LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

    Opprinnelig skrevet av erikh
    Registrerer at det er mye negativt rundt Søgårds overgang til Start, der det hintes mot svik og manglende respekt for Mr. Lillestrøm. Jeg synes ikke det er på sin plass. Det må være lov for en klubb å velge å ikke fornye en kontrakt med en spiller dersom man vurderer at man ønsker sportslig fornyelse, uten at det blir etisk uriktig.
    Nå er det ikke akkurat sånn at klubben absolutt ikke vil forlenge kontrakten. De ønsket bare ikke å gjøre det nå, men vente til lengre utpå høsten. Espen hadde et tilbud fra en annen klubb, og da han ikke fikk noe håndfast fra LSK nå valgte han å forlate klubben. Jeg har stor forståelse for Espen sitt valg: bedre med én fugl i hånde enn 10 på taket, osv
    Samtidig så kan jeg ikke se hva klubben skulle gjort anderledes så lenge de er nødt til å prioritere å få orden i økonomien. For de som eventuelt har glemt dét, så er ikke LSK akkurat topprangert av NFF når det gjelder økonomi (heller). Og jeg holder muligheten åpen for at Start kom med et tilbud som LSK ikke hadde mulighet til å matche uten å ødelegge sin egen lønnspolitikk.

    Møkkadag!
    Knurr...

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Med LSKs nye målsetning og spillerfilosofi har det alltid ligget i kortene at det vil komme noen veikryss der kynismen og det sportslige ville få forkjørsrett. Jeg husker selv godt 2001-sesongen til Søgård og perioden der han snuste på landslaget, da var han gull. Men det er ti år siden og fotballmessig føles det som en annen tidsalder. Da handlet norsk fotball om det meste Søgård behersket.

      Kommentar

      • *46*

        Stallen er i hvertfall syltynn. Når Arild Sundgot kommer under kniven, stallen på 18 mann (inkludert både Fjeldstad og Nadj). Et par skader og benken er plutselig ganske så romslig. 12 mann inkludert Sundgot (som må påregnes skada store deler av 2012), men eks Nadj som ønsker seg bort, er det som har kontrakt etter 1.1.2012. Enten skal man ut og hente spillere for penger man ikke har, eller så må noen signeres på nye kontrakter.

        Fremtiden som skulle være så veldig lys, synes jeg mørk er litt om dagen. De siste årenes opphørssalg har gjort at en del spillere som nok var overflødige er borte, men også gjort stallen svært tynn. Lurer litt på hvordan dette skal løses for å ha en stall i fremtiden?

        Kommentar

        • general
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2004
          • 1150

          Opprinnelig skrevet av *46*
          Stallen er i hvertfall syltynn. Når Arild Sundgot kommer under kniven, stallen på 18 mann (inkludert både Fjeldstad og Nadj). Et par skader og benken er plutselig ganske så romslig. 12 mann inkludert Sundgot (som må påregnes skada store deler av 2012), men eks Nadj som ønsker seg bort, er det som har kontrakt etter 1.1.2012. Enten skal man ut og hente spillere for penger man ikke har, eller så må noen signeres på nye kontrakter. Fremtiden som skulle være så veldig lys, synes jeg mørk er litt om dagen. De siste årenes opphørssalg har gjort at en del spillere som nok var overflødige er borte, men også gjort stallen svært tynn. Lurer litt på hvordan dette skal løses for å ha en stall i fremtiden?
          Dersom Effiom og nicolas skulle få kontrakter, er det vel naturlig å se for seg i alle fall 3-års kontrakter!Liker bedre at vi tar flere risker med å selge/spare oss til usikre tider. Mye bedre enn å bli å låst til dyre kontrakter på dårlige spillere. Klubben er mer handlingslammet.
          Seriegull 2016!!!

          Kommentar

          • Emil B
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 5921

            Kommentar

            • mats
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 621

              Opprinnelig skrevet av general
              Dersom Effiom og nicolas skulle få kontrakter, er det vel naturlig å se for seg i alle fall 3-års kontrakter!Liker bedre at vi tar flere risker med å selge/spare oss til usikre tider. Mye bedre enn å bli å låst til dyre kontrakter på dårlige spillere. Klubben er mer handlingslammet.
              Vi har to spisser og to sentrale midtbane spillere, vi må inn med 3 stk-asap!

