LSK - veien videre

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Opprinnelig skrevet av AG-3
    En ting er sikkert: Det er dyrt å være blakk.
    "Lucky-Molde" aner vel knapt hvor heldige de er som får penger i sekkevis, akkurat når alle de andre er blakke....
    De kan fort få en posisjon i norsk fotball som blir svært dominerende i tiår fremover.
    Alt koker ned til cash...desverre for oss.
    Cash is king, men man skal heller ikke spare seg til fant.

    Kommentar

    • Helguson
      Medlem
      Bøffel
      • Jul 2009
      • 36

      Manchester City er stjerne eksemplet på hva penger kan gjøre for en klubb Send et brev til han sjeiken der a,han er god for 150 milliarder så 100 mill i den sammenheng blir støv. Cash is king! Det er dyrt og være rik,men har vi råd til og la vær?

      Kommentar

      • Boing
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2005
        • 711

        Man skal heller ikke bruke penger man ikke har. Så har man 100 kroner så kan man bare bruke 100 kr. Tæring etter næring.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Klubben kjemper fortsatt for sin eksistens. Økonomien er faktisk fortsatt så dårlig. Seinest i nettmøtet etter Søgårds avgang ble Berg sitert på at det å styre unna konkurs fortsatt var hovedfokuset i LSK. Det er nesten så man ikke tør tenke på hvor jævla skakkjørt klubben var. Akkurat det skal folk som Fjørtoft prise seg lykkelig over.

          Vi lider av en enorm gjennomtrekk av spillere, alle disse leieforholdene er absolutt ikke udelt negative, men i det lange løp er det et samkjørt lag vi trenger å få stabla på beina. Og selv med moderat suksess som i år mister vi våre beste, det er en ond sirkel. Vi må starte på nytt før vi egentlig har fått noen resultater. Derfor synes jeg det er veldig viktig at Berg nå gir signaler på akkurat hvilken fotball han vil levere, og hvem som skal levere den. Dette vil bidra til å holde entusiasmen oppe. Det er helt åpenbart at det er flere som ikke holder mål og som fortsatt har en usikker fremtid mtp kontrakt.

          Nå bør Berg fokusere på de som skal og vil bli med videre, intet poeng i å la spillere med halvannen fot utenfor døra få spille fra start.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6089

            Spenstig tropp vi har om dagen, Om vi ser på hvilke midtbanespillere og Spisser vi har med kontrakt neste sesong, (ser bort fra Sundgot som er ute minst til sommeren, og kanskje må legge opp) så er Erling overlegent eldst, og den eneste som er født på 80 tallet. Bolly er nest eldst ettersom han er født i 1990.

            Effiom Otu Bassey(92)
            Erling Knudtzon(88)
            Ohikhuaeme Anthony Omoijuanfo(94)
            Nicolay Tveten Solberg(91)
            Mathis Gazoa Kippersund Bolly(91)
            Lunan Ruben Gabrielsen(92)


            Björn Bergmann Sigurðarson(91)
            Fredrik Gulbrandsen(92)
            Henrik Kjelsrud Johansen(93)

            Regner dog med at Obifule blir med videre. Blir spennende å se hva som hentes i vinter, ungdomssatsinga er spennende men går litt av hengselet om det ikke hentes noen litt eldre spillere.

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              Opprinnelig skrevet av HSft
              Blir spennende å se hva som hentes i vinter, ungdomssatsinga er spennende men går litt av hengselet om det ikke hentes noen litt eldre spillere.
              Om ikke Ari ryker i löpet av kvelden så burde han väre en het kandidat i vinter. Han er 24, så han må regnes som veteran.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3208

                Aldersfordeling i 2011-2012

                Av de 21 som ikke er langtidsskadde har vi fem spillere som blir 31-36 år (med Sundgot, ute meste av 2012), bare tre (Obiefule, Andresen og Eriksen, alle usikre for 2012) som blir 24-30 år, og hele tretten som blir 17-23 år (med Fjeldstad, Effiom, Mezquida og Johansen). Etter at Björn, Mathis og nå også Fredrik, Ruben og Stian har forlenga til 2013 har vi tre spillere som kan bli Bosmenn i 2011: Andresen, Eriksen og Tokstad. Eriksen forhandler med Odd. Eziyodawe får ikke ny kontrakt, mens Karim Essediri har avslått ett tilbud fra klubben, trolig med reduserte økonomiske vilkår. Også innleide Obiefule og Mezquida samt Fjeldstad er bare sikra ut 2011 (Mezquida blir Bosmann fra februar 2012).

                Kommentar

                • Mynten
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2008
                  • 484

                  Har LSKs A-lag en konkret sportslig målsetting på kort eller lang sikt?

                  Kommentar

                  • Oddis
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 2744

                    Opprinnelig skrevet av Mynten
                    Har LSKs A-lag en konkret sportslig målsetting på kort eller lang sikt?
                    Begge deler. Forskjellen er at den langsiktige målsetningen er langt mer ambisiøs enn det kortsiktige. Den kortsiktige virker vel egentlig å være å unngå konkurs og nedrykk. Det har man jo klart foreløpig, men er litt kjipt hvis det er det kortsiktige målet de neste årene også. Kan fort bli en ond sirkel det der.
                    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                    Kommentar

                    • Xavi
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 1275

                      Så fort gjelden fra gammel fyll er betalt vil jo vi begynne å gå i pluss. Ikke så redd for den onde sirkelen enda.
                      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                      Anders, Tidligere styremedlem KFL

                      Kommentar

                      • *46*

                        Artikkel om LSK sin stall for 2012 på rb.no. Bjarmann er ikke bekymra, men det er jeg... Man har snakka om dårlig økonomi i tre år, besitter en stall på 12 mann og det eneste man sikter etter er spillere på fri overgang. Det positive er jo at de 12 som er der, er potensielt startmateriale alle mann alle. Og en mann på benken er vel nesten så statistisk holder...

