LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Opprinnelig skrevet av reka
    Ække tilfeldig at vi kommer tilbake gang på gang. Vi har litt forsinket ejakulasjon. Vi putta to på fiskebollene i fjor også. Det er en tendens.
    Og i 2009.... Lå under 2-0 og bare på noen minutte ble det snudd. Lars Iver gikk i svart og fikk rødt. En av Karims beste kamper noen gang.

    Kommentar

    • aguado
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 448

      Molde-kampen må vel være det beste opphentingsøyeblikket noen gang

      Kommentar

      • norskpoker
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2007
        • 399

        Opprinnelig skrevet av jalapenos
        Molde-kampen må vel være det beste opphentingsøyeblikket noen gang
        Tja, det var jo rett og slett bare uvirkelig. Følelsesmessig er Start-kampen borte der vi lå under 0-2 og fikk straffe mot oss, men til slutt vant 3-2 det største øyeblikket på lang tid.

        Kommentar

        • SAEDbeger
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2006
          • 421

          Av alle snuoperasjoner vi har gjort de siste åra så er denne kampen definitvt den mest uventa. Klarer liksom ikke å nyte seiern for jeg skjønner det ikke helt ennå. Kanskje iløpet av morgendagen

          Kommentar

          • *46*

            Opprinnelig skrevet av SAEDbeger
            Av alle snuoperasjoner vi har gjort de siste åra så er denne kampen definitvt den mest uventa. Klarer liksom ikke å nyte seiern for jeg skjønner det ikke helt ennå. Kanskje iløpet av morgendagen
            Molde 2010 var mye mer uventa. Rett ut ræva i 88 min og genial i 5-6 minutter. Tidenes kamp som har endt uavgjort for min del.

            Uansett skal det sies at slike seiere som i dag smaker meget godt!

            Kommentar

            • KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

              Vi har nå gjennomført alle kunstgresskampene med 9 poeng på 6 kamper som resultat. En klar forbedring fra ifjor.

              Nå gjenstår kun gresskamper og målsettingen er å bli blant de 6 beste. Jeg syntes vi bør sette et mål for poeng også, et mål som er litt høyt, men ikke urealistisk. F eks trenger vi 22 poeng på 12 kamper for å nå 50 poeng. Det tilsvarer 7 seire og en uavgjort og fire tap, alternativt 6 seire 4 uavgjorte og 2 tap. Vi har hjemmekamper mot Sarpsborg, Sogndal, VIF, RBK, Stabæk, Aafk og Fredrikstad. Bortekampene er mot Molde, Haugesund, Start, Viking og Brann. Mulig 50 poeng et par knepp for høyt, men med dagens poengsnitt (1,55 pr kamp) vil vi nå 46-47 poeng noe som absolutt er godkjent.

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                Det vil avhenge av om vi forsterker stallen. Om LSK for første gang på mange år kommer styrket gjennom overgangsvinduet er alt mulig. Uten forsterkninger og med Nosa borte er 1,55 poeng pr kamp alt for optimistisk.

                Kommentar

                • general
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2004
                  • 1150

                  Opprinnelig skrevet av KFL41
                  Vi har nå gjennomført alle kunstgresskampene med 9 poeng på 6 kamper som resultat. En klar forbedring fra ifjor.

                  Nå gjenstår kun gresskamper og målsettingen er å bli blant de 6 beste. Jeg syntes vi bør sette et mål for poeng også, et mål som er litt høyt, men ikke urealistisk. F eks trenger vi 22 poeng på 12 kamper for å nå 50 poeng. Det tilsvarer 7 seire og en uavgjort og fire tap, alternativt 6 seire 4 uavgjorte og 2 tap. Vi har hjemmekamper mot Sarpsborg, Sogndal, VIF, RBK, Stabæk, Aafk og Fredrikstad. Bortekampene er mot Molde, Haugesund, Start, Viking og Brann. Mulig 50 poeng et par knepp for høyt, men med dagens poengsnitt (1,55 pr kamp) vil vi nå 46-47 poeng noe som absolutt er godkjent.
                  Det er absolutt godkjent med tanke på antalle unggutter som har vært involvert i år + bytte av spiss. Tror nok ikke vi ender så høyt poengmessig, men er vi håper. Får vann i munnen av å tenke på hva dette laget kan gjøre om 3-4 år. De gamle er de dårligste og det er umulig å selge unna alle unggutta. Noen blir i LSK lenge og det vil tale godt for oss. Hva var det HB sa på første møtet? At de trenge opp mot 5 år for å bygge nytt.
                  Seriegull 2016!!!