              Kommentar

              • andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

                Kan vi håpe på at Bjarman dunker på stortromma og gir oss både Effiom og Skulason i August? Burde vel også hatt inn en spiss til. Mezquida på lån er kanskje en bra idé. Jeg mener vi må ha inn to sentrale midtbanespillere. Tokstad ser ikke ut til å ha en fremtid i klubben lenger.
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                Kommentar

                • jerven
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2007
                  • 272

                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                  Kan vi håpe på at Bjarman dunker på stortromma og gir oss både Effiom og Skulason i August? Burde vel også hatt inn en spiss til. Mezquida på lån er kanskje en bra idé. Jeg mener vi må ha inn to sentrale midtbanespillere. Tokstad ser ikke ut til å ha en fremtid i klubben lenger.
                  Det ser ikke ut til at Skulason er aktuell denne sesongen

                  Opprinnelig skrevet av http://st.nu/sport/gif/1.3786797-lillestrom-jagar-skulason
                  Men Lilleström tänker i dagsläget inte lägga några stora pengar på spelarköp. Därför ser en övergång i så fall ut att bli aktuell först efter att Ari Skúlasons kontrakt med GIF Sundsvall löpt ut.


                  Något som också passar väl in på islänningens önskan om att spela upp GIF Sundsvall i Allsvenskan innan han själv flyttar vidare.

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    Kan vi få til en deal med investorene, der man går med på å betale for både Skulason og Effiom og så får en feit bit av et eventuellt Effiom-salg?
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • El Caco
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2009
                      • 2286

                      Drømmeland:
                      Effiom, Skulason, Obiefule, Ohi, Knudtzon, Bolly, Ruben, Solberg, Mezquida, Björn og Fredrik - ganske sjuk snittalder på den offensive rekka her. Fantastisk!
                      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                      Kommentar

                      • Ginola
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2010
                        • 549

                        Håper denne Bassey/Effiom er så god som ryktene tilsier. Skulason spiller på nivå 2 i Sverige, men får gode skussmål. Spennende spillere. .)

                        Kommentar

                        • sten
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2005
                          • 873

                          Vi MÅ ha inn forsterkninger. Sånn er det bare

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            Opprinnelig skrevet av sten
                            Vi MÅ ha inn forsterkninger. Sånn er det bare
                            Vel så viktig er det i mine øyne å la enkelte få gå.. Det er flere spillere som jaggu meg ikke har noe på ett eliteserielag å gjøre!

                            Kommentar

                            • Fuglamannen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2011
                              • 543

                              Får helt vondt. Gutta var bleike og det er null kreativitet. Vi har ingen profiler som kan utgjøre en forskjell. Viktig at hb /tb henter en klassespiller på midten som kan styre/ holde på ballen, samt vil spille for lsk...

                              Kommentar

                              • *46*

                                Spør du meg, for jeg en følelse av at lederene i LSK er fornøyd og mette når man nok en gang har sikret en kontrakt om videre spill i TL - så da setter man seg ned og gjør seg fornøyd med tingenes tilstand. Hva har skjedd i sommervinduet? Spør du meg - omtrent ingen ting annet enn salg:
                                - Ujah er borte vekk (som forventet)
                                - Nosa er også borte vekk (omtrent som forventet - regna med at han ville bli grinete når Ujah forsvant og vil ut selv)
                                - Søgård, av alle spillere, er også borte vekk
                                - Gislason kom inn porten sent i mars og gikk ut 31 juli.
                                - Obifule er leid inn for noen måneder av Hønefoss. I og for seg en grei spiller, men stallen blir ikke bedre med tanke på de tre som forsvant ovenfor
                                - Bassey er kjøpt inn. En spiller for fremtiden, som nok trenger litt tid til å komme seg inn i klubb, kultur og bli kjent med spill og spillere. Sannsynligvis en god signering for fremtiden, ikke høsten
                                - Nicolás Mezquida er leid inn ut sesongen. Han ble tydligvis funnet for lett for gårdagens kamp, på tross av at man lå under med 3-0 og kjempet for å putte mål. Hvis han ikke skulle få prøvd seg i går - når passer det da? Dette prosjektet har jeg liten tro på, men motbevis meg gjerne. Pluss for at han koster null og niks etter hva jeg har lest.

