LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • lobolars
    Medlem
    Hoffnarr
    • Mar 2010
    • 64

    Opprinnelig skrevet av Ginola
    ROFLMAO! Neida, er 100 % enig med deg O'Bello, som alltid. Begriper ikke hvor folk får det fra når de sier at det er digg å slippe bunnstriden i år. Vi er jo på vei ned i den med begge beina!

    Har hørt fra en i klubben at Gislason ikke ønsker å forlennge med LSK og at han har flere andre tilbud, men LSK har ikke gitt opp håpet. Mao må vi håpe at B&B har en erstatter på gang. Laget trenger en typse som Gisle for å fungere.

    Taper vi mot Start og noen andre kamper og hengekamper går i mot er vi over nedrykk kun på målforskjell. personlig mener jeg at det er sporstlig krise om Ujah selges nå, og at de burde hatt mer is i magen. Får vi karantener og skader på spillere som Nosa, BBS eller Kippe fremover, elelr at en av disse skulel bli solgt kan vi virkwelig begynne å bekymre oss. Dette laget er ikke for godt til å havne nederst i bunnstriden. Aafk kampen viser tydlig hvor dårlig stallen er.
    Krysser fingrene for at vi holder plassen!
    Makan til negativ holdning.Unggutta gjorde en god jobb mot Aafk.Det er så merkelig at unge talenter lykkes i alle andre klubber enn LSK. Hva kan grunnen være tro? Vi har like gode talenter som alle andre,men de må få tillitt i flere kamper så de kan senke skuldrene og tørre å prøve uten å være redde for å bli satt ut.Kan ikke forlange at de skal gå rett fra 3 div.eller benken for å være fullgode elitespillere.
    I andre klubber får de tillitt,og slår ut i full blomst.Hvorfor ikke i LSK.Selvtillitten er vel heller ikke på topp hos de når de må sitte på benken,mens de på banen har problemer med å gå.

    Kommentar

    • *46*

      Opprinnelig skrevet av lobolars
      I andre klubber får de tillitt,og slår ut i full blomst.Hvorfor ikke i LSK.Selvtillitten er vel heller ikke på topp hos de når de må sitte på benken,mens de på banen har problemer med å gå.
      Rolig nå - unggutta har fått slippe til år, hvis du ikke har lagt merke til det. Er vel kun i kampen mot Aafk at "alle" fikk prøve seg på en gang. Problemet er at ikke alle kan får starte samtidig. Synes Berg har gjort det ganske bra, men kunne tenkt meg at han bytta inn uggutta litt oftere når det tillater det.

      Kommentar

      • O'bello
        Medlem
        Møteplager
        • Oct 2007
        • 72

        Opprinnelig skrevet av lobolars
        Vi har like gode talenter som alle andre,men de må få tillitt i flere kamper så de kan senke skuldrene og tørre å prøve uten å være redde for å bli satt ut.Kan ikke forlange at de skal gå rett fra 3 div.eller benken for å være fullgode elitespillere.
        I andre klubber får de tillitt,og slår ut i full blomst.Hvorfor ikke i LSK.Selvtillitten er vel heller ikke på topp hos de når de må sitte på benken,mens de på banen har problemer med å gå.
        Nå er vel det at LSK har unge talenter et relativt nytt fenomen. Faen heller, Sportsklubben har jo driti seg loddrett ut med den arrogante holdninga dem har hatt overfor andre romeriksklubber i altfor mange år. Skeid og Bærum... WTF?! Altfor ofte har lokale talenter funnet seg andre klubber å spille for. Men nå er det faktisk andre boller i LSK, og flere LSK'ere representerer på aldersbestemte landslag. Her har klubben faktisk hatt sin største framgang (hvilket også er vår viktigste investeringen)!

        I år har talentene fått rimelig med spilletid, men det reflekteres også i banespillet - hver jævla gang. Jo, talenter skal få spelle - men vi tåler ikke flere enn maks et par på banen samtidig (habile, men SÅ store talenter snakker vi ikke om). Vi tror ikke de skal skinne - vi håper. Nå kan vi meget mulig havne i den situasjonen at både 3 og 4 'ferske' må prestere samtidig, og det lukter det ikke 3 poeng av. Joda, god innsats bla bla, men ikke 3 poeng. Men det er ikke sikkert Klubben gis noe valg utover høsten, og da får jo alle talentfrelste ønsket sitt oppfylt. Alltid greit å argumentere i diskusjoner du håper å ta feil i, men jeg er - dessverre - skeptisk.
        Team Wenche Myhre

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Hvis det er slik at Stefan mest sannsynligvis ikke forlenger, og at man uansett på langt nær har en avklaring, så er det jo meget spesielt at man allerede har annonsert at Sekour ikke får ny kontrakt.

