LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    Opprinnelig skrevet av Grusom B
    Erstatte Darren Bent, er vel tanken. Det er ikke en dårlig tanke i det hele tatt, de er ikke ulike spillertyper. Jeg tror uansett at Anthony blir ut sesongen, mens Nosa drar i sommer. Selger vi én har vi ikke behov for å selge flere. Vi får styrket økonomien og investorene får sitt. Vi kommer til å selge en mann til sommeren, en til vinteren, og så går Bergmann neste sommer. Tipper jeg. Innen da har forhåpentligvis de tre jeg ser på som erstattere(Ohi, Ruben og Gulbrandsen) tatt de nødvendige stegene for å overta etter dem.
    Ohi,Ruben og Fredrik kommer aldrig til og komme opp på nivået til disse 3 dessverre..Nei jeg er sikker på at når disse blir solgt så har Atta hentet nye kommende stjerner til Lsk.Så får Ohi,Ruben og Fredrik motbevise meg.

    Kommentar

    • LSK-supp.
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 1023

      Endelig har vi fått et bra og underholdende lag. I alle de årene jeg har holdt med LSK har vi stort sett vært middelmådige og kjedelige for alle andre enn blodfansen.

      Nå som vi endelig har et par gode spillere som gjør oss attraktive blir det med en gang snakk om hvor mye vi kan få for dem. For hva? For at investorene igjen skal kunne få pengene tilbake og at vi igjen skal bli et grått og kjedelig lag som ingen bryr seg om.

      Spør man meg burde klubben sette alt inn for å overbevise Ujah og Nosa om å bli i klubben ut sesongen, dette er en unik sjanse for at LSK endelig kan underholde og skape resultater som vi ikke har opplevd på lang lang tid. Om ikke blir vi igjen det vanlige LSK som engasjerer meg og mange andre stadig mindre.
      I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        Ohi er det største norske talentet jeg har sett siden Skjelbred slo gjennom. Han blir akkurat så god han vil. Ruben har jeg også klokkertro på, han har et helt spesielt sett kvaliteter man sjelden ser hos noen på den alderen. Den eneste jeg tviler på at blir en ordentlig stjerne er Gulbrandsen. Jeg ser for meg at han kommer til å ligge å vake rett under ti mål per sesong karrieren gjennom. En kjapp teknikker med for lite ro og for lite muskler. Dermed er det guttungen jeg ser for meg skal erstatte Ujah som er lengst unna pdd. Når det er sagt tror også jeg at det kommer nye nigerianere så snart disse har dratt. Jeg likte veldig godt det bittelille jeg fikk sett av Akpovete, og håper å få se mer til ham.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Mener det allerede er bestemt at Akpovete skal komme tilbake for videre kartlegging, som man kaller det. Tipper han er blinket ut som erstatteren for Ujah, uten at jeg har noe som helst belegg for påstanden

          Kommentar

          • *46*

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Mener det allerede er bestemt at Akpovete skal komme tilbake for videre kartlegging, som man kaller det. Tipper han er blinket ut som erstatteren for Ujah, uten at jeg har noe som helst belegg for påstanden
            Hysj - tror det stemmer...

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
              Spør man meg burde klubben sette alt inn for å overbevise Ujah og Nosa om å bli i klubben ut sesongen
              Heldigvis trneger man ikke å overbevise dem om en dritt. De er under kontrakt og må gjøre det de blir bedt om. Jeg tenker en blir solgt i sommer og en blir solgt i januar. De har uansett alt å tape på å bli sure og ikke yte 100%. Sutring og dårlig innsats kontra 100% innsats kan være forskjellen mellom å spille i FC København eller i Sevilla... Så kan dem selv få ta den avgjørelsen.
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3459

                Det kan være greit å huske at vi snart har Bolly tilbake etter skade. Regner med at han plukker opp tråden ifra i vinter og fyller i hvertfall rommet som Nosa eventuelt etterlater seg på venstrekanten.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • Emil B
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 5921

                  Bosmanspillere i Lillestrøm SK: Karim Essediri, Espen Søgård, Lars Kristian Eriksen, Pål Steffen Andresen, Edwin Eziyodawe, Kristoffer Tokstad, Stian Ringstad, Lunan Ruben Gabrielsen, Fredrik Gulbrandsen og Mathis Bolly. Ut 1.august: Stefan Gislason og Youssef Sekour.