                                I tillegg kan man legge til at spiller nr 18 har gått delvis skadd for hele sesongen - noe som merkes. Konklusjonen min, er at LSK har gjort to meget dårlige transfer-vinduer. Kvalitet på fast kontrakt ut, inn med noen leiesoldater av blanda kvalitet (Gislason var kvalitet. Paul starta bra, men i går var han dårlig) og to kjøp for fremtiden (Nico og Bassey).

                                2012:

                                Ønsker man virkelig noe med denne klubben utover å forlenge kontrakt i TL, så må man ha en bredere stall. Pr dags dato (ref tråden "Stallen 2011") har LSK 1 keeper, 3 forsvarspillere (hvor den ene er brukt mest ving i 2010), 6 midtbane spillere og 2 spisser (nr 18 ikke medregnet - kommer til å bruke store deler av 2011 til å trene seg opp igjen) fra dagens stall som har kontrakt til neste sesong. MJ regner jeg ikke med. Det blir da 12 a-lags spillere. Skal man leie inn resten for sesongen 2012 eller satser man på at det skal handles inn en drøss med spillere i januar måned? Sist nevnte tror jeg ikke noe på - man handler ikke inn en rekke spillere i LSK, i hvertfall ikke i følge tradisjonen de siste 2 - 3 årene.

                                Mitt eget lille tips, er at man leier inn noen spillere, finner en ung fyr for fremtiden og forhåpentligvis tilbyr dem PSA en kontrakt på 2 år. Og det er ikke å ta grep. Ta en titt på IK Start som har mistet mye kvalitet ut døra de siste 2 årene, nå er det ikke bunn igjen i klubben og de kommer til å rykke ned. Man må begynne å bygge lag før det er for sent og ikke bare tufte det på spillere i starten 20 årene - blir for mye ansvar på skuldrene dems.

                                At bekymringene kommer etter kampen mot Sogndal er ikke tilfeldig, da man i går så hvor klare manglene i stallen er uten at enkeltspillere skal henges ut.

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  Det må brukes penger og det virker det ikke som ledelsen vill ... Kanskje på tide og få byttet ut noen i ledelsen også snart.

                                  Kommentar

                                  • AG-3
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2006
                                    • 1081

                                    Kan det skyldes at vi ikke har noe særlig cash å bruke mon tro?
                                    Vi har vel ikke akkurat vært i økonomisk balase på noen år og vi får håpe at penga som har kommet inn har bidratt til å rette på dette.
                                    Det skal i såfall ledelsen ha kudos for.
                                    At vi skal brøle "slakte", "sparke" og "noen må gå" og utvikle massehysteri etter et tap i TL er en smule drøyt synes jeg.
                                    JA- vi sugde klam kamel*** mot Sogndal - et lag som hadde gjort leksa si til punkt og prikke. Taktisk knockout - enkelt og greit.

                                    Men føler noen for å åpne ballet igjen med millionlønninger til i overkant rutinerte oldtimere og hasbeens, så for all del....

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      Opprinnelig skrevet av AG-3
                                      Kan det skyldes at vi ikke har noe særlig cash å bruke mon tro?
                                      Vi har vel ikke akkurat vært i økonomisk balase på noen år og vi får håpe at penga som har kommet inn har bidratt til å rette på dette.
                                      Det skal i såfall ledelsen ha kudos for.
                                      At vi skal brøle "slakte", "sparke" og "noen må gå" og utvikle massehysteri etter et tap i TL er en smule drøyt synes jeg.
                                      JA- vi sugde klam kamel*** mot Sogndal - et lag som hadde gjort leksa si til punkt og prikke. Taktisk knockout - enkelt og greit.

                                      Men føler noen for å åpne ballet igjen med millionlønninger til i overkant rutinerte oldtimere og hasbeens, så for all del....
                                      1: jeg ropte i hvertfall ikke etter millionlønninger og + 30/over karrieretoppen
                                      2: det har kommet inn mer på spillersalg enn hva som er beregnet i år og man lønner færre spillere enn hva som jeg antar man har budsjeter med
                                      3: har ikke sagt at noen skal gå, men noen burde kanskje forklare "ståa"?
                                      4: Sogndal hadde gjort leksa si og avlsørt svakheten i LSK sin stall. De var smarte i går!