          Kommentar

          • mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

            Opprinnelig skrevet av O'bello
            Jo, talenter skal få spelle - men vi tåler ikke flere enn maks et par på banen samtidig (habile, men SÅ store talenter snakker vi ikke om).
            Bare sånn at det ikke blir helt glemt; BBS, Ujah og Nosa er ikke akkurat gamle de heller. Så dersom begrepet "talenter" er basert på alder spiller LSK mange mange av dem nesten i hver eneste kamp.

            Ellers er jeg helt klart for en "rullering" av B-lags spillere (talenter) på A-laget. Dette selv når det ikke egentlig er behov (alle faste er friske). Jeg tror erfaringa de får i TL gjør klubben såpass mye sterkere at fordelen overgår "tryggheten" ved å la kun faste få spille når det er mulig.
            Dessuten vil det alltid, av ulike grunner, dukke opp dager da en må spille med en del B-lags spillere. Da er det positivt at disse er så godt forbredt som mulig.
            Fugla mot nye høyder

            Kommentar

            • O'bello
              Medlem
              Møteplager
              • Oct 2007
              • 72

              Opprinnelig skrevet av mooph
              Bare sånn at det ikke blir helt glemt; BBS, Ujah og Nosa er ikke akkurat gamle de heller. Så dersom begrepet "talenter" er basert på alder spiller LSK mange mange av dem nesten i hver eneste kamp.
              Hvis disse er med i betraktningen, har vi i så fall ingen øvrige talenter;-) Nei, her må vi nok skille mellom talenter og TALENTER, hvilket for øvrig illustrerer mitt poeng.
              Team Wenche Myhre

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3447

                Gislason og Sekour regnet jeg som tapt siden de signerte såpass korte kontrakter. Tydelig at de ønsket å bruke LSK som et utstillingsvindu. Sekours skade kan gjøre at han ikke får noen kontrakt andre steder, og kan dermed bli en billig investreing for oss. Med tanke på hvordan Ruben har tatt vare på sjansen sin denne våren er jeg ikke så bekymret for midtbanen vår.
                Pengene klubben får inn nå bør brukes til å kjøpe tilbake Åråsen. Vi har egentlig ingen skrikende behov for forstrekninger. Å peke på Ålesund kampen viser egentlig alt: Ålesund ligger på 3. plass med lik poengsum som Molde og TIL, de er ikke noen kasteball og allikevel er det kun litt flaks/uflaks som skiller.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • kimmern
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2005
                  • 1174

                  etter å nettopp ha sett dagsrevyen's innslag om lsk's økonomi etter salget av ujah ble jeg ikke akkurat optimist mtp ny spiss/avtale til gislason. da går vi nok en høst i møte med kamp for å overleve.

                  Kommentar

                  • *46*

                    Opprinnelig skrevet av kimmern
                    etter å nettopp ha sett dagsrevyen's innslag om lsk's økonomi etter salget av ujah ble jeg ikke akkurat optimist mtp ny spiss/avtale til gislason. da går vi nok en høst i møte med kamp for å overleve.
                    Fortell.

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      Opprinnelig skrevet av *46*
                      Fortell.
                      Nigerianske Oke Akpoveta kan bli Anthony Ujahs erstatter i Lillestrøm.
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

                        Opprinnelig skrevet av kimmern
                        etter å nettopp ha sett dagsrevyen's innslag om lsk's økonomi etter salget av ujah ble jeg ikke akkurat optimist mtp ny spiss/avtale til gislason. da går vi nok en høst i møte med kamp for å overleve.
                        Lukter ikke akkurat fugl om dagen nei.

                        Kommentar

                        • *46*

                          Man skal ikke tro alt man hører, men at klubben har dårlig økonomi - er noe "alle" vet.

                          Kommentar

                          • Uwes disippel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6039

                            Opprinnelig skrevet av *46*
                            Man skal ikke tro alt man hører, men at klubben har dårlig økonomi - er noe "alle" vet.
                            Joda, men skuffende når man kun har en mill til rådighet. Håper ikke klubben sparer seg til fant.

