LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Nok en leiesoldat. Jeg lyver hvis jeg skriver at jeg er fylt av forventninger, men karen trenger kanskje et miljøskifte og vil løfte seg. Men dette med leiesoldater bidrar jo ikke til å bygge noe over tid da.

    Kommentar

    • Kay
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 763

      Det må da ligge en opsjon på kjøp bak leiekontrakten her !?

      "Midtbanespilleren kan også bli lenger på Åråsen enn de avtalte fem månedene.

      – Dersom både spilleren og vi finner det interessant med en forlengelse så ser jeg ikke bort i fra at vi vil komme til en enighet med Hønefoss, sier sportsdirektøren til RB."

      Kommentar

      • Skinke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2007
        • 3914

        Faktisk så er jeg positiv til å låne spillere i ett halvt års tid. Husk at vi ikke har råd til å signere spillere som ikke er gode nok, når vi låner en spiller i 5-6måneder så har men en veldig god oversikt over hvor god spilleren er etter perioden og da bestemme om han bør signeres eller ikke. Vi er ikke i posisjonen å signere spillere til 2-5millioner og sette de på 2.laget hvis de ikke slår til.
        Daukjøtt Felt C

        Kommentar

        • *46*

          Glad for at det i det hele tatt skjer noe. Økonomien har ikke de store rammene - noe vi alle vet. Og ambisjonene må da legges etter pengeboka.

          Kommentar

          • Tittil
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2009
            • 341

            Opprinnelig skrevet av Skinke
            Faktisk så er jeg positiv til å låne spillere i ett halvt års tid. Husk at vi ikke har råd til å signere spillere som ikke er gode nok, når vi låner en spiller i 5-6måneder så har men en veldig god oversikt over hvor god spilleren er etter perioden og da bestemme om han bør signeres eller ikke. Vi er ikke i posisjonen å signere spillere til 2-5millioner og sette de på 2.laget hvis de ikke slår til.
            Tildels enig, men om han blir veldig god i låneperioden, er det sikkert andre klubber som viser interesse. Og da for å sitere H.B:..er det få klubber vi kan konkurere med økonomisk.

            Kommentar

            • Tittil
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2009
              • 341

              Opprinnelig skrevet av andersmm
              Nå skal det sies at Hönefoss har brukt fyren på kant for det meste, hvilket er ganske merkelig. Har sikkert sammenheng med at de för fjoråret bare kjöpte spillere til sentrallinja, og glemte at man må ha backer og kanter også. Nå ligger det an til at han skal spille sentralt igjen.
              Hvis han skal erstatte Nosa blir han helt sikkert høyrekant. Det er jo der Berg ønsker at Nosa skal spille.

              Kommentar

              • Lars2
                Medlem
                Møteplager
                • Jul 2009
                • 89

                Opprinnelig skrevet av Tittil
                Hvis han skal erstatte Nosa blir han helt sikkert høyrekant. Det er jo der Berg ønsker at Nosa skal spille.
                Berg setter vel stort sett Nosa på venstre?
                "Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad"

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13277

                  Uten å forholde meg til tidligere innlegg vil jeg bare få lov å uttrykke min frustrasjon over hvordan mannskiten i LSK ser ut til å tårne seg opp.

                  Å selge Nosa til Ræv (eller andre steder): En grusom tabbe. Dette av flere årsaker: 1) Fyren er god og en av de svært få som kan nå helt til topps i en storklubb. 2) Å ikke klare å håndtere syting og idioti blant spillerne er ikke forenelig med å drive spillerutvikling. Her skulle det vært stålkontroll, istedet ser det ut til å være et slags anarki hvor sportslig ledelse fremstår som hjelpeløse. 3) Signaleffekten innad er tydelig - lag et helvete og gå opp i lønn. Hvor smart er det? Vi har tross alt flere idioter i stallen.

                  Kamper som den mot Strømsgodset: Ingenting er som å lade opp til den første hjemmekampen etter fellesferien med å opptre som talentløse klovner på bortebane. Da snakker vi publikumstilstrømming til hjemmekampen. Reaksjonen burde være å løse en eller to spillere fra kontrakten, eventuelt at noen i det sportslige apparatet går på dagen. Alt i fotball handler om konsekvenser, å ikke gjøre noe etter en slik kamp innebærer at vi kommer til å oppleve dette en gang til. Klubben har holdt seg i eliteserien i snart 40 år ved å la dårlige prestasjoner få konsekvenser. Bortfallet av dette hellige prinsippet har sneket seg inn etter Berg, og ser ut til å å utvisket vinnerkulturen for godt.