                  Er vel mest sansynelig at Edwin er den som ikke blir tilbud ny kontrakt. Hvordan stiller Gislason til en evt. forlengelse? Om hva skjer med Sekour?

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3208

                    Det bør vel understrekes at av disse er både Ruben og Fredrik allerede tilbudt ny kontrakt.

                    gilbert

                    PS: Og nå også Karim og Stian.
                    Last edited by gilbert; 16.06.2011, 17:36.

                    Kommentar

                    • erikh
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2008
                      • 443

                      Opprinnelig skrevet av Emil B
                      Bosmanspillere i Lillestrøm SK: Karim Essediri, Espen Søgård, Lars Kristian Eriksen, Pål Steffen Andresen, Edwin Eziyodawe, Kristoffer Tokstad, Stian Ringstad, Lunan Ruben Gabrielsen, Fredrik Gulbrandsen og Mathis Bolly. Ut 1.august: Stefan Gislason og Youssef Sekour.


                      Er vel mest sansynelig at Edwin er den som ikke blir tilbud ny kontrakt. Hvordan stiller Gislason til en evt. forlengelse? Om hva skjer med Sekour?
                      Vi går mot en meget spennende off-season i LSK. Vi kan fort ha solgt både Ujah og Nosa og dette burde frigjøre en del økonomisk manøvreringsrom.

                      Sånn jeg ser det har LSK størst problemer på begge backene samt på midtbanen.

                      Som venstreback ønsker jeg ikke at LKE skal få ny kontrakt. Jeg vil derimot se han på høyre før den beslutningen tas. Det han har levert i LSK som venstreback er ikke bra nok. Her burde vi satse på Ringstad. La ham begynne å spille nå. Jeg vil heller irritere meg over feilene til en ung spiller med stort potensiale, enn en spiller som har meget begrensete utviklingsmuligheter.

                      Karim er ikke god nok defensivt til å spille høyreback. Dødballene hans er heller ikke gode nok. Han får mange assists hvert år, men som andre har påpekt så ville mange andre spillere også hatt en del assists med tanke på hvor gode targets han får slå mot. Derimot er det ingen i stallen som utpeker seg som klare erstattere. LKE kan prøves, samme med PSA, og kanskje Tokstad. Ingen av disse vil være noen sure thing. Jeg ville stemt for å jakte noe nytt

                      Espen trenger vi i stallen. i et lag som demonstrerer en kollektiv mangel på vinnervilje og guts, så må vi i hvert fall beholde Espen.

                      PSA har vist at han fortsatt har noe å gjøre på dette nivået. Han fortjener ny kontrakt. Spilte meget bra som stopper mot sogndal, og kan også spille høyreback.

                      Edwin har ikke mentaliteten til å utvikle seg til noe stort. Han er også skadeutsatt. Har ikke gjort seg fortjent til ny kontrakt, selv om noen magiske minutter mot molde away for alltid har brent seg inn på netthinnen

                      Tokstad er jeg usikker på. Har tilsynelatende stagnert litt. Mangler litt spisskompetanse og er en all-round spiller som for min del ikke utmerker seg i spesielt stor grad. Vanskelig vurdering.

                      I tillegg til Ringstad, synes jeg Ruben har vist mye bra i år. Han er tøff, sterk, og samtidig god teknisk med kvikke føtter. Mangler en del før han er bankers i en startellever, men med et mer utviklet blikk og rutine vil Ruben bli en kjempespiller for klubben. Fredrik har også vist en del. Sliter litt med et "magnus myklebust nesten-syndrom" der han ofte mangler litt marginer. Hadde vi kunnet implantert flaksen til Legenden hadde Fredrik vært helt rå. Har vist mer enn nok til å bli satset på videre. Utrolig moro med lokale gutter som oser innsats og vilje. Love it. Bolly tok store steg i vinter (igjen), men sliter med skader. Etter å ha vært skeptisk til bolly i en tid, ble jeg overbevist i løpet av høsten og vinteren og vil ha med bolly videre.