                  Kommentar

                  • Ola
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1651

                    Opprinnelig skrevet av KFL41
                    Vi har nå gjennomført alle kunstgresskampene med 9 poeng på 6 kamper som resultat. En klar forbedring fra ifjor.

                    Nå gjenstår kun gresskamper og målsettingen er å bli blant de 6 beste. Jeg syntes vi bør sette et mål for poeng også, et mål som er litt høyt, men ikke urealistisk. F eks trenger vi 22 poeng på 12 kamper for å nå 50 poeng. Det tilsvarer 7 seire og en uavgjort og fire tap, alternativt 6 seire 4 uavgjorte og 2 tap. Vi har hjemmekamper mot Sarpsborg, Sogndal, VIF, RBK, Stabæk, Aafk og Fredrikstad. Bortekampene er mot Molde, Haugesund, Start, Viking og Brann. Mulig 50 poeng et par knepp for høyt, men med dagens poengsnitt (1,55 pr kamp) vil vi nå 46-47 poeng noe som absolutt er godkjent.
                    Jeg tror dessverre dette er urealistisk. Vi har ikke vært like gode som poengene skulle tilsi, og det er definitivt de tre siste seirene som skiller suksess og fiasko. Vi har mistet Ujah - effekten av dette vil komme. Vi kommer veldig snart til å miste Nosa og Gislasson, to klassespillere og våre eneste playmakers. Jeg tror vi ender vesentlig nærmere 40 enn 50 poeng, men selv er jeg meget fornøyd; vi slipper bunnstriden for første gang på 3 år og vi får roen til å teste ut flere spennende unggutter. Om vi nå blir kvitt Esset og Lasse og får handlet inn 3-4 unge, billige, raske talenter med spisskompetanse(spiss, stopper, back, back) samt en erfaren playmaker på sentral midtbane så er vi kanskje gullkandidat neste år.

                    Kommentar

                    • Gjest

                      Få på plass en god sentral midtbanespiller til, type Abu/Sankoh på Godset. Samt en spiss som kan ta over rollen BBS besitter i dag som hengende spiss, slik at BBS kan bli flyttet fram som spydspiss. BBS er ekstremt god og får han konsentrere seg mer om å score mål og han lykkes slik at han putter regelmessig kommer markedsverdien hans til å sprenge banken.

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        Opprinnelig skrevet av biggie
                        Få på plass en god sentral midtbanespiller til, type Abu/Sankoh på Godset. Samt en spiss som kan ta over rollen BBS besitter i dag som hengende spiss, slik at BBS kan bli flyttet fram som spydspiss. BBS er ekstremt god og får han konsentrere seg mer om å score mål og han lykkes slik at han putter regelmessig kommer markedsverdien hans til å sprenge banken.
                        kommer en ny her ,han trener med laget nå og er veldig bra i følge flere bla Powell.

                        Kommentar

                        • Kanariz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2005
                          • 2507

                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          kommer en ny her ,han trener med laget nå og er veldig bra i følge flere bla Powell.
                          Tenker du på Mezquida? Eller er det noe ennå nyere som har kommet?

                          Kommentar

                          • armykanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2009
                            • 742

                            Opprinnelig skrevet av Kanariz
                            Tenker du på Mezquida? Eller er det noe ennå nyere som har kommet?
                            Han tenker vell på Otu Bassey Effiom...
                            Last edited by armykanari; 05.08.2011, 07:58.

                            Kommentar

                            • armykanari
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2009
                              • 742

                              Opprinnelig skrevet av sten
                              (Ifra tråden til Nosa)BBS har nok såpass vett at han skjønner det lønner seg å bli noen år til. Jeg mener klubben må få tak i penger fra investorer o.l. Det må tørres å sarse litt skal man få til å bli en toppklubb. Holder ikke med å kjøpe en å selge han året etter for så å leie en i noen mnd. så kjøpe en ny spiller å selge han året etter.
                              Det er sant nok, men nå har vi mange talenter på vei og hvis vi plutselig skal begynne og kjøpe inn spillere så får kanskje ikke Ruben, Mathis, Gulbrandsen, ohi etc spille så mye som de gjør nå. men vi skulle Definitvt fått inn noe briskt blod i forsvar, for jeg føler at vi henger igjen med mye av det gamle. vi må for guds skyld begynne og bruke Ringstad, og la han få litt kamperfaring. vi vet jo at det ligger et enormt talent der. og hvis vi nå bare kjører på med delvis det samme laget i et par år til. og lar de unge få masse kamperfaring, så kan vi begynne og kjøpe inn flere kvalitetspillere.