                  Selvgodhet: Vi ligger tross alt på femteplass bla. bla. bla. Vi satser på medalje bla. bla. bla. Vi klarte tross alt uavgjort med en yngre tropp. bla. bl.a bla. Faktum er at vi har et par-tre spillere å takke for poengfangsten. Allikevel later man som om alt er tipp-topp. Det toppet seg i fjor da LSK presenterte analyser hvor man tok medalje om man ikke regnet med kampene vi tapte. Hallo? Jeg har ikke noe imot at gode prestasjoner fremheves, men når man ikke klarer å skille mellom godt og dårlig kommer man ingen steder. Gode prestasjoner skapes der og da på fotballbanen, og er noe man kan håpe på fra kamp til kamp ved å legge forholdene til rette. Dårlige prestasjoner er et resultat av åpenbare feildisposisjoner og kan lukes vekk. Det forutsetter imidlertid at man ikke er blind av selvgodhet.

                  Kommentar

                  • Kanariz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2005
                    • 2507

                    Opprinnelig skrevet av reka
                    Dårlige prestasjoner er et resultat av åpenbare feildisposisjoner og kan lukes vekk. Det forutsetter imidlertid at man ikke er blind av selvgodhet.
                    Var tider da gutta måtte trene natt til 17. mai.
                    Last edited by RSP; 03.08.2011, 13:30. Begrunnelse: Fjernet unødvendig sitering.

                    Kommentar

                    • Kanariz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2005
                      • 2507

                      Men mitt store spørsmål er:

                      Er ledelsen fornøyd med at LSK har blitt et "middel/bunnlag" i norsk eliteserie?
                      Når vi hadde Erlandsen var det snakk om medalje, når vi hadde Røsler var det snakk om medalje, når vi hadde Nordlie var det snakk om medalje. Hva er det snakk om nå?

                      Drømmen min er å få inn en utenlandsk trener med nesten all makt. Gjerne en svenske. Lei av at gamle helter vil bli trenere. Vi trenger en trener med erfaring, lenge siden vi har hatt det.

                      Kommentar

                      • Skinke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2007
                        • 3914

                        Opprinnelig skrevet av Kanariz
                        Men mitt store spørsmål er:

                        Er ledelsen fornøyd med at LSK har blitt et "middel/bunnlag" i norsk eliteserie?
                        Når vi hadde Erlandsen var det snakk om medalje, når vi hadde Røsler var det snakk om medalje, når vi hadde Nordlie var det snakk om medalje. Hva er det snakk om nå?

                        Drømmen min er å få inn en utenlandsk trener med nesten all makt. Gjerne en svenske. Lei av at gamle helter vil bli trenere. Vi trenger en trener med erfaring, lenge siden vi har hatt det.
                        Jeg forstår det ikke. For noen år tilbake så var vi så og si konkurs, holdt på å rykke ned og solgte unna alt av spillere, den mest lovende spilleren var i en periode Dan Alberto Fellus og det sier vel sitt. Berg har fått ansvar over en klubb som ikke har noe midler og by på, men enda har han klart å forme hele Lillestrøm Sportsklubb til utvikle spillere, kjøper unge spillere utvikler dem, Fredrik, Ruben, Tokstad, Ringstad, Bolly, Fjellstad ++?....

                        Trenerteamet har også klart og hente inn 25millioner + i kassa pluss ett evt salg av Nosa som vil generere enda mer penger i kassa.

                        Vi har putta 36 mål på 17 kamper noe som gir i snitt over 2mål per kamp, noe som er bedre enn Molde som sitter på mange mange mange mange mange millioner som kommer til å bli brukt snart, vi er på 6.plass 4poeng bak 3.plassen.


                        Hva forventer folk egentlig?
                        Daukjøtt Felt C

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Gode poenger Skinke, men man mister jo litt piffen når to av de tre som står bak så mange av målene nå er borte. Det har skjedd litt for fort, og vi kobles ikke til all verdens av nye unge lovende. Ingenting hadde smakt bedre enn en ny deilig overraskelse fra Bjarmann, tror vi alle trenger det nå.

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            Opprinnelig skrevet av Skinke
                            Hva forventer folk egentlig?
                            Kveldens motstander er vel et godt eksempel på hva man kan få til. En gullkandidat med skrapa kasse, lokale spillere og ambisjonene i orden.

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6084

                              Opprinnelig skrevet av Skinke
                              kjøper unge spillere utvikler dem, Fredrik, Ruben, Tokstad, Ringstad, Bolly, Fjellstad ++?....
                              Enig i det meste du sier, men her lister du jo for det meste opp spillere som allerede var henta når Berg kom.