                      På midtbanen er det mange spørsmålstegn, og her har vi slitt i lengre tid. Knudtzon reiste seg som Føniks etter en svak fjorårssesong og virker sikker i årene som kommer. Søgård er bra så lenge han har reell konkurranse. Gislason rakk å vise seg frem før skaden, og var rett og slett god i kampene før skaden. En frisk Gisse er jævlig bra. Jeg vil veldig gjerne se BHR tilbake i gult, og en Pontus Farnerud som teller på knappene hadde vært en sykt bra signering. Det store spørsmålet blir venstrekanten. Bolly i form løser den floka, men det er et usikkert kort. En sentral midtbane med Gisse (m Søgård som utfordrer) + BHR/Farnerud/Nosa (hvis han blir..) hadde transformert vår sentrale midtbane fra en av TLs svakeste, til en av de beste. Sekour blir veldig vanskelig å vurdere.

                      På spissplass blir det vel fort Oke som kommer inn når Ujah går ut. Jeg tror dog at Fredrik kunne scoret en del mål sammen med BBS.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6089

                        Opprinnelig skrevet av Emil B
                        Bosmanspillere i Lillestrøm SK: Karim Essediri, Espen Søgård, Lars Kristian Eriksen, Pål Steffen Andresen, Edwin Eziyodawe, Kristoffer Tokstad, Stian Ringstad, Lunan Ruben Gabrielsen, Fredrik Gulbrandsen og Mathis Bolly. Ut 1.august: Stefan Gislason og Youssef Sekour.


                        Er vel mest sansynelig at Edwin er den som ikke blir tilbud ny kontrakt. Hvordan stiller Gislason til en evt. forlengelse? Om hva skjer med Sekour?
                        Bolly skrev vel under rett før sesongstart og er ikke bosmann. Håper vi får med Gislason, Søgård, Ringstad, Ruben og Fredrik videre.

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3208

                          Også Karim og Stian tilbudt ny kontrakt

                          Dagens RB opplyser at Karim Essediri og Stian Ringstad også (i tillegg til Ruben og Fredrik) er tilbudt ny kontrakt. Derimot vil Edwin Eziyodawe ikke få noe tilbud om forlengelse, og er dermed ferdig i LSK.

                          gilbert
                          Last edited by gilbert; 16.06.2011, 16:44.

                          Kommentar

                          • hthaug
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2004
                            • 436

                            Opprinnelig skrevet av Emil B
                            Bosmanspillere i Lillestrøm SK: Karim Essediri, Espen Søgård, Lars Kristian Eriksen, Pål Steffen Andresen, Edwin Eziyodawe, Kristoffer Tokstad, Stian Ringstad, Lunan Ruben Gabrielsen, Fredrik Gulbrandsen og Mathis Bolly. Ut 1.august: Stefan Gislason og Youssef Sekour.


                            Er vel mest sansynelig at Edwin er den som ikke blir tilbud ny kontrakt. Hvordan stiller Gislason til en evt. forlengelse? Om hva skjer med Sekour?
                            Nå blir ikke hverken Sekour, Edwin tilbudt ny kontrakt. Karim tenker seg om. Espen, Lars Kristian, PSA har ikke hørt noenting, så synes kanskje klubben tar en ganske stor risiko her med mindre andre navn er mer eller mindre klare.

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7106

                              Merkelig at Sekour allerede er oppe og avgjort. Syns klubben kunne avventet hvordan han ser ut når han får trent seg opp, han viste seg fram som en bunnsolid spiller på den korte tida han fikk i LSK.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • general
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2004
                                • 1150

                                Hva er alternativet? Signere halvdårlige spillere på 2-3 års kontrakter, for å kjøpe oss "tid" til å ertsatte de.
                                Seriegull 2016!!!