                              Vi er egentlig i en veldig heldig situasjon. vi har utrolig mange talentfulle spillere på vei, som kan blomstre hvert øyeblikk. og med et par års kamperfaring, vil disse bli stabile og solide. Greier vi deretter og beholde noen av disse litt lenger, kan vi som sagt kjøpe inn flere gode kjøp. selvfølgelig så er det mye som skal klaffe for å få til et topplag med europa deltagelse hvert år. Men er det et lag i tippeligaen der alt ligger til rette for at det kan skje, så er det LSK. Og i tillegg så ligger vi nå på en 5-plass, og det er en sykt bra prestasjon i forhold til alderen på mange av spillerne våres. Og ja, det har mye med ujah og gjøre osv. Men bare tenkt hvor gode vi kan bli hvis denne progresjonen fortsetter, og i tillegg kan kjøpe inn noen kvalitetsspillere om noen år Hvem vet, kanskje vi er i europa allerede til neste år.....
                              Last edited by armykanari; 05.08.2011, 11:31. Begrunnelse: vis,viss,hvis,blæææ

                              Kommentar

                              • tonkro
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2009
                                • 350

                                Ikke for å være dust, men jeg er nazi på skrivefeil... Det skrives HVIS, ikke vis/viss. Ellers er jeg enig med deg i at det er viktig å la de unge få spilletid, men jeg mener det er vel så viktig å ha spillere med flere år på baken som kan bidra med rutine, trygghet og ro.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6089

                                  Opprinnelig skrevet av tonkro
                                  Det skrives HVIS, ikke vis/viss.
                                  Det irriterer meg at det er sånn, men viss er vel like lovlig som hvis.

                                  LSK kommer nok til å justere kjøp og salg etterhvert som man får orden på økonomien. Jeg tror ikke Nosa, Ujah og BBS er så unike som vi ser for oss. Det kommer til å komme flere spillere av den typen i tiden fremover og da vil vi ha et bedre lag rundt dem i tillegg til bedre økonomi. Håper vi etterhvert vil kunne spille i europacupen relativt fast slik at vi blir enda mer attraktive og kan få bedre summer for spillere vi selger.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6089

                                    Jeg liker det jeg hører om Effiom, VISS vi henter han er jeg spent på å se et partnerskap med Obifule. Mer usikker på hvor Mezzi skal passe inn, VISS vi henter han blir det fort et alternativ å flytte BBS frem, men jeg tror den nåværende posisjonen passed BBS bedre.

                                    Ser helst at vi henter en sentral midtbanespiller, en bakromsspiss med god fysikk og en høyreback før neste sesong. Men VISS Mezzi er god nok så har vi plass til han.

                                    Kommentar

                                    • iL
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 10771

                                      Moderatormelding:

                                      nok OT nå om vis/hvis/viss.
                                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                                      Kommentar

                                      • KFL41
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 3648

                                        Jeg er enig i at målsettingen som jeg satte (50 poeng) er for drøy når Gislason og Nosa forsvinner. Vi har mistet/mister 3 av våre 4 viktigste spillere. Men det jeg egentlig ville med dette er på en eller annen måte få fokuset vekk fra at det er Sarpsborg og Sogndal vi møter i de to neste hjemmekampene. Alle som har fulgt fugla en stund veit at dette er kamper vi driter oss loddrett ut i. Det kan ikke få blitt mer klassisk en dette. Møter et lag som ikke har vunnet siden 19. mai, vi selv har vunnet 4 av 5 siste kamper og de fire siste hjemmekampene, alle forventer at vi vinner, vi kan melde oss på i medaljekampen og vi er med andre ord skyhøye favoritter. Jeg frykter at vi kommer til å senke oss minst 20 prosent fordi en del spillere (les Nosa, Essediri, Kippe, PSA som de mest åpenbare) tror det bare er å sette ut skoen på gresset så vinner vi. Nå har vi noen arbeidsjern som Bukken, BBS, Søgård som må gå foran og piske de andre på laget til innsats for å vinne. Jeg "veit" vi kommer til å drite oss ut, men likevel kommer jeg til å bli frustrert og sint på søndag. Derfor ønsket jeg å fremme en målsetting som gjør at spillerne må grave dypt for å nå den, og at jobben må starte omgående for at den skal nåes. Det er ikke så mange åpenbare trepoengere av de kampene som er igjen, men de to neste hjemmekampene er de desidert mest åpenbare.
                                        Last edited by KFL41; 05.08.2011, 15:37.

                                        Kommentar

                                        • Grusom B
                                          Generalissimo Bellisimo
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6248

                                          Dette passer best her.