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                              Joda, men skuffende når man kun har en mill til rådighet. Håper ikke klubben sparer seg til fant.
                              Mange var redd for dette for 5-6 år siden også, heldigvis kom fjøra med sjekkheftet til Per Berg og reddet oss fra den krisen... Hva ville skjedd med LSK om vi ikke hadde skuffet ut titalls millioner i overgangssummer og sign-on fee's på klassespillere som JML, Kiesen, Kiko, Marius Johnsen og Occean...? Hallo folkens, ingenting er bedre enn at investorene (ikke gavegiverne) får tilbake penger, gammel gjeld blir gjort opp og vi fortsetter ungdomslinja vi har lagt oss på. Om vi har vært kloke som har valgt den eller vært en naken kvinne som måtte læreå spinne spiller ingen rolle - det er liten tvil m hva som er best for LSK over tid.
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              • Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

                                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                Om vi har vært kloke som har valgt den eller vært en naken kvinne som måtte læreå spinne spiller ingen rolle - det er liten tvil m hva som er best for LSK over tid.
                                Stygt redd for at LSK som toppklubb er død hvis vi rykker ned.

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7092

                                  Ingen tror vel vi kommer til å signere etablerte toppspisser i den situasjonen vi er i?

                                  Akpoveta og kanskje en til vi ikke har har hørt om, det er mitt tips. Jeg er glad for at LSK nå får lettet gjeldsbyrden kraftig. Vi er på rett vei, og med lavere gjeld bør vi også ha et større lønnsbudsjett å bruke fra allerede fra 1. august. Det er viktigst at vi resignerer Gisse.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

                                    Hva spiller det egentlig for rolle hvor mye penger vi sitter igjen med når gammel moro er betalt? Dette er et ekstremt bra signal til alle som investerer i LSK-spillere. Med tanke på at Ujah blei kjöpt for en dröy million og solgt for närmere 25 så er det mange som vil åpne pengeboka. För var det å investere i LSK spillere like fornuftig som å brenne penger. Nå er det faktisk en meget lönnsom affäre. Man kanskje taper pengene man satsa på Dosso og Edwin, men med tanke på hva man får igjen for Ujah, Nosa og BBS er det ubetydelig. Absolutt INGEN kommer til å väre skeptisk neste gang Bjarman kommer med et nytt prospekt. Lommebökene kommer til å fly opp.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • Uwes disippel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6039

                                      Er selvfølglig helt enig i at nedbetaling av gjeld er ekstremt viktig i den posisjonen vi sitter i idag. Men samtidig så må man veie skålen tungt for hva som er forsvarlig og hva som ikke er det. Ujah er ute og Gisse er i følge ryktene ute etter sommeren. Da sitter vi igjen med en meget tynn stall, noe som bekrymrer meg. Beholder vi derimot Gisse ut sesongen er det greit med et ukjent blad inn.

                                      Kommentar

                                      • aguado
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 448

                                        Opprinnelig skrevet av andersmm
                                        Hva spiller det egentlig for rolle hvor mye penger vi sitter igjen med når gammel moro er betalt? Dette er et ekstremt bra signal til alle som investerer i LSK-spillere. Med tanke på at Ujah blei kjöpt for en dröy million og solgt for närmere 25 så er det mange som vil åpne pengeboka. För var det å investere i LSK spillere like fornuftig som å brenne penger. Nå er det faktisk en meget lönnsom affäre. Man kanskje taper pengene man satsa på Dosso og Edwin, men med tanke på hva man får igjen for Ujah, Nosa og BBS er det ubetydelig. Absolutt INGEN kommer til å väre skeptisk neste gang Bjarman kommer med et nytt prospekt. Lommebökene kommer til å fly opp.
                                        Hvorfor trenger man investorer for å kjøpe spillere til rundt en million? Betaler investorene for andre utgifter utover overgangssum? Neste gang Bjarmann finner gull i en hittil ukjent spiller håper jeg egentlig LSK tar seg råd til å investere i spilleren selv.

                                        Kommentar

                                        • Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

                                          Opprinnelig skrevet av jalapenos
                                          Hvorfor trenger man investorer for å kjøpe spillere til rundt en million? Betaler investorene for andre utgifter utover overgangssum? Neste gang Bjarmann finner gull i en hittil ukjent spiller håper jeg egentlig LSK tar seg råd til å investere i spilleren selv.
                                          Om klubben hadde hatt garantier for salg etter 2 år med over 20 mill i gevinst per spiller så hadde de nok tatt seg råd til det. Investor Berg betalte overgangssum og lønn for Ujah første året, ca 2 mill tilsammen. Og Ujah er jo en av de ytterst få klubben har fått solgt, de fleste som hentes koster klubben/investorene penger uten at de får noe særlig tilbake. Ref Edwin og Dosso fra siste tiden, listen er altfor lang til å nevne alle feilslåtte investeringer gjennom tiden.. Glem ikke en fetter av en "god" fotballspiller som en dag dukket opp på åråsen med rykende fersk million kontrakt i bagasjen og som reiste hjem igjen med ett smil om munnen selv om han mislykkes så til de grader.

                                          Kommentar

                                          Working...