                        Sorry, men her klarer jeg ikke å se noe positivt og ender opp som en surmaga gamling.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6089

                          Det som bekymrer meg mest er at vi ser ut til å sitte på gjerdet og vente på at alle andre klubber har fått de spillerne de vil ha gratis før vi ser hvem som er igjen. Uten en eneste høyreback burde f.eks Linnes vært et klart valg, men her satt vi på gjerdet og så Molde sikkre seg underskriften.

                          Kommentar

                          • Ketil Cantona
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6813

                            Tror nok ikke Bjarmann satt på gjerdet og ventet på at han valgte Molde. Bjarmann har som han selv sier god kontroll på markedet.
                            Desverre så kan vi ikke ta ballegrep på spillere og få de til oss - vi har ikke muligheten til å konkurere med tilbud som Champ L. (selvom jeg fortsatt ikke forstår hans valg så lenge Molde har 2 etablerte backer allerede...)

                            Men bekymret er jeg og håper vi signerer noen rimelig raskt slik at hjertet ikke trenger å gå for full pupp gjennom hele vinteren.

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Jeg har snakka med en av de eldre spillerne i Lsk (sier ikke navn) men han var sterkt bekymra for neste års stall og Lsk sin manglende satsning. Man kan ikke spare seg til fant heller mener nå jeg..Og som spillern sa Godset,Stabekk,Brann osv osv satser og henter nye spillere og dem har ikke mere penger enn oss.

                              Kommentar

                              • Kay
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 763

                                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Godset,Stabekk,Brann osv osv satser og henter nye spillere og dem har ikke mere penger enn oss.
                                Men til forskjell bruker de vel penger de ikke har, også hører man om konkurstrussler og redningspakker i ettertid. Spørsmål denne spilleren, var han på utgående kontrakt denne sesongen ?

                                Kommentar

                                • Pasi Rasimus
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Feb 2010
                                  • 226

                                  Opprinnelig skrevet av *46*
                                  Artikkel om LSK sin stall for 2012 på rb.no. Bjarmann er ikke bekymra, men det er jeg... Man har snakka om dårlig økonomi i tre år, besitter en stall på 12 mann og det eneste man sikter etter er spillere på fri overgang. Det positive er jo at de 12 som er der, er potensielt startmateriale alle mann alle. Og en mann på benken er vel nesten så statistisk holder...

                                  Sorry, men her klarer jeg ikke å se noe positivt og ender opp som en surmaga gamling.
                                  Henrik kan vi vel innlemme som LSK-spiller 2012, alt ordnet i en opsjon på kontrakt ut 2014. Da er vi 13.

                                  Vi sitter på gjerdet ang Steffi og Tokstad (og Fjeldstad. Her har jeg personlig et ønske om en som kan konkurrere hardere med Logi). Tror muligheten er stor for at minst en av disse blir med videre. I tillegg er vel muligheten der for at noen fra U-laget blir hentet opp. Hjelmtvedt, Rustadbakken, Tanfi og Amundsen blir alle 20 år i 2012..

                                  Og kjenner jeg B&B rett ligger de med kikkert i Nigeria og på Island (vi har jo truffet der før...). Noen vil komme.

                                  Er ikke nervøs. Fortsatt tidlig. Og til de som melder om et handlingslammet LSK: Henrik Kjelsrud Johansen.

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    Bjarmann sier som alltid lite eller ingen ting, det er ikke nødvendigvis noe negativt. Det som derimot er eller kan bli negativt er om LSK får ett "stempel" på seg som en klubb som ikke satser, da blir det fort veldig vanskelig å få inn noe annet enn unge spillere. For at klubben skal kunne ta ett steg neste sesong er man jo helt avhengig av noen spillere i alderen "etablert". Håper klubben kan dra litt kroner ut av investorer og finne frem noen nye spillere før sesongoppkjøringen 2012 begynner. Om man venter for lenge er som sagt de antatt beste spillerne ikke tilgjengelig lenger og vi ender nok en gang opp med nødløsninger på korte kontrakter!

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      Opprinnelig skrevet av Paddis
                                      Tror nok ikke Bjarmann satt på gjerdet og ventet på at han valgte Molde. Bjarmann har som han selv sier god kontroll på markedet.
                                      At han selv sier han har god kontroll, betyr ikke at han har kontroll.

                                      Kommentar

                                      • mooph
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 1496

                                        Jeg er spent på keepersituasjonen utover vinteren, Fjelstad er vel også på utgående kontrakt.
                                        Fugla mot nye høyder

                                        Kommentar

                                        • sten
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2005
                                          • 873

                                          Mener jeg har lest på forumet her tidligere at Bjarmann har mye kontakt med Ståle Solbakken og Runar Kristinsson om spillere. Mulig jeg tar feil, men har hvertfall lest det.

                                          Kommentar

                                          Working...