                                          Opprinnelig skrevet av Tittil
                                          "Det riktige, Nosa, hadde vært å benytta situasjonen til å bli den beste vingen i landet her. Da hadde du hatt enda et bein å stå på når du etterhvert blir liten fisk i en stor dam. Trist du ikke evner å se det."
                                          ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                          Det må vel snart være dokumentert og bevist at Nosa er best som sentral midtbanespiller, og at dette et til beste for laget. Synes det er provoserende når Berg gang på gang plasserer han på kanten, tatt i betraktning hvilke alternativer som har blitt brukt sentralt. Kampen mot Tromsø hadde vært tapt uten Nosa sentralt i annen omgang.

                                          Synes det er trist hvis han forvinner allerede nå. Klubben bør ha litt is i magen og beholde han ut året. Hvis han fortsetter å spille like godt som han gjorde sist, kan dette være nok til en medalje. Forvinner han er jeg sikker på laget raser nedover til nedre halvdel.

                                          Hvis denne klubben virkelig mener noe med festtalene om at man skal skape et topplaag, kan man ikke hele tiden selge de beste spillerne så fort det kommer et tilbud på noen usle millioner. Hvis man mister nok en attraksjon vil publikumstallet fortsette å dale. Det er "artister" folk ønsker å se på banen, ikke bare trauste slitere som som er best uten ball.

                                          Jeg synes klubbens strategi er uklar. Ønsker man virkelig å bli et topplag igjen? Det blir vanskelig eller umulig å gjenskape vinnerkulturen fra glansdagene når man er så defensiv i uttalsene som blant annet Berg: "Vi har ikke råd til å konkurere med andre norske klubber, vi må bruke pengene vi tjener på spillerssalg til å betale gammel gjeld".
                                          "Vi er fortsatt under utvikling, og vi har unge spillere som fortsatt har mye å lære". Han kunne like gjerne sagt at når de er utlært så selger vi dem, og utvikler nye spiller fra bånn. Det er det samme som å rykke tilbake til start i Monopol og motta 2000 kr og begynne på nytt. Det nytter ikke å skape et topplag med en slik strategi. I beste fall forblir man en middelhavsfarer som hverken er attraktiv for publikum, media eller sponsorer.

                                          Jeg savner at noen tørre å si: Vi skal bli best i Norge, vinne ligaen med jevne mellomrom og tjene penger gjennom jevnlig deltagelse i Europa.

                                          Du sier mye fornuftig, men den siste setningen setter seg fast i strupen min. Det ville være pretensiøst og tåpelig å gå ut med en slik erklæring. Det ville for det første legge større press på mange unge spillere som dermed ville fått dårligere utviklingsvilkår. Vi er ikke Manchester United, hvor spillere må venne seg til at hele verden forventer at de skal være superstjerner fra første sekund. Vi er Lillestrøm, der spillere skal få tid og ro til å finne sin rolle og posisjon i klubben. En spiller som Mathis Bolly hadde høyst sannsynligvis ikke hatt den mentale styrken til å slå gjennom på et lag som Rosenborg eller søpla der det forventes at man er toppen hver sesong. Hos oss har han fått tid og tildels tillit over lang tid, og kun skadene har hindret ham i å etablere seg som fast ving her. For det andre ville det være urealistisk økonomisk. Vi har meg bekjent aldri hatt publikums eller sponsorinntekter i nærheten av veldig mange andre TL-klubber. En slik erklæring ville kunne være skadelig for begge deler. Publikums skuffelse over midtsjikt/nedre halvdel, som er realiteten i alle fall i perioder slik status quo er(les: uten søkkrik Onkel John eller Bjørn Rune), ville føre til ytterligere svikt i tilstrømningen samt høyere press fra sponsorer som uten suksess i utgangspunktet ikke ville gitt oss bedre avtaler enn det som er tilfelle i dag uansett. Dette ville ført til problemer i fornyelsesesfasen av sponsorkontrakter, og plutselig kunne vi risikert å sitte der med en gjeng unggutter uten selvtillit og skuldre langt over panna, 4000 på tribuna og 3 miller i året for en rød og blå Maxbo-logo på brystet.

                                          Nei, la idiotklubber som søpla stå for suksesspåforskuddserklæringene, så kan vi heller ta det herfra og nyte den suksessen vi tross alt har i år. Med unggutter som tørr å utvikle seg(let me hear you say Roberts, Glenn Roberts). Over tid er jeg ikke i tvil om at det vil være mer positivt for både publikumstall og sponsorinntekter. Kalde fakta er nemlig at vi ikke har ressursene eller kapasiteten til å vinne serien hvert år. Vi er en middels stor klubb i Norge med en forhistorie ingen andre enn bart kan måle seg med å drasse på. Unike i Europa er det vel bare Alta som er her til lands uansett(takk skal du faen meg ha, tilt, din jævla poengtyv).
                                          Ni principe ni rey...

                                          D10S!

                                          Kommentar

                                          Working...