mitt.

                                        Kommentar

                                        • Mynten
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 484

                                          Det er en gåte for meg hvordan Sundgot kan si det han sier med det mannskapet LSK har per i dag. Sett i lys av hva Berg også sier om at det er bedre å bli nr. 10 enn å gå konk.

                                          Skjønner ikke helt den økende optimismen. Ikke har vi penger, ikke har vi midtbanespillere, ikke har vi hatt gode resultater i treningskamper. Lukter ikke medalje av dette.

                                          Kommentar

                                          Working...