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                Opprinnelig skrevet av reka
                                Kveldens motstander er vel et godt eksempel på hva man kan få til. En gullkandidat med skrapa kasse, lokale spillere og ambisjonene i orden.
                                Nuvel. TIL har brukt mye mer penger enn de strengt tatt burde. De ruller jo ut blodige underskudd hvert bidige år, og reddes kun av de fulle sjømennene som utgjør byens næringsliv. Rimelig sikker på at de ikke kunne beholdt like mange av de beste spillerne, samt kjøpe og lønne dem, dersom driften var av et mer edruelig slag.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                                  Nuvel. TIL har brukt mye mer penger enn de strengt tatt burde. De ruller jo ut blodige underskudd hvert bidige år, og reddes kun av de fulle sjømennene som utgjør byens næringsliv. Rimelig sikker på at de ikke kunne beholdt like mange av de beste spillerne, samt kjøpe og lønne dem, dersom driften var av et mer edruelig slag.
                                  Det er noe av det som er bra, setter sport foran økonomi. De satser hva remmer og tøy kan holde, og vinner på det. Hvem bryr seg om hva som står på konto så lenge de sportslige målsetningene blir oppfylt? Vet jeg har hetset dem for det tidligere, men det er tross alt andre det går utover...

                                  Kommentar

                                  • Rovfugl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 3672

                                    Har lenge sittet og håpet at de dårlige kampene bare var litt tilfeldige, at jeg ikke lærer. for 4 året på rad sitter jeg slik......
                                    Slik jeg ser LSK pr dags dato er våre spillere rett og slett ikke gode nok. Mange av oss går nok rundt og tror dem er gode og bare har en dårlig periode...... Vel BUUUUUURN. Vi har i dag 1 (en) (one) (uno) spiller som holder mål, og det er BBS, pluss et par stabilt helt ok spillere som Kippe etc.

                                    Men BBS kan ikke vinne for oss alene, han trenger flere gode medspillere. Joda, enkelte kamper hender det noen glimter gjennom og har en god dag. men vi trenger spillere som er såpass gode at dem selv på en middels dag kan være avgjørende i spillet. Gullet er en ung spillere som jeg tror vil bli en slik spiller, og flere av de andre unge, men det er fortsatt for tidlig. Vi har for mange middelhavsfarere, og med fare for å banne i kjærka synes jeg rett og slett: Søgård, LKE, Essediri, Nosa ( har enormt potensiale, men gidder for sjelden), og PSA med flere ikke er gode nok for laget vårt. Mange vil kan sje synes det er hardt å si. og joda, flere har enkelte kamper der dem er ok. men vi har stor mangel på kvalitet i våre spillere når det gjelder mottak, passninger, ro med ball, spillforståelse og bevegelse uten ball.

                                    Passning til egen spiller på tur fremover går rett MOT spilleren i stedet for å komme litt foran, slik at spilleren må stoppe for å få med seg ballen og mister all fart, dette skjer kontinuerlig! her må man prøve å beholde farten i ballen og ikke stoppe den opp. pr dags dato er det jo faen bare BBS som har skills nok i mottak til å ta med seg ball i fart når den kommer rett på.

                                    De unge spillerne våre kan jo bli slike gode spillere som passer inn, men pr dags dato er dem ikke det.

                                    Lillestrøm SK har pr dags dato ALT for dårlige spillere og mangel på individuelle ferdigheter. er MIN mening.

                                    glemte siste spørsmål: er det spillerne som er så dårlige til tider?har vi gjort dem dårlige? trenes dem dårlig? hva er feil?
                                    Last edited by Rovfugl; 03.08.2011, 18:55.
                                    DØ FOR FUGLA!!!
                                    http://www.fluefiskebloggen.no
                                    LSK er min religion
                                    Ujah er min gud

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13277

                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Det er noe av det som er bra, setter sport foran økonomi. De satser hva remmer og tøy kan holde, og vinner på det. Hvem bryr seg om hva som står på konto så lenge de sportslige målsetningene blir oppfylt? Vet jeg har hetset dem for det tidligere, men det er tross alt andre det går utover...
                                      Jeg er oppriktig lei meg for alt det negative pisset jeg har lirt av meg i dag og utrolig glad for at vi kokte fiskebollene i deres egen kraft(penger). Forza fugla!
                                      Last edited by reka; 03.08.2011, 19:10.

                                      Kommentar

                                      • Rovfugl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 3672

                                        Opprinnelig skrevet av reka
                                        Jeg er oppriktig lei meg for alt det negative pisset jeg har lirt av meg i dag og utrolig glad for at vi kokte fiskebollene i deres egen kraft. Forza fugla!
                                        jeg kan si det samme, men holder fortsatt ved det likevel, fordi vi i dag er lucky, og utrolig ustabile på generell basis:-)
                                        DØ FOR FUGLA!!!
                                        http://www.fluefiskebloggen.no
                                        LSK er min religion
                                        Ujah er min gud

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13277

                                          Ække tilfeldig at vi kommer tilbake gang på gang. Vi har litt forsinket ejakulasjon. Vi putta to på fiskebollene i fjor også. Det er en tendens.

                                          Kommentar

                                          Working...