LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • O'bello
    Medlem
    Møteplager
    • Oct 2007
    • 72

    Opprinnelig skrevet av mooph
    Bemerkning. Denne tråden har to definitivt ulike faser; før og etter gymsalen.

    For beskjedent! Ny tidsregning; før og etter gymsokken!! Kalenderen viser nå 1. dag i år 0 EG(etter gymsokken).
    Team Wenche Myhre

    Kommentar

    • Yellow-not-jella
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2009
      • 1606

      Tror nok vi kommer til å slippe inn en bråta med mål i år å. Dessverre, for nå har vi sjansen. Hadde vi fått Calle Torp kunne vi gått for pokalen. Arbeidsjern.

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
        Tror nok vi kommer til å slippe inn en bråta med mål i år å. Dessverre, for nå har vi sjansen. Hadde vi fått Calle Torp kunne vi gått for pokalen. Arbeidsjern.
        Nå har vi Gislason. Enig i at Torp hadde vært en god signering, men Gislason holder høyt tippeliganivå.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • Yellow-not-jella
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2009
          • 1606

          Jeg er også veldig glad vi har Gislur. Han bør ta "anker"rollen etterhvert, i den grad HB har en sånn rolle. Men hos oss har altså Nosa "løps"rollen så langt. Meget spennende om vi får til dette framover. Nosa-Gisla(Søgg) ser spesielt bra ut mot middels motstand.

          Jeg tror vi vil få se deler av kamper med Søgg-Gisla sentralt, for å sikre resultat, eller demme opp i starten. Ser også bra ut.

          Poenget mitt er; hvor gode kan vi bli uten en B.Riise/C.Torp-type sentralt på midten? Ei skikkelig løpsbikkje, med skuddfot og noe kreativitet. Men Espen S kan jo også brukes i rollen, dvs løpe i veien samt dundre inn i målgården. Men det funker vel best på Erlandsensk vis.

          Vi hadde svårigheter defensivt i starten mot Stbk, undrer jo på om Nosamannen bidrar godt nok i så måte. Håper det.

          Tilslutt ser det ut til at savnet av Sundgot ikke er der. Superreserve i år?

          Kommentar

          • ON
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3639

            Både Nosa og Gislason går Torp en høy gang, skjønner ikke hvorfor folk er så fansinert over han her inne. Han er god, men syns noen her inne hyper han opp litt for mye. Husk på at han kun har en tippeligakamp for brann hitill i tilegg til et kongsvinger lag som rykket ned i fjor, han gjorde en grei jobb, men har enda til gode å vise at han kan prestere på et godt nivå over tid. Det har Gislason gjort, og Nosa også (selvom han kan være ustabil).

            Kommentar

            • Yellow-not-jella
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2009
              • 1606

              Callemann har vel vært i bedre form enn Gisla siste året, men ser jo at han var ok hos Viking. Det er bra. Hvorfor ville Brøndby egentlig kvitte seg med han? Han er vel ikke noe rivjern, så mener det ikke er riktig å sammenligne de to direkte. Legg gjerne debatten død, var ikke meningen å mase om en spiller vi ikke fikk (sku hatt Bangura å ). Jeg er opptatt av spillertypen på midten der. Kan Gabriel også løpe mye? osv..

              For meg er det viktig å ikke ta av, og forventer ikke mye av Stefan før i mai en gang. Veldig spent.

              Vi har Nosa, vi har Ujah. Men vi er nødt til å ta det hele ned.

              Kommentar

              • Yellow-not-jella
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2009
                • 1606

                Siste sjanse til å hente inn igjen Mats Dahm, eller en annen stopper, idag. Pedersen går mot en litt veik og middels sesong (vi får nå se naturligvis), og Dahm hadde vært rå på dødballer. Ikke sikkert det blir mye spilletid på AS i år, og Gisla er vel sliten når kampene skal avgjøres. Står igjen med Kjeppe og delvis spensten til Ujah på cornere da...

                Kommentar

                • McGuffy
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 5099

                  Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                  Dahm hadde vært rå på dødballer. Ikke sikkert det blir mye spilletid på AS i år, og Gisla er vel sliten når kampene skal avgjøres. Står igjen med Kjeppe og delvis spensten til Ujah på cornere da...
                  Mads Dahm, 48 kamper (TL/AD), 0 mål.