                                      Bekymringene går på at pr d.d. har ikke LSK en stall stort større enn hva man må ha for å starte kamper pr 1.1.12 og man har solgt ned/latt spillere gå slik at stallen er skjært ned helt inn til beinet. Hva tenker man om det? Hva er planen?
                                      Last edited by Gjest; 29.08.2011, 10:31.

                                      Kommentar

                                      • Tittil
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2009
                                        • 341

                                        (Spør du meg, for jeg en følelse av at lederene i LSK er fornøyd og mette når man nok en gang har sikret en kontrakt om videre spill i TL - så da setter man seg ned og gjør seg fornøyd med tingenes tilstand. Hva har skjedd i sommervinduet? Spør du meg - omtrent ingen ting annet enn salg

                                        Helt enig. Savner en mye mer offensiv tankegang i klubben. Ledelsen er naive hvis de tror dette laget er godt nok for å hevde seg i toppskiktet av tippeligaen. Det er vel og bra at man ønsker kontroll over økonomien, men nå er man i ferd med å spare seg til fant.
                                        Alternativet er å bedre økonomien ved hjelp av suksess. Dette skaper interesse for klubben både hos publikum, media og sponsorer.
                                        LSK har alltid levd av oppmersomhet, og jeg tør si at noe negativ oppmersomhet er bedre enn ingen. Ingen bryr seg om denne klubben lenger, og ingen synes det er at det er sensasjonelt at laget taper 0-3 mot Sogndal på hjemmebane. Før i tiden ville dette blitt betraktet som en katastrofe.

                                        At man heller ikke denne gangen ser ut til å forsterke laget i overgangsvinduet føyer seg bare inn i rekken av eksempler på at man er fornøyd med tingenes tilstand. Laget har nå kun 2 rene spisser, og det er flaks at disse har holdt seg skadefrie i såpass lang tid. Man kan heller ikke forvente at disse skal være i toppform hele sesongen, og det alene er en grunn til at de burde hatt konkuranse.


                                        Jeg synes vel også at man snart må vurdere den bakre 5-ern. Keepern slipper jo inn lette mål hver kamp, har dårlige utspill og står som ei saltstøtte på streken ved høye innlegg. Pedersen har snart gått ut på dato, mens Kippe holder bra nivå pga av sin hodestyrke. Essidiri er fantastisk til å slå innlegg på førsteforsvarer eller i keeperhøyde. Her trengs fornyelse i form av et par spillere med stor fart og fotballforståelse, som ikke bare mæler ballen uten mål og mening.

                                        Berg hadde en 3 årsplan for å skape et topplag når han kom. Nå snakker han om en 5-6 årsplan hvor laget stadig er i utvikling og har fortsatt mye å lære. Jeg forstår ikke hvordan man stadig kan videreutvikle et lag som ikke har en grunnstamme av gode spillere over tid.
                                        De henter spillere fra Nigeria og sier at man ikke kan forvente at de vil prestere før de er blitt etablert i norsk tippeliga. Dette er forsåvidt riktig, men hva hjelper det når disse selges så snart de er på dette nivået. Jeg forstår at klubben selger Ujah for 25 mill, her sitter jo klubben igjen med 7-8 mill. Men at man selger Nosa, etter min mening det største talentet i klubben, og kun sitter igjen med 1,35 mill er vanskelig å forstå. Det har blitt kjedeligere å se på LSK etter at Nosa forsvant, og det er jeg ikke alene om å mene.

                                        Jeg tror LSK over tid er avhengig av å henge med i toppen for å overleve som tippeligaklubb. En klubb som engang har hatt suksess vil for alltid bli målt ut fra dette, og derfor holder det ikke at man havner langt ned på nedre halvdel hvert år. Slik elitesatsningen forvaltes
                                        nå, er jeg bekymret for LSK's fremtid som toppklubb.

                                        Kommentar

                                        • AG-3
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 1081

                                          En ting er sikkert: Det er dyrt å være blakk.
                                          "Lucky-Molde" aner vel knapt hvor heldige de er som får penger i sekkevis, akkurat når alle de andre er blakke....
                                          De kan fort få en posisjon i norsk fotball som blir svært dominerende i tiår fremover.
                                          Alt koker ned til cash...desverre for oss.

                                          Kommentar

                                          Working...