                                Kommentar

                                • andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Merkelig at Sekour allerede er oppe og avgjort. Syns klubben kunne avventet hvordan han ser ut når han får trent seg opp, han viste seg fram som en bunnsolid spiller på den korte tida han fikk i LSK.
                                  Kan vel tyde på at man er i ferd med å forlenge med Gislason, og at ökonomien ikke tillater å ha begge om bord. Sekour virker spennende, men jeg tror det er lurt å prioritere Gislason. Vi veit hva han er i stand til og han er en klassespiller når han er i form. Sekour kan sikkert bli bra han også, men anses nok ikke som et like sikkert kort. Forövrig skriker vi etter pondus og rutine på midtbanen, og Stefan kommer til å ta rollen som härförer sentralt om han får noen flere kamper på seg.

                                  Et annet aspekt er at Ruben virkelig begynner å fremstå som et höyst reelt alternativ i posisjonen. Antakeligvis har han et större potensiale og er billigere i drift. I tillegg er han lokal og tar ikke opp en plass vi kan bruke på en talentfull afrikansk eller islandsk gullgutt.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6089

                                    Opprinnelig skrevet av Emil B
                                    Bosmanspillere i Lillestrøm SK: Karim Essediri, Espen Søgård, Lars Kristian Eriksen, Pål Steffen Andresen, Edwin Eziyodawe, Kristoffer Tokstad, Stian Ringstad, Lunan Ruben Gabrielsen, Fredrik Gulbrandsen og Mathis Bolly. Ut 1.august: Stefan Gislason og Youssef Sekour.


                                    Er vel mest sansynelig at Edwin er den som ikke blir tilbud ny kontrakt. Hvordan stiller Gislason til en evt. forlengelse? Om hva skjer med Sekour?
                                    Ser ikke bort fra at det blir en opprydning både på spissplass og i forsvar i år. Om vi signerer en lenger kontrakt med Gislason og Søgård så ser midtbanen grei ut.

                                    På spissplass ser vi ut til å miste Gilbert, Ujah og Edwin. Dermed synes jeg vi har plass til to nye inn selv om Gulbrandsen bør nærme seg laget. Akpoveta virker høyaktuell og jeg synes Lehne Olsen på Ham-Kam virker som en spennende spiller, selv om han kun har tre mål i år.

                                    I forsvaret ser det ut til at Essediri får forlenga kontrakten, men jeg håper uansett vi får inn et alternativ til høyre. Vi bør også ha inn et nytt førstevalg på midtstopperplass ettersom det som er levert hittil er for dårlig, og ettersom vi bør ha en midtstopper på plass før både Pedersen, PSA og Kippe blir pensjonert. Med ny stopper inn regner jeg det som usansynlig at PSA får forlenga kontrakten, desverre. På venstresiden håper jeg Ringstad tar plassen, mens Pedersen er et trygt alternativ. Gjør ingen ting om Hjelmtvedt får en ettårskontrakt for å gi oss bedre backup neste sesong. På høyre vil jeg gjerne ha Linnes fra Kongsvinger, som imponerte meg for U-21 sist jeg så han. Island har visstnok noen gode unge midtstoppere for tiden, håper vi kaprer en av disse selv om jeg ikke har sett dem spille selv.

                                    Tipper dermed at Edwin, PSA og LKE ikke får nye kontrakter. Tokstad er jeg veldig usikker på. Kanskje like greit å la han gå til Strømmen selv om han har talent. Han er ingen høyreback og på høyrekanten stiller han bak Knudtzon, Gulbrandsen og muligens Solberg/Ohi.

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Sekour blir altså ikke med videre. Som forteller meg at han var et kjøp for kjøpets skyld. Før man rodde seg i land med Gislason.

                                      Kommentar

                                      • KFL41
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 3648

                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Sekour blir altså ikke med videre. Som forteller meg at han var et kjøp for kjøpets skyld. Før man rodde seg i land med Gislason.
                                        Nå framstår jo Gabrielsen som et mer enn ok alternativ.

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6089

                                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                          Sekour blir altså ikke med videre. Som forteller meg at han var et kjøp for kjøpets skyld. Før man rodde seg i land med Gislason.
                                          Personlig synes jeg det stinka panikk. Skjønner ikke all skryten han får, han hadde dårlig frekvens i bena og var konstant på etterskudd. Gislason er en helt annen klasse.

                                          Kommentar

                                          Working...