                  Kommentar

                  • *46*

                    Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                    Siste sjanse til å hente inn igjen Mats Dahm, eller en annen stopper, idag. Pedersen går mot en litt veik og middels sesong (vi får nå se naturligvis), og Dahm hadde vært rå på dødballer. Ikke sikkert det blir mye spilletid på AS i år, og Gisla er vel sliten når kampene skal avgjøres. Står igjen med Kjeppe og delvis spensten til Ujah på cornere da...
                    Du glemmer i hvertfall Nico Solberg.

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      Opprinnelig skrevet av *46*
                      Du glemmer i hvertfall Nico Solberg.
                      Er han god på hodet? Ohi burde i det minste være med her. Det viste han på det siste målet mot Stabæk.
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6082

                        Opprinnelig skrevet av *46*
                        Du glemmer i hvertfall Nico Solberg.
                        Tror ikke Bergmann burde avskrives helt på dødballene heller...

                        Tror Nosa kan komme til å putte noen på dødball, med bena. Han var flere ganger på rett plass bak feltet i kampen mot stabæk og kunne fort putta to til om han ikke hadde valgt bowlingskoene til gymsalen.

                        Kommentar

                        • Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

                          Alle kan jo score på frispark fra siden. For å score på cornere derimot, trenger man en viss størrelse, spenst og guts. Av aktuelle målscorere på corner, vil jeg vel trekke fram Steinar, Kippe, Gislason, Björn <3 og Ujah fra min foretrukne ellever. Dødballstyrken ville jeg ikke bekymret meg for.

                          Kommentar

                          • *46*

                            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                            Er han god på hodet? Ohi burde i det minste være med her. Det viste han på det siste målet mot Stabæk.
                            Ja. Han er god på hode

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3208

                              Framgang - og svakheter

                              Etter de tre første kampene kan vi fastslå klar framgang for flere spillere:

                              - Nosa har fått bedre sko, strammere strikk i fotballshortsen (takk, Legea!), kondis, innsatsvilje også bakover, og skuddfot (kvitt ankeltrøbbel som plaga ham i fjor). Han er nå der han burde vært da han fikk trøye nummer 10, men bør spille sentralt og ikke på venstre.

                              - Erling Knudtzon er nesten blitt en ny spiller, og får nå uttelling for farta, og for god defensiv innsats, men vil nok fortsatt svinge noe, og har en del å lære, blant annet om hvordan han avskjærer eller tackler når han har løpt opp "raske" motspillere. På denne plassen, og egentlig på begge kantene, har vi Nico og Ohi klare til å steppe inn, hvis kampbilde, formsvikt eller skader på EK tilsier det, samt de siste femten-tjue, som i går.

                              - Björn, som Nosa, skuffa meg og flere andre med liten framgang i fjor, men har hittil spilt meget bra, særlig mot Stabæk og Rbæk. Det vil være viktig at han snart får et par skåringer sjøl også (skuddfoten ER god!), siden han virker mer avhengig av humør og selvtillit for ikke å gå lei. Nico er reserve, og før eller seinere vil vi også få bruk for Arild Sundgot, som trives bedre på naturgras (med ei trøblete hofte).

                              - Bolly har ikke helt fått uttelling (eller spilletid etter lyskeskade) som en kunne håpe på etter avslutningen av fjorårets sesong, men han er meget nær, og viser også gode takter; han er i en mellomkategori mellom de med klar framgang og de som ikke har innfridd:

                              - Stefan Gislason har langt igjen til det nivået vi venter og trenger. Foreløpig er Espen/Nosa vår beste duo på SMB, så vi har ikke "løst" den utfordringa da Gislason kom inn etter skaden på Josef etter femten minutter.

                              - Lars Kristian Eriksen.... Nei, jeg orker ikke gjenta dette flere ganger, han er feilplassert av Berg og plasserer seg feil, støter ikke, og tackler ikke, og bidrar lite offensivt. Stian Ringstad vil også bli lurt og være feilplassert, men neppe fraløpt like ofte, og har fart og rett (venstre)bein framover, samt stort utviklingspotensiale. Han må inn.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • Ginola
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2010
                                • 549

                                Opprinnelig skrevet av gilbert
                                Etter de tre første kampene kan vi fastslå klar framgang for flere spillere:

                                - Nosa har fått bedre sko, strammere strikk i fotballshortsen (takk, Legea!), kondis, innsatsvilje også bakover, og skuddfot (kvitt ankeltrøbbel som plaga ham i fjor). Han er nå der han burde vært da han fikk trøye nummer 10, men bør spille sentralt og ikke på venstre.

                                - Erling Knudtzon er nesten blitt en ny spiller, og får nå uttelling for farta, og for god defensiv innsats, men vil nok fortsatt svinge noe, og har en del å lære, blant annet om hvordan han avskjærer eller tackler når han har løpt opp "raske" motspillere. På denne plassen, og egentlig på begge kantene, har vi Nico og Ohi klare til å steppe inn, hvis kampbilde, formsvikt eller skader på EK tilsier det, samt de siste femten-tjue, som i går.

                                - Björn, som Nosa, skuffa meg og flere andre med liten framgang i fjor, men har hittil spilt meget bra, særlig mot Stabæk og Rbæk. Det vil være viktig at han snart får et par skåringer sjøl også (skuddfoten ER god!), siden han virker mer avhengig av humør og selvtillit for ikke å gå lei.

                                - Bolly har ikke helt fått uttelling (eller spilletid etter lyskeskade) som en kunne håpe på etter avslutningen av fjorårets sesong, men han er meget nær, og viser også gode takter; han er i en mellomkategori mellom de med klar framgang og de som ikke har innfridd:

                                - Stefan Gislason har langt igjen til det nivået vi venter og trenger. Foreløpig er Espen/Nosa vår beste duo på SMB, så vi har ikke "løst" den utfordringa da Gislason kom inn etter skaden på Josef etter femten minutter.

                                - Lars Kristian Eriksen.... Nei, jeg orker ikke gjenta dette flere ganger, han er feilplassert av Berg og plasserer seg feil, støter ikke, og tackler ikke, og bidrar lite offensivt. Stian Ringstad vil også bli lurt og være feilplassert, men neppe fraløpt like ofte, og har fart og rett (venstre)bein framover, samt stort utviklingspotensiale. Han må inn.

                                gilbert
                                Enig i analysen din. Men i går sviktet Nosa fullstendig defensivt, og det gikk utover LKE. Men LKE var uansett svak.

                                Gislason har langt igjen til formen. Men form eller ei, det er IKKE lov å snu rumpa til og ikke presse foran egen 16 meter. Både ES og SG må bli bedre til å støte! Spesielt når vi har en keeper som sjelden redder mer enn hva vi kan forvente av en keeper som er proff og trener hver dag...

                                Logi: Svake igangsettinger, svakt feltarbeid, svak på langskudd og generelt passiv.

                                Kommentar

                                • Canário
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 1471

                                  Forsvarsspillet er under enhver kritikk. I perioder legger vi oss skremmende lav mot etablert angrep. En forsvarsfirer som rygger meter inn i egen sekstenmeter og midtbanen kun halvannen meter foran, er å be om fire baklengs mot et lag som er så gode i 16-meteren og ikke minst har så gode skyttere. Det samme skjedde mot Stabæk, men takk og lov var de altfor omstendlige.

                                  Med en gang 1-3 kommer, detter vi som en sekk. INGEN aggressivitet. Hvorfor ikke fortsette som på 1-3, istedenfor å være "plustelig" kyniske og derigjennom forære dem muligheten til å sette inn det presset de ikke makter å få til før 1-3? Vi hadde tidenes utgangspunkt, men ræva defensiv organisering ødelegger det hele. Tvert imot hadde det blitt det lettere å få enda flere overgangsmuligheter hvis vi ikke faller unødvendig langt tilbake med både forsvars- og midtbaneleddet, men vunnet baller høyere i banen. Tråkka til, løfta laget opp, vært aggressiv på ballfører MED EN GANG og ikke latt de få så god tid med ballen. Ræva, rett og slett. Ræva å la de få snu dette.

                                  Oppstramming defensivt må bli gjort pronte! Aggressivitet må være et nøkkelord! Luker man bort unødvendige baklengsmål blir det brått litt lettere å hale i land trepoengere.

                                  Vi blir altfor ofte liggende unødvendig lavt uten at det er fordi vi blir presset til det og at de to leddene går for mye "i ett". Her må Berg gjøre noe til neste kamp! Skal ikke være lov å opptre sånn. Ufattelig deilig å få uavgjort på overtid, men hadde vi tapt dette hadde jeg vært vanvittig skuffa etter det strålende utgangspunktet vi hadde. Men et helt stille Lerkendal 40 sekunder over overtiden veide opp mesteparten, skal jeg innrømme.

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    Opprinnelig skrevet av Canário
                                    Med en gang 1-3 kommer, detter vi som en sekk. INGEN aggressivitet. Hvorfor ikke fortsette som på 1-3, istedenfor å være "plustelig" kyniske og derigjennom forære dem muligheten til å sette inn det presset de ikke makter å få til før 1-3?
                                    Kollektiv angst, frykt for å feile. Ønsket om å bevare eksisterende resultat endrer både mentalitet og rytme i for stor grad. Den mentale holdningen må derfor bli mer konstant uansett hva som skjer i kampen.

                                    Som Schumacher (Formel 1) engang sa; "I do not reduce the phase after gaining a comfortable lead because it increases the chance of a driver error".

                                    Passivitet gir sjelden seier.
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    • LSK N/B
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 830

                                      Kjenner jeg er fornøyd med sesongstarten. Når jeg så terminlista i vinter håpet jeg på 4 poeng på de 4 første, nå har vi 5, og det er godkjent fra meg. Vi også fremstått som et positivt og morsomt lag det er et kjempe pluss, heder og ære til markedsavdelingen, og laget for å skåre mye mål. Mange av gutta har tatt kjempesteg i vinter, og det ser ut som vi har en plan med angrepspillet vårt.

                                      Nå kommer bread and butter kampene Haugesund og Molde hjemme, og Fredrikstad borte, veldig spent hvordan laget fremstår. Håper på 6 poeng her.

                                      God start, gud la det fortsette
                                      03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                                      Nei til NFF!

                                      Kommentar

                                      • Holterkanari
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2009
                                        • 581

                                        Veien videre nå ser lysere ut enn på lenge, kontinuitet og utvikling er det som kommer til å tjene Sportsklubben i det lange løp. Se på Knutzon: noen så det de færreste trodde var mulig. Gi din fulle støtte og forsøk å bidra med positivitet, da seirer vi både på banen, i media, tilskuertall, rekruttering og på spillerkjøp. Alle ønsker å være med på en positiv trend. Ta med en gammel nabo som bare sitter alene eller ei tante i rullestol på kamp.
                                        Kameler kan vi å svelge og de som svelger dem raskest kan komme seg videre.
                                        Vi skal videre, helt frem til en "Dobbel i 201.." samt Europa.
                                        Stå på :-)
                                        Last edited by Holterkanari; 19.04.2011, 09:45. Begrunnelse: Skriveleif
                                        ________________________
                                        TB

                                        Kommentar

                                        • Grusom B
                                          Generalissimo Bellisimo
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6248

                                          Erstatte Darren Bent, er vel tanken. Det er ikke en dårlig tanke i det hele tatt, de er ikke ulike spillertyper. Jeg tror uansett at Anthony blir ut sesongen, mens Nosa drar i sommer. Selger vi én har vi ikke behov for å selge flere. Vi får styrket økonomien og investorene får sitt. Vi kommer til å selge en mann til sommeren, en til vinteren, og så går Bergmann neste sommer. Tipper jeg. Innen da har forhåpentligvis de tre jeg ser på som erstattere(Ohi, Ruben og Gulbrandsen) tatt de nødvendige stegene for å overta etter dem.
                                          Ni principe ni rey...

                                          D10S!

                                          Kommentar

                                          Working...